Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo05 apr 2019, 18:06

 1111  Uma
Frolva schreef:De andere leden kunnen daar dan op verder bouwen of argumenteren waarom het geen aanwijzing is.
Of waarom het wel een aanwijzing is 🙂.
Gebruikersavatar

Frolva05 apr 2019, 20:32

 2204
Yvo schreef:Of waarom het wel een aanwijzing is 🙂.
Er op verder bouwen, dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Yvo05 apr 2019, 20:46

 1111  Uma
Frolva schreef:Er op verder bouwen, dus. :mrgreen:
Ah, oké, dat had ik niet begrepen.
Gebruikersavatar

Frolva05 apr 2019, 20:48

 2204
Yvo schreef:Ah, oké, dat had ik niet begrepen.
'k Had het dan ook niet zo duidelijk uitgedrukt. :mrgreen:
Gebruikersavatar

billie.holiday09 apr 2019, 16:28

 462  Bert
annie.delen schreef:Kaat en Eva zeggen dat de ene gaat pellen en de andere in de koker gooien.
Maar ze doen het net zoals de andere kandidaten. Pellen en zelf in de koker gooien.
Er is echter een opname waar Kaat wel pelt maar de pinda niet in de koker gooit en de inhoud gewoon op tafel legt.
Volgens mij is dit een mollenstreek. zo gaat het vullen toch trager.
Dit kon best een poging tot een mollenstreek zijn, maar ik weet niet meer wie het voorstelde, kaat of Eva. Waarschijnlijk heeft Eva (kandidaat) door dat dit niet werkt en laat Kaat (eventuele mol) haar plan varen.

Frolva schreef:Dat is duidelijk.

Het leek mij in elk geval geen goed plan om het pellen / in de koker gooien als taak te verdelen.
Met twee pellen is veel efficiënter, en daar zijn ze zelf (blijkbaar) ook achter gekomen. 😉


Annie heeft wel een punt, het kan een mollenstreek zijn als je erin trapt.
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2019, 16:42

 507  Yens
Als Kaat de mol is, moet Eva toch ook een beetje blind zijn geweest.
Ze heeft er bijna overal bijgezeten 😉
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 16:52

 767  Yens
Moldedju schreef:Als Kaat de mol is, moet Eva toch ook een beetje blind zijn geweest.
Ze heeft er bijna overal bijgezeten 😉
Ze is blind zonder haar lenzen ... wie weet had ze die niet altijd in en dacht ze ganse tijd dat het Elisabet was en heeft alles op haar gezet :smurf:

Anderzijds is misschien Kaat toch ook niet de mol en heeft ze haar blind gestaard op Eva en ligt ze er als volgende uit ...
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2019, 17:01

 507  Yens
Dat zou zomaar eens kunnen....
En dan heeft Kaat echt chance gehad !
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2019, 17:09

 2245  Uma
ik heb geen tijd gehad om het te checken of er hier boven al sprake van geweest was, maar naar aanleiding van wat Marc Roose ontdekte in de rugzak aan/af problematiek bij de vragenronde van het Zwartepieten (zie onder Algemeen Mogelijke hints & theorieën Elisabet) en na de opmerking van Chicawah.Janssen dat er in bed bij Elisabet en Martijn ook vreemde dingen te zien zijn, heb ik nog eens gekeken naar die nachtelijke scènes.

Zoals Chicawah.Janssen al opmerkte ligt Elisabet nu eens bovenop haar laken of dekbed (of hoe je het ook noemt), dan weer eronder. Vergelijkbaar dus met die rugzak aan/af affaire. Marc Roose zag daarin een morse-code, waarin hij MOL kon ontdekken, maar verder niets anders betekenisvol.

Dus ben ik nog eens terug gaan kijken naar de nachtbeelden van Elisabet in bed bij Martijn. En toen viel me nog eens iets anders op buiten dat ze nu eens onbedekt, dan bedekt sliep. Er gebeuren ook "rare" dingen met haar sweater of truitje dat ze aanvankelijk aanheeft als ze de kamer betreden, daarna weer uit, dan weer aan, uit en aan. Het gaat om dat truitje met lange mouwen waarop Boys Mom gedrukt staat. Ik heb eens een schema gemaakt van uur, positie in bed en trui aan of uit:

0:34 onder dekbed truitje aan
0:57 bovenop dekbed truitje uit
1:48 bovenop dekbed truitje uit
2:21 onder dekbed truitje aan
3:02 onder dekbed truitje uit
4:34 bovenop dekbed truitje uit
7:04 onder dekbed truitje aan (maar achterstevoren, kijk naar de bedrukking Boys Mom op haar rug!)

Daarna wordt ze wakker, gooit haar masker af, komt onder haar beddegoed uit en gaat kijken naar de slang die aan het voeteneind van het bed ligt.

Ik heb eerste zitten denken aan morsecode zoals Marc Roose het deed bij de zwartepieten-opdracht, maar toen dacht ik: misschien is het wel een binaire code.

Probleem is: we hebben in bovenstaand schema maar 7 momenten, en voor een binaire code hebben we 8 eentjes en nullen nodig. Dat dacht ik te kunnen oplossen door de situatie wanneer ze wakker wordt, mee te rekenen. Maar dan zit ik nog wel met een klein probleem, maar dat los ik op door te stellen dat ze uiteindelijk toch die nachtsweater moet uittrekken (I admit, a little flaw in the plan 🙂 ). (Dus die laatste 1 in de code voor m is twijfelachtig)

Stel nu: je neemt "onder dekbed" als 0 en "bovenop" als 1 en voor het truitje "aan" als 0 en "uit" als 1. En dan beschouw je het schema als twee reeksen nullen en enen.

Voor de "bedpositie" krijg je dan de binaire code 01100101 = e
Voor het truitje aan/uit krijg je dan de binaire code 01101101 = m

Met wat fantasie kan je daarin dan een verborgen boodschap lezen e m = elisabet mol

Als het niets van betekenis blijkt, heb ik me toch weer een half uur geamuseerd. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 18:17

 8153
Goed gevonden Klaartje. De vraag is: moet dit bij Verborgen hints of bij jouw favoriete topic TNVH?
Dat rare gedoe met op en onder de lakens was mij meteen opgevallen. Ik vond het bizar maar dacht dat ze misschien beelden door elkaar gemonteerd hadden om een of andere voor ons onbelangrijke reden.
Door die rugzakhistorie dacht ik er plots aan terug. Ik vind het toch bizar dat dit allebei net bij Elisabet gebeurt.
Ik weet niet of er codes achter zitten. De eenvoudigste oplossing lijkt mij gewoon een verwijzing naar de 2 Elisabets : de echte en de mol.
Gebruikersavatar

Klaartje07 mei 2019, 19:13

 2245  Uma
Nu je het zegt, ik had het misschien beter onder de TNVH gezet, te laat aan gedacht.

Misschien heeft het ook allemaal niks te betekenen en is het weer zo'n geval van zuiver toeval. Of misschien woelt Elisabet nogal veel en had ze het nu eens te warm en dan weer te fris en ging ze daarom voortdurend onder en bovenop het dekbed liggen en deed ze haar Boys Mom truitje nu eens uit en dan weer aan. En vermits ze het in het donker moest doen, trok ze het de laatste keer achterstevoren aan. Dat kan gebeuren. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2019, 19:19

 8153
Tja, in het donker ben je natuurlijk zo blind als een mol :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14