Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy17 mar 2019, 20:23

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De kandidaten moeten op een lokale markt cha ca (een Vietnamees visgerecht) zo goed mogelijk proberen namaken. Ze doen dit in duo. Alleen de eerste twee kandidaten krijgen de bereiding te zien. Zij beginnen vervolgens te koken. Om de acht minuten wordt er gewisseld van koks. Hierbij krijgt het kokende duo slechts één minuut de tijd om het volgende paar in te lichten over wat er moet gebeuren.
De andere spelers, die aan de andere kant van de markt staan, kunnen echter helpen. Per blokkentoren die zij met de hulp van chopsticks kunnen bouwen, spelen ze een deel van het receptuur vrij. Dit kunnen ze telefonisch aan de koks doorgeven.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

jos.jansen17 mar 2019, 21:34

 328  Uma
Wat mij in deze opdracht enorm opviel is dat Joeri enorm irritant doet tijdens het bouwen van de toren.
Gebruikersavatar

sara.pantoja17 mar 2019, 21:36

 100
Ik werd gewoon gek van zijn 'rustig' de hele tijd! 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 21:37

 2354  Uma
Als Mol maakt het denk ik niet veel uit waar je begint. Als je begint met koken, kan je als Mol ook verkeerde dingen of bepaalde dingen niet doorgeven... Maar je kan ook als je later pas moet koken verkeerde dingen doen, al moet je er rekening meehouden dat de Mol het recept niet vanbuiten zal kennen!!!
Gebruikersavatar

marc.koenen17 mar 2019, 22:05

 122
sara.pantoja schreef:Ik werd gewoon gek van zijn 'rustig' de hele tijd! 🙂
Hij is ploegbaas he,zal dat in het dagelijkse leven zeker veel zeggen
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2019, 22:13

 1690  Sven
Iedereen heeft hier geknoeid, van in het begin slecht gecommuniceerd. Bas die Kaat steeds onderbreekt.
Gebruikersavatar

delfien.taillieu17 mar 2019, 22:16

 15
Ik vond dat Bas niet verrast leek toen Gilles vertelde dat ze Vietnamees gingen koken. Hij toonde zo goed als geen emotie, terwijl de meeste toch een verraste reactie hadden.
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2019, 22:29

 3423  Yens
Vermoljoen schreef:Als Mol maakt het denk ik niet veel uit waar je begint. Als je begint met koken, kan je als Mol ook verkeerde dingen of bepaalde dingen niet doorgeven... Maar je kan ook als je later pas moet koken verkeerde dingen doen, al moet je er rekening meehouden dat de Mol het recept niet vanbuiten zal kennen!!!
Ik zou als mol zeker niet als eerste gaan koken. De kans bestaat dat later door de tips bepaalde fouten nog worden rechtgetrokken (door bv. iets opnieuw te maken). Daarna heb je geen enkele kans meer om iets te doen mislukken. Ik denk dat de mol zo laat als mogelijk aan de kooktafel verschijnt om eventueel op het einde nog iets te doen mislukken.
Gebruikersavatar

Rik17 mar 2019, 22:33

 122  Uma
Eerst gaan koken lijkt me niet interessant voor de mol. Je hebt na acht minuten al niets meer in de hand.
Gebruikersavatar

zwartemol17 mar 2019, 22:44

 121
Ingrid die zegt “ k hebt nie meer kunnen uitleggen, we wisten niks “ ...
Gebruikersavatar

Social17 mar 2019, 22:59

 353  Uma
delfien.taillieu schreef:Ik vond dat Bas niet verrast leek toen Gilles vertelde dat ze Vietnamees gingen koken. Hij toonde zo goed als geen emotie, terwijl de meeste toch een verraste reactie hadden.
Reageerden verrast: Alle vrouwen en Axel een beetje

Reageerden niet of neutraal: Alle mannen buiten Axel.

Toen er gevraagd werd wie er wou koken mengden Axel em Joeri zich niet in de discussie of reageerden ze ook amper.
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2019, 23:27

 2834  Uma
Dit lijkt me zo'n opdracht waar het niet uitmaakt of er een Mol is of niet, mislukken zou het toch doen.
Vrijwel elke editie van 'De Mol' heeft al aangetoond hoe belangrijk communicatie is en hoe weinig of hoe slecht er gecommuniceerd wordt.

Bas en Kaat zijn de enigen die alle informatie hadden, maar twee zaken waar later op gefocust werd zijn net door hen niet als info doorgegeven: (1) de dipsaus was al klaar en (2) de ingrediënten op de hoek moesten niet gebruikt worden. Iemand die in het tweede duo zat, zal waarschijnlijk dus Bas of Kaat verdenken, want de 2 dingen waar zij niet over communiceerden zijn wel de 2 dingen geworden waar later het meest over geklaagd werd.. En alles daarna bleef in het honderd lopen, zeker wanneer Ingrid dan inderdaad zegt dat ze niets kan doorgeven.. En ook de anderen deden wel wat foute dingen, zoals dat ene ingrediënt in de pan gooien terwijl het niet hoefde of die dipsausjes omwisselen en zo.

Ik denk dat de Mol hier dus niet echt gebrieft moet worden. De proef kon trouwens héél snel gesaboteerd en heel makkelijk worden. Korte briefing dus: "Beste Mol, kookproef, communicatieproef, wordt niks, don't worry."

Zat je bij de torenbouwers, dan kon je er gewoon voor gaan. Joeri vond ik hier niet heel goed, de ploegbaas in hem kwam helemaal naar boven, inclusief de irritatie bij momenten. Lijkt me een heel stressbestendig iemand, net als Elisabet. Eigenlijk had men hen bij de laagste torens moeten laten starten en dan telkens laten doorschuiven, denk ik. Bijvoorbeeld de eerste 3 en de laatste 2 stappen uit het recept door hen laten doen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11