Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Cedric08 apr 2019, 16:29

2834  Uma
Iemand trouwens nog gelet op die Vietnamese tekst die wordt uitgesproken in het begin van de aflevering. Daarin zeggen ze iets van het genre "Zijzijn met 7, maar wij zijn toch in de meerderheid, want één van hen hoort bij ons".

Zouden we dit kunnen begrijpen als "de eerste van hen die wordt afgeschoten wordt door ons ingelijfd en mag op zijn collega's schieten"?

En ja, dan bedoel ik bijvoorbeeld Axel die meteen wordt afgeknald en daarna misschien ergens positie kan innemen om zelf kandidaten uit te schakelen?

EDIT/ Of desnoods Bruno die zich gewillig laat afknallen zonder op een Vietnamees te schieten?
Kaat die voor ze geschoten wordt nog even omkijkt in de richting van de Vietnamees zo van "yo, it's me, shoot me"?
Laatst gewijzigd door Cedric op 08 apr 2019, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen08 apr 2019, 16:34

8153
Cedric schreef:Iemand trouwens nog gelet op die Vietnamese tekst die wordt uitgesproken in het begin van de aflevering. Daarin zeggen ze iets van het genre "Zijzijn met 7, maar wij zijn toch in de meerderheid, want één van hen hoort bij ons".

Zouden we dit kunnen begrijpen als "de eerste van hen die wordt afgeschoten wordt door ons ingelijfd en mag op zijn collega's schieten"?

En ja, dan bedoel ik bijvoorbeeld Axel die meteen wordt afgeknald en daarna misschien ergens positie kan innemen om zelf kandidaten uit te schakelen?
Ik denk dat je het niet letterlijk zo mag opvatten. Stel je voor dat Axel 1 van de anderen neerschiet, maar die heeft gezien dat het Axel was die hem/haar neerschoot? Axels gezicht mag dan onzichtbaar geweest zijn en hij mag dan nog zijn armband uitgedaan hebben, een Vietnamese krijger van 2 meter zou sowieso opvallen en een belletje doen rinkelen denk ik.

Jefke12308 apr 2019, 16:45

15
Mollenjager-DT schreef:Bas schrap ik als mol, of hij is een hele slechte mol. Zijn leugen trok op niets en daarnaast zorgt hij er ook bijna in zijn eentje voor dat er hier 5000 euro verdiend wordt, terwijl hij dit toch gemakkelijk had kunnen vermijden. Joeri en Elisabet zakken ook weer een beetje op mijn lijstje, aangezien ze hier niet verhinderen dat Bas op tijd in de jeep stapt, hoewel mij dat ook niet zo moeilijk lijkt. Zoals ik eerder al zei, zouden ze hem dan misschien beter neergeschoten hebben. Dat had bij mij ook volledig geloofwaardig overgekomen, aangezien het normaal is dat je een andere kandidaat geen vrijstelling gunt.

Daarnaast vond ik het ook raar dat de kandidaten een bandje met een kleur rond hun arm moesten doen. De scherpschutters zaten allemaal langs de kant in het bos, dus kan het toch niet moeilijk geweest zijn om de kandidaten ook zonder gekleurd bandje van hen te onderscheiden. Mij lijkt het ook eerder dat de scherpschutters de mol aan zijn/haar kleur van bandje herkennen. Dit is ook...

Productie kon hier niet zeker van zijn, wan het is Kaat die in het begin van de opdracht de bandanas heeft verdeeld. Tenzij Kaat daar zelf gewoon de 'juiste' bandana zelf neemt OF de mol op dat moment (en niet in beeld) de bandana heeft genomen.

Cedric08 apr 2019, 16:46

2834  Uma
De bandana's waren op basis van de kleur van het molboekje. Niks te verdelen dus, iedereen gewoon het zijne.

stefaan.vanhove08 apr 2019, 17:34

5
Cedric schreef:Iemand trouwens nog gelet op die Vietnamese tekst die wordt uitgesproken in het begin van de aflevering. Daarin zeggen ze iets van het genre "Zijzijn met 7, maar wij zijn toch in de meerderheid, want één van hen hoort bij ons".

EDIT/ Of desnoods Bruno die zich gewillig laat afknallen zonder op een Vietnamees te schieten?
Kaat die voor ze geschoten wordt nog even omkijkt in de richting van de Vietnamees zo van "yo, it's me, shoot me"?
Je zou dit ook kunnen interpreteren dat deze persoon niet zal afgeschoten worden door de Vietnamezen. Dit zou dan betekenen dat de mol bij de 3 overlevers zit (Bas, Joeri, Elisabet).

Mollenjager-DT08 apr 2019, 17:49

767  Yens
remko.sellekaerts schreef:Ik lees hier dat als Joeri en Elisabet zouden beslissen om Bas achter te laten ze geen geld zouden verdienen, Bas geen vrijstelling krijgt maar dat er wel pasvragen verdiend worden. Worden deze alleen maar verdiend als ze op tijd in de jeep zitten of is dit enkel voor het geld. Want stel nu dat Bas de vrijstelling te pakken heeft en samen met Joeri en Elisabet buiten de tijd in de jeep geraakt. Krijgt er dan niemand iets of houdt Bas zijn vrijstelling en de andere hun pasvragen ?
Je kan niet buiten de tijd in de jeep geraken, want dat is de jeep al weg.

chicawah.janssen schreef:Wat ik eigenlijk raar vond was dat Axel, Bruno en Kaat toen ze geraakt waren hun tags aan de eerste de beste gaven. Ik zou toch wel eens goed nadenken aan wie ik mijn pasvraag toevertrouw.
Inderdaad, dat was ik ook aan het denken. Aan het einde van de rit had Elisabet de meeste naamplaatjes van andere kandidaten bij zich, degene aan wie ik mijn naamplaatje juist niet zou geven, omdat ze bv bij de verfbom ook al bewezen heeft dat ze het spel hard speelt en daarbij geen andere kandidaten spaart en hen al zeker geen voordeel gunt.

marc.roose08 apr 2019, 18:10

193  Sven
[quote="Cedric"]Iemand trouwens nog gelet op die Vietnamese tekst die wordt uitgesproken in het begin van de aflevering. Daarin zeggen ze iets van het genre "Zijzijn met 7, maar wij zijn toch in de meerderheid, want één van hen hoort bij ons".

En ja, dan bedoel ik bijvoorbeeld Axel die meteen wordt afgeknald en daarna misschien ergens positie kan innemen om zelf kandidaten uit te schakelen? "einde quote"

"één van hen hoort bij ons": betekent toch gewoon :één van hen is een saboteur (staat aan onze kant) ,en zal zich ook inzetten om de proef te doen mislukken.
Waarom zou iemand die afgeschoten wordt opeens op zijn collega's beginnen schieten?
Alleen de mol zou dat doen,maar die kan het risico niet nemen om betrapt te worden terwijl hij op z'n collega's schiet.
hij zou daar schoon staan als Joeri opeens zegt :"Axel ,waarom hebt gij op mij geschoten?"

Jay-Lo08 apr 2019, 18:41

1690  Sven

De mol hoort bij hen, want die wil dat zo veel mogelijk kandidaten afgeschoten worden. Daarbij is het ook belangrijk dat de mol de kandidaten langs de schutters loodst en bvb lawaai maakt. Degenen die voorstellen om een omweg te maken zijn dan niet verdacht. Zie Elisabet die de anderen meeneemt over een muurtje om de scherpschutter te omzeilen.
Bas zat al te wachten bij de jeep, dus voor mij niet de mol.

Torremolinos08 apr 2019, 18:49

264
chicawah.janssen schreef:Volgens mij behielden ze hun pasvragen als ze niet geraakt waren, ongeacht of Bas bevrijd was en of ze binnen de tijd in de jeep geraakt waren.
Eventjes Joeri aan het woord laten.
Afbeelding
Foto is tijdens het gesprek bij bevrijding van Bas

Zoals ik in een eerdere post zei, in de briefing zegt Gilles dat Bas in de jeep moet raken, alle dogtags die er OOK in raken tellen voor pasvragen.

Mollenjager-DT08 apr 2019, 19:12

767  Yens
Zelfs als ik pas mijn pasvragen zou krijgen wanneer ik met Bas in de jeep zat, weet ik niet of ik het wel veilig genoeg zou vinden om Bas een vrijstelling te gunnen, als je zelf maar 2 pasvragen krijgt en er nog een andere kandidaat is die ook 2 pasvragen heeft. Dat zou ik toch te riskant vinden denk ik...

chicawah.janssen08 apr 2019, 19:14

8153
Hangt ervan af hoe zeker je al bent over je mol denk ik.

jos.jansen08 apr 2019, 19:45

328  Uma
Jay-Lo schreef:De mol hoort bij hen, want die wil dat zo veel mogelijk kandidaten afgeschoten worden.
In principe moet de mol enkel proberen om Bas afgeschoten te krijgen, of de ganse groep voor dat ze daar geraken.
Alles wat er voor de rest gebeurt is redelijk onbelangrijk voor de mol (tenzij natuurlijk een beetje strijd tussen de kandidaten stoken, want kandidaten die niet samenwerken zullen makkelijker falen in een opdracht of het zal de sabotage gemakkelijker maken)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 27