Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2019, 08:52

 1111  Uma
Ik had kaat al afgeschreven door haar verdediging toen GDC haar ondervraagde. Die laatste zin "en dat zal ik dan ook zeker doen" kwam er te enthousiast uit. Dat laat me denken dat ze haar niet gaan selecteren als mol omdat het zoals je zelf al aangeeft er te dik op ligt. Het zou een te groot risico zijn. Maar volgens mij is Kaat wel de mol. Als blijkt dat Kaat de mol zou zijn, zou ik haar persoonlijk wel beter vinden dan Eline. Iedereen heeft daar natuurlijk een andere mening over.
Gebruikersavatar

magali.dereu11 apr 2019, 12:31

 184  Sven
Ik vind dat ze juist heel kalm en op een manier reageert waarvan je niet weet wat erachter zit.
Waarom verdenk jij dan precies Kaat?
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2019, 12:58

 2834  Uma
Vond ik ook. De reactie van Kaat leek me erg beredeneerd en wel doordacht. Ze zegt veel en niets tegelijk.
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2019, 13:34

 1111  Uma
magali.dereu schreef:Ik vind dat ze juist heel kalm en op een manier reageert waarvan je niet weet wat erachter zit.
Waarom verdenk jij dan precies Kaat?
Zoals ik al typte in mijn vorige post, de laatste zin "en dat zal ik dan ook zeker doen" kwam er te enthousiast uit. Ze laat veel te veel blijken dat ze heel graag de mol wil zijn. Dat is te doorzichtig. Als je zoiemand gaat kiezen als mol dan houdt dat een groot risico in. Daarmee dat ik haar had afgeschreven. Maar sedert aflevering 4 is ze mijn hoofdverdachte. Ik heb echt last van tunnelvisie want in mijn ogen kan er niemand anders de mol zijn met het beeldmateriaal wat we te zien hebben gekregen.
Gebruikersavatar

Torremolinos11 apr 2019, 14:36

 264
Ik heb ook sedert lange tijd deze aflevering eens herbekeken, maar ik word er nog steeds amper wijs uit.

Je hebt 3 mensen die een misschien-scherm krijgen (laten we ze de ‘misschieners’ heten) en 7 die een niet-scherm krijgen (laten we ze de ‘nieters’ heten).

De misschieners willen en moeten dit natuurlijk geheimhouden. Daarom gaan zij zich voordoen als nieters. Maar de nieters willen natuurlijk onmiddellijk ook mols lijken en gaan zich daarom voordoen als misschieners.
De misschiener die verder denkt, denkt waarschijnlijk: ‘als ik te duidelijke nieter speel, weet iedereen dat ik een misschiener ben. Dus speel ik beter een misschienende nieter. Maar een nietende misschiener kan ik ook wel nog spelen. Misschien niet een misschienende nieter en niet een nietende misschiener, maar iets er tussenin.
En de nieters denken hetzelfde maar omgekeerd.

Zijn jullie nog mee? Ja? Nee? Misschien? Ikzelf al niet meer... 🙂
Mijn conclusie: uit de reacties van die kandidaten kun je helemaal niks te weten komen.
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2019, 14:44

 2834  Uma
Torremolinos schreef:Ik heb ook sedert lange tijd deze aflevering eens herbekeken, maar ik word er nog steeds amper wijs uit.

Je hebt 3 mensen die een misschien-scherm krijgen (laten we ze de ‘misschieners’ heten) en 7 die een niet-scherm krijgen (laten we ze de ‘nieters’ heten).

De misschieners willen en moeten dit natuurlijk geheimhouden. Daarom gaan zij zich voordoen als nieters. Maar de nieters willen natuurlijk onmiddellijk ook mols lijken en gaan zich daarom voordoen als misschieners.
De misschiener die verder denkt, denkt waarschijnlijk: ‘als ik te duidelijke nieter speel, weet iedereen dat ik een misschiener ben. Dus speel ik beter een misschienende nieter. Maar een nietende misschiener kan ik ook wel nog spelen. Misschien niet een misschienende nieter en niet een nietende misschiener, maar iets er tussenin.
En de nieters denken hetzelfde maar omgekeerd.

Zijn jullie nog mee? Ja? Nee? Misschien? Ikzelf al niet meer... 🙂
Mijn conclusie: uit de reacties van die kandidaten kun je helemaal niks te weten komen.
Ik wou dat ik deze post 3 keer kon liken. Geweldig :mrgreen:
En ja, ik ben nog mee. En ja, ik geef je gelijk. Iedereen doet zich ook in mijn ogen voor als iemand die een misschienscherm heeft gekregen en dus niet te veel wil prijsgeven.
Gebruikersavatar

magali.dereu11 apr 2019, 14:46

 184  Sven
Yvo schreef:Zoals ik al typte in mijn vorige post, de laatste zin "en dat zal ik dan ook zeker doen" kwam er te enthousiast uit. Ze laat veel te veel blijken dat ze heel graag de mol wil zijn. Dat is te doorzichtig. Als je zoiemand gaat kiezen als mol dan houdt dat een groot risico in. Daarmee dat ik haar had afgeschreven. Maar sedert aflevering 4 is ze mijn hoofdverdachte. Ik heb echt last van tunnelvisie want in mijn ogen kan er niemand anders de mol zijn met het beeldmateriaal wat we te zien hebben gekregen.
Ik volg je deels, tenzij de makers op die gedachtegang van 'die kan nooit de mol zijn' anticiperen. En ons zo in de maling nemen!
Gebruikersavatar

jos.jansen11 apr 2019, 15:34

 328  Uma
Torremolinos schreef:Ik heb ook sedert lange tijd deze aflevering eens herbekeken, maar ik word er nog steeds amper wijs uit.

Je hebt 3 mensen die een misschien-scherm krijgen (laten we ze de ‘misschieners’ heten) en 7 die een niet-scherm krijgen (laten we ze de ‘nieters’ heten).

De misschieners willen en moeten dit natuurlijk geheimhouden. Daarom gaan zij zich voordoen als nieters. Maar de nieters willen natuurlijk onmiddellijk ook mols lijken en gaan zich daarom voordoen als misschieners.
De misschiener die verder denkt, denkt waarschijnlijk: ‘als ik te duidelijke nieter speel, weet iedereen dat ik een misschiener ben. Dus speel ik beter een misschienende nieter. Maar een nietende misschiener kan ik ook wel nog spelen. Misschien niet een misschienende nieter en niet een nietende misschiener, maar iets er tussenin.
En de nieters denken hetzelfde maar omgekeerd.

Zijn jullie nog mee? Ja? Nee? Misschien? Ikzelf al niet meer... 🙂
Mijn conclusie: uit de reacties van die kandidaten kun je helemaal...

Wel de manier om dit te vermijden is wat onze mol gedaan heeft, hij/zij is zichzelf gebleven. Dus dan kon hij/zij eender welk scherm gekregen hebben
Gebruikersavatar

dan.ces22 apr 2019, 00:28

 2
Als je nu het kiezen van de mol herbekijkt en je enkel op de vijf let die er nog inzitten, dan vind ik dat Elisabet dit wel veruit het beste doet

Ze antwoordt heel natuurlijk, totaal niet zenuwachtig.. in tegenstelling tot de anderen
Gebruikersavatar

Taupe07722 apr 2019, 08:18

 767  Yens
Toch wel raar dat je zo denkt over Elisabet. Ik vond haar daar minder goed en ik dacht zelf dat ze nerveus lachte. Ik had haar ook wel in mijn selectie van 5, van wie er nu nog 3 over zijn en Axel.
Hoe dan ook, wie het ook is .. ik ben nu al zeer teleurgesteld door de ettelijke kansen die elk van hun laten liggen hebben!
En hoe leuk het seizoen en de zoektocht naar de mol ook is, deze mol is misschien door de weinige voorbereiding, een misser imo.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2019, 08:34

 767  Yens
Na het artikel met een reactie van Kaat dat ik hier op de site gelezen heb, denk ik dat zij 1 van de misschien-kandidaten was. Ze zegt: "Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat ergens toch ook wel een opluchting." De enige kandidaten die van Gilles te horen hebben gekregen dat ze de mol niet zouden zijn, zijn de 2 kandidaten die wel een misschien-scherm hebben gekregen, maar het uiteindelijk toch niet geworden zijn. Dit toont voor mij dus aan dat Kaat 1 van de 3 misschien-schermen had.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 08:46

 3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:Na het artikel met een reactie van Kaat dat ik hier op de site gelezen heb, denk ik dat zij 1 van de misschien-kandidaten was. Ze zegt: "Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat ergens toch ook wel een opluchting." De enige kandidaten die van Gilles te horen hebben gekregen dat ze de mol niet zouden zijn, zijn de 2 kandidaten die wel een misschien-scherm hebben gekregen, maar het uiteindelijk toch niet geworden zijn. Dit toont voor mij dus aan dat Kaat 1 van de 3 misschien-schermen had.
Absoluut, dacht identiek hetzelfde 🙂.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21