Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 mar 2019, 07:14

 2354  Uma
En wat nu als de productie nu toch degene die het meest zenuwachtig is kiest? Is wel een risico, maar ze zouden het alle 3 kunnen en hij/zij is al minder verdacht.
Ik denk dit niet, maar je weet maar nooit..
Gebruikersavatar

BeaVer14 mar 2019, 08:41

 1293  Uma
Ik heb sterke twijfels of we ooit wel gaan weten wie de 3 misschien-mollen waren.
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2019, 08:45

 2204
BeaVer schreef:Ik heb sterke twijfels of we ooit wel gaan weten wie de 3 misschien-mollen waren.
Zeg zo'n dingen niet! :( Natuurlijk wél! :mrgreen:

Waarom zouden ze het niet doen?
Het zou toch echt een afknapper zijn indien we dat niet te zien krijgen, en het gerucht voeden dat de mol al gekozen was ...
Gebruikersavatar

Taupe07714 mar 2019, 09:29

 767  Yens
En dan nog... wie zegt dat er geen mol is die toch al gekozen is maar waarmee duidelijke afspraken zijn dat dit niet mag gezegd worden en hij (zij) is één van de drie met een misschien en dus tonen ze in de laatste aflevering de drie "misschien" wel ... Mochten die drie misschien dan de uiteindelijke 3 overblijvers zijn, wat ik niet hoop, zou het een slecht scenario zijn geweest.

Los daarvan terug meer on topic. Ik stel me de vraag mocht er inderdaad echt geen mol zijn en ik krijg plots dat misschien scherm hoe zou ik reageren. Iedereen is gelukkig anders en dus kunnen we het niet zomaar afleiden. Ik had ook al zoals supra aantal vragen geteld, volgorde, type vragen etc. maar ik kom er niet echt uit.
Dan net erna aan tafeltje ... hoe zou ik reageren. Als zijnde een misschien ... ik zou dicht aanleunen bij Gilles om zeker te zijn dat er niemand het hoort, ook al kan dat niet en dus met veel interesse en met mijn ellebogen op de tafel. En ik dacht uit de filmpjes te zien dat er maar 3 waren die dat doen, toeval? Misschien. Mocht ik enkel kandidaat zijn zou ik meer gelaten zijn en gewoon meer achterover zitten zoals 7 andere het doen.
Anderzijds lijkt me dit te gevaarlijk van de makers van dit te laten zien, mocht het zo zijn want dan kunnen we ons nu focussen op slechts 3 personen.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2019, 09:53

 507  Yens
Ik ga er wel vanuit dat we andere "misschien schermen" nog gaan zien.

Wat me trouwens ook opgevallen bij een 2de kijk dat
- alle kandidaten verschillende opdrachten op voorhand hebben gekregen
=> er gaan dus, naast het jongleren, nog opdrachten zijn die iedereen op voorhand heeft geoefend
- Michiel vermeld dat de opdrachten dienden "ook om te kijken wie de voorbereiding ter harte zou nemen"

Tenzij dit weer een dwaalspoor is (hij zegt natuurlijk niet dat diegenen die de voorbereiding ter harte hebben genomen ook gekozen zijn), zou dit betekenen dat de drie "misschien mollen" toch hun best gedaan hebben om te leren jongleren.
1. Wat zien we in de montage bij de voorbereiding:
- Elisabeth doet het goed
- Joeri probeert wel maar is matig
- Kaat doet het super goed
- Bas doet het slecht
- Liesbeth doet het ok
2. Wat zien we tijdens de proef? (waar niemand een reden heeft om te mollen)
- Ingrid zegt wel heel expliciet dat ze het niet kan
- Bruno doet het zozo
- Joeri doet het zozo
- Martijn doet het super goed
- Liesbeth doet het slecht, kan nochtans beter ...
- Kaat doet het super goed

Op basis hiervan hebben vooral Martijn en Kaat de voorbereiding super ter harte genomen.
Elisabeth, Liesbeth en Bruno lijken wel hun best gedaan te hebben, maar bij Liesbeth komt dat er niet echt uit ....
Hmmm, nu heb ik net een vraagteken gezet achter drie van mijn potentiële mollen die ik hierboven had aangeduid vanuit de reacties. (Joeri, Ingrid en Bas)
Alleen Eva schiet nog over. Eva is de mol !!!

Voila, opgelost.
Boeken toe 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

BeaVer14 mar 2019, 09:57

 1293  Uma
Omdat ze al heel zuinig zijn met informatie over hoe ze de mol kiezen. Om dan meteen 3 kandidaten te gaan highlighten.
Ik weet het niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2019, 10:03

 8153
Toen ze Martijn vroegen of hij het wilde leren, antwoordde hij dat hij het al kon. Hij zei zelfs: geef mij balletjes en ik zal het tonen.
En bij de proef was Liesbeth volgens mij aan het mollen.
Moldedju schreef:Wat me trouwens ook opgevallen bij een 2de kijk dat
- alle kandidaten verschillende opdrachten op voorhand hebben gekregen
Waar haal je dat?
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2019, 10:52

 507  Yens
- Eens dat Liesbeth aan het "fake-mollen" was tijdens de proef!

- Gilles zegt "maar na verschillende testen krijgen ze allemaal twee weken voor vertrek telefoon" .
Ik was dus misschien een beetje snel met mijn conclusie dat er nog opdrachten zullen volgen die iedereen heeft geoefend. Kunnen ook testen zijn die niets te maken hebben met de komende opdrachten.

- Wat het jongleren betreft klopt het idd dat Martijn dat op voorhand al kon. Joeri, Bruno en Kaat nog niet. Dan hebben Bruno en Joeri toch nog hun best gedaan 😉
Gebruikersavatar

anja.mathijs14 mar 2019, 10:59

 391  Uma
chicawah.janssen schreef:Toen ze Martijn vroegen of hij het wilde leren, antwoordde hij dat hij het al kon. Hij zei zelfs: geef mij balletjes en ik zal het tonen.
En bij de proef was Liesbeth volgens mij aan het mollen.

Waar haal je dat?
Klopt wat Martijn betreft, meen dat in de camper gezien te hebben, was volgens mij bij speciale beelden bij Café de Mol, hij kon het al en vroeg duidelijk geef mij maar wat balletjes en zal het je laten zien .
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2019, 13:14

 870
Zou het kunnen zijn, dat er iets te vinden is in de volgorde van binnenkomst dan wel in beeld komen bij de selectiegesprekken? In het gebouw met als nummer (zie gespiegeld in voordeur)
2 9 0*?

En dan misschien niet (of misschien juist wel, wie weet!) de eerste drie kandidaten, maar degene die we als nummer 7 zien ?

We zien achtereenvolgens in beeld:
1. Axel, 2. Liesbeth 3. Bas 4. Eva 5.Ingrid 6. Bruno 7. weer Axel 8. weer Ingrid 9. weer Bas 10. Elisabet (op 28:37 )
11. Kaat 12. Joeri 13. weer Eva 14. weer Bruno 15. weer Liesbeth 16. Martijn.
Elisabet is dus eigenlijk kandidaat nummer 7 die we bij deze reeks filmpjes over de selectiegesprekken het eerst in beeld zien.

*Een beetje flauw, maar 9 min 2 = óók 7....
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2019, 15:57

 2245  Uma
Mateo schreef:Zou het kunnen zijn, dat er iets te vinden is in de volgorde van binnenkomst dan wel in beeld komen bij de selectiegesprekken? In het gebouw met als nummer (zie gespiegeld in voordeur)
2 9 0*?

En dan misschien niet (of misschien juist wel, wie weet!) de eerste drie kandidaten, maar degene die we als nummer 7 zien ?

We zien achtereenvolgens in beeld:
1. Axel, 2. Liesbeth 3. Bas 4. Eva 5.Ingrid 6. Bruno 7. weer Axel 8. weer Ingrid 9. weer Bas 10. Elisabet (op 28:37 )
11. Kaat 12. Joeri 13. weer Eva 14. weer Bruno 15. weer Liesbeth 16. Martijn.
Elisabet is dus eigenlijk kandidaat nummer 7 die we bij deze reeks filmpjes over de selectiegesprekken het eerst in beeld zien.

*Een beetje flauw, maar 9 min 2 = óók 7....
Ik bespeur in dit bericht van Mateo een eerste aanzet tot wat ik 'Mateo's ZEVEN-theorie' zou willen dopen. Je weet wel: zevende seizoen, veel hints naar 7. In de gaten te houden, dit! 😉
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2019, 16:07

 870
Ik meld zelf al dat 9 minus 2 mogelijk te flauw is, Klaartje, al kan ik jouw fijnzinnige gevoel voor ironie en vooral de versluierde vertaling in woorden daarvan wel waarderen.
Maar het zou me niet verbazen wanneer toch hier en daar een opzettelijk door de makers verstopte 'zeven' ( en ja, inderdaad doelde ik ook op seizoen 7, zoals jij al feilloos had geconcludeerd) straks tevoorschijn komt als aanwijzing, al dan niet in de vorm van een als nummer 7 verschijnend persoon.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21