Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 11:48

 8153
Social schreef:Wat als de "misschien" mensen niet de springers zijn, maar diegene die geld bij elkaar konden jongleren, dat waren er ook 3. Ze moesten dit immers als huiswerk oefenen.
Ik vind dit nog onaannemelijker dan dat de misschiens de springers waren. Net zoals de makers niet konden weten hoeveel mensen zouden springen (en er 5 niet eens de kans kregen te springen), konden ze niet vooraf weten hoeveel mensen erin zouden slagen geld bij elkaar te jongleren. Het waren er trouwens 4 en geen 3.
En zoals er 5 waren die niet moesten springen, waren er ook 5 die niet moesten jongleren.
Trouwens: dat huiswerk serieus nemen: niet iedereen is even handig. Ik ken mensen die het, ondanks oefenen, niet lang zouden uithouden met maar 2 balletjes.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 12:11

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
Trouwens: dat huiswerk serieus nemen: niet iedereen is even handig. Ik ken mensen die het, ondanks oefenen, niet lang zouden uithouden met maar 2 balletjes.
Pfff, ik heb het thuis ff geprobeerd met 1 bal en kon het niet.
Maar na 5 minuten had ik het wel onder de knie en heb ik er een tweede bal bij gehaald, uiteraard initieel zonder succes.
Maar 10 minuten later ging het toch al vrij goed.
Nu met 3 en tja, dat is een ramp, 1 koffietas gesneuveld en een barst in het venster van de living, maar afgaande op mijn eerdere progressie denk ik dat ik het tegen 12:30 even goed doe als Kaat of Martijn.
Deze namiddag met 4 😉
Gebruikersavatar

astridm11 mar 2019, 12:42

 287
Social schreef:Wat als de "misschien" mensen niet de springers zijn, maar diegene die geld bij elkaar konden jongleren, dat waren er ook 3. Ze moesten dit immers als huiswerk oefenen.
We kunnen wel vanalles bedenken, maar ik verwacht eerder dat de productie allang een keuze heeft gemaakt. Ze wisten vantevoren al wie ze als mol willen, deze hele 'toestand' is dan alleen maar om zowel de kandidaten als de kijkers te verrassen. En dat is ze nog gelukt ook. 😃
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 12:56

 2834  Uma
Misschien denk ik nu wel wat te ver, maar wat ik me ook wel afvroeg bij deze opdracht is waarom er niet meer afgesproken werd...

Bijvoorbeeld toen Kaat en Ingrid moesten gaan springen, wist iedereen dat Kaat het wél zou doen en Ingrid niet. Konden ze dan niet met Joeri afspreken van "ga voor 100€ en dan laat je het balletje van Kaat vallen"?
Gebruikersavatar

bentxi11 mar 2019, 13:08

 43  Emanuelle
Cedric schreef:Bijvoorbeeld toen Kaat en Ingrid moesten gaan springen, wist iedereen dat Kaat het wél zou doen en Ingrid niet. Konden ze dan niet met Joeri afspreken van "ga voor 100€ en dan laat je het balletje van Kaat vallen"?
Als je aan het jongleren bent, kan je nog wel een onderscheid maken tussen de zwarte en de blauwe ballen, maar de gezichten herkennen is al een stuk moeilijker. Daarenboven probeerde Joeri in eerste instantie nog meer geld bijeen te jongleren, hij zat bijna aan 200€ toen het balletje van Ingrid hem ontglipte. Moest hij trouwens gefocust hebben op de bal van Kaat zou hij waarschijnlijk zelfs niet aan de 100€ geraakt zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 mar 2019, 13:18

 1690  Sven
Cedric schreef:Misschien denk ik nu wel wat te ver, maar wat ik me ook wel afvroeg bij deze opdracht is waarom er niet meer afgesproken werd...

Bijvoorbeeld toen Kaat en Ingrid moesten gaan springen, wist iedereen dat Kaat het wél zou doen en Ingrid niet. Konden ze dan niet met Joeri afspreken van "ga voor 100€ en dan laat je het balletje van Kaat vallen"?
Ik denk dat dat wel de bedoeling was, dat kun je zien als Martijn jongleerde. Hij keek aan het eind naar de ballen en liet heel gecontroleerd de juiste vallen (Joeri). Ik denk dat die de mol rol ook heel serieus neemt en heel veel geoefend heeft op het jongleren, en dat die daarom erg teleurgesteld was toen hij (waarschijnlijk) het "niet de mol" scherm kreeg.
Ik hoop vooral dat hij na de teleurstelling niet te snel afvalt en er voor zal gaan om de mol te vinden en proberen hem/haar te saboteren.
Of hij speelt de teleurstelling om de anderen op een verkeerd spoor te zetten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 13:23

 8153
Jay-Lo schreef:Ik denk dat dat wel de bedoeling was, dat kun je zien als Martijn jongleerde. Hij keek aan het eind naar de ballen en liet heel gecontroleerd de juiste vallen (Joeri). Ik denk dat die de mol rol ook heel serieus neemt en heel veel geoefend heeft op het jongleren, en dat die daarom erg teleurgesteld was toen hij (waarschijnlijk) het "niet de mol" scherm kreeg.
Ik hoop vooral dat hij na de teleurstelling niet te snel afvalt en er voor zal gaan om de mol te vinden en proberen hem/haar te saboteren.
Of hij speelt de teleurstelling om de anderen op een verkeerd spoor te zetten.
Martijn en Bas wilden echt hééééééél graag de mol zijn denk ik.
Ik vind dat Bas bij de selectie en bij het interview toen hij dacht dat hij in aanmerking kwam voor de rol van mol, zichzelf echt zat te verkopen. Voor mij zou dat meteen genoeg zijn om hem niét als mol te kiezen.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 13:30

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
Ik vind dat Bas bij de selectie en bij het interview toen hij dacht dat hij in aanmerking kwam voor de rol van mol, zichzelf echt zat te verkopen. Voor mij zou dat meteen genoeg zijn om hem niét als mol te kiezen.
Yep, dat was ook een beetje mijn gevoel.
Niet als MOL gebruiken op basis van (enkel) dat vind ik wat kort door de bocht maar als er nog wat "trekjes" zijn dan zou ik hem ook niet selecteren.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 13:32

 3483  Uma
Jay-Lo schreef:Ik denk dat dat wel de bedoeling was, dat kun je zien als Martijn jongleerde. Hij keek aan het eind naar de ballen en liet heel gecontroleerd de juiste vallen (Joeri). Ik denk dat die de mol rol ook heel serieus neemt en heel veel geoefend heeft op het jongleren, en dat die daarom erg teleurgesteld was toen hij (waarschijnlijk) het "niet de mol" scherm kreeg.
Ik hoop vooral dat hij na de teleurstelling niet te snel afvalt en er voor zal gaan om de mol te vinden en proberen hem/haar te saboteren.
Of hij speelt de teleurstelling om de anderen op een verkeerd spoor te zetten.
Ja, ik heb het gevoel dat die Martijn niet onderschat moet worden, noch als MOL, noch als molzoeker.
Gebruikersavatar

marc.koenen11 mar 2019, 18:35

 122
Ze krijgen de mededeling dat ze uitgekozen zijn om de mol te kunnen zijn en de vraag of ze willen leren te jongleren.Nadien krijgen ze een telefoontje dat ze gewoon kandidaat zijn en niet de mol.Dus ik vermoed dat ze ergens in hun achterhoofd denken dat de mol slecht gaat jongleren.En dat ze daardoor ook niet al te veel hun best moeten doen.
Gebruikersavatar

WalkingDead11 mar 2019, 19:04

 73
Nu vraag ik me af of het als mol beter zou zijn om heel goed te jongleren, zodat er vertrouwen wordt gewonnen OF net niet, in een normale situatie zal er met geluk één persoon kunnen jongleren, dus kan de mol onopvallend bij €0 of €100 de balletjes laten vallen.

(Gewoon theoretische vraag die elk seizoen gesteld kan worden bij de eerste proef, behalve deze dan lol.)
Gebruikersavatar

Cedric11 mar 2019, 19:08

 2834  Uma
Vraag ik me ook af. Zou de beste potentiële Mol eigenlijk niet beter gewoon NIET trainen op jongleren?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7