Wat me al de eerste keer opviel, was dat Kaat de echte spin al eerder opgemerkt had.
![Afbeelding]()
Ze weet dat de spin naast haar zit, en begint hevig met een kaartje te wapperen (moesten ze vis aan het grillen zijn, de vlam had nogal in de pijp geschoten!) Zenuwen misschien? En ze wil haar gedachten verzetten door naar Eva's romantische verhalen te luisteren.
Een beetje later gaat ze nog eens checken waar de spin zit en merkt ze dat die vlak naast haar zit
![Afbeelding]()
Ik kan niet direct zien of ze iets speciaals doet, maar de spin loopt kort erna snel weg naar de andere kant.
Het is kort voor het filmpje dat Eva er op wijst dat hun fake spin toch wat stilletjes is en of er geen andere spin is. Eva ziet dan de echte spin aan de deur, waarna Kaat hysterisch begint de schreeuwen. Met het geschreeuw lijkt de spin ook actiever te worden.
Het lijkt me inderdaad dat Kaat de echte spin verzwegen heeft voor Eva. Is dit omdat
A) ze Eva al dan niet verdenkt en schrik heeft dat ze het filmpje misschien niet meer kan zien als Eva al vroegtijdig weg wil
B) ze de mol is en de schuld voor code rood op Eva wil schuiven. Het is ook belangrijk dat Eva het filmpje ziet om zichzelf minder verdacht te maken en anderen meer. Vermoedelijk heeft Eva dan de geleedpotigen gekozen om Kaat te testen.
In beide scenario's is het hysterisch geschreeuw van Kaat fake. Maar het feit dat ze zó hysterisch begint te roepen vóór het filmpje getoont wordt kan A) niet ondersteunen. Zodus, Kaat zou wel eens heel goed de mol kunnen zijn.
Intussen nog wat opgezocht en Tarantullas kan je aantrekken via trillingen (beweging, geluid) waardoor hun haartjes gaan trillen.
Je kan ze wegkrijgen door geur van andere spinnen te verspreiden. Er ligt precies een papieren zakdoekje naast Kaat. Dat zou eventueel wel geur kunnen afgeven. Of zit er ook iets in haar wapper kaartje?