Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Lodewijk25 mar 2019, 08:41

 146
FlightWolf23949 schreef:
Ik vind persoonlijk dat Martijn & Elisabet juist NIET egoïstisch waren. Als je een beetje team spirit hebt, zou de groep die het eerste aankwam de koker van €1500 nemen, de tweede groep die van €1000, en de derde die van €500. Dan zijn ze waarschijnlijk allemaal ongeveer op hetzelfde moment klaar met pinda's pellen, en is het daarna een spannende race naar de finish.
Door het zo niet te doen, hebben groep 1 & 2 er onrechtstreeks zelf voor gezorgd dat groep 3 niet gepeld heeft.
Misschien zit de mol wel in groep 1? Als groep 1 €1000 kiest, gaat groep 2 zowizo nooit €1500 kiezen. Groep 3 stond te ver achter, dus die kiezen ook niet voor €1500.
Veel geld niet verdiend, en groep 3 is verdacht ipv groep 1.
Niemand heeft eraan gedacht om pinda’s te pellen op de boot trouwens... of mocht dat niet?
Gebruikersavatar

FlightWolf2394925 mar 2019, 08:54

 183
Geen idee. Daar dacht ik ook meteen aan.. Maar iemand anders heeft mij bij de proef van de wandeling/helling met bruine zeep erop gewezen dat niet alle dingen op TV vernoemd worden, dus het kan perfect zijn dat er restricties waren 😛
Gebruikersavatar

Taupe07725 mar 2019, 09:24

 767  Yens
Lodewijk schreef:Niemand heeft eraan gedacht om pinda’s te pellen op de boot trouwens... of mocht dat niet?
Ik dacht gehoord te hebben dat het de bedoeling was te pellen aan de koker...

Maar mag ik concluderen dat de opdracht voor drie sterken, waar Axel zich mooi van ontdoet, niet voor de mol is. Alles lukt hier en de mol had gemakkelijk een foutje kunnen maken als hij geduwd was.
Dus blijven de 6 anderen over. Ga ik dan te kort door de bocht om de kamer die WEL blijft slapen ook aan te zien als kandidaten en geen mol. Ok ze hebben niks extra gewonnen door pellen maar ze zijn wel blijven slapen met een slang... die 500€ kon ook verloren gaan.
Dus dan blijf ik er maar met 4 over...
Waarbij deze 4 allemaal iets of meer dan iets doen om verdacht te zijn... Zou het zo simpel zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 09:59

 8153
Klaartje schreef:Als je logisch nadenkt over wat we tot nog toe over Eva weten, moet je besluiten dat ze sowieso nooit in die kamer zou blijven slapen. Waarom niet? Omdat ze haar lenzen nog in had.

Je ziet dat zowel Kaat als Elisabet in hun kamer een bril hebben opgezet. Dat komt omdat ze overdag waarschijnlijk ook lenzen dragen en hun lenzen hebben uitgedaan, want als je gaat slapen, kan je die niet inhouden. Om nog iets te zien voor ze in bed kruipen, dragen ze dus hun bril. Maar Eva heeft haar reservebril niet bij en vermits we weten dat ze zonder lenzen zelfs niemand herkent die op een paar meter van haar staat, zou ze in die kamer niet eens zien of daar kussens op dat bed liggen, ze zou alles zien alsof ze door dichte mist kijkt. Dus ze moet gewoon haar lenzen nog ingehouden hebben en daarmee kan je niet in slaap vallen of je riskeert oogontstekingen. Conclusie: Eva ging daar nooit geslapen hebben.

Ze wordt alsmaar verdachter...
Of misschien was het struisvogelpolitiek: als ik het niet zie, is het er niet :mrgreen:

Persoonlijk vond ik Axel hier verdachtst. Hij weet dat Ingrid absoluut in een bed wil slapen, niet op een mat en op de grond al helemaal niet. Toch pelt hij pinda's (tijdverlies) en dan gaat hij ook nog zeer slecht roeien. Hij gaat wel heel erg dicht tegen Ingrid aan liggen en snurkt een boom door. En zodra zij voor code rood wil gaan, gaat hij daarin mee.
Bovendien vraag ik mij af waarom hij niet bij de vechters zat. Beetje bizar dat Bruno in die proef zat. Als Axel de mol is, dan is dit slim gezien: hij weet dat Bruno het lastig zal krijgen en dat hij intussen lekker kan mollen in de andere proef.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 10:20

 3483  Uma
Yep, Axel heeft al verschillende keren acties ondernomen die mijns inziens niet helemaal overeen komen met de inzichten die ik verwacht van een piloot.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 10:57

 8153
Ik vind dat Ingrid zich hier nogal aanstelde: 97 keer zeggen dat je alleen maar in dat bed wil slapen, niet op een matje en al helemaal niet op de grond :roll: Het was een beetje overdreven. Meende ze dat nu echt? Waarom pelde ze dan pinda's?
Ze heeft als eerste een beest mogen kiezen en daardoor het zoogdier kunnen pakken en toch maakt ze daar een drama van. Dan zei ze ook nog vooraf dat het geen varken mocht zijn. Raar... had ze nu gezegd "ik hoop dat het geen tijger is" (hoewel je weet dat de makers nooit een echt gevaarlijk dier op je af zullen sturen) of "ik hoop dat het geen vies beest is", maar nee: het mocht geen varken zijn. Wie is er nu bang van een varken? En dan was het toch zeker wel een varken? Nou ja, een big eigenlijk. Persoonlijk vond ik het een schattig beestje. Eigenlijk had ik er medelijden mee.
Enfin, ik wil maar zeggen: heeft Ingrid hier niet schromelijk overdreven?
Gebruikersavatar

marc.koenen25 mar 2019, 11:03

 122
Zou Axel expres op dat touw dat aan de achterpoot van het varken zat,zijn voet gezet hebben?En die drinkbus stond ook redelijk dicht bij het varken,want toen het beestje sliep duwde dat per ongeluk tegen de fles en tuimelde die met kabaal op de grond.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 11:10

 8153
Ik heb ook op dat touw gelet. Zelf zou ik dat arme beestje dichter naar mij toegehaald hebben en het dan vastgebonden hebben aan de deurklink of dat kastje, zodat het niet tot bij mij kon komen.
Gebruikersavatar

vincent.troch25 mar 2019, 11:45

 1
Toen Martijn ging gaan slapen droeg hij geen bril kon ik zien op de beelden. Steeds later op de avond droeg hij ook geen bril. Maar rond 2:21 had hij ineens een bril op. Wie slaapt er nu met zijn bril op? Zo hij juist terug gekomen zijn van een korte briefing voor de volgende dagen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 11:53

 8153
Sure. En terwijl hij weg is wordt Elisabet wakker en ontdekt ze dat hij weg is :mrgreen:

Je ziet niet alles, want er wordt geknipt en geplakt. Misschien heeft Elisabet iets geroepen als "daar, daar, ik zie ze!" en heeft hij zijn bril opgezet om het ook te kunnen zien (voor zover je veel kon zien in die donkere kamer).
Gebruikersavatar

LES25 mar 2019, 13:44

 1
Klaartje schreef:Als je logisch nadenkt over wat we tot nog toe over Eva weten, moet je besluiten dat ze sowieso nooit in die kamer zou blijven slapen. Waarom niet? Omdat ze haar lenzen nog in had.

Je ziet dat zowel Kaat als Elisabet in hun kamer een bril hebben opgezet. Dat komt omdat ze overdag waarschijnlijk ook lenzen dragen en hun lenzen hebben uitgedaan, want als je gaat slapen, kan je die niet inhouden. Om nog iets te zien voor ze in bed kruipen, dragen ze dus hun bril. Maar Eva heeft haar reservebril niet bij en vermits we weten dat ze zonder lenzen zelfs niemand herkent die op een paar meter van haar staat, zou ze in die kamer niet eens zien of daar kussens op dat bed liggen, ze zou alles zien alsof ze door dichte mist kijkt. Dus ze moet gewoon haar lenzen nog ingehouden hebben en daarmee kan je niet in slaap vallen of je riskeert oogontstekingen. Conclusie: Eva ging daar nooit geslapen hebben.

Ze wordt alsmaar verdachter...

Hoe weet je dat Eva een reservebril draagt?
Het kan ook wel zijn dat ze nachtlenzen in heeft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14