Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 18:10

 8153
Opgeëist : druk je vinger lang op de e. Dan verschijnen ë é è ê ē ę ě ĕ ə ė. Je schuift dan je vinger naar het specialleke dat je wil.

Ik weet niet of het toeval is dat in elke groep de middenste de smartwatch heeft. Ik vermoed dat het de bedoeling was, zoals het ook de laatste was die de bol kreeg.
Stel dat Bruno of Martijn de mol is en het de bedoeling is dat de smartwatch bij de mol terechtkomt. Dan zijn er 2 mogelijkheden:
- In het geval er gekozen moet worden wie de smartwatch zal dragen, moet de mol zien dat hij het te pakken krijgt.
- In het geval dat de middenste de watch zal krijgen, moet de mol ervoor zorgen dat hij in het midden terechtkomt.
Bij het eerste bestaat meer kans dat het opvalt dan bij het tweede maar het tweede gerealiseerd krijgen kan moeilijk zijn. Stel dat de zwakke groep kiest voor afwisseling man-vrouw, dan belandt Bruno niet in het midden. Kiezen de sterken voor klein-groot dan belandt Martijn niet in het midden.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2019, 19:18

 2204
chicawah.janssen schreef:- In het geval dat de middenste de watch zal krijgen, moet de mol ervoor zorgen dat hij in het midden terechtkomt.
In het geval dat iemand in een bepaalde positie de watch krijgt moet GDC er gewoon voor zorgen dat hij ze (in de twee groepen) geeft aan de positie van de mol. Easy peasy. 😉
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2019, 20:04

 2834  Uma
Kite schreef:Ik heb het relevante fragment doorgenomen, en dit ziet er niet het geval uit:

Dit is de groepsverdeling vlak voor de kandidaten vastgeketend worden.
Afbeelding
Zwakke groep: Bruno, Elisabet, Alex, Ingrid, Eva
Sterke groep: Bas, Liesbeth, Kaat, Joeri, Martijn

En dit is onmiddellijk daarna, wanneer ze vastgeketend zijn.
Afbeelding
Zwakke groep: Alex, Elisabet, Bruno, Ingrid, Eva
Sterke groep: Bas, Kaat, Martijn, Liesbeth, Joeri

Dus het kan gerust dat de productie de mol in het midden hebben geplaatst van één van beide groepen.
We hebben geen informatie over hoe de volgorde tot stand kwam, en er zit ook niet meteen een duidelijk patroon in de volgorde.
Voor de zwakke groep past een groot-naar-klein volgorde, maar dit is niet zo in de sterke groep.
De sterke groep heeft een man-vrouw afwisseling, maar de zwakke groep heeft dit niet.
Ofwel was het enkel op tv zo gemonteerd alsof iedereen meteen vastgeketend werd, terwijl in het echt iedereen eerst nog eens naar het toilet kon, waardoor ze bij terugkeer in een andere volgorde stonden.

(Wat niet wegneemt dat een Mol zou kunnen zijn gebrieft over "zorg dat je in het midden staat bij het ketenen".)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 20:06

 8153
@Frolva:

Zover had ik nog niet gedacht. Ik ging ervan uit dat de mol zich aan bepaalde instructies moest houden, maar het eenvoudigste is natuurlijk dat Gilles de smartwatch gewoon aan de mol geeft en in de andere groep aan degene op dezelfde positie. Dat lijkt mij echter alleen "naturel" en onverdacht als de mol op positie 1 of 3 staat. In dat geval kan je zeggen "de eerste krijgt de smartwatch en de laatste de bol" of "de middenste krijgt de smartwatch en de laatste de bol". Zeggen dat de 2de of de 4de de smartwatch krijgt lijkt mij nogal raar, al kan het strikt genomen natuurlijk wel.
Eigenlijk komt voor de mol en de watch dan ook positie 5 in aanmerking. Als de mol laatste staat, geef je de bol aan de eerste. Wel wat eigenaardig maar het kan.
Wat in mijn ogen het meest logische is, is de watch bij de 1ste en de bol bij de laatste. Maar de middenste kreeg de watch. Dus toch extra info voor de mol via de watch en bijgevolg Bruno of Martijn de mol?
Mijn probleem is dat ik in Martijn geen mol zie. En in Bruno voorlopig ook niet echt.



@Cédric

Jij bent echt wel bezeten van de WC zenne :mrgreen:
Gebruikersavatar

remcotorken25 mar 2019, 17:59

 25  Yens
Hadden jullie ook niet het gevoel dat de bamboo dancing proef van de zwakke groep enorm onderbelicht bleef?
We krijgen daar amper iets te zien, zeker in vergelijking met de sterke groep.

Ik heb dan ook een vermoeden dat de mol in die groep zat en dat die nogal prominent zijn rol daar heeft uitgevoerd, hetzij door niet helemaal mee te werken bij het dansen, hetzij door sterk aanwezig te zijn in het overtuigen van de anderen om deze proef links te laten liggen. Er werd echt maar het strikt noodzakelijke getoond, dat vond ik een beetje vreemd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 19:23

 8153
Mijn verdachten zaten allemaal in de zwakke groep 😃
Gebruikersavatar

Taupe07726 mar 2019, 11:30

 767  Yens
remcotorken schreef:Hadden jullie ook niet het gevoel dat de bamboo dancing proef van de zwakke groep enorm onderbelicht bleef?
We krijgen daar amper iets te zien, zeker in vergelijking met de sterke groep.

Ik heb dan ook een vermoeden dat de mol in die groep zat en dat die nogal prominent zijn rol daar heeft uitgevoerd, hetzij door niet helemaal mee te werken bij het dansen, hetzij door sterk aanwezig te zijn in het overtuigen van de anderen om deze proef links te laten liggen. Er werd echt maar het strikt noodzakelijke getoond, dat vond ik een beetje vreemd.
Wordt inderdaad weinig getoond en enige wat we hier zien, meen ik me te herinneren, is Alex die ze snel wil laten doorgaan aangezien het toch niet gaat lukken... Zou de mol niet net moeten proberen het hier zolang mogelijk vol te houden? Zou het dan echt zo zijn dat de redactie alle negatieve zaken rond Alex in de spotlight zet (ook laatste aflevering bij vechten) opdat hij verdacht overkomt?
Nog eens diep nadenken waar je als mol liefste zit of wellicht was er voor beide mogelijkheden een scenario en moeten we ons hierop niet blindstaren als een mol.
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire26 mar 2019, 16:27

 36
Molly Malone schreef:De groep heeft vooral de verdeling gemaakt. Er heeft niemand echt zichzelf opgegeven om bij de ene of de andere groep te horen dacht ik.
Ik zag bij Kaat wel dat ze heel graag in de sterke groep wou zitten. Ik vond het ook een beetje een manipulatie van haar hoe ze er toch bij is geaakt
Gebruikersavatar

Suspicious27 mar 2019, 00:43

 106
Verderzetting van mijn Elisabet tunnelvisie 😃

Het gaat me vooral om haar gedragingen en gezichtsuitdrukkingen. Hoe verder in de aflevering, hoe meer ik het gevoel ik ook krijg dat ze zich "een buitenbeentje" in de groep voelt. Ze lijkt me snel geïrriteerd door andere kandidaten.

0:32:30 Beste voorbeeld vond ik tijdens het ontbijt wanneer de ketting al om is. Ik zou het vermoeden krijgen dat ze liever bij de sterke groep was geweest. Ze zal doorheen de opdracht/aflevering nog gelijkaardige geïrriteerde blikken werpen.
Afbeelding

0:31:26 Het hele moment waarbij beslist wordt wie de sterke en zwakke ploeg zal vormen, blijft ze stil en lijkt het alsof ze de situatie aan het beoordelen is, alsof ze in de gaten houdt of alle loopt zoals "gepland"? Opnieuw die eigenaardige blikken met haar ogen.
Afbeelding

0:35:58 Die snelle blik naar de groep, geen idee waarom dat nodig is, maar het lijkt weer alsof ze met iets in haar hoofd bezig is.
Afbeelding

0:36:11 Dat lachje (op Eva lichtjes na als enige) nadat Gilles 1 seconde ervoor zegt: "Anders verdienen jullie vandaag niks". Dan kijkt ze precies even naar de grond omdat ze merkt dat ze als enigste zo reageert?
Afbeelding

0:40:30 Niet tegenstaande Bruno (pas) de eerste (en enigste) is die het bord opmerkt, trekt Elisabet wel de groep doordat ze als eerste loopt, en reageert (mijn inziens) maar echt laat op de "hier, hier, hier" van Bruno. Door als eerste te lopen maar toch als laatste nog toe te geven aan Bruno wekt ze bij mij de indruk dat ze hoopt dat het niet gezien wordt. Ze loopt ook echt wel met een behoorlijk tempo voorbij het bord, waarvan ik me moeilijk kan inbeelden dat je het niet kunt zien staan, zeker wanneer je als eerste loopt en er dus als eerste zicht op zou kunnen hebben. Dat bord moet je toch gewoon al vanop minimum 5m zien staan? Ze kan dit misschien doen om zich verdacht te maken, maar ze kan dit ook "proberen" er vanuit gaande dat niemand dan zal snappen wat de hamer en beitel daar dan doen bij de tweede stop.
Afbeelding

0:42:21 Hier ziet Bruno het bord al van meters ver. Fuck this shit", vind ik ook echt een rare of weinig passende reactie op zoiets.
Afbeelding

0:44:11 Opnieuw kijkt ze heel even in haar ooghoek naar god weet waar?
Afbeelding

Elisabet's Professionele Driedelige Workshop Onopvallend Tijdrekken
(ik houd er hier rekening mee dat zij niet weet in welke tijd de sterke groep de tocht heeft gedaan)

Professioneel Tijdrekken Poging 1:
0:54:32 Elisabet lijkt me met "Ik kan niet sneller nee" te antwoorden op de vraag van Ingrid "Kan dat niets ietske rapper?" De vier anderen zijn allemaal wat ouder en lijken me geen veel betere conditie dan Elisabet te hebben?

Intermezzo: ik ben er niet van overtuigd dat dit iets is, maar het viel me gewoon op, kort nadat GDC zegt "Pittige kuitenbijter" zijn de volgende kuiten die we in slow motion zien, deze van Elisabet. 😎

Professioneel Tijdrekken Poging 2
0:55:28 "Als iemand zich slecht voelt, geen risico's nemen, medisch gezien". Eva en Bruno lijken mij nog niet echt in een medisch onverantwoord slechte staat, Ingrid geeft aan dat ze verder naar boven wil, waarop Elisabet dan nog eens vraagt: "Ja, nu?"

Professioneel Tijdrekken Poging 3
0:55:46 "Ik ben megaduizelig" oftewel: Bommastappen op drie Vietnamese Trappen. Geloofwaardig, maar wat me dan opvalt is dat de zwakke groep daar ontdekt dat ze aan de eindmeet gekomen zijn en plots de duizeligheid wel heel snel voorbij is. De laatste 10 treden gaan uitermate vlot. Is Elisabet zich er van bewust geworden dan er nu niet 4 maar misschien 9 ogen op haar gericht kunnen zijn? Heeft ze zich er dan hier bij neergelegd dat ze de tijd niet meer zal kunnen rekken? Ze blijft zelfs als eerste lopen op de laatste treden.

0:57:20 In dit fragment zegt Bruno: "Je bent blijven staan, dat gaat niet". Hier is te zien dat Bruno tegen Ingrid beland. Ik begrijp daaruit dat Elisabet is blijven staan, waardoor Ingrid niet verder kon en Bruno tegen haar aan is gebotst. Dit is niet de eerste keer dat ze blijft staan, eerder in de aflevering wanneer de zwakke groep daadwerkelijk aan de Vietnamese dansshizzle bezig is, doet ze dit ook. De situatie lijkt bijna dezelfde maar is het niet.
Afbeelding

Wanneer ze kijken bij het bordje naar de verdiende som van de sterke groep, geeft ze mijn inziens opnieuw een eigenaardige reactie mij niet spontaan overkomt en waarbij ze met haar ogen weer een verdachte blik maakt.
Afbeelding

Mijn gevoel dat Elisabet in deze opdracht sterk is bezig geweest met het vertragen van haar groep wordt bevestigd door de mening van Ingrid tijdens het invullen van de molvragen. Ze blijft hier voor mij nog steeds verdachte nr 1, gevolgd door Eva op 2 en Joeri op 3. HELP, TUNNELVILISABET!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 07:42

 8153
Volgens mij zit je al heel ver in je tunnel en zie je soms spoken.
Elisabet is zeer schrander. Het is mij meteen bij de keuze van de mol al opgevallen dat ze de anderen zeer scherp observeert. Als spoedarts moet ze de mensen ook scherp observeren en analyseren om zeer snel de juiste beslissing te kunnen nemen.
Ze heeft heel veel molpotentieel (stond bij mij op de eerste plaats voor de reeks begon). Volgens mij molt ze soms en kan ze dus de mol zijn. Maar ze zou net zo goed de winnaar kunnen worden.
Dat ze bij de kettingproef vooraan stond is omdat ze de kleinste is. Ze stonden van klein naar groot.
De anderen zijn ook niet allemaal ouder: Eva is jonger.
Ik heb ook gemerkt dat ze snel geïrriteerd is. Denk maar aan haar gestampvoet in de roeiboot. Het komt veel voor bij zeer intelligente mensen dat ze gemakkelijk geïrriteerd geraken door mensen die trager van begrip zijn.
Ik begrijp je laatste screenshot niet. Dat is niet op het einde van de kettingproef.
In ieder geval blijf ik haar in de gaten houden, deze knappe Lady-in-pink.
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2019, 10:42

 1690  Sven
Ja, heel diep de tunnel in, niks meer aan te doen, alleen exit Elisabet kan nog helpen. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 11:39

 8153
Stel je voor dat Elisabet de finale speelt! :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10