Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2019, 18:24

 2245  Uma
Tijdens de roeitocht viel me onderstaand beeld op:

Afbeelding
Mijn indruk was dat Axel hier precies zijn hand voor zijn mond moest houden om zijn lach te maskeren. Hij kon zich nog net inhouden, zo leek het mij. Maar ik meen aan zijn ogen te zien dat hij lacht.

Het is op het moment dat Ingrid zich zorgen maakt dat ze hun bed gaan verliezen als ze pindanoten gaan pellen en ze zegt: "En als we dan nog pech hebben dat Kaat en Eva ons inhalen, dan hebben we niks."

Axel wist zich wel te herstellen en een serieus gezicht te trekken daarna, terwijl hij met zijn vingers door zijn haar ging.

Ik vond het wel een interessant momentje.
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2019, 18:28

 3423  Yens
Mijn indruk was dat Axel hier precies zijn hand voor zijn mond moest houden om zijn lach te maskeren. Hij kon zich nog net inhouden, zo leek het mij.
Uhuh, lijkt me zo, maar toch een spottend lachje volgens mij, de lach gaat niet door naar de ogen 😉.
Gebruikersavatar

geertn44427 mar 2019, 20:48

 236
Is er iemand trouwens al opgevallen dat het net Axel is die iedereen op het konijnenhok wijst ?
Zit iedereen gezellig aan de ontbijttafel te keuvelen, wie begint er dan over konijnen in de tuin te zeuren ?
Toeval of niet ?
Verder vind ik Axel soms nogal passief (zoals ook aan de ontbijttafel, in de auto soms), precies alsof ie bang is dat ie iets verkeerd zou kunnen zeggen...
Het is wel een feit dat Axel nogal in de picture gezet wordt in deze laatste aflevering vind ik...meestal is dat geen goed teken. Zou het kunnen dat hij de volgende (werkelijke) afvaller is en dat de montage hem nu een beetje verdacht maakt om ons op het verkeerde been te zetten....ik ben eens benieuwd
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2019, 21:04

 1690  Sven
Als de mol in deze groep zit zou die proberen:
1. Als eerste bij het keerpunt komen, zoogdier pakken en als eerste aankomen. Er op doordrammen dat je geen tussenproef doet want dat je per se dat bed wil. Gewoon in je bed blijven liggen, de verdenking valt dan niet op jou. Een spin of slang is nog enger als je op de grond ligt.
2. Niet als eerste bij het keerpunt komen, de eerste pakt waarschijnlijk het zoogdier (hier dus niet), je moet een eng beest pakken, je zorgt ervoor dat je als eerste aankomt en vindt het enge beest toch te erg om in de kamer te blijven.
3. Niet als eerste bij het keerpunt komen, een eng beest pakken en zorgen dat je niet het bed pakt door onderweg als perfecte kandidaat nog een tussenproef te doen. Je blijft niet in de kamer.
Maar geen van de drie zijn hier gebeurd. Eva pakt direct geleedpotigen, waardoor Kaat haar nu verdenkt. Dat wil je niet als mol. Dat ze de kamer verlaten is niet verdacht. Ingrid pakt zoogdier, maar pas als tweede en hamert op dat bed. Ze gaat dan toch overstag om nog pinda's te pellen en eindigt laatste. Geeft dan code rood om toch een bed te hebben. Ze maakt zichzelf hier ook verdacht bij Axel. Elisabet en Martijn hebben geen keuze, maar komen toch als eerste aan, hier zit denk ik de mol niet. Dan zorg je dat je toch nog gaat vertragen om net de matjes te hebben, zodat je de kamer kunt verlaten zonder verdacht te worden bij de anderen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 21:09

 8153
Ik had mij ook al bedacht dat Axel de anderen op een nogal onnatuurlijke manier op het :albino: wees. Ik denk dat het de bedoeling was dat een aantal het spontaan zouden opmerken, maar iedereen had teveel oog voor de bananenpannenkoeken. Axel heeft ook heel ostentatief het hok ondersteboven gekeerd. Alleen Joeri vond het de moeite met Axel mee te lopen naar het konijn, de anderen reageerden maar lauw en bleven gewoon zitten.
Axel werd in deze aflevering een beetje teveel verdacht gemaakt naar mijn zin :(

Jay-Lo schreef:Als de mol in deze groep zit zou die proberen:
1. Als eerste bij het keerpunt komen, zoogdier pakken en als eerste aankomen. Er op doordrammen dat je geen tussenproef doet want dat je per se dat bed wil. Gewoon in je bed blijven liggen, de verdenking valt dan niet op jou. Een spin of slang is nog enger als je op de grond ligt.
2. Niet als eerste bij het keerpunt komen, de eerste pakt waarschijnlijk het zoogdier (hier dus niet), je moet een eng beest pakken, je zorgt ervoor dat je als eerste aankomt en vindt het enge beest toch te erg om in de kamer te blijven.
3. Niet als eerste bij het keerpunt komen, een eng beest pakken en zorgen dat je niet het bed pakt door onderweg als perfecte kandidaat nog een tussenproef te doen. Je blijft niet in de kamer.
Maar geen van de drie zijn hier gebeurd. Eva pakt direct geleedpotigen, waardoor Kaat haar nu verdenkt. Dat wil je niet als mol. Dat ze de kamer verlaten is niet verdacht. Ingrid pakt zoogdier, maar pas als tweede en hamert op dat bed. Ze g...
Ik kan je volgen, maar toch denk ik dat de mol geen Vovinamkrijger was.
Joeri lijkt mij heel gedreven om het spel te winnen. Bas probeert hier en daar te mollen maar doet, als het erop aankomt, zijn best. Bruno is nogal passief en werd tot nu toe nog niet echt verdacht gemaakt, maar hij is bij de bungeesprong al meteen door de mand gevallen met zijn "ik kan wel een beetje jongleren... [blik naar de crew]... maar het is lang geleden".
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2019, 21:29

 2245  Uma
Jansen schreef:Uhuh, lijkt me zo, maar toch een spottend lachje volgens mij, de lach gaat niet door naar de ogen 😉.
Op zo'n screenshot is het moeilijker te vatten, maar op de bewegende beelden is het volgens mij duidelijker dat de blik in zijn ogen niet neutraal is.

Axel zit zich daar precies te verkneukelen omdat Ingrid zo "aangedaan" is van het feit dat ze vanavond misschien niet in een bed kan slapen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 21:33

 8153
Tja, wie zou zich in dat geval nu niet verkneukelen? :mrgreen:
De max was na de aankomst: "Misschien was dat de leugen en krijg ik toch een bed!" 😂
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2019, 21:54

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Ik had mij ook al bedacht dat Axel de anderen op een nogal onnatuurlijke manier op het :albino: wees. Ik denk dat het de bedoeling was dat een aantal het spontaan zouden opmerken, maar iedereen had teveel oog voor de bananenpannenkoeken. Axel heeft ook heel ostentatief het hok ondersteboven gekeerd. Alleen Joeri vond het de moeite met Axel mee te lopen naar het konijn, de anderen reageerden maar lauw en bleven gewoon zitten.
Axel werd in deze aflevering een beetje teveel verdacht gemaakt naar mijn zin :(


Ik kan je volgen, maar toch denk ik dat de mol geen Vovinamkrijger was.
Joeri lijkt mij heel gedreven om het spel te winnen. Bas probeert hier en daar te mollen maar doet, als het erop aankomt, zijn best. Bruno is nogal passief en werd tot nu toe nog niet echt verdacht gemaakt, maar hij is bij de bungeesprong al meteen door de mand gevallen met zijn "ik kan wel een beetje jongleren... [blik naar de crew]... maar het is lang geleden".
Net daarom vind ik het duo Ingrid-Axel verdacht. Ze komen als tweede aan en moeten het zoogdier pakken, dat logischerwijs door Kaat/Eva moest genomen worden. Ik denk dat geen van de twee te overtuigen was het reptiel te nemen, aangenomen dat 1 van hen de mol is.
Ingrid was al de hele tijd aan het zeuren het bed te willen en dramde daar nu nog harder op door. De kans dat Kaat/Eva met de spin op een matje waren blijven liggen was nihil, of Elisabet/Martijn met de slang op het matje, die waren ook wel vertrokken. Konden zij met hun zoogdier in het bed blijven. Axel stelde voor om toch te pellen en daar ging Ingrid meteen in mee, terwijl ze net een hele litanie had afgestoken dat ze dat niet ging doen want dat bed wilde. Ik denk dat de mol moest improviseren, dat het scenario niet meer klopte, waardoor ze toch op het matje belandden en de kamer verlieten.
Of de mol zat bij de krijgers.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2019, 22:01

 8153
Ingrid en Axel, Axel en Ingrid... mijn 2 verdachten 😃
De ene is de mol en de andere weet het en de ene weet dat de andere het weet.
Denk ik.
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2019, 22:02

 1690  Sven
Ik kan Axel nog steeds niet verdenken. Kan nog veranderen.
Gebruikersavatar

Yvo30 mar 2019, 18:19

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:Ik kan Axel nog steeds niet verdenken. Kan nog veranderen.
Ik ook niet. Axel is volgens mij een gewone kandidaat die iets mysterieus over hem heeft waardoor sommigen denken dat hij de mol is.
Gebruikersavatar

janeen.janssens30 mar 2019, 20:23

 30  Bert
Wat mij bovenop al het reeds genoemde nog opviel tijdens deze opdracht :

Kaat heeft tijdens haar in-take gesprekken gezegd van niets bang te zijn. (cfr haar "vergeten" kippen/konijnenangst leugen). Toch vindt ze het eng om een grot binnen te varen en "gaat niet kijken". Ook met de tarantula was zij de luidste schreeuwer, op het hysterische af.
Ze springt enorm snel van boord om dan de keus van het dier aan Eva te laten en gaat vlot mee in de geleedpotigen. Ze neemt ook de bijhorende zak.

Ondertussen is Ingrid toegekomen die Kaat en Eva bijna wegtrekt van het sleutelbord om dan in samenspraak met Axel de zoogdiersleutel te nemen. Ingrid neemt echter de zak die bij het reptiel hoort?
Die zakken maken blijkbaar geen verschil. Maar het is wel opvallend hoe er 2 gelijke zakken zijn, bovenaan dichtgemaakt (genomen door Kaat en Ingrid) en de overblijvende zoogdier-zak.... die heeft 2 toegeknoopte hoeken zodat het van ver op oortjes van een diertje lijkt ... een grappig moment van de productie?
Wat ook opvalt is dat je op die zoogdier-zak op de zijkant in rood/groen RIGHTTRICK kan lezen. Dat
is blijkbaar een Totem Land game. (cfr Eline's Lego speelgoed?)
Hebben we hier weer een eventuele verwijzing binnen de al eerder gebruikte scouts wereld?
Konijn, slang, varken, etc.... zijn naast horoscoopdieren (2019 is trouwens het jaar van het varken) ook totemdieren.

We zijn er nog lang niet uit, vrees ik
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14