Binnen de tijd:
Bas + kandidaat/kandidaten in de jeep: Geld + vrijstelling + pasvragen
Enkel kandidaten in de jeep: pasvragen
Enkel Bas in de jeep: Geld + vrijstelling
Buiten de tijd:
niets
remko.sellekaerts schreef:Ik twijfel nog tussen Bas en Elisabet als mol maar mijn hoofdverdachte is Bas. Ik denk dat een mol graag opgesloten zou zitten om voor de vrijstelling te spelen. Hierdoor zorgt de mol ervoor dat er geen enkele kandidaat zomaar een eliminatie overleeft. Indien Bas de mol is heeft hij het slim gespeeld vind ik. Zijn leugen trekt op niks maar weet Joeri en Elisabet toch te overtuigen om terug te gaan. Doordat hij op tijd in de jeep zit (met vrijstelling) en zo 4.000 euro verdient maakt hij zich helemaal niet verdacht. Toch heeft hij ervoor gezorgd dat er geen enkele kandidaat de eliminatie overleeft dankzij een vrijstelling. Met de vrijstelling komt hij over als de kandidaat die heel gedreven is en gewoon het spel speelt. Maar ik heb toch twijfels in verband met de eerlijkheid van Bas. Elisabet is mijn reservemol omdat zij geen extra moeite meer deed tijdens haar speech en de kaart toch zeer duidelijk liet vallen. Ze wist ook direct dat Bas een vrijstelling had terwijl hij deze toch goed ...In de gevangenis heb je totaal geen invloed op de proef. Zou de mol daarvoor kiezen? En € 4000 verdienen voor de pot is echt wel véél hoor. Dat doe je toch niet als mol? De mol heeft geen vrijstelling nodig en voor hem/haar maakt het totaal niet uit of een kandidaat een vrijstelling heeft of niet: er gaat sowieso iemand naar huis en wie dat is, maakt voor de mol niets uit.
remko.sellekaerts schreef:Want stel nu dat Bas de vrijstelling te pakken heeft en samen met Joeri en Elisabet buiten de tijd in de jeep geraakt. Krijgt er dan niemand iets of houdt Bas zijn vrijstelling en de andere hun pasvragen ?in principe kan dit niet aangezien de jeep zou moeten vertrekken op het uur. Dus als je buiten tijd bent is de jeep weg.
remko.sellekaerts schreef: Ik denk dat een mol graag opgesloten zou zitten om voor de vrijstelling te spelen.Ik heb het gevoel dat je dan te veel van de opdracht uit handen geeft en ik denk dat je als mol liever wat meer controle hebt.
remko.sellekaerts schreef: Hierdoor zorgt de mol ervoor dat er geen enkele kandidaat zomaar een eliminatie overleeft.Wat kan dit de mol schelen? Zijn/haar enige doel is geld uit de pot houden. Al de rest is bijzaak.
Mollenjager-DT schreef:Dat wist ik niet, maar het bevestigt dus wel de theorie dat de productie al een tijdje van tevoren wist wie welke kleur van band zou dragen bij deze opdracht en zo dus ook de Vietnamese scherpschutters kon inlichten.Het maakt niet uit of de productie 'een tijdje vantevoren' wist wie welke kleur zou dragen, ook vlak voor het begin van de opdracht is vroeg genoeg.
BeaVer schreef:Binnen de tijd:ik ga dat nog eens moeten bekijken, maar ik dacht dat Elisabet op een moment zei dat ze haar pasvragen wilde houden. Was toen de begroeïng te dik was om een omweg rond de schutter te maken. Toen wilde ze stoppen omdat ze haar pasvragen zou verliezen bij afschieten.
Bas + kandidaat/kandidaten in de jeep: Geld + vrijstelling + pasvragen
Enkel kandidaten in de jeep: pasvragen
Enkel Bas in de jeep: Geld + vrijstelling
Buiten de tijd:
niets