Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer23 mar 2019, 08:46

 1293  Uma
Dat viel mij ook is, maar dan denk ik dat het spanningseffect voor de kijker dan weer verdween.

Ik had het gevoel dat ze aan de hand van montage de illusie wouden wekken dat de 2de groep veel trager was en meer aan het treuzelen, terwijl ze uiteindelijk wel sneller waren.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2019, 09:12

 2354  Uma
Zal inderdaad voor de spanning zijn.
Gebruikersavatar

Kite23 mar 2019, 10:24

 87
Jay-Lo schreef:Das dan heel gemakkelijk. Bruno of Martijn. Boeken toe. Zouden ze dat riskeren? Met 4 kandidaten die da schermpje kunnen zien oplichten? Nee, ik denk (hoop)dat de mol hier zelf moest mollen.
Wat mij meer opvalt is dat we eigenlijk van de tweede groep, die sneller was niet veel te zien kregen. Niet wie vraagt hoe de stand is, nergens een aanwijzing hoever de tweede groep staat. Bij de eerste groep kregen we dat elke 250e die eraf ging in beeld. Van de tweede niks nada noppes.
Zou het kunnen dat zo'n smartwatch een 'enkel trillen'-functie heeft?
In dat geval zou communicatie met Martijn of Bruno minder opvallen en dus niet zo riskant zijn?
Zeker voor de zwakke groep, waarbij ze een signaal zouden kunnen sturen als 'de snelle groep was heel traag, ga maar vooruit, trager lukt toch niet'.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 10:43

 8153
Communicatie tussen crew en mol via de smartwatch is best mogelijk, maar... wie besliste wie de smartwatch zou dragen? Toch niet Gilles denk ik. Ik vermoed dat beide groepen zelf mochten kiezen. D.w.z. dat de mol maar 1 kans op 5 had om de smartwatch te pakken te krijgen. Als 1 persoon in de groep meteen op de watch springt, dan is dat toch verdacht? En als een ander de watch krijgt, zou die dan niet eens overal op klikken om te zien hoe het werkt en wat er allemaal te zien is? En zou niet iedereen in de groep de watch eens van dichtbij willen bekijken voor ze beginnen stappen?


Vergeet ook niet dat de kandidaten allemaal de vorige reeksen gezien hebben.
Gilles VB die zich in de metro razendsnel de loopproef toeeigende, Pieter die bij de beproevingen zo opgesteld stond dat hij de eerste envelop kreeg, Pieter die snel als eerste een kamersleutel pakte en daarbij vreemd genoeg niet deze nam die het dichtst bij hem lag...
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2019, 11:10

 1690  Sven
Kite schreef:Zou het kunnen dat zo'n smartwatch een 'enkel trillen'-functie heeft?
In dat geval zou communicatie met Martijn of Bruno minder opvallen en dus niet zo riskant zijn?
Zeker voor de zwakke groep, waarbij ze een signaal zouden kunnen sturen als 'de snelle groep was heel traag, ga maar vooruit, trager lukt toch niet'.
Geen idee, ik heb geen smart-dingen. Maar dat zou wel kunnen denk ik.
Gebruikersavatar

astridm23 mar 2019, 11:54

 287
chicawah.janssen schreef:Communicatie tussen crew en mol via de smartwatch is best mogelijk, maar... wie besliste wie de smartwatch zou dragen? Toch niet Gilles denk ik.
Gilles bepaalt de volgorde waarin ze geketend worden, hij is tenslotte degene die ze vastmaakt. Omdat de middelste het horloge krijgt, heeft Gilles dus zeker wel invloed.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 12:45

 8153
Worden ze niet gewoon vastgeketend in de volgorde waarop ze op dat moment staan?
Gebruikersavatar

Kite23 mar 2019, 13:08

 87
chicawah.janssen schreef:Worden ze niet gewoon vastgeketend in de volgorde waarop ze op dat moment staan?
Ik heb het relevante fragment doorgenomen, en dit ziet er niet het geval uit:

Dit is de groepsverdeling vlak voor de kandidaten vastgeketend worden.
Afbeelding
Zwakke groep: Bruno, Elisabet, Alex, Ingrid, Eva
Sterke groep: Bas, Liesbeth, Kaat, Joeri, Martijn

En dit is onmiddellijk daarna, wanneer ze vastgeketend zijn.
Afbeelding
Zwakke groep: Alex, Elisabet, Bruno, Ingrid, Eva
Sterke groep: Bas, Kaat, Martijn, Liesbeth, Joeri

Dus het kan gerust dat de productie de mol in het midden hebben geplaatst van één van beide groepen.
We hebben geen informatie over hoe de volgorde tot stand kwam, en er zit ook niet meteen een duidelijk patroon in de volgorde.
Voor de zwakke groep past een groot-naar-klein volgorde, maar dit is niet zo in de sterke groep.
De sterke groep heeft een man-vrouw afwisseling, maar de zwakke groep heeft dit niet.
Gebruikersavatar

BeaVer23 mar 2019, 13:35

 1293  Uma
De zwakke groep heeft dat wel als je van vanachter begint. Ik denk in dit geval wel dat Alex bewust achteraan werd gezet omdat je geen veel kleinere dame achter een boom van een kerel zet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 13:49

 8153
Ik denk toch dat ze de volgorde zelf gekozen hebben waarbij de zwakke groep koos van klein naar groot, waarschijnlijk omdat ze ervan uitgingen dat ze op een rijtje zouden moeten lopen, en de sterke groep ervoor koos om mannen en vrouwen af te wisselen.
Als de zwakke groep voor afwisseling gekozen had en de sterke groep voor een opstelling van klein naar groot, dan hadden Bruno en Martijn niet in het midden gestaan. We hebben niet gezien hoe het in zijn werk is gegaan, maar het is dus best mogelijk dat de crew tegen de mol gezegd heeft dat hij moest maken dat hij in het midden stond.
Gebruikersavatar

billie.holiday23 mar 2019, 17:26

 462  Bert
Ik kan mij niet herinneren dat iemand die smartwatch opgeeisd heeft. Maar in beide groepen is het de middenste persoon die hem draagt. Zou dat bewust zijn ?

Sorry voor de verkeerde schrijfwijze van opgeeisd maar ik vind het trema niet op mijn ipad. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2019, 17:56

 2245  Uma
Goed gevoel voor humor heb jij, Billie! Een creatief excuus, vind ik leuk!

Maar je kan het ook anders formuleren, zodat je geen trema hoeft te gebruiken. Je kan ook zeggen "ik vond het vreemd dat niemand dat horloge opeiste." Dan zou je ook merken dat je misschien nog een foutje hebt geschreven in "opgeëist". Of zit er een d onder de toets van de t bij jouw ipad?

Grapje he, Billie! 🙂
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10