Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

BeaVer08 apr 2019, 15:39

1293  Uma
Binnen de tijd:
Bas + kandidaat/kandidaten in de jeep: Geld + vrijstelling + pasvragen
Enkel kandidaten in de jeep: pasvragen
Enkel Bas in de jeep: Geld + vrijstelling

Buiten de tijd:
niets

remko.sellekaerts08 apr 2019, 15:50

25
Ik twijfel nog tussen Bas en Elisabet als mol maar mijn hoofdverdachte is Bas. Ik denk dat een mol graag opgesloten zou zitten om voor de vrijstelling te spelen. Hierdoor zorgt de mol ervoor dat er geen enkele kandidaat zomaar een eliminatie overleeft. Indien Bas de mol is heeft hij het slim gespeeld vind ik. Zijn leugen trekt op niks maar weet Joeri en Elisabet toch te overtuigen om terug te gaan. Doordat hij op tijd in de jeep zit (met vrijstelling) en zo 4.000 euro verdient maakt hij zich helemaal niet verdacht. Toch heeft hij ervoor gezorgd dat er geen enkele kandidaat de eliminatie overleeft dankzij een vrijstelling. Met de vrijstelling komt hij over als de kandidaat die heel gedreven is en gewoon het spel speelt. Maar ik heb toch twijfels in verband met de eerlijkheid van Bas. Elisabet is mijn reservemol omdat zij geen extra moeite meer deed tijdens haar speech en de kaart toch zeer duidelijk liet vallen. Ze wist ook direct dat Bas een vrijstelling had terwijl hij deze toch goed had weggestoken.

marc.koenen08 apr 2019, 15:56

122
Wat ik raar vind is dat Bruno zijn vizier zo bedoempt is.Hij kan wat zwaarder ademen maar ter vergelijking met de anderen is zijn vizier wel heel fel.Ook zijn aktie om plots erin te vliegen zonder een schot te lossen op de schutter vind ik raar.Probeer tijdens het lopen dan de schutter te raken zodat de anderen vrije baan hebben.En natuurlijk even van het uitzicht genieten en de boel wat ophouden.

chicawah.janssen08 apr 2019, 15:56

8153
remko.sellekaerts schreef:Ik twijfel nog tussen Bas en Elisabet als mol maar mijn hoofdverdachte is Bas. Ik denk dat een mol graag opgesloten zou zitten om voor de vrijstelling te spelen. Hierdoor zorgt de mol ervoor dat er geen enkele kandidaat zomaar een eliminatie overleeft. Indien Bas de mol is heeft hij het slim gespeeld vind ik. Zijn leugen trekt op niks maar weet Joeri en Elisabet toch te overtuigen om terug te gaan. Doordat hij op tijd in de jeep zit (met vrijstelling) en zo 4.000 euro verdient maakt hij zich helemaal niet verdacht. Toch heeft hij ervoor gezorgd dat er geen enkele kandidaat de eliminatie overleeft dankzij een vrijstelling. Met de vrijstelling komt hij over als de kandidaat die heel gedreven is en gewoon het spel speelt. Maar ik heb toch twijfels in verband met de eerlijkheid van Bas. Elisabet is mijn reservemol omdat zij geen extra moeite meer deed tijdens haar speech en de kaart toch zeer duidelijk liet vallen. Ze wist ook direct dat Bas een vrijstelling had terwijl hij deze toch goed ...
In de gevangenis heb je totaal geen invloed op de proef. Zou de mol daarvoor kiezen? En € 4000 verdienen voor de pot is echt wel véél hoor. Dat doe je toch niet als mol? De mol heeft geen vrijstelling nodig en voor hem/haar maakt het totaal niet uit of een kandidaat een vrijstelling heeft of niet: er gaat sowieso iemand naar huis en wie dat is, maakt voor de mol niets uit.

jos.jansen08 apr 2019, 16:03

328  Uma
remko.sellekaerts schreef:Want stel nu dat Bas de vrijstelling te pakken heeft en samen met Joeri en Elisabet buiten de tijd in de jeep geraakt. Krijgt er dan niemand iets of houdt Bas zijn vrijstelling en de andere hun pasvragen ?
in principe kan dit niet aangezien de jeep zou moeten vertrekken op het uur. Dus als je buiten tijd bent is de jeep weg.
remko.sellekaerts schreef: Ik denk dat een mol graag opgesloten zou zitten om voor de vrijstelling te spelen.
Ik heb het gevoel dat je dan te veel van de opdracht uit handen geeft en ik denk dat je als mol liever wat meer controle hebt.
remko.sellekaerts schreef: Hierdoor zorgt de mol ervoor dat er geen enkele kandidaat zomaar een eliminatie overleeft.
Wat kan dit de mol schelen? Zijn/haar enige doel is geld uit de pot houden. Al de rest is bijzaak.
En 1 van de beste manieren om geld te verliezen is de groep splitten en zorgen dat ze niet samenwerken (door bvb een vrijstelling in de groep te hebben, door pasvragen weg te gooien, door kandidaten te pushen om voor eigen succes te gaan).

Het zorgen dat er voordelen zijn en zo "ruzie" komt is dus naar mijn mening een goede tactiek als mol, zo vind ik bvb het droppen van de pasvragen een enorm geluk voor de mol (of een goede actie). Kandidaten gaan elkaar zoiets toch deels kwalijk nemen en als ze zelf de kans hebben om een voordeel te halen ten koste van geld dan zullen ze dat nu waarschijnlijker doen.

astridm08 apr 2019, 16:11

287
Mollenjager-DT schreef:Dat wist ik niet, maar het bevestigt dus wel de theorie dat de productie al een tijdje van tevoren wist wie welke kleur van band zou dragen bij deze opdracht en zo dus ook de Vietnamese scherpschutters kon inlichten.
Het maakt niet uit of de productie 'een tijdje vantevoren' wist wie welke kleur zou dragen, ook vlak voor het begin van de opdracht is vroeg genoeg.

chicawah.janssen08 apr 2019, 16:13

8153
Ze wisten de kleur ruim van tevoren, want iedereen droeg de kleur van zijn/haar molboekje.

Bij de survival droegen ze een haarband in de kleur van hun molboekje. In principe was de kleur nergens voor nodig, maar het ziet er natuurlijk wel leuker uit dan hadden ze allemaal wit of allemaal zwart gedragen.
Maar dat ze bij de schietproef een bandana rond hun arm droegen vond ik toch een beetje raar. Was dat alleen om het voor de kijkers duidelijker te maken wie wie was?
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 08 apr 2019, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jay-Lo08 apr 2019, 16:15

1690  Sven
BeaVer schreef:Binnen de tijd:
Bas + kandidaat/kandidaten in de jeep: Geld + vrijstelling + pasvragen
Enkel kandidaten in de jeep: pasvragen
Enkel Bas in de jeep: Geld + vrijstelling

Buiten de tijd:
niets
ik ga dat nog eens moeten bekijken, maar ik dacht dat Elisabet op een moment zei dat ze haar pasvragen wilde houden. Was toen de begroeïng te dik was om een omweg rond de schutter te maken. Toen wilde ze stoppen omdat ze haar pasvragen zou verliezen bij afschieten.

chicawah.janssen08 apr 2019, 16:17

8153
Volgens mij behielden ze hun pasvragen als ze niet geraakt waren, ongeacht of Bas bevrijd was en of ze binnen de tijd in de jeep geraakt waren.

skred08 apr 2019, 16:24

110  Uma
"Doordat hij op tijd in de jeep zit (met vrijstelling) en zo 4.000 euro verdient maakt hij zich helemaal niet verdacht. "

Voor de mol maakt het niet uit of er al dan niet iemand een vrijstelling heeft, wél dat er 4000€ bij komt. Aangezien Bas als eerste in de wagen zit, lijkt het me totaal uitgesloten dat hij de mol is.

Torremolinos08 apr 2019, 16:24

264
Ik had al eens de volledige briefing van Gilles voor de proef opgeschreven. Die gaat ongeveer zo:

‘Jullie gaan vijandelijk gebied binnen. Het is jullie taak om Bas te vinden en te bevrijden. De bedoeling is om hem ongedeerd in de legerjeep te krijgen binnen het uur. Als dat lukt verdienen jullie 4000 euro. Jullie krijgen 2 persoonlijke naamplaatjes. Elk naamplaatje dat OOK in die jeep zit, levert de eigenaar een pasvraag op. Als je sneuvelt, kun je 1 plaatje doorgeven aan een medekandidaat om zo toch nog 1 pasvraag te bemachtigen.’

Ik denk te begrijpen dat de ‘ook’ impliceert dat de pasvragen niet verdiend konden worden zonder Bas in de jeep te krijgen.
Halfweg de piste opgeven was dus ook geen optie en zou hun geen pasvragen opleveren.

BeaVer08 apr 2019, 16:27

1293  Uma
Waarom is er dan niemand die voorstelt om Bas te laten zitten om voluit voor de pasvragen te gaan?
Lijkt mij flauw als er geen verliezende factor zou zijn.
Je verliest de opdracht, nie erg, je hebt toch nog pasvragen.
Die jeep stond geloof ik ook klaar om te vertrekken als het tijd was en ging dat ook doen. Bij aankomst met de jeep verzilverden ze pas hun pasvragen. Anders ging Elisabet die van de anderen niet op het nippertje gedumpt hebben.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27