Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

annazoektmol26 mar 2019, 13:33

 50  Uma
Afbeelding

ik ben ook akkoord met wat aangehaald wordt over Elisabet.
hierboven verstaat ze niet wat er gezegd wordt, maar zegt ze wel "ik versta je niet JONGEN", dus ze hoort wel dat het Martijn is ?
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2019, 14:19

 2204
annazoektmol schreef:Afbeelding

ik ben ook akkoord met wat aangehaald wordt over Elisabet.
hierboven verstaat ze niet wat er gezegd wordt, maar zegt ze wel "ik versta je niet JONGEN", dus ze hoort wel dat het Martijn is ?
Kan toch perfect dat je hoort wie het is maar niet verstaat wat die zegt?

Van waar komt dat sceenshot? Want bij mij ging het iets anders ('met Martijn van de keuken' en 'ik versta je niet' volgt niet onmiddellijk na elkaar)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2019, 14:28

 8153
Suspicious schreef:Ik lees hier en daar dat in aflevering 2 Elisabet door de montage verdacht zou worden gemaakt. Ik ben aflevering 2 opnieuw gaan bekijken en heb daarbij mn focus op Elisabet gelegd.

Ze doet doorheen de hele aflevering gelaatsuitdrukkingen en handelingen waar m'n wenkbrauwen toch van fronsen, vaak zijn ze maar kort/snel in beeld, ze kijkt meestal maar zeer kort in de ogen van andere kandidaten, soms kijkt ze snel even naar de cameraploeg alsof ze bevestiging zoekt (kettingopdracht) . Mijn buikgevoel geeft aan dat ze wel eens een rolletje zou kunnen spelen en beredeneerder te werk gaat dan ze laat blijken. Hieronder enkele van haar gedragingen of mimieken die ik soms wat eigenaardig vind en redeneringen van mij als kijker voortvloeiend uit haar handelingen/beslissingen. Sommige mimieken kun je best zien bij vertraagd afspelen.

00:13:34 - 00:13:42 Duwt ze deze nu zo onopvallend mogelijk om?
Afbeelding
Ik had ook de indruk dat ze hem omduwde.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 mar 2019, 17:58

 767  Yens
Frolva schreef:Kan toch perfect dat je hoort wie het is maar niet verstaat wat die zegt?

Van waar komt dat sceenshot? Want bij mij ging het iets anders ('met Martijn van de keuken' en 'ik versta je niet' volgt niet onmiddellijk na elkaar)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vermoed dat het screenshot waarbij 'met Martijn van de keuken' en 'Ik versta je niet' meteen op elkaar volgt uit het 'vorige keer'-stukje komt van de 3de aflevering.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen27 mar 2019, 04:43

 129
Ik vind dat Martijn heel goed maar wel zo onopvallend mogelijk saboterend anticipeert op wat de medekandidaten doen of zeggen:
- Liesbeth legt in het begin bij het bouwen van de blokkentorens perfect uit hoe het moet (rondje, vierkantje). Dit komt de mol natuurlijk slecht uit. Martijn zegt dan ook snel dat die methode niet werkt.
- De taalverwarring. Eerst blijkt hij onverstaanbaar voor Elisabeth, en daarna verandert hij het woord opkloppen naar iets totaal anders. Mij lijkt dat niet zo op te vallen op het moment zelf (luide markt, Westvlaams dialect, moeilijk via gsm).
Gebruikersavatar

marc.roose27 mar 2019, 17:09

 193  Sven
wat ik eigenaardig vind (bij het torenbouwen) aan Martijn is : dat hij eerst aan toren 1 staat waar hij maar 8 lagen hoog moet bouwen en daar niet in slaagt , hij dan verwisselt met Elisabet voor toren 8 , om dan aan toren 8 tot viermaal toe er in slaagt om 8 lagen hoog te bouwen eer zijn toren omvalt .
PS : Martijn is niet mijn mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 17:12

 8153
Ik vind dat ze daar bijna allemaal nogal chaotisch bezig waren. Bij nader inzien verwondert het mij dat Joeri niet na enkele minuten beslist heeft wie welke toren moest bouwen.
Gebruikersavatar

Taupe07727 mar 2019, 18:05

 767  Yens
bert.verhaegen schreef: - Liesbeth legt in het begin bij het bouwen van de blokkentorens perfect uit hoe het moet (rondje, vierkantje). Dit komt de mol natuurlijk slecht uit. Martijn zegt dan ook snel dat die methode niet werkt.
- De taalverwarring. Eerst blijkt hij onverstaanbaar voor Elisabeth, en daarna verandert hij het woord opkloppen naar iets totaal anders. Mij lijkt dat niet zo op te vallen op het moment zelf (luide markt, Westvlaams dialect, moeilijk via gsm).
Is dit een verborgen tip naar de mol? Want ik dacht niet dat er een Elisabeth meedoet, ook geen Joerie bijvoorbeeld ... 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2019, 22:10

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik had ook de indruk dat ze hem omduwde.
Zouden ze dat dan zo opvallend in beeld brengen als ze de Mol is? Ik denk dat dit dan is om haar verdacht te maken...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 22:12

 8153
Voilà!
Gebruikersavatar

kim.yungil28 mar 2019, 11:27

 3
Gewoon even opmerken dat Kaat's dipsaus door de volgenden misschien gezien werd als ingrediënt...
Gebruikersavatar

janeen.janssens28 mar 2019, 11:32

 30  Bert
Liesbet bedenkt om geen 2 rolletjes in dezelfde laag te gebruiken.
Bruno deelt dit met de groep.
Joeri bevestigt.
Martijn breekt idee af
Ingrid lanceert en blijft koppig bij haar "rollewagen"
Als je goed oplet zien we later zowel Elisabet, Eva als Axel toch 2 rolletjes samen in hun torenpogingen gebruiken. (nep)mollen of methode toch uittesten?

De reacties zeggen wel iets over hun persoonlijkheid of gekozen tactiek.

Bruno en Joeri bevestigen praktisch/logisch denken-aanpak en Joeri gaat in ploegbaas mood,
Ingrid in volle spotlight als stoorzender, en gefrustreerde Martijn -'Verdenk ons aub.'
Elisabet "ik kan goed bouwen" maar 'ik-ga-de-zaak-toch-niet-vooruithelpen-want-ik-wil-zien-wat-de-competitie-doet' houding.
Eva nerveus en klunzig maar intelligent bij de pinken - ik wacht af
Axel geruisloos in de achtergrond - ik wacht af
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11