Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mark.vandaele19 mar 2019, 21:18

 178
Toch ideaal als mol om je te bewijzen? Maar Ingrid heeft zich (bewust of onbewust) zwakker opgesteld dan dat ze is door direct te zeggen dat ze niet kan lopen, je hoort andere kandidaten ook opmerkingen geven over Ingrid. bij iedere fysieke proef valt Ingrid haar naam direct en twijfelen ze of ze het wel zal aankunnen. Ik denk dat veel mensen haar gewoon niet als mol mogelijk achten.
Gebruikersavatar

kjell.faes19 mar 2019, 23:12

 1
Bij het ontbijt de volgende dag vind ik het zeer verdacht dat Bas daar de enige persoon is die met stokjes eet. Als je als mol goed met stokjes overweg kunt dan zou je toch liever beginnen met koken, zodat het niet opvalt dat je je talent niet optimaal benut bij het bouwen van de torens. Daarom is Bas nu momenteel mijn hoofdverdachte nummer 1
Gebruikersavatar

Cedric19 mar 2019, 23:15

 2834  Uma
mark.vandaele schreef:Toch ideaal als mol om je te bewijzen? Maar Ingrid heeft zich (bewust of onbewust) zwakker opgesteld dan dat ze is door direct te zeggen dat ze niet kan lopen, je hoort andere kandidaten ook opmerkingen geven over Ingrid. bij iedere fysieke proef valt Ingrid haar naam direct en twijfelen ze of ze het wel zal aankunnen. Ik denk dat veel mensen haar gewoon niet als mol mogelijk achten.
Als ze de Mol blijkt te zijn, dan komt het haar wel verdomd goed uit dat ze haar slechte conditie al heeft uitgesproken nog voor er een Mol gekozen werd.. Net doordat er nog geen Mol was, gelooft iedereen haar nu. Als ze nu toch de Mol zou zijn geworden, dan kan ze dit nu naar hartelust uitspelen in haar voordeel.
kjell.faes schreef:Bij het ontbijt de volgende dag vind ik het zeer verdacht dat Bas daar de enige persoon is die met stokjes eet. Als je als mol goed met stokjes overweg kunt dan zou je toch liever beginnen met koken, zodat het niet opvalt dat je je talent niet optimaal benut bij het bouwen van de torens. Daarom is Bas nu momenteel mijn hoofdverdachte nummer 1
Good point.. Maar de niet-Mollen wisten bij het aanduiden van de eerste 2 koks nog niet dat de anderen handig zouden moeten zijn in het bouwen van torens door middel van die stokjes.
Enfin, ik ben niet helemaal zeker (moet de aflevering nog herbekijken) maar ik dacht toch dat Gilles eerst gevraagd heeft naar de 2 koks en daarna pas de anderen op weg heeft gezet naar het andere deel van de opdracht.
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2019, 23:39

 507  Yens
[/quote]Sterk pseudomolgedrag : bij deze proef hoefde de mol nauwelijks iets te doen.
De proef was sowieso gedoemd om te mislukken en dus al deze geciteerde acties waren overbodig, tenzij... je anderen wil doen geloven dat je de mol bent.... 😉[/quote]

Achteraf kan je wel zeggen dat het overbodig was om te mollen maar dat weet de mol niet op voorhand (zeker nu de mol zich minder heeft kunnen voorbereiden) Bovendien wil je toch al iets doen als pas gekozen mol en hier heb je vele mogelijkheden (veel meer dan bij de wandeling).

Daarnaast kan het best zijn dat Ingrid gewoon haar best deed en niet de mol is maar pseudomolgedrag vind ik het niet:
- pseudomol gedrag heeft namelijk tot doel de andere deelnemers te laten geloven dat je de mol bent. Als dat Ingrid haar bedoeling was had ze het beter opvallend gedaan (zoals Elisabeth bij de wandeling). Het is omdat wij de beelden herbekijken dat we die acties zien en dat het opvalt.
- pseudomolgedrag wordt daarnaast bij de montage meestal in de verf gezet, omdat het de aandacht afleidt van de echte mol. Ook dat is niet gebeurd.

Dat maakt het net verdacht ...
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2019, 06:11

 3423  Yens
Cedric schreef:Als ze de Mol blijkt te zijn, dan komt het haar wel verdomd goed uit dat ze haar slechte conditie al heeft uitgesproken nog voor er een Mol gekozen werd.. Net doordat er nog geen Mol was, gelooft iedereen haar nu. Als ze nu toch de Mol zou zijn geworden, dan kan ze dit nu naar hartelust uitspelen in haar voordeel.


Good point.. Maar de niet-Mollen wisten bij het aanduiden van de eerste 2 koks nog niet dat de anderen handig zouden moeten zijn in het bouwen van torens door middel van die stokjes.
Enfin, ik ben niet helemaal zeker (moet de aflevering nog herbekijken) maar ik dacht toch dat Gilles eerst gevraagd heeft naar de 2 koks en daarna pas de anderen op weg heeft gezet naar het andere deel van de opdracht.
Het was wel degelijk zo: Gilles vroeg eerst wie er goed kon koken, waarop er meerderen waren die zeiden dat ze dat niet konden. Er was snel consensus dat Bas en Kaat zouden beginnen. Daarna zei Gilles dat iedereen aan de beurt zou komen.
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2019, 08:29

 2204
Frolva schreef:Dat wat trouwens ook het idee van Kaat (om het op een andere tafel te leggen).
(heb een printscreen, maar afbeeldingen uploaden lukt momenteel niet).

Maar - zo heb ik de indruk - blijkbaar mocht dat niet (spelregels, weet je wel) en zegt ze: "Dan leggen we dat allemaal daar, op het hoekje" (in de ondertitels staat er: "Dat leggen we allemaal daar").
(ook hiervan printscreen)
Afbeeldingen uploaden lukt blijkbaar terug. 😃

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar

kim.yungil20 mar 2019, 08:54

 3
Bruno vraagt bij de overdracht van het recept de uitleg te beginnen met het einde ??? en als het volgende duo komt geeft hij nauwelijks informatie door. Bizar.
Hij bouwde trouwens ook nog aan een van de eerste torens. De voor een mol meest strategisch interessante positie volgens mij.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 09:31

 8153
kjell.faes schreef:Bij het ontbijt de volgende dag vind ik het zeer verdacht dat Bas daar de enige persoon is die met stokjes eet. Als je als mol goed met stokjes overweg kunt dan zou je toch liever beginnen met koken, zodat het niet opvalt dat je je talent niet optimaal benut bij het bouwen van de torens. Daarom is Bas nu momenteel mijn hoofdverdachte nummer 1
Er zijn er veel die met stokjes kunnen eten hoor. Bekijk maar eens de beelden van het eerste avondmaal (waarbij de molboekjes uitgedeeld werden).
Waarschijnlijk leent het ontbijt er zich minder toe om met stokjes te eten. Ik vermoed dat het buffet zowel uit Vietnamees eten als uit Westers ontbijt bestond (dat was bij ons toch het geval in Indonesië, daar had je zowel Indonesisch als Westers). Probeer maar eens een spiegelei of een gekookt ei te eten! Of een broodje, cornflakes, havermout, yoghurt, fruit... 😉
kim.yungil schreef:Bruno vraagt bij de overdracht van het recept de uitleg te beginnen met het einde
Ik dacht dat het Bas was die voorstelde om bij het einde te beginnen, maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden.
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2019, 10:20

 1293  Uma
Eventjes terug naar het torentjes bouwen.
In het begin zegt Liesbeth meteen: "Je moet een vierkantje met cirkeltje combineren."
Niemand gaat daar tegenin en begint met het bouwen op die manier.

Dan komt het.
Bij Martijn lukt het niet, waarop hij de manier van Liesbeth in vraag stelt. Waarop Elisabet Martijn tegen spreekt en zegt dat het bij haar wel zo lukt.
Daarna zien we de alom bekende stuntelige beelden van Ingrid.
MAAAAR.... Niet enkel Ingrid is slecht bezig.
Ook Eva en JAWEL, ELISABET gebruiken niet de juiste methode. Elisabet doet het zelf heel subtiel, maar vlak nadat Eva haar toren omvalt, valt Elisabet haar toren ook om.

Hieronder screenshots om mijn bovenstaande tekst te staven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

anja.mathijs20 mar 2019, 10:24

 391  Uma
kim.yungil schreef:Bruno vraagt bij de overdracht van het recept de uitleg te beginnen met het einde ??? en als het volgende duo komt geeft hij nauwelijks informatie door. Bizar.
Hij bouwde trouwens ook nog aan een van de eerste torens. De voor een mol meest strategisch interessante positie volgens mij.
Volgens mij is het Bas hoor die omgekeerd bij het dresseren wil starten bij uitleg geven, waar hij Kaat steeds onderbreekt en geen zinnige uitleg meegaat naar het 2 de koppel
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 11:08

 8153
BeaVer schreef:Eventjes terug naar het torentjes bouwen.
In het begin zegt Liesbeth meteen: "Je moet een vierkantje met cirkeltje combineren."
Niemand gaat daar tegenin en begint met het bouwen op die manier.

Dan komt het.
Bij Martijn lukt het niet, waarop hij de manier van Liesbeth in vraag stelt. Waarop Elisabet Martijn tegen spreekt en zegt dat het bij haar wel zo lukt.
Daarna zien we de alom bekende stuntelige beelden van Ingrid.
MAAAAR.... Niet enkel Ingrid is slecht bezig.
Ook Eva en JAWEL, ELISABET gebruiken niet de juiste methode. Elisabet doet het zelf heel subtiel, maar vlak nadat Eva haar toren omvalt, valt Elisabet haar toren ook om.
Elisabet doet het hier nogal raar: soms vierkant + cirkel, soms cirkel + cirkel, soms vierkant + vierkant. Toch slaagt ze erin om op die manier een klein torentje te bouwen. Volgens mij doet ze het later, als ze op een andere positie (ergens in het midden) staat wel "juist".
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2019, 11:14

 1293  Uma
In het begin staat ze daar in een hoekje, dus makkelijk om onopvallend foutjes te gaan maken. Want de toren ging sowieso omgevallen zijn.
Wanneer ze later de kleinere torens moet bouwen, dan krijgt ze meer bekijks en kan ze die foutjes niet meer maken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11