Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

rolhad23 apr 2019, 12:52

 434
chicawah.janssen schreef:Inderdaad, dat loodsen heeft Axel perfect gedaan. Kwam ook heel kandidaats over.
Of juist een goede manier om vertrouwen te winnen!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 12:55

 8153
Kan ook. Pffff... alles heeft altijd twee kanten. Om zot van te worden :drunken:
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 13:23

 2204
chicawah.janssen schreef:Hij had wel geluk dat hij zeker wist welke koker de vrijstelling bevatte doordat Elisabet de boobytrap geopend had. Die vrijstelling nemen (en eerst de vrijstelling verzwijgen voor de anderen) is heel erg kandidaats en maakt hem dus minder verdacht.
't Was 'maar' een pasvraag. 😉
Gebruikersavatar

jos.jansen23 apr 2019, 13:32

 328  Uma
BeaVer schreef:Ik vond Axel zijn gedrag echt zeer tactisch 'kandidaat'-gedrag. zeker vanaf dat hij vermoedde dat er iets extra was met het dilemma en toen hij zeker wist dat er pasvragen waren, was het hek helemaal van de dam voor hem.
Ik vond trouwens niet dat hij Kaat en Elisabet erdoor wou jagen, maar dat hij
1 wou zorgen dat er vlot geld verdiend werd door duidelijke instructies te geven
en 2 dat hij die pasvraag te pakken kon krijgen
sorry "jagen" was een foute woordkeuze van mij. Sturen, begeleiden, ... waren beter geweest.

Ik bedoelde niet dat hij pushte van sneller te gaan ofzo
chicawah.janssen schreef:
Toch zou ik hier eerder gokken op mol Elisabet, die wist dat ze de boobytrap opende. Het feit dat ze toch opnieuw de tunnel in ging, was echt straf want ze was doodsbang. Het is te verklaren door haar gedrevenheid als kandidate (maar dan nog, ik twijfel eraan of ze dit gedaan zou hebben voor een pasvraag) of door het feit dat ze de mol is en wist dat ze niet erg ver terug moest om de boobytrap te pakken en zo € 2000 uit de pot te spelen.
Het speelt natuurlijk ook wel dat ze er al gepasseert was. Ze wist exact wat haar te wachten stond, dus kan de motivatie van een pasvraag wel werken
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 14:58

 8153
Frolva schreef:'t Was 'maar' een pasvraag. 😉
Ja, juist. Ik was verstrooid. :oops:
Gebruikersavatar

FlightWolf2394923 apr 2019, 15:47

 183
Moldedju schreef:Wie kwam er als enige als een echte mol naar boven? Axel toch 😉
Zeker! Maar vergeet dan ook niet dat dat normaal de plaats van Bas was, als Elisabet het niet had opgegeven 😉
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2019, 15:47

 1111  Uma
Klaartje schreef:Heel lang, maar hij heeft ook behoorlijk wat meters afgelegd, want hij is nog terug geweest voor die pasvraag. Dat kost ook tijd. Ik denk dat wemisschien een ander beeld zouden krijgen als je gaat berekenen hoeveel meter ze per minuut hebben afgelegd. Ze hebben dat in CDM laten zien, maar ik weet de juiste afgelegde afstanden niet meer. Als je 96 meter hebt gekropen op 28 minuten, dan ben je eigenlijk "sneller" dan iemand die 14 minuten heeft gespendeerd over een afstand van pakweg 30 meter.
Afbeelding
Elisabet ➡️ 2,42 m/min.

Kaat ➡️ 3,54 m/min.

Bas ➡️ 3,79 m/min.

Axel ➡️ 3,42 m/min.

Joeri ➡️ 6,75 m/min.

Kleine kanttekening. Ze hebben niet tot op de cm nauwkeurig kunnen meten welke afstand de kandidaten in de tunnels hebben afgelegd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 16:24

 8153
Kaat, Bas en Axel in elkaars buurt, Superjoeri natuurlijk een stuk sneller en wie was het traagst? Degene die op de koop toe terugkeerde voor een pasvraag maar de boel deed ontploffen waardoor er € 2000 in rook opging. 😃
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 16:42

 2204
Waar komt dat tabelletje vandaan? Zat dat in de aflevering?

Staan er de afstanden op tot aan de exit (ik neem aan van wel, vermits er bij zowel Elisabet als Kaat dezelfde afstand staat).
Dus bij de 96 meter van Axel is geen rekening gehouden met de extra afstand die hij heeft afgelegd (teruggaan naar de pasvraag)?
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2019, 16:52

 1111  Uma
Dat kan je in Klaartje haar quote terug vinden. Er staat CDM. Dat is de afkorting van Café De Mol (ik weet niet zeker of je dit weet, daarom dat ik het vermeld).
In de meest recente aflevering van dat programma lieten ze die tabel dus zien.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13