Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

shane.deberdt11 apr 2019, 23:56

 7  Sven
Nadat de Vietnamese vrouw het gerecht afkeurt, zie je Bruno iets fluisteren. Kan iemand liplezen? Of is dit gewoon een reactie richting de groep?
Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 apr 2019, 07:22

 767  Yens
Daar moet je niet achter zoeken denk ik. Het zal inderdaad eerder een spontane reactie zijn tegen de groep. Zowel Bruno, Axel als Kaat lijken het trouwens niet zo erg te vinden dat de opdracht mislukt is.
Gebruikersavatar

Loebas02 mei 2019, 16:38

 50
Ik heb de opdracht nog eens herbekeken. Elisabet kan haar lach niet inhouden wanneer ze telkens haar torentje laat vallen, terwijl de andere kandidaten extreem gefrustreerd reageren. Op minuut 13:29 - 13:33 lijkt het alsof ze haar eigen torentje zelfs expres omduwt. Doorheen de gehele serie was ze altijd erg gefrustreerd als iets niet lukte bij de groep, maar in deze opdracht kan ze haar lach niet inhouden telkens wanneer haar torentje omvalt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mei 2019, 18:07

 2354  Uma
Dat is toch ook wel een beetje het karakter van Elisabet, niet? Ik zie haa heel vaka lachen.
Gebruikersavatar

BeaVer03 mei 2019, 14:17

 1293  Uma
In heel die opdracht met het torenbouwen was ze precies een kieken zonder kop bij elk blokje dat viel. Zo kun je wel makkelijk de concentratie van een ander storen: "KALM GUIDO"
Gebruikersavatar

Suspicious05 mei 2019, 21:52

 106
GOTCHA ELISAMOL!
Suspicious schreef:Ik lees hier en daar dat in aflevering 2 Elisabet door de montage verdacht zou worden gemaakt. Ik ben aflevering 2 opnieuw gaan bekijken en heb daarbij mn focus op Elisabet gelegd.

Ze doet doorheen de hele aflevering gelaatsuitdrukkingen en handelingen waar m'n wenkbrauwen toch van fronsen, vaak zijn ze maar kort/snel in beeld, ze kijkt meestal maar zeer kort in de ogen van andere kandidaten, soms kijkt ze snel even naar de cameraploeg alsof ze bevestiging zoekt (kettingopdracht) . Mijn buikgevoel geeft aan dat ze wel eens een rolletje zou kunnen spelen en beredeneerder te werk gaat dan ze laat blijken. Hieronder enkele van haar gedragingen of mimieken die ik soms wat eigenaardig vind en redeneringen van mij als kijker voortvloeiend uit haar handelingen/beslissingen. Sommige mimieken kun je best zien bij vertraagd afspelen.

00:13:34 - 00:13:42 Duwt ze deze nu zo onopvallend mogelijk om?
Afbeelding

00:15:12 - 00:15:24 Martijn vraagt w...
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2019, 22:00

 2834  Uma
Knap gezien, Suspicious!
Gebruikersavatar

Klaartje05 mei 2019, 22:30

 2245  Uma
En ze deed dus letterlijk wat GDC haar in de briefing de avond ervoor letterlijk had gezegd, namelijk dat je "met een scheutje het recept compleet om zeep kan helpen". Elisabetje vond het "veel te weinig gekruid" en "kapte" er een scheut van een onbekend flesje bij, iets wat zeker niet in het Cha ca-recept stond. Maar het stond wel in GDC's recept.
Gebruikersavatar

Suspicious06 mei 2019, 10:40

 106
Eigenlijk heeft Gilles toch in de voorlaatste aflevering de ultieme hint gegeven aan de overgebleven kandidaten? Volgens mij konden de kandidaten Elisabet toch wel definitief ontmaskeren mochten ze in hun molboekje een Follow The Pipi theorie opgesteld of bijgehouden hebben 😃
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2019, 11:34

 2834  Uma
Klaartje schreef:En ze deed dus letterlijk wat GDC haar in de briefing de avond ervoor letterlijk had gezegd, namelijk dat je "met een scheutje het recept compleet om zeep kan helpen". Elisabetje vond het "veel te weinig gekruid" en "kapte" er een scheut van een onbekend flesje bij, iets wat zeker niet in het Cha ca-recept stond. Maar het stond wel in GDC's recept.
Beetje jammer toch. Nu ja, dat is dan misschien het verschil tussen een voorbereide en een niet-voorbereide Mol. Als je maandenlange voorbereiding gehad hebt, dan weet je misschien 10 verschillende molmanieren of ga je zelf leren dat gerecht maken om te zien wat je er fout mee kan doen. Maar als je niet voorbereid bent, dan is de makkelijkste manier om te mollen om gewoon de suggestie van GDC te volgen..

Eigenlijk is GDC dus gewoon de Mol 😃
Gebruikersavatar

BeaVer06 mei 2019, 20:32

 1293  Uma
Een voorbereide mol ging misschien een andere manier gezocht hebben om dat scheutje wat subtieler te doen en kan daar langer over nadenken, maar ik denk niet dat de briefings zoveel anders zullen geweest zijn.
De mol krijgt nu eenmaal veel instructies over welke posities, welke acties, etc het beste zijn om te mollen.
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2019, 08:41

 767  Yens
Ik had alles wat hier nu supra gezegd is over Elisabet gezien op dat moment en net daarom haar uitgesloten, dit deed me terug denken aan Eline en ik hoopte dan ook dat dit niet een zwakke poging was van de mol maar een actie van een wannabe. En zo komen er nog ettelijke andere zaken terug die ik wel in mijn molboekje zal zetten.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11