Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2019, 16:20

 3423  Yens
Zeker weten 🙂 En dat zou er voor zorgen dat mijn drie geprefereerde molkandidaten nog steeds in de running zijn 😉.
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 16:26

 2354  Uma
Wow! Zo had ik het nog niet bekeken. Is iets om goed te onthouden om over een paar afleveringen nog eens op terug te komen.
Gebruikersavatar

Taupe07717 mar 2019, 17:38

 767  Yens
Maar kan de "mol" wel weigeren?
Er zijn er zogezegd 3 met een misschien. GDC met team beslist dat het Joeri is (louter als voorbeeld). Dan komt deze naar beneden aan de tafel en zegt GDC hem proficiat we hebben jou gekozen als mol en dan betwijfel ik of je wel mag zeggen ... nee, dat wil ik niet!
Zou wel een zeer strategische keuze kunnen zijn van iemand die wil winnen maar je kans op mol zijn, en dat wou je toch oorspronkelijk, weggeven? Dat ga je je volgens mij voor altijd beklagen!
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2019, 18:12

 395
jos.jansen schreef:Als je dan als persoon competitief ingesteld bent dan lijkt mij de logische keuze om te weigeren de mol te worden.
want hieruit haal je namelijk nog een voordeel t.o.v. je mede-kandidaten....
Ja, als je het puur tactisch wil spelen.
Maar je krijgt wel maar 1 keer in je leven de kans om de Mol te zijn en dat is voor sommigen nog meer waard dan het spel te winnen.
En later herinnert iedereen zich nog de mol (maar niet noodzakelijk de winnaar).

Iemand kan ook geweigerd hebben omdat hij/zij het niet zag zitten om onvoorbereid aan deze opdracht te beginnen.
Gebruikersavatar

mark.vandaele17 mar 2019, 19:56

 178
Taupe077 schreef:Maar kan de "mol" wel weigeren?
Een ongemotiveerde mol verplichten lijkt me anders ook wel sterk en met weinig kans op succes.
Gebruikersavatar

Torremolinos17 mar 2019, 20:02

 264
Om het nog even over een andere boeg te gooien, wat zou de productie eigenlijk gezocht hebben in hun nieuwste mol.
Als ze hun ‘misschienschermen’ hebben gebaseerd op de opdracht om te leren jongleren en de uiteindelijke uitvoering daarvan (of afliegen dat je het kan), wie zou je dan als productie hebben gekozen?
Mij lijkt dat je dan in eerste plaats iemand kiest die heel ijverig heeft geleerd om te jongleren. Uit de beelden (ook in café De Mol) zien we:
- Martijn konal jongleren, we zien het hem perfect uitvoeren met extra trucjes
- Bruno kan het tot 150 worpen en traint om halfzeven ‘s ochtends op Mauritius
- Kaat zien we het goed onder de knie hebben
- Joeri zien we het perfect doen, echter een zeer kort shot
- Ingrid, Liesbeth en Bas zien we goed opzetten, echter te kort shot om te zien of ze echt lang jongleren
- Eva zien we heel kort en weinig overtuigend
- Axel zien we zittend klagen dat het moeilijk is, hij mist zelfs met 2 balletjes

Bij het aankondigen van de jongleerproef zag ik de duidelijkste reacties (allereerste secondes) bij Elisabet en Kaat (door de knieën gaan in ongeloof) een beetje bij Ingrid (handen voor mond). Bruno glimlacht , Bas brengt denkend 1 hand aan de kin en Joeri fronst. De rest houdt hun emoties goed onder controle.

Uiteindelijk vragen Kaat en Martijn wie kan jongleren. Bruno steekt zijn vinger op, Kaat Elisabet en Ingrid antwoorden ongeveer in koor ‘een beetje’.

Ik als maker zou een mol willen die zich te pletter heeft geoefend op dat jongleren en die achteraf geen krimp prijsgeeft hierover.

Alleen weten we niet of bepaalde kandidaten wel filmpjes hebben gezonden waar ze goed jongleren, maar dat dat niet getoond wordt.
Gebruikersavatar

Yvo18 mar 2019, 00:22

 1111  Uma
Hoe meer ik de selectie van de mol herbekijk, hoe minder ik er van begrijp. Ik word er onnozel van.

Dit gezegd zijnde, nu dat Liesbeth is afgevallen verdenk ik Elisabet niet meer als mol. Ik denk dat ze een nep-mol is.
Mijn hele redenering van dat de reacties van Liesbeth en Elisabet eruit sprongen valt in duigen nu dat Liesbeth er uit ligt.
Volgens mij hebben beide dames geen misschien scherm gekregen. Ze lachten ook allebei toen ze ondervraagd werden.
Volgens mij waren dat eerder spontane reacties en niet iemand die zijn cool aan het bewaren was.

Ik verdenk Bas, Ingrid en Kaat ervan een misschien scherm te hebben gekregen.
Waarom? Eva en Martijn geven toe dat ze zenuwachtig zijn. Axel is zenuwachtig maar wil het niet toegeven.
Zoals hierboven al vermeld werd denk ik dat Elisabet op een bepaald moment spontaan reageerde toen ze ondervraagd werd.
Joeri verdenk ik niet omdat ik geen competenties van de mol in Joeri zie. Niet iedereen kan de mol zijn. Sommigen zijn er niet voor gekwalificeerd.
Nadat Gilles aan Bruno vraagt 'Dan zou jij een ideale mol zijn?', antwoord hij 'Zeker en vast' en glimlacht dan. Net als Liesbeth en Elisabet glimlacht hij.
En ik denk niet dat hij zijn cool aan het bewaren was door te glimlachen. Die specifieke glimlach van Bruno leek me spontaan (ik kan me vergissen uiteraard).
En Liesbeth ligt eruit.

Dan blijven enkel Bas, Ingrid en Kaat over. Zij zijn nu mijn drie verdachten louter gebaseerd op het bekijken van deze proef.
Zij reageerden ook precies anders dan de anderen. Ingrid nam in mijn ogen een houding aan.
Bas reageert ingehouden enthousiast op Gilles zijn vragen. Kaat moet zich goed verdedigen tegen de vragen die op haar worden afgevuurd.
God, laat het alsjeblieft niet Kaat zijn. Als zou blijken dat Kaat de mol is zou ik het minder leuk vinden.
Haar reactie op de laatste vraag van Gilles 'Zou je dan een goeie mol zijn?' was 'Ik heb gezegd dat ik mijn best zou doen als ik de mol zou mogen zijn,
en dat zal ik dan ook zeker doen'. Dat laatste, 'dat zal ik dan ook zeker doen' kwam er voor mij iets te vastberaden uit.
Als Kaat de mol is vind ik het een beetje te doorzichtig. Ik denk dat veel mensen het hier mee oneens zijn, maar goed, ieder zijn mening.

Ik heb Eline niet verdacht in 2017 omdat ze op de vraag waar de Oostkantons liggen 'West-Vlaanderen' antwoordde.
Dat vond ik te doorzichtig en daarom heb ik haar niet verdacht. Als ze nu Limburg geantwoord had zou ik het nog begrijpen.
Dat ligt dichter bij Luik dan West-Vlaanderen.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 09:58

 2204
Yvo schreef:Nadat Gilles aan Bruno vraagt 'Dan zou jij een ideale mol zijn?', antwoord hij 'Zeker en vast' en glimlacht dan. Net als Liesbeth en Elisabet glimlacht hij.
En ik denk niet dat hij zijn cool aan het bewaren was door te glimlachen. Die specifieke glimlach van Bruno leek me spontaan (ik kan me vergissen uiteraard).
De glimlach van Bruno is ook mij bijgebleven. Ik vind die glimlach een beetje 'zelfvoldaan', dus iemand die 'zeker en vast' zegt omdat hij net de bevestiging daarvan gekregen heeft door een misschien-scherm.

Maar 't kan ook iets helemaal anders zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju18 mar 2019, 11:06

 507  Yens
jos.jansen schreef:
Dat is een beetje de vrees waar ik mee zit, we hebben wel een lichte aanwijzing dankzij het ondergaan van de zon maar er kan zeker gesjoemeld zijn.
Interessante theorie. Wat me ook opviel is dat de volgorde van het instappen en de plaatsen in de auto die we zien bij het instappen kunnen overeen komen met de volgorde waarin ze de gesprekken hebben getoond.
Wel is het bij Kaat en Bruno al donker als ze instappen, terwijl dat bij hun gesprek niet zo is. De volgorde en het instappen lijkt dus in scene gezet, nadat iedereen bij Gilles is geweest. Ik kan me anderzijds niet voorstellen dat ze de kandidaten in een andere volgorde zouden één per één laten instappen dan in de volgorde dat ze werkelijkheid bij Gilles zijn geweest. Dat zou opvallen bij hen. Dat Liesbet en Bas de 2 laatsten waren lijkt me dus wel zeker.
De rest kan kloppen met de werkelijke volgorde bij Gilles, maar we zien te weinig om dat met zekerheid te kunnen zeggen.
Gebruikersavatar

mark.vandaele19 mar 2019, 02:38

 178
Yvo schreef:Hoe meer ik de selectie van de mol herbekijk, hoe minder ik er van begrijp. Ik word er onnozel van.
Ik verdenk Bas, Ingrid en Kaat ervan een misschien scherm te hebben gekregen.
Voor mij is Ingrid zo een "Anti mol" dat ik denk dat ze het nog eens kan zijn, alle tot nu toe gepasseerde mollen (van het vernieuwde programma) zijn altijd zo rond de 30 geweest en ik denk dat het eens tijd is voor iets nieuw. Dan zie ik ook eerder iemand ouder dan iemand zoals Kaat of Martijn. Bas is voor mij iemand die het zot graag had willen zijn maar niet is geworden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2019, 07:28

 8153
Voor mij is Ingrid nog altijd verdachte nr 1en dat wordt bevestigd door het "zichzelf gebleven zijn". Haar rustige reactie en het doodgemoedereerd een koekje eten na het lezen van de brief in de rode zetel, haar antwoord met binnenpretje op de vraag of ze liefst mol of winnaar zou zijn bij de schermenronde, haar kalmte. Ik denk dat veel mensen zich aan haar mispakken. Keep in mind haar selectiegesprek: hoe ze zei dat het zalig moet zijn dingen te doen die je nog nooit gedaan hebt, om eens te voelen dat je lééft, het blóéd door je áderen voelen stromen... En hoe ze zich al bij voorbaat verkneukelde bij de gedachte dat haar kinderen 3 weken hun plan gingen moeten trekken zonder haar 😉
Er zit véél meer in deze rustige madam dan je zou denken!
Dat bloed door de aderen kan ik ook wel linken aan het woordgebruik bij het zich een moordenaar voelen die op zoek gaat naar slachtoffers. Dat wordt door veel mensen bijna letterlijk opgevat en daardoor beschouwd als een verwijzing naar het gerecht en advocaten. Er was zelfs iemand die op de proppen kwam met de bol van de kettingproef als bewijs van die theorie. Terwijl je de metalen schakels net zo goed kan linken aan lasser Joeri...
Ingrid lijkt mij ook iemand die snel in vertrouwen genomen wordt en tevens als iemand die daar ook mee inzit als iemand die haar vertrouwt haar slachtoffer wordt.
Nu moet ik wel heel eerlijk toegeven dat Ingrid mijn persoonlijke wensmol is en dat ik misschien daardoor dreig in een tunnel te geraken.
Gebruikersavatar

BeaVer19 mar 2019, 08:20

 1293  Uma
Ik kan niet anders dan je gelijk geven, want over Ingrid heb ik ook krak hetzelfde gevoel. Daarom dat ik ook de aflevering wil opnieuw bekijken om toch eens haar bedrag te bekijken, want ik heb het gevoel dat ze geen prominente rollen had en amper in beeld kwam.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21