Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Yvo26 mar 2019, 13:56

1111  Uma
annazoektmol schreef:er werd eerder in dit topic de vraag gesteld of Eva in de kamer met Kaat en de spin haar lenzen nog in had, omdat ze de spin blijkbaar kon zien en ook het filmpje over de konijnenleugens gewoon kon volgen zonder "pieren".
Hieruit werd dan afgeleid dat ze niet van plan was in die kamer te blijven slapen en dat "code rood" voor haar dus al op voorhand vaststond.

de volgende morgen komen ze in slaapkledij naar buiten om het filmpje te zien waarop Gilles zegt dat hij die dag 1 keer zal liegen. (is te zien op fotootje) Eva heeft ondertussen haar lenzen blijkbaar toch uit.
Eerst komen ze in slaapkledij buiten om het filmpje te zien waarop Gilles zegt dat hij die dag één keer zal liegen (dat was aan het begin van de aflevering).
Erna brengen Eva en Kaat het eerste gedeelte van de nacht door met de spin (dat was halverwege de aflevering). En niet omgekeerd.

Moldedju26 mar 2019, 16:49

507  Yens
sjackie.hoffman schreef:de meeste vinden Ingrid haar redenering om op te geven flauw omdat ze daarna in een zaal gaan slapen samen.
Maar denk eerder dat het een tactische zet geweest is om de reactie van Axel te zien.
Ze zei vond ik op zeer sarcastische manier ook tegel Axel van " ik weet wel dat je U best hebt gedaan "!
Dit kan zijn omdat ze hem op het spoor zit en hiermee bedoeld in de zin van Mol zijnde heb je U best gedaan .
Wanneer zegt ze dit?

chicawah.janssen schreef:Ah ja, juist! Maar waarom heeft ze dan niet rap een bril meegegrabbeld?
Axel lijkt mij niet recht uit zijn bed te komen. Suspicious???
Of net niet....

amber26 mar 2019, 17:53

1
Dus Ingrid stopt met de opdracht omdat Axel snurkt. Terwijl ze nu in een slaapzaal moet slapen met Axel?

ex-molinator26 mar 2019, 18:07

3483  Uma
amber schreef:Dus Ingrid stopt met de opdracht omdat Axel snurkt. Terwijl ze nu in een slaapzaal moet slapen met Axel?
En wat leid je daaruit af?

Wat ik me ervan herinner is dat Axel nogal wreed dicht tegen Ingrid aan lag. Ik heb nog de bedenking gehad dat Ingrid eigenlijk wel haar territorium had mogen afbakenen. Ze hadden toch 2 bedden.

Jay-Lo26 mar 2019, 18:24

1690  Sven
Wanneer zegt ze dit?
Aan het eind van de roeiopdracht, wanneer Kaat en Eva hen nog voorbij gaan. Axel was aan het roeien, toen zei ze dat ze het hem niet kwalijk neemt (dat ze geen bed had), en dat hij zijn best had gedaan.
Aan de andere kant vind ik het vreemd dat je, wanneer je echt een bed wil, toch nog voor 100e nootjes gaat pellen. Het was wel Axel die het voorstelde en Kaat en Eva waren nog ver achter, maar toch, dan laat je die 100e voor wat ze is en vaar je door. Je weet ook dat de dame niet veel roeitijd over heeft en dat je dan zelf de klus moet klaren. Voor Axel maakte het niet uit waar hij sliep.

Jansen26 mar 2019, 18:59

3423  Yens
ex-molinator schreef:En wat leid je daaruit af?

Wat ik me ervan herinner is dat Axel nogal wreed dicht tegen Ingrid aan lag. Ik heb nog de bedenking gehad dat Ingrid eigenlijk wel haar territorium had mogen afbakenen. Ze hadden toch 2 bedden.
Volgens mij had Axel gewoon schrik dat dat varken 's nachts in zijn rug zou komen porren of zo... en durfde hij dat niet toegeven aan Ingrid. Wat is er dan eenvoudiger dan even zogenaamd beginnen te snurken?

chicawah.janssen26 mar 2019, 19:07

8153
Ik vond het eigenlijk wel straf dat ze, behalve Martijn, meteen allemaal heel egoïstisch voor zichzelf gingen. Met wat overleg en enkele deals, hadden ze toch wat geld kunnen verdienen.
Bij die opdracht hebben een aantal mensen mij toch een beetje onaangenaam verrast: Ingrid met haar overdreven gemekker over het bed, stampvoetende Elisabet bij de ontdekking dat de anderen hun kamergenoot konden kiezen en zij niet... Ik hoop dat dit gespeeld was.
En dan het geruzie achteraf dat GDC moest kortsluiten...
Eigenaardig dat Eva een geleedpotige verkiest boven een zoogdier, maar dan wel heel de boel bij elkaar krijst en Kaat opstookt om voor code rood te gaan.
Kaat begint me steeds meer mee te vallen, ik hoop dat ze de finale haalt. Haar leugen tegen Ingrid en Axel dat ze nog 14 minuten over de roeister konden beschikken vond ik grandioos. En raar maar waar: Ingrid en Axel geven het meteen op.

Jansen schreef:Volgens mij had Axel gewoon schrik dat dat varken 's nachts in zijn rug zou komen porren of zo... en durfde hij dat niet toegeven aan Ingrid. Wat is er dan eenvoudiger dan even zogenaamd beginnen te snurken?
Waarde collega, ik denk niet dat Axel bang was van dat schattige biggetje. Hij ging met opzet zo dicht mogelijk bij Ingrid liggen snurken om haar reactie te zien. Volgens mij is 1 van hen de mol maar mollen ze allebei om elkaar uit hun kot te lokken. De ene weet dat de ander de mol is en de mol weet dat die ene dat weet.

Holmes26 mar 2019, 20:12

395
De beelden van het snurkmoment stemmen blijkbaar niet overeen met de werkelijke gang van zaken.
Er zit een beeld tussen van een ander moment tijdens de nacht. Waarom ?

De volgende shots volgen elkaar op in de uitzending :
1. Axel ligt op zijn zij met rechterarm onder hoofd, Ingrid op haar rug. Beiden doen ogen open
Afbeelding

2. Ingrid en Axel liggen in volgend shot beiden plots op hun buik. Axel heeft rechterarm nu boven hoofd. Dit shot is er tussen geplakt.
Afbeelding

3. Ingrid zit recht. Axel ligt terug op zijn zij zoals in het eerste beeld
Afbeelding

chicawah.janssen26 mar 2019, 20:19

8153
De beelden van Elisabet en Martijn zijn ook raar.
Elisabet ligt onder het laken, daarna op het laken, daarna onder het laken, daarna op het laken...

Jansen26 mar 2019, 23:24

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Waarde collega, ik denk niet dat Axel bang was van dat schattige biggetje. Hij ging met opzet zo dicht mogelijk bij Ingrid liggen snurken om haar reactie te zien. Volgens mij is 1 van hen de mol maar mollen ze allebei om elkaar uit hun kot te lokken. De ene weet dat de ander de mol is en de mol weet dat die ene dat weet.
Mogelijk, maar als ik Ingrid dan zou zijn, dan zou hij nogal 'ne post pakken' (in schoon Limburgs) als hij zo kort bij mij kwam liggen...

skred27 mar 2019, 01:00

110  Uma
Wat me al de eerste keer opviel, was dat Kaat de echte spin al eerder opgemerkt had.
Afbeelding
Ze weet dat de spin naast haar zit, en begint hevig met een kaartje te wapperen (moesten ze vis aan het grillen zijn, de vlam had nogal in de pijp geschoten!) Zenuwen misschien? En ze wil haar gedachten verzetten door naar Eva's romantische verhalen te luisteren.

Een beetje later gaat ze nog eens checken waar de spin zit en merkt ze dat die vlak naast haar zit
Afbeelding
Ik kan niet direct zien of ze iets speciaals doet, maar de spin loopt kort erna snel weg naar de andere kant.

Het is kort voor het filmpje dat Eva er op wijst dat hun fake spin toch wat stilletjes is en of er geen andere spin is. Eva ziet dan de echte spin aan de deur, waarna Kaat hysterisch begint de schreeuwen. Met het geschreeuw lijkt de spin ook actiever te worden.

Het lijkt me inderdaad dat Kaat de echte spin verzwegen heeft voor Eva. Is dit omdat
A) ze Eva al dan niet verdenkt en schrik heeft dat ze het filmpje misschien niet meer kan zien als Eva al vroegtijdig weg wil
B) ze de mol is en de schuld voor code rood op Eva wil schuiven. Het is ook belangrijk dat Eva het filmpje ziet om zichzelf minder verdacht te maken en anderen meer. Vermoedelijk heeft Eva dan de geleedpotigen gekozen om Kaat te testen.

In beide scenario's is het hysterisch geschreeuw van Kaat fake. Maar het feit dat ze zó hysterisch begint te roepen vóór het filmpje getoont wordt kan A) niet ondersteunen. Zodus, Kaat zou wel eens heel goed de mol kunnen zijn.

Intussen nog wat opgezocht en Tarantullas kan je aantrekken via trillingen (beweging, geluid) waardoor hun haartjes gaan trillen.

Je kan ze wegkrijgen door geur van andere spinnen te verspreiden. Er ligt precies een papieren zakdoekje naast Kaat. Dat zou eventueel wel geur kunnen afgeven. Of zit er ook iets in haar wapper kaartje?

chicawah.janssen27 mar 2019, 07:14

8153
Jansen schreef:Mogelijk, maar als ik Ingrid dan zou zijn, dan zou hij nogal 'ne post pakken' (in schoon Limburgs) als hij zo kort bij mij kwam liggen...
Mijn waarde, bij mij zou hij ook een ferme optater krijgen. Of was Ingrid zo bang dat ze hem liefst dicht in de buurt had? Ik kan het mij niet voorstellen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14