Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kite25 mar 2019, 16:32

 87
Zoals je zelf zegt, slechts 5 kandidaten hebben gejongleerd, waardoor de redactie slechts van 5 mensen deze informatie zou krijgen.
Daarbij waren het de kandidaten zelf die beslisten wie mocht jongleren. Het zou dus perfekt kunnen dat geen van de 3 gepre-selecteerde kandidaten heeft moeten jongleren.
Gebruikersavatar

jos.jansen25 mar 2019, 19:38

 328  Uma
Kite schreef:Zoals je zelf zegt, slechts 5 kandidaten hebben gejongleerd, waardoor de redactie slechts van 5 mensen deze informatie zou krijgen.
Daarbij waren het de kandidaten zelf die beslisten wie mocht jongleren. Het zou dus perfekt kunnen dat geen van de 3 gepre-selecteerde kandidaten heeft moeten jongleren.
Je zelf onopvallend in een belangrijke rol zetten is natuurlijk ook een eigenschap die de mol moet hebben. Dus het zou wel een invloed kunnen gehad hebben (samen met de reactie op de proef en hoe goed ze het verstoppen voor de medekandidaten da ze geoefend hebben op het jongleren)
Gebruikersavatar

geertn44427 mar 2019, 21:43

 236
jos.jansen schreef:Een iets wat rare insteek maar ik zit met het gevoel dat de persoon die gekozen was als mol het misschien geweigerd heeft.

"De kandidaat die er het best in slaagt het hoofd koel te houden, krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis." Dit impliceert voor mij dat het nog altijd een keuze is van de persoon zelf is.

Na de vragenronde krijgen we ook nog dit te horen.
"Na deze vragenronde heb ik een duidelijke voorkeur voor 1 van de 3 mollen."

En we weten dat de mol niet de eerste keuze was/is. (dankzij uitspraken van Gilles in de media).
Dit is interessant. Ik heb het "selectiemoment" beneden ook nog eens herbekeken en wat mij opviel is dat we van alle kandidaten een shot van vooraan krijgen, behalve van:

Axel en Ingrid
Vooral Axel is frappant. Alleen shot van vanboven.

Ik zou als redactie de reactie of het gezicht van mijn mol zoveel mogelijk willen verstoppen.



Gebruikersavatar

molondope27 mar 2019, 22:57

 48  Uma
Nog een leuke, ergens op het forum staat iets over de muziek bij de selectieproef, bij Bruno,Elisabet en Ingrid is er iets veranderd aan de muziek,ik geloof hogere tonen weggevallen.Net deze drie hebben in de trailer hun naam in een binaire code (braille, binair en morse) .Joeri is een barcode dit is een afgeleide van binair maar levert cijfers van 0 tot 9 op.
De andere 1 en 0 of .(punt) en - (streep) of enkel punt(braille).En een mol is blind.Dus Elisabet, tunnelvisie???
Gebruikersavatar

geertn44427 mar 2019, 23:05

 236
Er is hier al geponeerd dat Gilles misschien de keuze gewijzigd heeft na deze vragenronde. Dat zou willen zeggen:
- dat de vragen voor de potentiele mollen (3) echt wel belangrijk waren.
- dat hun kandidaat, of ten minste 1 van die drie, er slecht heeft op gereageerd.

Nu: welke vragen zou jij op een potentiele mol afvuren ? Ik zou toch een vraag afvuren waarvan je weet dat de mol zal moeten liegen, zodat je zijn reactie kan zien. Een simpele vraag als "heb je iets interessant gezien in de cirkel?" is dat duidelijk niet.

Daarom heb ik alle vragen eens opgelijst:

Bruno
1) ouderdomsdeken, dan zou jij de ideale mol zijn ?
2) ben je tevreden met je schermpje ?
3) jij bent net als de andere een gewone kandidaat ?

Axel
1) mogen deze mensen je vertrouwen ? (raar: geen reactie)
2) ben je zenuwachtig ? je lijkt zenuwachtig ?
3) heb je interessante dingen gezien in de cirkel ?


Bas
1) zou jij jezelf headhunten als mol ?
2) je klinkt vastberaden, misschien gesterkt door het schermpje dat je gezien hebt ?
3) het was geen verrassing wat je te zien kreeg ?

Elisabeth
1) ben je geschrokken ?
2) je bent spoedarts. dus je kan goed het hoofd koelhouden ?
3) komt dat van pas op dit moment ?

Joeri
1) je ziet er kalm uit
2) je speelt poker. is dit je pokerface ?
3) ben je zenuwachtig ?
4) ben je je ogen de kost aan het geven ?

Eva
1) advocate. kan handig zijn als mol.
2) helemaal op je gemak zit je niet. Ben je zenuwachtig ?
3) kan je goed liegen ?

Liesbeth
1) wat vond jij van je scherm ? geen klachten ?
2) was je verrast ?

Martijn
1) jij observeert ?
2) zou jij de negen andere op een dwaalspoor kunnen brengen ? "misschien"
3) hoe is het met het gemoed ? "toch nerveus"
4) als jij kan kiezen, de mol worden of de winnaar van de reeks, wat kies je dan ?

Ingrid
1) dus je kan mensen meekrijgen in je verhaal ?
2) wat zou je het meeste stress bezorgen, kandidaat zijn of mol ?

Kaat
1) heb je redenen om zenuwachtig te zijn ? (raar antwoord, herhaalt de vraag negatief)
2) dus je zit 100% op je gemak ? (ja of nee zou zo gemakkelijk zijn geweest, maar "dat niet, maar ik heb geen reden om zenuwen te hebben ? komt terug op vorige vraag ?
3) zou jij de groep op een dwaalspoor kunnen brengen ? (terug: ja of nee, antwoord: "ik zou dat kunnen proberen ??)
4) zou je dan een goede mol zijn ?

Wat me hier opvalt:
- zenuwachtig vraag komt dikwijls terug
- de derde vraag van bruno, vind ik een fantastisch potentiele mol vraag: "jij bent net als al de andere een gewone kandidaat ?", net als de 4de van Martijn
- de vragen van volgende kandidaten vind ik nogal flauw: Axel, Bas, Elisabet, Joeri, Eva, Liesbeth, Ingrid
- wat mij betreft kregen de volgende kandidaten het "misschien" schermpje: Bruno, Martijn en Kaat

Wat mij betreft gingen er twee kandidaten compleet de mist in met hun antwooorden: Axel en vooral Kaat.
Gezien de aard van de vragen, denk ik dus dat Kaat zichzelf in de voet geschoten heeft in deze ronde.
Dan resten er nog: Bruno, Martijn en een beetje Bas (ook al kreeg hij relatief gemakkelijke vragen, hij heeft ze wel goed geantwoord vind ik)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 23:14

 8153
Interessant.

Ingrid heeft het antwoord op vraag 2 omzeild met "dat ga ik niet vertellen".
Wat mij betreft ging Bruno compleet de mist in met zijn antwoorden (en hij had zich bij de jongleervraag bij de bungeesprong ook al klungelig gedragen).
Kaat kreeg als eerste haar scherm te zien. Ik zou nooit een potentiële mol als eerste zetten, zodat hij/zij toch eerst van een ander kan zien hoe die reageert bij het zien van zijn/haar scherm.
Gebruikersavatar

Yvo27 mar 2019, 23:17

 1111  Uma
Wat me opviel is dat Liesbeth en Ingrid twee vragen krijgen terwijl Kaat zo fel op de rooster wordt gelegd.
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2019, 08:34

 2204
chicawah.janssen schreef: Wat mij betreft ging Bruno compleet de mist in met zijn antwoorden (en hij had zich bij de jongleervraag bij de bungeesprong ook al klungelig gedragen).
Bruno is dus heel de dag zichzelf gebleven ... :mrgreen:
Gebruikersavatar

bert.verhaegen28 mar 2019, 09:31

 129
In het gesprek apart met GDC na de schermen en het kleine verhoor zegt Martijn precies "bedankt". Volgens mij zegt GDC hem daar dat hij de mol is. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2019, 10:13

 8153
Ik zal nog eens goed kijken.
Het probleem is dat ik niet kan liplezen :?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT28 mar 2019, 16:43

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Interessant.

Ingrid heeft het antwoord op vraag 2 omzeild met "dat ga ik niet vertellen".
Wat mij betreft ging Bruno compleet de mist in met zijn antwoorden (en hij had zich bij de jongleervraag bij de bungeesprong ook al klungelig gedragen).
Kaat kreeg als eerste haar scherm te zien. Ik zou nooit een potentiële mol als eerste zetten, zodat hij/zij toch eerst van een ander kan zien hoe die reageert bij het zien van zijn/haar scherm.
Dat antwoord van Ingrid was mij ook al opgevallen. Volgens mij is dit geen gepast antwoord voor een mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2019, 16:46

 8153
Ik weet niet. Toch alleszins beter dan 2x na elkaar "zeker en vast" (Bruno), ontkennen dat je nerveus bent terwijl het duidelijk is dat je nerveus bent (Axel) of zeggen dat je liever winnaar zou zijn dan mol maar daar intussen nee bij knikken (Martijn) 😃
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21