Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo12 mar 2019, 17:12

 1111  Uma
Ik vind Liesbeth net wel verdacht. Met haar gelaten reactie dat ze het wel verwacht had. Ze kan vrij goed kalm blijven. Velen verdenken haar nu net niet omdat ze zo reageerde.
Maar stel dat ze een 'misschien' scherm kreeg, dan heeft ze het wel goed gespeeld. Ik verdenk haar om deze reden dus zeker niet minder.

Van de andere kant, op de website van VIER staat dat 13,4% van Vlaanderen Liesbeth verdenkt. Ze is verdachte nummer 3 na Bas en Kaat. Dat doet me haar weer niet verdenken.

Ik denk dat het in het algemeen goed is in dit spel om niemand uit te sluiten. Zeker niet na aflevering 1 en zeker niet als na aflevering één alle tien kandidaten nog in het spel zitten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mar 2019, 18:08

 1690  Sven
Yvo schreef:Ik vind Liesbeth net wel verdacht. Met haar gelaten reactie dat ze het wel verwacht had. Ze kan vrij goed kalm blijven. Velen verdenken haar nu net niet omdat ze zo reageerde.
Maar stel dat ze een 'misschien' scherm kreeg, dan heeft ze het wel goed gespeeld. Ik verdenk haar om deze reden dus zeker niet minder.

Van de andere kant, op de website van VIER staat dat 13,4% van Vlaanderen Liesbeth verdenkt. Ze is verdachte nummer 3 na Bas en Kaat. Dat doet me haar weer niet verdenken.

Ik denk dat het in het algemeen goed is in dit spel om niemand uit te sluiten. Zeker niet na aflevering 1 en zeker niet als na aflevering één alle tien kandidaten nog in het spel zitten.
Het was wel Elisabet die zei dat ze het wel verwacht had.
Ik ga nog eens nalezen, heb de hele vragenronde opgeschreven. Daarbij viel wel op dat het gesprekje met Liesbeth wel heel kort was: Wat vond jij van je scherm? Kijkt nog eens naar haar scherm: ça va; Geen klachten? Nee, geen klachten; Was je verrast? Nee, ni echt.
Bij anderen was de vragenronde veel langer.
Gebruikersavatar

Yvo12 mar 2019, 20:08

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:Het was wel Elisabet die zei dat ze het wel verwacht had.
Ik ga nog eens nalezen, heb de hele vragenronde opgeschreven. Daarbij viel wel op dat het gesprekje met Liesbeth wel heel kort was: Wat vond jij van je scherm? Kijkt nog eens naar haar scherm: ça va; Geen klachten? Nee, geen klachten; Was je verrast? Nee, ni echt.
Bij anderen was de vragenronde veel langer.
Sorry, nu zie ik het. Ja, ik bedoelde Liesbeth. Dat ik haar verdacht vond. Nu je het zegt vind ik Elisabet ook wel verdacht met haar 'ik had het wel verwacht'.
Maar Liesbeth vind ik verdachter. Haar reactie, de manier waarop en dan 'ça va' vond ik gewoon verdacht. En ik zie in haar kalmte een potentiële mol.
In het vervolg ga ik toch eens het gedeelte van de aflevering waar de proef in zat herbekijken voor ik iets post.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mar 2019, 22:14

 1690  Sven
Ik heb alles netjes uitgeschreven en dan een beetje vergeleken:
Gilles stelt een aantal vragen aan elke kandidaat, een aantal woorden komen hier terug:
Mol: -Bruno -Bas -Eva -Martijn -Ingrid - Kaat
Kandidaat: -Ingrid - Bruno -Martijn (hier wordt winnaar gezegd)
Tevreden met scherm: -Bruno -Bas -Liesbeth
Zenuwachtig: -Kaat -Ingrid (stress) -Martijn -Eva -Joeri -Axel
Verrast: -Bas -Elisabeth -Liesbeth
Mensen beïnvloeden: -Kaat -Ingrid -Martijn
Beroep/hobby: -Bas -Elisabeth -Joeri -Eva -Ingrid

Aantal vragen:
3: -Bas -Elisabet -Liesbeth
4: -Kaat -Ingrid -Martijn -Eva -Joeri
5: -Bruno -Axel
Ik denk dan ook dat met het kiezen van de vragen het uitgesloten moet zijn dat wij er al meteen een aantal met het "niet de mol" scherm kunnen uitpikken. Er waren er een aantal best wel nerveus, maar dat gaven ze dan ook toe, alleen Axel sprong er een beetje uit door te beweren dat hij dat niet was.
Gebruikersavatar

Yvo12 mar 2019, 22:21

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:Aantal vragen:
3: -Bas -Elisabet -Liesbeth
4: -Kaat -Ingrid -Martijn -Eva -Joeri
5: -Bruno -Axel
Enkel Bas, Elisabet en Liesbeth kregen drie vragen. Goed opgemerkt. Dit zou een subtiele hint kunnen zijn dat alleen zij drie een 'misschien'-scherm kregen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mar 2019, 22:39

 1690  Sven
Enkel Bas, Elisabet en Liesbeth kregen drie vragen. Goed opgemerkt. Dit zou een subtiele hint kunnen zijn dat alleen zij drie een 'misschien'-scherm kregen.
En die 3 kregen ook de vraag of ze verrast waren door hun scherm. Ik denk ook dat de eerste, Bruno, een beetje een testje was, om degenen met een "misschien" scherm voor te bereiden op wat ze konden verwachten van vragen.
Gebruikersavatar

Yvo12 mar 2019, 23:02

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:En die 3 kregen ook de vraag of ze verrast waren door hun scherm.
Wel, ongeveer.
Bas --> Dus het was geen verassing wat je te zien kreeg?
Elisabet --> Ben je geschrokken?
Liesbeth --> Was je verrast?

Het lijkt erop dat deze drie extra gegrild moesten worden.
Degenen die toegeven dat ze zenuwachtig zijn sluit ik niet volledig uit, maar ik verdenk hun bijna niet van een 'misschien' scherm te hebben gekregen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2019, 07:37

 8153
Mocht Bas verast geweest zijn, dan konden we hem meteen al uitsluiten 😉

Zo had ik het nog niet bekeken (ik zou zelfs meer zeggen: ik had het totaal anders bekeken), maar ik heb mij dan ook niet beziggehouden met het tellen van vragen en het uitvlooien van woorden (puik werk Jay-Lo!).
Waarom liegt Bas dat hij liever winnaar zou zijn dan mol? Om zijn teleurstelling te verbergen of om de anderen te laten denken dat hij een njet kreeg en het daar toch wat moeilijk mee heeft?
Elisabet zegt dat ze haar scherm verwacht had. Als het een "misschien" was, dan is dat toch wat arrogant. Of zegt ze het om te anderen te doen denken dat ze een njet kreeg? Was haar kort trekje van teleurstelling goed gespeeld?
Gebruikersavatar

TRZNTRX13 mar 2019, 14:19

 46  Uma
chicawah.janssen schreef: Waarom liegt Bas dat hij liever winnaar zou zijn dan mol?
Was het niet eerder Martijn die zei dat als hij mocht kiezen hij liever winnaar dan mol zou willen zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2019, 14:21

 8153
Ja, Martijn. Ik bedoelde ook Martijn. Geen idee waarom ik Bas schreef.
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 mar 2019, 23:46

 1690  Sven
Misschien moeten we de reacties vergelijken wanneer ze de brief onder de zetelkussens vinden en de reacties bij de schermen? Ik vond Ingrid hi-la-risch, de manier waarop ze haar koekje aanstaarde en nu toch helemaal relaxed. Of Elisabet, die nog een keer ging kijken of ze wel juist gelezen had, nu ook weer nog een keer naar haar scherm keek.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2019, 00:16

 507  Yens
Hierbij mijn geheel subjectief pronostiekje na het herbekijken van de reacties op de vragen van Gilles.
Mijn invalshoeken:
1. wie te zenuwachtig overkomt zal niet door Gilles worden gekozen als hij/zij het "misschien scherm" heeft gehad
2. wie het "misschien" scherm heeft ontvangen zal nooit volledig relaxed zijn. Je weet dat wat je zegt ervoor zorgt dat je al dan niet gekozen wordt.
3. sommige uitspraken doe je niet als je het misschien scherm krijgt en hebt gezegd dat je de mol wil zijn

- Bruno: geheel ontspannen => niet de mol
- Axel: te zenuwachtig overgekomen => niet de mol
- Bas: beetje te zenuwachtig vond ik toch => niet de mol
- Elisabeth: "had het verwacht", klonk als teleurstelling => niet de mol
- Joeri: cool en zonder verpinken, maar toch op zijn hoede => kan de mol zijn
- Eva: beetje nerveus maar niet te => kan de mol zijn
- Liesbeth: "ca va", ze was liever de mol geweest => niet de mol
- Martijn: "misschien" zeggen was niet het beste idee, nerveus => niet de mol
- Ingrid: ontspannen, misschien te, maar toch met een focus => kan de mol zijn
- Kaat: zenuwachtig => niet de mol

Dus mijn mollenlijstje is voorlopig teruggebracht naar:
1. Eva
2. Joeri
3. Ingrid
Reserve: Bas

Ben nu al wel benieuwd naar de laatste aflevering om te zien wie er afgevallen is met een misschien scherm.
Martijn denk ik.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21