Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

anja.mathijs20 mar 2019, 10:28

 391  Uma
Volgens mij zat de mol in de sterke ploeg, maar ja, het is nog vroeg ..
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 16:24

 1690  Sven
We krijgen van de tweede groep niet te zien hoeveel zij nog op hun smartwatch hadden, enkel aan het eind de 2000. De sterke groep is dus 20 minuten langer onderweg geweest dan de zwakke. We weten niet waar de tweede groep het meeste tijd heeft verloren.
Martijn steekt de schuld op Kaat dat er 750e uit de pot is gegaan. Martijn zelf wilde wel er voor gaan. Heb hem een paar x horen zeggen dat er tempo in moest komen, dat ze door moeten. De rest van de groep denkt dat de anderen gaan slenteren, overal lang zouden pallaveren.
Bij de zwakke groep is het Axel die de groep aanspoort om vaart te maken. Bij de eerste tip wil hij meteen door, terwijl Elisabet en Ingrid even willen wachten. Hoewel ik denk dat Ingrid het daar niet goed begreep, wou zij daar nu Elisabet afkoppelen? Ze vraagt het haar wel: Wil je stoppen?
Axel drong er ook op aan door te gaan bij het bamboo dansen na een paar mislukte pogingen.
Bij de schakel is het Bruno die een paar x herhaalt: Wat is de zwakste schakel? En is het Eva die de opmerking maakt dat er een losse tussen kan zitten. Daarop gaan ze zoeken en vindt Bruno de plastieken schakel.
Axel dus het minst verdacht. Kaat en Martijn wel verdacht. Bruno vindt het eerste bordje, terwijl de rest er zo voorbij zou lopen. Was nochtans crusiaal om te begrijpen wat er met die hamer en beitel moet gebeuren. Bruno vertraagt hiermee de tweede groep dus ook verdacht.
Hij heeft volgens Ingrid ook goed geholpen, anders waren zij en Elisabet niet boven geraakt.
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2019, 16:39

 2204
Jay-Lo schreef:Hoewel ik denk dat Ingrid het daar niet goed begreep, wou zij daar nu Elisabet afkoppelen? Ze vraagt het haar wel: Wil je stoppen?
Volgens mij dacht Ingrid inderdaad dat ze Elisabet konden achterlaten.
Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedacht, dat ze iemand mochten achterlaten (de spreekwoordelijke 'zwakste schakel'). Moeilijk was dat m.i. ook niet; ze hingen wel aan elkaar vast met stevige kettingen, maar, die waren op hun beurt bevestigd aan een leren riem die ze droegen. Riem uit en je bent vrij.
Maar waarschijnlijk zal dat niet gemogen hebben (ook niet na de 'opdracht' "Ontdoe jullie snel van de zwakste schakel").
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 17:20

 1690  Sven
Op zich is dat wel ideaal om de opdracht te laten mislukken. Koppel Elisabet af en kom aan met 4. Opdracht mislukt. Of kom er bij de hamer en beitel achter dat het toch de bol was, helemaal terug om Elisabet terug op te pikken. 😃
Je bent meteen hoofdverdachte.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2019, 20:05

 2354  Uma
Ik verdenk Bruno op dit moment nog niet als Mol, maar wat als hij via zijn smartwatch op de hoogte werd gehouden van op welk bedrag de sterke groep zat?
Dan zou hij:
1. Bij een lager bedrag van de sterke groep: zijn best kunnen doen om zo onverdacht te lijken, want het was toch maar €1.450/€6.000.
2. Heel traag kunnen doen en voor €0 euro te gaan. Is wel moeilijker omdat ze bij aankomst €2.000 hadden. Dan zouden ze 30m moeten vertragen.....

Dit kwam opeens in mijn hoofd en ik deel het maar mee!
Gebruikersavatar

Bakkieryer20 mar 2019, 20:09

 183  Sven
Bij de geketende wandeling zegt Kaat bij aankomst om nog niet over de finish te stappen maar nog te wachten tot de volgende " tik " van 250€ om de zwakke groep meer tijd te gunnen om sneller te zijn. En dat gebeurt ook.

Vlak na de tik, dus als er nog 1250€ op hun teller staat ipv 1500, hebben ze nog 10 minuten ( of eigenlijk 9'59") die ze " gratis" kunnen wachten vooraleer de teller naar 1000 gaat.

Maar wat gebeurt ? Vlak na de tik van 1250 stapt de hele sterke groep vrolijk over de finish, inclusief Kaat die daar helemaal niks over zegt. Omdat er daardoor a) geen extra geld verloren gaat + b) de winstkansen voor de zwakke groep nog een stuk beter worden ?
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 20:51

 1690  Sven
Daar was ik zelfs nog niet opgekomen! Past wel in mijn verdenkingen.
Nu denk ik wel dat de tweede groep de eerste mega verdacht gaan vinden, want hoezo waren zij als zwakste groep niet een beetje, maar maar liefst 20m (30m als je de wachttijd meetelt) sneller dan de eerste groep. De 2de groep is niet verdacht want heeft goed zen best gedaan om zelfs ruim boven de tijd te blijven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 21:20

 8153
Frolva schreef:Volgens mij dacht Ingrid inderdaad dat ze Elisabet konden achterlaten.
Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedacht, dat ze iemand mochten achterlaten (de spreekwoordelijke 'zwakste schakel'). Moeilijk was dat m.i. ook niet; ze hingen wel aan elkaar vast met stevige kettingen, maar, die waren op hun beurt bevestigd aan een leren riem die ze droegen. Riem uit en je bent vrij.
Maar waarschijnlijk zal dat niet gemogen hebben (ook niet na de 'opdracht' "Ontdoe jullie snel van de zwakste schakel").
Ik dacht ook eerst dat ze iemand mochten achterlaten.
Wat ik vreemd vind is dat Ingrid, de minst sportieve die niet loopt en springt, Elisabet zou achterlaten en niet voorstelt om zelf achter te blijven.
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 22:35

 1690  Sven
Ik vond Ingrid heel verdacht op de markt, maar hierdoor zakt ze weer terug. De mol weet toch wel wat de bedoeling is.
Gebruikersavatar

Torremolinos20 mar 2019, 22:36

 264
Jay-Lo schreef:We krijgen van de tweede groep niet te zien hoeveel zij nog op hun smartwatch hadden, enkel aan het eind de 2000. De sterke groep is dus 20 minuten langer onderweg geweest dan de zwakke.
Toch voor de duidelijkheid deze kleine sidenote: het verschil kán in het beste geval ook ‘slechts’ 11 minuten zijn geweest.
Van de sterke groep weten we dat het bedrag net voor de finish op 1500 is gesprongen (dus het stond net nog op 1750). Van de zwakkke groep kan het zijn dat de smartwatch net van 2000 naar 1750 zal springen. In dat geval zouden ze eerder een goeie 10 minuten vroeger zijn dan 20 minuten.
Maar zelfs 11 minuten verschil op 5km is veel. Enkel het lozen van dat gewicht kan vooral op de trappen toch een mooi voordeel opleveren.
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2019, 22:48

 1690  Sven
Zo had ik het "alweer" niet bekeken: het zou best kunnen dan dat ze ongeveer dezelfde tijd hadden, en kon het vertragingsmoment van Ingrid op de trappen: die 10 seconden gaan het toch niet maken, wel degelijk een hoop zijn dat die klok nog zou verspringen. Dan was het waarschijnlijk door Axel die snel weg wou bij de Bamboo dans.
Stellende dat de mol in de tweede groep zat, wat we natuurlijk niet weten.
Eigenlijk weet ik niets. :?
Gebruikersavatar

gejan20 mar 2019, 23:21

 28
Volgens mij kunnen we er niet zomaar van uitgaan dat de mol in de sterke of zwakke groep zat.
Als je een mindere conditie hebt als mol kom je nooit in de sterke groep. Als de mol in de sterke groep zit omdat dit de beste positie is om te mollen dan vallen Elisabet, Axel en Ingrid dus al af als mol. Eva en Bruno konden denk ik ook wel mee in sterke groep. Joeri en Liesbeth bepalen de samenstelling alleen Bas gaat snel bij de sterke groep. De zwakke groep lijkt de indeling prima te vinden. Er volgt namelijk geen discussie.

Verder viel me op bij vertragen in de sterke groep dat Bas bij het bamboedansen wel voor de 1000,- euro wilde gaan. Dat kost tijd terwijl de mol juist wil versnellen. Ook geeft Bas aan bij de bruine zeep dat ze hem naar rechts moeten duwen. Zo kon hij de 200,- pakken. Over Kaat en Martijn is al genoeg gezegd.

Bij de zwakke groep vertraagt Ingrid door ‘ wachten’ te roepen bij de zwakste schakel. Iedereen denkt na en uiteindelijk vindt Eva de oplossing en Bruno de plastieken. Elisabet wil eigenlijk door. Ook Axel wil door bij het bamboedansen.

Dan de verdenking voor de eliminatie.
Ingrid vindt Bruno niet verdacht want hij hielp haar erdoor. Ingrid vindt Elisabet heel verdacht omdat zij steeds wilde stoppen. Maar dat zien we alleen nergens. Iedereen vraagt steeds of Ingrid het wel redt?
Was zijzelf degene die steeds wilde stoppen en liegt ze hier in de biecht?
Ook Axel vertelde dat Eva hem naar beneden trok en ook dat was nergens te zien.
We hebben natuurlijk ook veel niet gezien maar de uitspraak van Ingrid vond ik erg verdacht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10