Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2019, 13:54

 2245  Uma
Dat heb ik gezien in de eerste aflevering, wanneer ze aankomen bij de bunjee jump. Daar doet ze volgens mij haar bril af.

Nachtlenzen, bestaat dat? En heeft dat eigenlijk zin? Het is toch veel makkelijker om je reservebril op het nachtkastje te leggen.

In jouw redenering zou Eva dus eerst de lenzen die ze overdag draagt, uitgedaan hebben en dan speciale nachtlenzen ingedaan? Dat zou ik pas bizar vinden.
Gebruikersavatar

Moldedju25 mar 2019, 14:01

 507  Yens
Roeien
- Opvallend dat er geen enkel overleg was maar de drie teams tegen elkaar begonnen te racen. Ze hadden ook samen kunnen blijven en het op het einde in een sprintje kunnen beslechten wie waar ging slapen bijvoorbeeld.
- Bij de pinda's wordt er veel gezegd over de 500, 1000 en 1500 koker. Maar ze hadden ook kunnen afspreken om voor 500€ kunnen pellen. Er was dus eigenlijk helemaal geen verschil tussen de kokers, alleen dat ze nog meer konden pellen.
- ik zie bij iedereen wel een mogelijk molplan hier ....
Slapen
Elisabeth & Martijn krijgen toch een vraagtekentje mee als potentiële mol. Het was natuurlijk maar 500€, maar toch ...
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh25 mar 2019, 14:09

 344  Sven
Leuke opdracht, dierenvriend dat ik ben was ik waarschijnlijk naar het zwijntje toe gegaan of was ik bij hem gaan liggen. Beestje was hartstikke bang. Slang en spin waren nu dood geweest, ben ik bang. :oops:
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2019, 14:23

 2245  Uma
Klaartje schreef:Dat heb ik gezien in de eerste aflevering, wanneer ze aankomen bij de bunjee jump. Daar doet ze volgens mij haar bril af.

Nachtlenzen, bestaat dat? En heeft dat eigenlijk zin? Het is toch veel makkelijker om je reservebril op het nachtkastje te leggen.

In jouw redenering zou Eva dus eerst de lenzen die ze overdag draagt, uitgedaan hebben en dan speciale nachtlenzen ingedaan? Dat zou ik pas bizar vinden.
EDIT: het was een zonnebril die ze afdeed in aflevering 1, excuses.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat ze 's nachts geen reservebril mee heeft, als ze gaat slapen. Dat ze nachtlenzen (waarvan ik het bestaan zelfs niet kende) zou inhebben, dat lijkt me toch een enorme rompslomp: eerst daglenzen uit, dan nachtlenzen in, mmh.

De eerste nacht had ze ook geen lenzen in, zoals we vernamen uit haar gesprek met Elisabet. Dat betekent dus dat Eva biezonder weinig ziet zonder haar lenzen. Ze moet zeer bijziend zijn (dioptrie van min 6 of min 7, minstens vermoed ik) en dan zie je dus geen steek zonder.

En ook nog: hoe kon ze iets zien van de beelden die op het tv-toestal getoond werden (over de leugens van de andere kandidaten ivm de angst voor konijnen) zonder lenzen?
Gebruikersavatar

sjackie.hoffman25 mar 2019, 14:34

 48
de meeste vinden Ingrid haar redenering om op te geven flauw omdat ze daarna in een zaal gaan slapen samen.
Maar denk eerder dat het een tactische zet geweest is om de reactie van Axel te zien.
Ze zei vond ik op zeer sarcastische manier ook tegel Axel van " ik weet wel dat je U best hebt gedaan "!
Dit kan zijn omdat ze hem op het spoor zit en hiermee bedoeld in de zin van Mol zijnde heb je U best gedaan .
Gebruikersavatar

geertn44425 mar 2019, 15:51

 236
Dat is omdat Ingrid werkelijk op Axel zit. Kijk maar eens bij de selectie van wie bij welke proef onderverdeeld wordt.
Het is bijna Ingrid zelf die ervoor zorgt dat zij bij Axel zit. (en dat is geen toeval)
Gebruikersavatar

Kite25 mar 2019, 16:47

 87
Ik denk dat het ook belangrijk is voor de mol om zo snel mogelijk de roeister in te zetten.
Dit verlaagt de drempel voor de andere groepen om hun roeister zelf in te zetten.
Op dat vlak komt Ingrid mij vrij verdacht over (als ik mij de aflevering goed herinner).
Gebruikersavatar

jos.jansen25 mar 2019, 19:36

 328  Uma
Kite schreef:Ik denk dat het ook belangrijk is voor de mol om zo snel mogelijk de roeister in te zetten.
Dit verlaagt de drempel voor de andere groepen om hun roeister zelf in te zetten.
Op dat vlak komt Ingrid mij vrij verdacht over (als ik mij de aflevering goed herinner).
In mijn ogen niet perse. Ik denk dat de mol juist liever als laatste bij het keerpunt komt, daardoor zit je waarschijnlijk met een iets vervelender beest opgeschept (denk niet dat er verwacht werd dat groep 1 de spin ging kiezen). Waarna je ook makkelijk kan beweren dat je geen pinda's gaat pellen want je zit al met een irritant beest en als je dan nog eens op de grond moet zitten dan heb je al helemaal geen zin om te blijven slapen (een zeer makkelijk excuus dus). En je komt origineel ook nog eens redelijk goed over omdat je eerst ogenschijnlijk het geld niet wilt verliezen van je roeister (maar het wel doet onder druk van je partner en omdat de rest het al gedaan heeft).

Het moet wel gezegt zijn dat Kaat en Eva eigenlijk de proef omzeep helpen door voor de pot van 1000 te gaan. Dit pusht namelijk Ingrid en Axel naar 500 (want no way dat je als het zo dicht bij elkaar is dit wilt riskeren) en zorgt ervoor dat Martijn en Elisabet geen pot doen (ze liggen al achter en zijn zeker verloren als ze pinda's gaan pellen).
Gebruikersavatar

Yvo25 mar 2019, 20:47

 1111  Uma
ex-molinator schreef:Yep, Axel heeft al verschillende keren acties ondernomen die mijns inziens niet helemaal overeen komen met de inzichten die ik verwacht van een piloot.
Nean heeft het in het topic 'Vovinam krijgers' al vermeld, maar Axel heeft in deze een excuus.
Hij sukkelde tijdens de opnames nog met een hernia.
Daardoor dat hij niet zo happig is op de fysieke proeven.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190310_04243926
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 20:56

 3483  Uma
Yvo schreef:Daardoor dat hij niet zo happig is op de fysieke proeven.
Ik doelde niet op het zich afzijdig houden bij fysieke proeven, immers daar heeft hij geen volledige controle over.
Ik heb het over acties/gedrag waar enkel hij voor verantwoordelijk is. (emoties/keuzevermeldingen/gezegdes).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 21:03

 8153
Zoals?
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 21:17

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Zoals?
emotie bij exit Lies/willen verdubbelen ipv 800 te innen/ +nog wat kleinigheden die me niet onmiddellijk te binnen schieten
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14