Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 10:40

 2204
Die interviews... commercie he 😉

:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 11:02

 8153
@Frolva
chicawah.janssen schreef:omdat Hoeperdepoep bij de schermen en daarop volgende vragenronde beter gelogen had dan Huppeldepup.
Ik gaf nu toch zelf wel een hint zeker?
Hoeperdepoep is de grote boodschap! Een WC-hint is Hoeperdepoep toch op het lijf geschreven? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Okay04 mei 2019, 16:16

 6
Het voelde een beetje ontgoochelend wannneer we hoorden dat er eigenlijk slechts 3 mogelijke mollen waren.
Gilles zei dat ze in België 3 kandidaten hadden gekozen waaraan ze het zouden toevertrouwen, maar ik denk dat dit enkel plan B was...

Bij het eerste bungee koppel zie je dat Martijn in zijn interview zegt dat hij erg goed is in het overtuigen van anderen. Maar wanneer hij daarboven staat doet hij dat helemaal niet.

Ik denk dat dit aangeeft hoe ze de 3 mol-kandidaten kiezen: diegenen die onder grote druk (op 60 meter zelf) zo goed mogelijk proberen iemand anders te overtuigen om iets te doen wat hij echt niet wil (springen)...
Elisabet en Eva slagen hierin. En ook al is het Kaat niet gelukt, heeft ze wel keihard geprobeerd.

Om hen allen een eerlijke kans te geven, werden de koppels random door Gilles toegewezen. Gewoonlijk mogen ze zelf kiezen wie samenwerkt bij een proef... Hier nam men ze per twee zoals ze aankwamen.
De jongleer oefening hielp bij het randomly versterken van de kansen, maar onze sterkste kandidaten zoals Kaat en Elisabet toonden zelfs al vanaf het begin hoe ze begonnen in te praten op hun partner.

Dat zou ook meer betekenis geven aan hun openingsproef. Zo een groots opgezette proef, enkel maar om die zin te vinden. Dat zou ik moeilijk kunnen geloven.

Bij de schermen zie je ook hoe Eva en Kaat een vrij gelijkaardige reactie hebben. Ze hebben een combinatie van zich promoten, en tegelijk reservaties tonen. Bovendien klinken ze beiden erg anders dan gewoonlijk.
Elisabet is het geworden omdat ze er het beste in slaagde zichzelf te blijven daar.
Gebruikersavatar

mark.vandaele04 mei 2019, 17:07

 178
Maar wat als iemand zelf een groen licht krijgt om te springen, waar beoordeel je die kandidaat dan op of is die direct afgeschreven om een misschien scherm te krijgen? Wat je zegt lijkt mij wel logisch maar dan lijkt het of alleen de mensen die iemand moeten overhalen de kans hadden om de mol te worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2019, 17:11

 8153
Ik herinner mij dat Martijn aan Axel vroeg "Moet ik je overhalen?" en dat Axel nee zei omdat hij toch niet zou springen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mei 2019, 17:20

 2354  Uma
Chicawah heeft gelijk. Kan ik me ook nog herinneren.
Gebruikersavatar

Okay04 mei 2019, 17:29

 6
mark.vandaele schreef:Maar wat als iemand zelf een groen licht krijgt om te springen, waar beoordeel je die kandidaat dan op of is die direct afgeschreven om een misschien scherm te krijgen? Wat je zegt lijkt mij wel logisch maar dan lijkt het of alleen de mensen die iemand moeten overhalen de kans hadden om de mol te worden.
Geluk speelde inderdaad een grote rol. Gilles die blind 2 of 1 balletje trekt plus het jongleren zorgen voor een eerlijke kansverdeling....
Bovendien zie je dat zowel Elisabet en Kaat al op de grond bezig zijn met overtuigen. Iedereen had die kans, maar niemand anders deed dat.

Het is trouwens misschien ook nuttig om vermelden dat de focus in de proef op de springers ligt. In theorie zou je kunnen zeggen dat het al dan niet mee naar boven gaan van de andere kandidaat van weinig waarde is. Maar als eigenlijk zij diegenen zijn die een belangrijke kans en rol daarboven hebben, is dat een interessante gelaagdheid ( waar de makers zo naar streven)

chicawah.janssen schreef:Ik herinner mij dat Martijn aan Axel vroeg "Moet ik je overhalen?" en dat Axel nee zei omdat hij toch niet zou springen.
Inderdaad, maar dat benadrukt enkel maar meer dat dit hier een tegenstelling is tussen Martijn in het interview en Martijn op 60 meter die getoond wordt.
>Ik kan iedereen overtuigen, ongeacht hun leeftijd (of iets in die trant) versus moet ik je overhalen? ( maar het eigenlijk niet eens proberen)
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2019, 17:47

 3423  Yens
Okay schreef: Inderdaad, maar dat benadrukt enkel maar meer dat dit hier een tegenstelling is tussen Martijn in het interview en Martijn op 60 meter die getoond wordt. Ik kan iedereen overtuigen, ongeacht hun leeftijd (of iets in die trant) versus moet ik je overhalen? ( maar het eigenlijk niet eens proberen)
Ik denk dat de reden hiervoor veel prozaïscher is: Axel zou zich door niemand laten overtuigen volgens mij omdat hij niet zo lang voor de opnames een hernia operatie in zijn rug had gehad. Dan ga je echt niet van 60 m hoog springen, geloof me vrij.
Gebruikersavatar

Okay04 mei 2019, 18:04

 6
Als hij dat wist, lijkt me dat een goeie reden om niet aan te dringen :mrgreen:
En indien bovenstaande theorie klopt, is het dan vooral brute pech dat hij naast Axel stond, want hij leek graag de mol te worden, en ik denk dat hij dat schitterend gedaan zou hebben...

Maar het blijft wel zo dat de montage exact deze fragmenten koos bijeen te zetten, en dat er hier een tegenstelling te zien is, right?
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2019, 08:46

 767  Yens
Maar de eerste selectie van 3 was toch al op voorhand gedaan? Dus begrijp ik echt niet hoe er iemand in lieve Martijn een mol of potentiële mol ziet. Een super kandidaat dat zeker en dat heeft hij laten zien ook!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 08:56

 8153
Mee eens. Als er nu iemand bij was die absoluut niet verdacht was, dan was het wel Martijn.
Gebruikersavatar

Okay07 mei 2019, 20:24

 6
Taupe077 schreef:Maar de eerste selectie van 3 was toch al op voorhand gedaan? Dus begrijp ik echt niet hoe er iemand in lieve Martijn een mol of potentiële mol ziet. Een super kandidaat dat zeker en dat heeft hij laten zien ook!
Wel, eigenlijk zeggen ze dat de selectie van de 3 gedaan is na de moltesten in België.
Technisch gezien gebeurt die bungeeproef ook “na de moltesten in België”...

Dus semantisch niet uitgesloten dat de bungeeproef een laatste moltest was.

Elisabet zei trouwens in GLN dat we zondag meer ontdekken over hoe de selectie gebeurde. Ben benieuwd...

Zouden ze ook vertellen wie die mysterieuze ‘voorkeursmol’ was, die het uiteindelijk niet is geworden? Ik denk Kaat.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21