Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2019, 22:40

 3423  Yens
Ik ben eigenlijk van plan om naar de aflevering van zondag opnieuw te kijken alsof het de eerste aflevering is. Die vorige aflevering was ideaal om de kandidaten te leren kennen, maar ik vrees dat we zondagavond weer met de handen in het haar zullen zitten, niet gelovend wie er nu weer afgevallen is :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2019, 23:09

 8153
Cedric schreef:De makers en GDC moesten ook maar 3 mensen in het oog houden hé. Goed ja, misschien ook een beetje de reacties van de anderen, maar toch.
De makers moesten er maar 3 in het oog houden, maar de deelnemers moesten op iedereen letten. En wij ook 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2019, 23:11

 1690  Sven
Is waar, deze aflevering kan je niks mee, de mol heeft niet gemold. Ik zou er niet van schrikken dat er zondag nog steeds 2000e op de teller staat. Zoals Elisabet weglacht: "Er is nu wel een mol , hè".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2019, 23:18

 8153
Cedric schreef:Op zich een logische reactie hoor...
- Iedereen kende vooraf al wat de profielen van de kandidaten: naam, leeftijd, beroep, woonplaats, hobby's, ...
- De makers kenden bij de start van de reeks hetzelfde én hadden 3 favoriete Mollen
- Wij kunnen met in grote lijnen dezelfde informatie (zonder de kandidaten ontmoet te hebben) proberen af te leiden welke kandidaten het beste profiel hebben om de Mol te zijn.
- Met andere woorden logisch dat wij dan denken van "Zelfde info als de makers, 3 topmollen kiezen". Als iedereen dan zo ongeveer op dezelfde lijn zijt qua ideale Mollen of kandidaten met het juiste profiel, dan zitten we sowieso wat in een tunnelvisie want één van die 3 is ook effectief de Mol geworden.
- Gevolg: de andere 7 kunnen geschrapt worden.

Ik denk dat de meeste kijkers van De Mol zo denken, mezelf inclusief.
Alleen... Het zou niet de eerste keer zijn dat ze verrassend uit de hoek komen.

Op zich wel leuk voor ons. Wij krijgen zo de gedachte ingeprent dat wij...
Superpost Cédric!
Gebruikersavatar

arian.daymien16 mar 2019, 13:00

 46  Anke
3 namen achterhaald
Joeri, Kaat, Ingrid

Reactie (bij zichzelf gebleven)
Gilles zei dat ze de mol hebben gekozen die het MEEST bij zichzelf is gebleven!

Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu aan jullie?

En even reageren dat ik hints jat sorry! Is niet zo vul aan sommige en andere dingen vind ik zelf.

Zo vinden we samen de mol wat dit programma zo mooi maakt! Uiteindelijk weet je pas op het laatst of het klopt. En als je bestolen voelt mijn excuses lees niet alles, en nooit bedoeld.

Door deze zin kwam ik tot deze theorie 😎

Afbeelding

Hoor graag jullie mening?

En wens jullie allemaal een fijn weekend toe.
Gebruikersavatar

Cedric16 mar 2019, 13:04

 2834  Uma
Interessante insteek! Zou kunnen kloppen. Best benieuwd!
Waar heb je deze theorie ontdekt?
Laatst gewijzigd door Cedric op 16 mar 2019, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2019, 13:23

 3423  Yens
arian.daymien schreef: Nu aan jullie?
En even reageren dat ik hints jat sorry! Is niet zo vul aan sommige en andere dingen vind ik zelf.
Zo vinden we samen de mol wat dit programma zo mooi maakt! Uiteindelijk weet je pas op het laatst of het klopt. En als je bestolen voelt mijn excuses lees niet alles, en nooit bedoeld.
Jouw "theorie" is helemaal niet uniek... het is hier zelfs al meerdere keren vermeld geweest en door meerdere mensen ingevuld met hun gevoel wie het beste een pokerface kan houden onder de kandidaten... Niemand hier heeft de wijsheid in pacht maar dat wil niet zeggen dat je zomaar een topic kan openen en over een onderwerp kan beginnen dat al besproken is. Gebruik alsjeblieft de zoekfunctie op het forum. Kan veel dubbele posts voorkomen.
Gebruikersavatar

MolWout16 mar 2019, 19:58

 348
Even los van het feit dat hij dit in de foute categorie heeft geplaatst, ik vind dat hier wel iets in zit. Maar dat ze op zichzelf bleven vind ik echter wel vergezocht. Er zijn nu eenmaal mensen die heel "kalm" reageren op iets stresserend, dat is hun manier van het te verwerken. Maar buiten dat vind ik het echt goed gevonden!
Al zitten die drie nu net niet in mijn verdachtenlijstje.
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 mar 2019, 22:16

 1690  Sven
Nog een bedenking: in de auto achteraf krijgen we vanuit 1 auto een heel serieus gesprek over de mol in die auto, Bruno zegt zelfs dat hij denkt dat het Eva is. Zouden we dat moeten zien omdat Bruno en Eva lang in het spel zullen blijven? Ik had eerder het idee dat Eva snel zou afvallen, maar met dit in het achterhoofd zou het ook kunnen dat we worden afgeleid van de echte mol in de andere wagen en ze Eva en Bruno steeds verdachter in beeld gaan brengen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2019, 22:36

 8153
Het is mij ook opgevallen dat het vijftal in de ene wagen uitvoerig aan bod kwam en dat we van de vijf in de andere wagen weinig gezien hebben, maar ik zou begot niet weten wat daarachter steekt.
Gebruikersavatar

jos.jansen17 mar 2019, 16:10

 328  Uma
Een iets wat rare insteek maar ik zit met het gevoel dat de persoon die gekozen was als mol het misschien geweigerd heeft.

"De kandidaat die er het best in slaagt het hoofd koel te houden, krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis." Dit impliceert voor mij dat het nog altijd een keuze is van de persoon zelf is.

Na de vragenronde krijgen we ook nog dit te horen.
"Na deze vragenronde heb ik een duidelijke voorkeur voor 1 van de 3 mollen."

En we weten dat de mol niet de eerste keuze was/is. (dankzij uitspraken van Gilles in de media).

Origineel gezien hadden alle kandidaten interesse om de mol te zijn, dit is een van de redenen waarom ze gekozen zijn. Maar het nieuws dat ze niet de mol waren kan bij sommige een andere mindset teweeg brengen en dat ze er vanaf dan volledig voor gaan als kandidaat (bij de meeste waarschijnlijk zelfs).

Een kandidaat die een misschien scherm krijgt heeft een redelijk voordeel t.o.v. kandidaten die het niet kregen (hij/zij moet namelijk maar 2 mensen vinden die ook een misschien scherm ontvangen hebben).
Als je dan als persoon competitief ingesteld bent dan lijkt mij de logische keuze om te weigeren de mol te worden.
want hieruit haal je namelijk nog een voordeel t.o.v. je mede-kandidaten.

Als Gilles in het gesprek onderaan de toren vraagt om mol te worden en je weigert dan kan je iedereen die voor jou op gesprek geweest is al schrappen als mol. Ze hebben namelijk jou gevraagd en kunnen onmogelijk iemand terug naar beneden halen, dus afhankelijk van jou observaties en positie kan je mogelijks al de helft van de deelnemers schrappen als mol. Hieruit leid ik ook af dat de eerste keuze meer dan waarschijnlijk de eerste kandidaat met "misschien" was die naar beneden ging

De kandidaten zaten als volgt

Kaat
Axel
Elisabet
Joeri
Liesbeth
Bruno
Eva
Martijn
Inge
Bas

We krijgen de kandidaten in deze volgorde beneden te zien
Kaat
Bruno
Axel
Eva
Elisabet
Martijn
Joeri
Ingrid
Liesbeth
Bas

Natuurlijk haal je er als "misschien" kandidaat ook meer uit als je iets later in de lijst komt. Ik neig er dus naar om hier een paar namen te schrappen (voor deze gedachtegang, je kan namelijk nooit iemand schrappen tot ze op het vliegtuig naar huis zitten).

Kaat, Bruno en Axel zitten voor mij iets te vroeg in de lijst om er groot voordeel uit te halen als ze weigeren. (Kaat zou niemand kunnen schrappen, Bruno enkel Kaat en Axel slechts 2 namen)

Vanaf Eva lijkt de keuze om te weigeren me verstandelijk want als je met 6 verdachten zit of minder ga je waarschijnlijk geraken in het begin. Bijgevolg is het niet mogelijk dat Liesbeth of Bas de eerste keuze waren (ik zou het echt onverantwoord vinden om je eerste keuze niet eerst gesproken te hebben van de 3.

Dit haalt het lijstje eerste keuze naar 5 kandidaten (hoewel ze alle 3 op het einde beneden uitnodigen me ook gevaarlijk lijkt, vanwege het gevaar van dat iemand weigert).

Van de groep die ik mogelijk acht als eerste keuze lijkt Martijn me een kandidaat die deze logica zou kunnen volgen ("als ze mij vragen als mol en ik weiger kan het enkel een persoon na mij zijn"). Vooral omdat ik hem ergens wel geloof als hij zegt dat hij nu liever winnaar zou worden. Dit zou als gevolg hebben dat de mol Joeri, Ingrid, Liesbeth of Bas is.
Ik ben met dit in mijn achterhoofd heel benieuwd naar hoe Martijn zich gaat gedragen tijdens de eerst volgende dagen.


Natuurlijk kan ik volledig fout zijn en was het na de proef niet langer een vraag of hebben ze de kandidaten op een andere volgorde naar beneden laten komen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2019, 16:16

 8153
Interessante piste!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 21