Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2019, 23:30

 1111  Uma
Cedric schreef:Dit lijkt me zo'n opdracht waar het niet uitmaakt of er een Mol is of niet, mislukken zou het toch doen.
Inderdaad. Het is niet lang na het begin van de opdracht al fout gegaan.
Gebruikersavatar

mark.vandaele17 mar 2019, 23:47

 178
'De mol doet zijn best waar geen geld te verdienen valt'
Denk dat De Mol zeker zijn/haar best gedaan heeft in het bouwen van torens.
Gebruikersavatar

Cedric18 mar 2019, 00:02

 2834  Uma
De Mol mocht hier voluit gaan, wat mij betreft, zowel al kokend als bij de torens. Deze proef had maar bitterweinig kans op slagen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 07:40

 8153
Ik heb nog niet veel tijd gehad om het te laten bezinken, maar wil toch al enkele zaken opnoemen die me opvielen.
Kaat begint heel slim met opzij te leggen wat ze niet nodig hebben. Maar dit wordt niet meegedeeld aan de volgende ploeg. Nu, zelfs al waren Kaat en Bas het niet vergeten zeggen, de kans is groot dat de tweede ploeg het niet zegt aan de derde, of de derde aan de vierde, of de vierde aan de vijfde.
Kaat beslist om de dipsaus al te maken. Geen slecht idee naar mijn mening, want zij en Bas hebben kunnen proeven hoe die moet smaken en dat is iets dat je moeilijk kan uitleggen aan anderen. Bas laat Kaat nog een extra portie garnalenpasta in de saus kwakken, een ingrediënt dat erg doorsmaakt (zoals oestersaus, vissaus) en waar je toch goed mee moet opletten. Maar als het zijn bedoeling was de dipsaus om zeep te helpen (remember de briefing dat een scheut teveel van een ingrediënt het recept kan doen mislukken), waarom heeft hij dan niet aan de anderen gezegd dat de dipsaus al klaar was?
En waarom hebben ze de dipsaus al niet gezet waar die moest staan: midden op het bord? Ik moet nog opnieuw kijken, maar ik geloof dat Kaat die daar wel gezet had. Doordat ze van Bas haar uitleg moet beginnen met het dresseren van het bord, wordt de saus echter opzij gezet.
Kaat begint het recept uit te leggen, maar wordt onderbroken door Bas die zegt dat ze achteraan moet beginnen, bij het dresseren van het bord. Wie legt er nu er nu godsnaam een recept achterstevoren uit? Zeker als je weet dat Bruno en Liesbeth niet het einde zullen moeten doen. Wat zijn zij met die informatie? Volgens mij had Kaat het mooi en redelijk goed kunnen uitleggen, maar Bas onderbreekt haar voortdurend.
Door de uitleg achteraan te beginnen, missen Bruno en Ingrid al meteen cruciale info: de vis moet enkele keren omgedraaid worden in heel hoge vlammen.
Maar zoals Cédric zegt: die proef kón gewoon niet lukken.
Op de blokkenbouwers kom ik later terug (nu geen tijd voor).
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh18 mar 2019, 08:47

 344  Sven
Het viel mij op dat Martijn de hele tijd een woord wilde veranderen, weet niet wat het woord was maar hij wilde er opkoken of iets van maken. Pas na de derde keer zei hij het goed, het was waarschijnlijk heel lawaaierig op die markt maar iets wat me opviel naast de chaos en iedereen die maar wat doet natuurlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 09:47

 8153
Inderdaad. Ze moesten de saus opkloppen en Martijn sprak van opkoken en opwarmen.
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 09:57

 1293  Uma
* Opkloppen!
- Opkoken?
* Nee! Opkloppen!
- Dus gewoon opwarmen?
* Nee! Opkloppen!
- Ah! opkloppen!
Gebruikersavatar

goldfinger18 mar 2019, 10:09

 17
Met andere woorden: Martijn is de mol niet? Ik zou me ergens bijna niet kunnen voorstellen dat de makers dit zo prominent in beeld zouden zetten.

Je zou ook kunnen zeggen dat het Joeri als mol uitsluit, omdat een mol niet zo de juiste woorden zou benadrukken? Die zou gewoon denken "versta het maar slecht, jongen"?
Gebruikersavatar

gejan18 mar 2019, 10:52

 28
Het recept was gedoemd te mislukken maar ik denk dat de mol toch even gewacht heeft en niet als eerste ging koken. Het was de eerste opdracht voor de mol en het lijkt mij dat je dan iets afwachtend bent. Bij de toren bouwen viel het mij op dat Liesbeth meteen uitlegde dat je een blokje en staafje naast elkaar moest doen. Ingrid bouwde vervolgens alleen met staafjes. Handig als je in rolluiken zit , past mooi bij je beroep. :mrgreen:
Joeri verbeterde het later bij haar. Zou een mol dat doen?
Gebruikersavatar

anja.mathijs18 mar 2019, 11:08

 391  Uma
Moet het ook allemaal eens herkijken, maar dacht dat Bas zei dat hij niet kon koken, toch is hij en Kaat bij de eerste groep. Hij dringt zich niet op, maar geraakt wel in sleutelposities , ook bij sterke groep.
Denk vooreerst ook dat die opdracht gedoemd was te mislukken, de dipsaus was allerbelangrijkst, maar zelfs de vis was ongaar en de noedels gebakken, wat niet mocht.
Heel veel flaters gemaakt dus.
Ik vind wel degelijk dat de eerste groep voordeel had om het volledige gerecht te zien maken en het te kunnen proeven, daar het misschien een simpel gerecht lijkt maar met heel veel adders onder het gras, vooral evenwichtige kruiding.
Bas en Kaat beginnen ook bij de dipsaus, er worden weinig of geen goede instructies doorgegeven, hier loopt het al volledig in de mist, de 2 de groep kan al geen instructies meer doorgeven, ze weten helemaal niets.
Als iemand ook het roer omgegooid heeft is het Bas, minder bazig en op de achtergrond verkeerde instructies geven.
Hij moet hier ook weinig doen en geen torens bouwen met slaapgebrek, gewoon onduidelijke instructies van begin.
De hoofdverdachte van vorige week, Bas gekozen, wordt helemaal onopvallend en vergeten.
Maar zoals ik zei, eerst eens volledig terugkijken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 11:18

 8153
Ik vond Bas ook raar bij het koken. Hij liet Kaat nog een flinke kwak garnalenpasta toevoegen aan de dipsaus en bij de uitleg aan Bruno en Ingrid onderbrak hij haar voortdurend (waardoor ze vergat te zeggen dat de dipsaus al gemaakt was en wat ze niet nodig hadden opzij gelegd had?). En hij liet haar het recept uitleggen te beginnen bij het einde :roll:
Ik vond het ook vreemd dat hij bij de kettingproef in de sterke groep zat. Ik zou daar eerder Axel verwacht hebben.
Toch is Bas voorlopig niet mijn verdachte (maar dat verandert misschien nadat ik de aflevering nog eens opnieuw bekeken heb).
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2019, 11:21

 3547  Sven
chicawah.janssen schreef:En waarom hebben ze de dipsaus al niet gezet waar die moest staan: midden op het bord? Ik moet nog opnieuw kijken, maar ik geloof dat Kaat die daar wel gezet had. Doordat ze van Bas haar uitleg moet beginnen met het dresseren van het bord, wordt de saus echter opzij gezet.
Nee hoor, de saus staat er nog bij Bruno en Ingrid (zie links onder)
Afbeelding

Liesbeth neemt de dipsaus er af, terwijl ze de groenten van het bord neemt:
Afbeelding

Maar, omdat Eva alles in de pan wil doen:
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11