Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 15:55

 3483  Uma
Moldedju schreef:In Cafe de mol verklapte Ingrid dat ze niet alles hadden laten zien wat er tijdens hun nacht gebeurde. Blijkbaar was het varken ook beginnen urineren en gezien ze op de grond sliepen was de "pis" onder/in de mat van Axel gelopen. Dat was ook de reden waarom hij zo dicht bij Ingrid ging liggen en haar dus door zijn gesnurk wakker hield.

Door dit deel weg te laten is Axel natuurlijk een pak verdachter geworden.... Als hij de mol is zou ik net denken dat ze dit wel zouden vermelden om hem een goed excuus te geven om mee te vertrekken. Nu leek het alsof hij zomaar meegaat met Ingrid zonder reden en hebben ze nog doen uitschijnen dat hij niet sliep door een shot toe te voegen waarop zijn ogen open zijn.
OK, aannemelijke verklaring die een ogenschijnlijke molactie van Axel in een ander daglicht stelt (en jaja, ik weet dat er van daglicht geen sprake was 😉 ).
Gebruikersavatar

janeen.janssens03 apr 2019, 22:21

 30  Bert
janeen.janssens schreef:Mooie terugblik op de "oortjeszak"
Afbeelding

Wat als de oortjes/dierachtige zak een aanwijzing is voor of naar de mol?
Anagram van geleedpotige = geel goede tip
De Rood/geel/groene Righttrick op de zijkant (zie eerder geposte still van Jay-Lo) bevestigt dan dat de middelste sleutel beste excuus geeft om kamer vroegtijdig te verlaten.
Het zou verklaren waarom er 1 zak anders is en Eva/verrassend makkelijk gevolgd door Kaat, verwonderlijk niet voor het zoogdier gaat.

Mocht dit kloppen, geeft dit m.i. nog geen 100% zekerheid dat zij de mol zijn.
Als pientere dames kunnen zij de aanwijzing ook gewoon opgemerkt hebben en met opzet de oortjeszak laten staan om de échte mol ( Elisabet of Axel) een middenvinger te geven.
Het verklaart misschien het gestampvoet van Elisabet? Axel is safer gezien Ingrid's besproken angst voor varkens tijdens het ontbijt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 07:17

 8153
Denk je nu echt dat er tijd was om dat allemaal te staan uitsnuisteren? Er waren echt wel momenten waarop ze de mol persoonlijk konden briefen hoor. En zelfs zonder dat weet een goede mol meteen dat je beter niet het zoogdier kiest.
En als Elisabet de mol is, was dat gestampvoet niet nodig, want een slang is ook een goed excuus om de kamer te verlaten. Je moet er dan wel voor zorgen dat je op de matjes of de grond belandt, dan is het zeker aanvaardbaar dat je code rood kiest.
Gebruikersavatar

BogersAsset04 apr 2019, 13:02

 65
Moldedju schreef: door een shot toe te voegen waarop zijn ogen open zijn.
Ik weet niet of dit al vermeld is maar infrarood camera's werken niet hetzelfde als gewone camera's. Ze gebruiken die techniek ook bij eye-tracking en daar zijn er héél veel elementen die ervoor kunnen zorgen dat uw 'ogen' niet exact gelezen worden zoals ze zijn. De infrarood wordt namelijk weerspiegeld op basis van 'donkerte' van het object of iets derglijks maw als je mascara/lange wimpers/een bril hebt, gaan de beelden sowieso vervormt zijn.

Mijn gok is dus dat Axel gewoon wat donkerdere/langere/bredere wimpers heeft waardoor de infraroodcamera wat in de war was en het dus op de beelden lijkt alsof zijn ogen open waren..

Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn ogen echt open waren maar dat zullen we na de finale pas kunnen verifiëren 😃
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2019, 14:37

 2834  Uma
Ik ben aan het inhalen, nu pas dit ganse topic doorgelezen. Enkele opmerkingen over dingen die ik hier meermaals las:

"Raar dat Eva voor de geleedpotige koos."
MOGELIJKE VERKLARING 1:
Laat ons niet vergeten dat Eva en Kaat de eersten waren die konden kiezen. Ze gingen er mogelijk van uit dat ze eerste zouden blijven, hadden niet verwacht dat ze nog zouden ingehaald worden en al zeker niet door Martijn en Elisabet die ver achter lagen. Met andere woorden verwachtten ze zich aan een comfortabel bed, dat op poten staat. Als er dan een spin (of andere geleedpotige) rond of onder uw bed wandelt, who cares. Net zoals met de slang: jij ligt in bed, het beest ligt op de grond, elk zijn omgeving, geen interactie, no problem. Een bed op poten is een gans ander verhaal dan een matras op de grond of gewoon op de grond. Ik denk dat Eva en Kaat minder problemen zouden gehad hebben met de spin als ze gewoon een bed hadden gehad zoals ze waarschijnlijk verwachtten. (En een zoogdier is groter dus kan makkelijker aan uw voeten likken, dus daarom niet gekozen? 😛 )
Vanuit mijn tunnelvisie vind ik het opvallender dat Kaat er zo makkelijk in meegaat, want als vrouw is het makkelijk(er) om angst voor een spin te faken en zo Eva ook te doen gillen. Anderzijds dacht ze misschien ook op de manier zoals ik hierboven uitlegde en had ze misschien ook niet verwacht van geen bed te hebben.

MOGELIJKE VERKLARING 2:
Nog een plausibele andere theorie in mijn ogen: Denken van "het maakt niet uit, dit is de leugen, het wordt een konijn in onze kamer". Iedereen verwachtte een leugen, niemand wist wat dat konijn daar 's ochtends deed, plots een opdracht over slapen met een dier op de kamer.... Ik zou toch de link durven gelegd hebben. Onterecht, bleek achteraf, maar wie weet dat er nog mensen zo zouden denken.

Mollengedrag van Axel: niet bij de vovinam, slecht roeien, snurken, ...
=> Ik snap de standpunten, maar goed.. Niet bij de vovinam kan aan zijn hernia liggen. Het slecht roeien kan gewoon onkunde zijn + dat iemand als Ingrid met haar commentaren voor stress kan zorgen. Zie ook Davey zijn "stop met mij af te jagen, zot!" enkele seizoenen geleden.. Axel lijkt me iemand die zo dacht op dat moment maar het niet uitspreekt.
Of het snurken al dan niet echt was (gezien de open ogen), daar hebben we voorlopig het raden naar. Dat hij heel snel meegaat in Ingrids idee om 'code rood' te roepen, dat klopt ook wel, maar is het al vaak gebeurd dat Axel anderen echt tegensprak? Hij lijkt me iemand die snel "akkoord" gaat om de goede vrede te bewaren maar in zijn binnenste soms helemaal anders denkt en/of malcontent is. Misschien denkt hij gewoon van "mens, het is 1 nacht, doe niet moeilijk", maar denkt hij tegelijk ook van "zucht, het is toch geen avance, ze zal blijven zagen".



Verder met quotes werken voor specifiekere reacties:
Klaartje schreef:Ik vond Elisabet en Martijn best wel veel pret hebben in hun bedje. Die zaten elkaar precies constant te plagen en te lachen.

Elisabet deed vaak alsof ze schrik had, maar toen hun ogen wendden aan de duisternis, merkten ze beiden de slang op en waren blijkbaar niet bang. Ze waren er allebei blijkbaar van overtuigd dat dat beest niet in hun bed kon kruipen, maar daar konden ze toch niet zeker van zijn.

Ik vond het opmerkelijk dat beiden sliepen als een roosje, aan één stuk door tot de morgenstond. En bij het ontwaken, keken ze gewoon naar de slang, zo van: "Ah, hier zie, hier ligt 'm se!"
Zoals hierboven ook gezegd: een bed dat op poten staat is toch nog wat anders dan gewoon op de grond liggen of er dicht tegen. Ikzelf zou de lakens nu wel goed ingestopt hebben aan de zijkanten alvorens in bed te kruipen (zelfs al meteen bij aankomst in die kamer), gewoon om er iets meer zeker van te zijn dat zo'n dier niet tussen matras en lakens omhoog gaat kruipen.. Maar gezien het bed op poten staat snap ik wel dat ze niet echt bang zijn. Het dier ligt op zijn gemak op de grond, jij op je gemak op een bed boven de grond.. Best grote afstand. En dat bed is ook gewoon comfortabel, zeker met een spoedarts in de buurt die in geval van nood weet wat gedaan. Bovendien weet je ook gewoon als je aan zo'n programma deelneemt, dat dat beest geen enkele bedreiging vormt. Mocht je door de FARC ontvoerd zijn, ok, dan wel, maar bij zo'n tv-programma hoef je niets te vrezen (wat ik nu heel makkelijk zeg terwijl ik misschien ook anders zou reageren als het écht zou zijn).
skred schreef:Wat me al de eerste keer opviel, was dat Kaat de echte spin al eerder opgemerkt had.
Afbeelding
Ze weet dat de spin naast haar zit, en begint hevig met een kaartje te wapperen (moesten ze vis aan het grillen zijn, de vlam had nogal in de pijp geschoten!) Zenuwen misschien? En ze wil haar gedachten verzetten door naar Eva's romantische verhalen te luisteren.

Een beetje later gaat ze nog eens checken waar de spin zit en merkt ze dat die vlak naast haar zit
Afbeelding
Ik kan niet direct zien of ze iets speciaals doet, maar de spin loopt kort erna snel weg naar de andere kant.

Het is kort voor het filmpje dat Eva er op wijst dat hun fake spin toch wat stilletjes is en of er geen andere spin is. Eva ziet dan de echte spin aan de deur, waarna Kaat hysterisch begint de schreeuwen. Met het geschreeuw lijkt de spin ook actiever te worden.

Het lijkt me inderdaad dat Kaat de echte spin verzwegen he...
Past volledig in mijn kraam/tunnelvisie. Thanks!
Getuige ook haar konijnenleugen waar ze zo slim was om de "angst" voor konijnen te kaderen in een angst voor enkele diersoorten: konijnen en.. kippen. Ze had even goed spinnen of slangen kunnen zeggen, maar ze dacht aan kippen voor haar leugen. Ik denk dat Kaat geen enkele angst heeft voor spinnen, maar het wel goed aanpakt om Eva zo ver te krijgen.
Doch nogmaals: tunnelvisie.
billie.holiday schreef:Wie slaapt er nu met slippers aan ? Als ik ga slapen doe ik toch mijn schoenen uit. Martijn, Elisabeth, Kaat en Eva zijn op blote voeten, Ingrid en Axel dragen beiden slippers om te slapen. Volgens mij waren die twee niet van plan om daar te blijven slapen.
Met zo'n dieren in de kamer zou ik toch ook IETS aan mijn voeten houden hoor. Minstens kousen. Tenzij ik goed ingeduffeld zit onder de lakens en die lakens goed zijn ingestopt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2019, 16:10

 1690  Sven
Beste Cedric, zelfs in een bed waar ik met een ladder in moet kruipen blijf ik nooit, never, jamais bij die spin slapen. Meer nog, ik betwijfel of ik het filmpje zou gehaald hebben. 🙂 Bij de slang dan weer wel, maar ik begrijp dat anderen dat dan weer niet zien zitten.
Waarom Eva snel geleedpotigen koos en Kaat daar zo snel in meeging begrijp ik niet. De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat noch Eva noch Kaat op dat moment beseften wat een geleedpotige was en snel snel gingen omdat Ingrid vlak achter hen was. Dat Kaat pas op de terugweg begreep welk kaartje ze genomen hadden. Zelfs als een van hen de mol is zou dat niet gehoeven hebben. Dan pak je zoogdier en roeit terug naar Gilles, zodat je in een bed kunt slapen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 16:18

 8153
Maar met bed + zoogdier is code rood minder aanvaardbaar en de mol wil toch geen geld verdienen hé?
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2019, 16:32

 1690  Sven
Nee, maar de andere 2 moeten met een slang en een spin slapen zonder bed. Zou Elisabet zijn blijven liggen op het matje?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 16:40

 8153
Ook waar.
Waarschijnlijk zouden ze allemaal code rood geroepen hebben, behalve de bedslapers met het varken.
Maar als Eva het zoogdier gekozen had en zij en Kaat niet als eerste aankwamen, zoals nu het geval was, dan zaten ze met het biggetje op hun mat en waren ze waarschijnlijk blijven liggen. En dan was er 2 x € 500 verdiend.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 04 apr 2019, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2019, 16:42

 2834  Uma
Jay-Lo schreef:Beste Cedric, zelfs in een bed waar ik met een ladder in moet kruipen blijf ik nooit, never, jamais bij die spin slapen. Meer nog, ik betwijfel of ik het filmpje zou gehaald hebben. 🙂 Bij de slang dan weer wel, maar ik begrijp dat anderen dat dan weer niet zien zitten.
Geen probleem als jij echt niet bij die spin wil slapen, maar jij bent geen deelnemer van deze editie van De Mol 😛
Ik ga ervan uit dat bij deze kandidaten weinig mensen écht een fobie hebben.
- Elisabet en Martijn waren duidelijk niet bang van de slang. Ik vond het zelfs risicovol dat ze er zo dicht bij kwamen aan het voeteinde van hun bed. (Je weet maar nooit dat die slang zich bedreigd voelt.) Hadden ze in een andere kamer gelegen, waar ze dichter bij de grond waren, dan was het misschien een ander verhaal.
- Ingrid en Axel leken niet écht bang van het zwijn, het leek me eerder dat ze 'code rood' riepen door de ongemakkelijke situatie die gevormd werd door de combinatie van geen bed te hebben, Axel die snurkte en het zwijn dat pipi gedaan had (en de daarbij horende stank).
- Kaat en Eva dan... Waren die echt bang van die spin? Ik denk eerder dat Eva aangestoken werd door Kaat en dat Kaat haar angst fakete. Kaat is in mijn ogen de Mol, kwam eerder al vrij dicht bij de spin zonder er te veel tamtam rond te maken (zagen we op de beelden en hier op de screenshots). Eva was wat meer op haar hoede, maar de spin was veraf (ook al keek ze niet naar de spin maar naar iets waarvan ze dacht dat het de spin was), dus Eva tolereerde de aanwezigheid van het dier wel, net zoals Kaat. Maar Kaat is dan toch beginnen gillen en Eva deed gretig mee, met een 'code rood' tot gevolg terwijl het volgens mij niet had gehoeven als Kaat gewoon rustig zichzelf was gebleven. Ik zie hier een Mollenstreek in.
Jay-Lo schreef:Waarom Eva snel geleedpotigen koos en Kaat daar zo snel in meeging begrijp ik niet. De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat noch Eva noch Kaat op dat moment beseften wat een geleedpotige was en snel snel gingen omdat Ingrid vlak achter hen was. Dat Kaat pas op de terugweg begreep welk kaartje ze genomen hadden. Zelfs als een van hen de mol is zou dat niet gehoeven hebben. Dan pak je zoogdier en roeit terug naar Gilles, zodat je in een bed kunt slapen.
Waarom Eva het koos:
- mogelijkheid 1: stress doordat anderen meteen volgden
- mogelijkheid 2: voorkennis (pakweg weten dat Kaat geen fan is van spinnen, als dat al zo is, of weten dat Ingrid geen fan is van zwijnen)
- mogelijkheid 3: niet weten wat een geleedpotige is
- mogelijkheid 4: denken dat het een leugen is en ze met een konijn zullen slapen
- mogelijkheid 5: denken dat ze een comfortabel bed zullen hebben waar ze zich helemaal kunnen in induffelen waardoor de kans op interactie met de spin kleiner wordt

Waarom Kaat zo makkelijk volgde:
- mogelijkheid 1: stress doordat anderen meteen volgden
- mogelijkheid 2: ze is van geen enkel dier echt bang, dus het maakt haar niet uit
- mogelijkheid 3: voorkennis (ze is de Mol en het komt haar goed uit)
chicawah.janssen schreef:Maar met bed + zoogdier is code rood minder aanvaardbaar en de mol wil toch geen geld verdienen hé?
"De Mol slaagt waar weinig geld mee te verdienen was." - Cathy (uit haar voorbereiding op seizoen 4)
Hierdoor zouden Elisabet dus wél hebben kunnen de Mol zijn, maar Martijn is het niet en Elisabet verdenk ik helemaal niet meer.

Maar ik ga dus akkoord met je dat de Mol in één van de andere 2 kamers lag. Wat mij betreft in de kamer waar Kaat en Eva lagen.
Jay-Lo schreef:Nee, maar de andere 2 moeten met een slang en een spin slapen zonder bed. Zou Elisabet zijn blijven liggen op het matje?
Dat was inderdaad wat ik bedoelde met "een bed is hoger en dus minder erg".
Zet die slang in de kamer met Ingrid en Axel en die blijven daar ook niet zo lang nog liggen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2019, 16:53

 1690  Sven
Kaat staat bij mij ook nog hoog aangeschreven als mol.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 apr 2019, 19:06

 767  Yens
Of je nu in een bed ligt met die spin in je kamer of niet, in de aflevering was ook duidelijk te zien dat de spin op de muur naar omhoog kan kruipen en zo dus ook achter of in het bed kan kruipen. Lijkt mij nu ook niet de meest aangename gedachte wanneer je in het donker zit met dat beest en je wil slapen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14