Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

marc.roose08 apr 2019, 20:18

193  Sven
De mol moet niet enkel er voor zorgen dat Bas afgeschoten wordt ,hij kan er ook voor zorgen dat er tijd verloren wordt zodat de rest niet op tijd bij de jeep geraakt

chicawah.janssen08 apr 2019, 20:22

8153
Maar als de mol al afgeschoten was, was dat niet meer mogelijk 😉

Klaartje08 apr 2019, 20:24

2245  Uma
masterveecee schreef:Waarom wordt kaat pas als 2e geschoten? Omdat de schutter via de bandana Joeri kan herkennen??? De mol??
Dat was me ook opgevallen. Joeri staat op exact dezelfde plek als Kaat wanneer ze wordt afgeschoten. Waarom schiet de sluipschutter niet op Joeri? Om dit te staven hier de twee shots van Joeri en Kaat op dezelfde plek:

Afbeelding
JOERI WORDT NIET AFGESCHOTEN

Afbeelding
KAAT WORDT WEL AFGESCHOTEN

Afbeelding
KAAT WORDT IN DE RUG GERAAKT, KIJK WAAR DIE SCHERPSCHUTTER ZIT

Aan de positie van die schutter te oordelen is het toch ongelooflijk dat Joeri niet beschoten wordt. Ik vind dat heel bizar. Zat hij er nog niet toen Joeri om het hoekje kwam, en een moment daarna wel toen Kaat daar verscheen?

NEAN08 apr 2019, 20:33

38
Ik had de indruk dat Joeri sneller was dan Kaat en zijn best deed om dicht bij de muur te blijven en meteen verder te lopen naar de volgende schuilplaats. Kaat stapt eerder op haar dooie gemak om het hoekje en blijft minder dicht bij de muur dan Joeri. Bovendien heeft de scherpschutter door de komst van Joeri al kunnen scherpstellen op de exacte locatie van de kandidaten en dan kan hij gewoon de volgende kandidaat die tevoorschijn komt beschieten.

marc.roose08 apr 2019, 20:39

193  Sven
Of hij keek de andere kant op , hoort lawaai achter zich, draait zich om en schiet ,maar op dit moment bevind Kaat zich tussen Joeri en de schutter.
Maar waarom schiet hij niet verder op de anderen ? Misschien mocht elke sluipschutter slechts één speler neerschieten?

Mollenjager-DT08 apr 2019, 20:42

767  Yens
marc.roose schreef:De mol moet niet enkel er voor zorgen dat Bas afgeschoten wordt ,hij kan er ook voor zorgen dat er tijd verloren wordt zodat de rest niet op tijd bij de jeep geraakt
De mol moet ervoor zorgen dat Bas afgeschoten wordt OF dat er te weinig tijd over is om Bas te bevrijden en/of in de jeep te krijgen. De opdracht slaagt enkel als Bas in de jeep zit, dus hij is het belangrijkste.

ex-molinator08 apr 2019, 20:44

3483  Uma
Klaartje schreef:...
Aan de positie van die schutter te oordelen is het toch ongelooflijk dat Joeri niet beschoten wordt. Ik vind dat heel bizar. Zat hij er nog niet toen Joeri om het hoekje kwam, en een moment daarna wel toen Kaat daar verscheen?
Zeg Klaartje, ik heb 15 minuten geleden het ontbrekend stuk van de aflevering gezien en mijn voorlopig (afl 5) verdachten lijstje hoefde niet veranderd te worden door de extra scenes die ik pas gezien heb.
En nu (door het vertrouwen dat ik in jou heb) bracht je me echt aan het twijfelen en heb is speciaal die scene 2x opnieuw bekeken.

ipv mijn bevindingen hier te typen, volstaat de ondertussen door NEAN geposte weerlegging van jouw poging tot ondermijning van ernstige research. 😛
NEAN schreef:Ik had de indruk dat Joeri sneller was dan Kaat en zijn best deed om dicht bij de muur te blijven en meteen verder te lopen naar de volgende schuilplaats. Kaat stapt eerder op haar dooie gemak om het hoekje en blijft minder dicht bij de muur dan Joeri. Bovendien heeft de scherpschutter door de komst van Joeri al kunnen scherpstellen op de exacte locatie van de kandidaten en dan kan hij gewoon de volgende kandidaat die tevoorschijn komt beschieten.

marc.roose08 apr 2019, 20:46

193  Sven
@ mollenjager-DT
Dat is nou precies wat ik bedoelde ... 😃

BogersAsset09 apr 2019, 09:15

65
Ik las hier ergens dat Kaat de mol is en wist van de vrijstelling en daarom 'snel' voorbij dat luik wil gaan.

Dit lijkt me wel een interessante piste want als Kaat wist waar de vrijstelling hing waren er 2 opties:
- De vrijstelling 'subtiel' blootstellen door bv de persoon voor haar te suggereren van 'kijk mss door da raampje dan kunnen we de sluipschutter zo neerschieten' en dan HANGT DAAR PLOTS EEN VRIJSTELLING :o Hele discussie en gedoe van hoe/wat/tijd --> ruzie en de tijd tikt langzaam weg
- De vrijstelling zo snel mogelijk voorbij lopen in de hoop dat Bas het alsnog 'verpest' of dat de andere nog neergeschoten worden

Mij lijkt optie 1 logischer (verdeel en heers) terwijl optie 2 veel onzekerder is.
Vandaar dat dit voor mij dan ook aanwijzing is dat Kaat de mol zou zijn.

Voor wat betreft de actie van Bruno is er ook geen onduidelijkheid voor mij. Als mol wil je 1) zolang mogelijk met de opdracht meedoen om te mollen en 2) de opdracht doen mislukken door te treuzelen, de tijd voorbij te laten gaan.
Dit is dus een schoolvoorbeeld van een actie die een mol NOOIT zou doen. (Uiteindelijk is natuurlijk niet gezegd dat de mol NOOIT een niet-mol actie doet maar in het spel is dat soms noodzakelijk om minder verdacht te lijken (denk ik)).

Bas zijn leugens waren inderdaad echt slecht voor de tijd die hij had om de leugen te bedenken (40 min?). Als Bas de mol zou zijn, zou hij hier echt wel beter zijn best gedaan hebben (het zou voor hem toch niet voordelig zijn om zich verdacht te maken 😃). Daarnaast liep hij nu het risico dat Joeri en Elisabet zeiden van 'niks van, GDC heeft daar helemaal niks van gezegd, we gaan naar de jeep', als hij mol was, zou hij ook daar geen uitweg hebben (hij kan toch moeilijk weigeren mee te lopen en zich überverdacht maken?). Bij deze opdracht speelde Elisabet en Joeri een grote rol omdat ze heel gemakkelijk mee gingen in het verhaal van Bas terwijl dat toch veel extra risico had (neergeschoten worden, tijd verliezen)?
Productiewijs gezien zou het dus mijns inziens niet logisch zijn om Bas op die positie te zetten.

Voor het verliezen van het mapje en de nonchalance van Kaat is al genoeg gezegd lijkt mij 😃.

Matti09 apr 2019, 09:59

11
Voorlopig zit ik zelf in een hopeloze Kaat tunnel, maar bij het herbekijken van de aflevering viel me volgende op:

Voor de proef vraagt Kaat aan Eva aan wie ze haar plaatjes zal meegeven (vrijstellingen). Daarbij zegt ze ook dat iedereen van de groep er alles zal aan doen deze in de jeep te krijgen. Een sympathieke reactie die ik verwacht van Kaat, gezien ze het toch wel goed met Eva kan vinden. Eva geeft de dog tags aan Bruno.

Na de rare 'helden' actie van Bruno, die zich gewillig laat afschieten, moeten de dog tags opnieuw verdeeld worden. De conversatie waarin dit gebeurd vind ik vreemd:

Kaat: Aan wie ga je ze meegeven Bruno?
Bruno: Pak maar alles mee
Elisabet: Pak er ook eentje voor Eva mee
Kaat: Eentje voor U en eentje voor Eva, haal jij ze der even af?
Joeri: Pak jij ze alle twee mee?
Elisabet: Ik heb er al ene van Axel
Kaat: Dat van Bruno neem ik echt mee over de streep, dat van Eva niet

Eerst lijkt ze toch alle twee de tags te nemen en dan beslist ze resoluut dat van Eva niet te valideren (ondanks ze voor de opdracht toch anders liet uitschijnen?)

1. Dit lijkt me toch meer een 'kandidaat' reactie dan een 'mol' reactie? De pasvragen van Eva zitten Kaar duidelijk nog heel hoog, die het spel competitief speelt als kandidate (de reactie kwam me ook heel naturel over)? De pasvragen/vrijstelling hebben voor de mol geen enkel belang, de mol moet enkel Bas uit de Jeep houden.
2. Kaat is toch de mol die iedereen met wat acteertalent op het verkeerde been wil zetten? Al laat ze zich dan, iets later, wel wat knullig afschieten (mss een foute inschatting?).

Kan iemand mij een zaklamp geven? ik ben verdwaald in mijn tunnel :roll: :mrgreen:

Torremolinos09 apr 2019, 10:07

264
Wat nog vreemder is aan Bruno’s zelfopoffering is dat hij wel nadert op de schutter, maar niet schiet. Zijn masker hangt wel vol ‘doemp’, maar dan veeg je dat toch eerst vlug af? Dan heb je toch enkele seconden wat zicht. Ergens zag ik tijdens de aflevering dat hij al eens geveegd had, er stonden strepen op zijn masker. En dan loop je naar de gevaarlijke plaats terwijl je ondertussen schiet naar waar de schutter ongeveer zit.

Hij doet geen van deze dingen, gaat gewoon voor ‘sitting duck’ spelen. Dit heeft dus helemaal geen zin.

Ook vreemd: net na hem gaat Kaat ook op dezelfde plaats zitten en schiet de schutter af. De schutter lijkt op Kaat geen poging meer te doen.

Zoals iemand hier al eerder aanhaalde, heb ik de indruk dat de schutters stopten met schieten éénmaal ze iemand geraakt hadden. Wisten kandidaten dit en spelen Bruno en Kaat dit hier uit? Maar Bruno overlegt niks en loopt gewoon domweg weg. We zien de rest een beetje vreemd opkijken.

Wist enkel Kaat dit (als mol) en gebruikt ze dit om eventjes goed uit de verf te komen?

In ieder geval een vreemd moment in de opdracht.

chicawah.janssen09 apr 2019, 11:00

8153
Wat ik eigenlijk ook vreemd vind is dat Bas, Joeri en Elisabet naar de jeep een toch vrij grote afstand moesten afleggen dat ze niet beschut waren en daar niet geschoten is. Waarom zat daar geen schutter?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 27