Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

anja.mathijs20 mar 2019, 16:01

 391  Uma
Ik denk dat als mol de vraag krijgen ‘Ben jij de mol? ‘ verschrikkelijk is en zeker in aflevering 1, totaal onvoorbereid.
Om het met de woorden van Bas te zeggen, misschien dan beter de olifant in de kamer aan te pakken, en zelf kiezen voor aanval als de beste verdediging.
Gebruikersavatar

anja.mathijs20 mar 2019, 16:20

 391  Uma
Jouw redenering zou ook kunnen Yvo, alles is verdacht op het moment :roll:
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 16:29

 1690  Sven
Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat Bas dat zegt. Er is juist een mol gekozen en hij wil de reacties van de anderen peilen. Is de reactie van Bruno dan niet vreemder? Ik denk dat Eva hem is. Zo gaat alle aandacht meteen naar Eva.
Gebruikersavatar

Yvo20 mar 2019, 16:32

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat Bas dat zegt. Er is juist een mol gekozen en hij wil de reacties van de anderen peilen. Is de reactie van Bruno dan niet vreemder? Ik denk dat Eva hem is. Zo gaat alle aandacht meteen naar Eva.
Ik heb ook niet gezegd dat ik Bas zijn reactie vreemd vind. Hij wil inderdaad gewoon eens meten hoe diep het water is.

Wat Bruno zegt is misschien niet zo slim. Hij zegt dat hij Eva verdenkt. Zoals Eva al zei ga je dat toch niet zeggen als je die persoon echt verdenkt.
Zo weten de mensen die in dat busje zitten al dat Bruno Eva niet verdenkt. In mijn ogen is dat toch niet zo slim als je voluit het spel wilt spelen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 16:36

 1690  Sven
Als kandidaat zou dat niet slim zijn, al zou het ook gewoon een grapje kunnen zijn om haar een beetje te jennen. Als mol kan je een ander verdacht maken om de aandacht van jezelf weg te houden. En Eva kreeg alle aandacht.
Gebruikersavatar

annaniempje20 mar 2019, 22:21

 7
Persoonlijk vond ik dat Axel en Bruno redelijk snel opkeken, alsof voor hun het spel doorgaat zoals ze het al de hele tijd spelen.

Ook Bas reageert heel spontaan, vind ik.

Elisabet komt net zo vlot over als toen ze nog dacht dat ze kandidaat was. Of ze is helemaal gerust in het zijn van kandidaat, of ze kan heeeel goed acteren.

Joeri vind ik wat moeilijker te lezen. Ik denk dat hij een “misschien” gekregen heeft en zich zeker voelt in dat hij de mol kan spelen. Zo komt het bij mij toch over: zelfzeker.

Eva vind ik spontaan en rustig overkomen, maar in tegenstelling tot Elisabet heb ik het gevoel dat er meer controle zit achter haar acties. Doorheen de gesprekken zie je haar ook grondig bestuderen. Ze lijkt mij ook nerveus. Ik zou ook durven zeggen dat Eva een “misschien” gekregen heeft. Het komt een beetje over als een sollicitatie gesprek. + Je ziet GDC zachtjes glimlachen. Dat doet me dan denken aan toen hij na deze proef zei dat hij een duidelijke voorkeur had voor een bepaald iemand (Eva?) (heb al last van een kleine tunnelvisie 😂 )

Martijn kijkt naar mijn mening wat ontgoocheld (zoals al eerder vermeld op het forum), alsof hij alweer de rol van mol misloopt.

Ingrid zie ik ook weer als eerder spontaan, maar ze heeft toch iets mysterieus over zich. Ik vind dat ze hoe dan ook het hoofd zeker koel gehouden heeft en zit in twijfel over wat zei gekregen heeft.

Tenslotte nog Kaat: ze kiest haar antwoord zeer goed uit: “MOMENTEEL heb ik geen reden om zenuwachtig te zijn.” Wat betekent dat ze nog steeds kandidaat is, ongeacht haar schermpje. De manier hoe ze naar GDC kijkt tijdens het gesprek, komt voor mij ook wat over als een sollicitatiegesprek waarmee ze hem wil overtuigen. Wanneer ze zegt dat ze zeker haar best zou doen moest ze de mol mogen zijn, kijkt ze heel snel naar haar schermpje. Ik durf te gokken dat daar “misschien” op staat.

Kort samengevat denk ik dat Joeri, Eva en Kaat uitgekozen werden als de 3 potentiële mollen.

Ben erg benieuwd naar tegenargumenten/aanvullingen/etc. Kom maar op! 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2019, 07:35

 8153
Je vergeet Liesbeth. Het is niet omdat ze er nu uitligt dat ze geen misschien gekregen kan hebben.
Volgens mij kregen zij, Ingrid en Joeri misschien. Eva zeker niet.
Dit betekent niet dat je geen gelijk hebt. Wat je schrijft over Kaat kan m.i. kloppen. Als we de kookproef bekijken in de veronderstelling dat zij de mol is, dan zie ik haar daar enkele dingen doen die Gilles VB (in mijn ogen) ook zou doen: de ingrediënten die niet nodig zijn opzij leggen, maar het "vergeten zeggen" aan de anderen. Hier bestond natuurlijk wel de kans dat Bas er wel zou aan denken het te zeggen. Dat Bas zegt dat ze achteraan moet beginnen met de uitleg past perfect in haar kraam, dus niet er niet tegenin gaan is heel gemakkelijk en de beste tactiek. Idem voor het toevoegen van extra garnalenpasta. Achteraf aan de TV roepen "Ik had al dipsaus gemaakt" en "Mijn dipsaus is keigoe!!!"... ik zie het Gilles VB zo zeggen.
Gebruikersavatar

Moldedju22 mar 2019, 08:59

 507  Yens
Vanuit de Vietnamese proef kan je Kaat inderdaad niet uitsluiten als mol.
Bij de selectieproef heb ik echter zwaar mijn twijfels. Ik vind haar anders overkomen bij haar antwoorden in de proef, zenuwachtig (omdat ze het misschien scherm heeft gekregen?) of misschien wat verongelijkt (omdat ze de mol niet mag zijn?) ipv het meisje dat niet "ik ben de mol" kan zeggen zonder te lachen.
Ik zou als redactie in elk geval haar niet gekozen hebben mocht ze het misschien scherm gekregen hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2019, 09:31

 8153
Ik ben het eens met Moldedju.
Bovendien kreeg Kaat als eerste haar scherm. Als maker zou ik nooit een misschien geven aan de eerste die aan de beurt komt, zelfs niet aan de 2de. Ik zou de misschieners eerst enkele reacties van anderen laten meemaken zodat ze zich daar een beetje kunnen op baseren.
Gebruikersavatar

annaniempje22 mar 2019, 10:26

 7
chicawah.janssen schreef:Je vergeet Liesbeth. Het is niet omdat ze er nu uitligt dat ze geen misschien gekregen kan hebben.
Volgens mij kregen zij, Ingrid en Joeri misschien. Eva zeker niet.
Dit betekent niet dat je geen gelijk hebt. Wat je schrijft over Kaat kan m.i. kloppen. Als we de kookproef bekijken in de veronderstelling dat zij de mol is, dan zie ik haar daar enkele dingen doen die Gilles VB (in mijn ogen) ook zou doen: de ingrediënten die niet nodig zijn opzij leggen, maar het "vergeten zeggen" aan de anderen. Hier bestond natuurlijk wel de kans dat Bas er wel zou aan denken het te zeggen. Dat Bas zegt dat ze achteraan moet beginnen met de uitleg past perfect in haar kraam, dus niet er niet tegenin gaan is heel gemakkelijk en de beste tactiek. Idem voor het toevoegen van extra garnalenpasta. Achteraf aan de TV roepen "Ik had al dipsaus gemaakt" en "Mijn dipsaus is keigoe!!!"... ik zie het Gilles VB zo zeggen.
Oh ja, had ik even niet meer op gelet 😲 . Als ik er op terug kijk, dan komt Liesbeth heel ontspannen over, wat haar heel goed van pas zou komen moest ze een misschien-schermpje krijgen. Ik kan je zeker volgen in je gedachtengang dat zij een misschien-schermpje gekregen zou hebben, maar ik hoorde iets in haar stem toen ze zei “ik had het wel verwacht”. Eerder teleurstelling dan enthousiasme denk ik? Of een steenharde leugen? Maar ze heeft toegegeven dat ze nooit gelogen heeft in het hele spel.

Ik ben benieuwd waarom je Eva niet verdenkt. Zin om te delen 😉 , kan mij misschien van mijn tunnelvisie verlossen.

Moest Kaat de mol zijn, is zij inderdaad zeker en vast een mol zoals Gilles! Maar dan denk ik toch terug aan het feit dat Gilles heel veel briefing gekregen heeft op voorhand. En die groenten opzij leggen, lijkt mij een zodanig berekende zet, dat het volgens mij moeilijk is om daar op te komen als je nog maar net in de rol beland bent. Maar ik sluit Kaat helemaal niet uit!
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 mar 2019, 10:00

 2354  Uma
Martijn...
Ik heb altijd gedacht dat hij heel teleurgesteld keek omdat hij geen misschien-scherm had gekregen. Later in het busje was dat ook de hele tijd.
Maar wat nu, als dat geacteerd is? Hij keek dan teleurgesteld zodat het leek dat hij geen misschien-scherm had gekregen, waardoor anderen dat ook denken en hij juist daarom is gekozen?
Want De Mol was de hele dag zichzelf gebleven. Hij is niet uit zijn rol gevallen = Heel teleurgesteld

Ik ga Martijn vanavond in de gaten houden!
Gebruikersavatar

molondope24 mar 2019, 19:07

 48  Uma
Ik denk dat de selectie in de eerste proef is gedaan, bij het jongleren.Misschien is mijn antwoord niet op de juiste plaats hier maar 10 kandidaat mol moeten leren jongleren.Dan krijg je bericht pech geen mol maar je mag meedoen.En dan in de eerste proef zit toevallig jongleren.De makers hebben beelden van de oefeningen en zien wie er liegt zonder zich te verraden of te corrigeren ( Bruno).Ik weet er hebben er 5 gejongleerd maar zitten daar niet de 3 mogelijke mollen bij?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21