Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen26 mar 2019, 16:47

 3423  Yens
Daarnaast denk ik dat we misschien een beetje worden "geframed" door de vertraging van de beelden tijdens de opdracht. Ik ben niet zo zeker dat die bal "net niet geraakt" werd. Bruno stopt gewoon omdat de tijd om was en dat meisje loopt door omdat ze niet heeft gehoord dat het gedaan is.
Dit gebeurde een of twee rondes vroeger. Bij de laatste ronde raakte een van de leerlingen (een jongen dacht ik) de paal en de bal viel er langzaam van af. Het ogenblik dat de bal de grond raakte, was net buiten de minuut, waardoor de proef geslaagd was.
Gebruikersavatar

The hunter26 mar 2019, 17:47

 282  Uma
Moldedju schreef:In elk geval: als Axel die twee tikken wil laten geven zijn er twee die we zien reageren: Martijn & Elisabeth. Als mol zou ik die toch laten passeren ....
Het enige moment van aflevering 3 dat ik heb teruggespoeld om te zien wie er tegen Axel inging, het was een ideaal moment voor de mol om dit te laten passeren.

Axel gedraagt zich verdacht, maar is voor mij (voorlopig) een kandidaat en wel hierom:
Al vanaf aflevering 1 (toen er nog geen mol was) probeert hij te "mollen", niet springen omwille van hoogtevrees. Een piloot met hoogtevrees bestaat wel degelijk, maar iemand die geen hoogtevrees heeft op 30 meter en wel op 60 meter dus niet. Hij probeert zicht verdacht te maken bij medekandidaten.
Hij komt mij over als een intelligent persoon die de reacties van de andere kandidaten observeert om zo de mol te ontmaskeren. Het twee tikken willen laten geven is hiervan een voorbeeld. Het snurken mogelijk ook, om te zien hoe Ingrid hier op reageert en om te weten te komen of ze al dan niet gemakkelijk opgeeft. Hij is iemand die vanaf seconde 1 van het programma een spel speelt met de bedoeling van het te winnen door middel van andere kandidaten uit hun tent te lokken.
Gebruikersavatar

billie.holiday26 mar 2019, 18:08

 462  Bert
Volgens mij sliep hij echt, hij wordt gewekt door Ingrid. Dan stapt hij de bungalow uit en ziet er net uit of iemand pas wakker is. Slaperige ogen kun je volgens mij niet veinsen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 mar 2019, 18:11

 767  Yens
The hunter schreef:Het enige moment van aflevering 3 dat ik heb teruggespoeld om te zien wie er tegen Axel inging, het was een ideaal moment voor de mol om dit te laten passeren.

Axel gedraagt zich verdacht, maar is voor mij (voorlopig) een kandidaat en wel hierom:
Al vanaf aflevering 1 (toen er nog geen mol was) probeert hij te "mollen", niet springen omwille van hoogtevrees. Een piloot met hoogtevrees bestaat wel degelijk, maar iemand die geen hoogtevrees heeft op 30 meter en wel op 60 meter dus niet. Hij probeert zicht verdacht te maken bij medekandidaten.
Hij komt mij over als een intelligent persoon die de reacties van de andere kandidaten observeert om zo de mol te ontmaskeren. Het twee tikken willen laten geven is hiervan een voorbeeld. Het snurken mogelijk ook, om te zien hoe Ingrid hier op reageert en om te weten te komen of ze al dan niet gemakkelijk opgeeft. Hij is iemand die vanaf seconde 1 van het programma een spel speelt met de bedoeling van het te winnen door middel van ander...
Ik ben het grotendeels met je eens, maar die uitspraak die hij in de eerste aflevering deed tijdens het bungeespringen over dat hij op 30 m wel zou springen, was volgens mij gewoon omdat hij ook niet over wou komen als een mietje tegenover Martijn en de rest van de groep.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2019, 18:14

 3483  Uma
Voor iemand die herstellende is van een hernia, is bungeespringen ook niet echt aan te raden denk ik.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 mar 2019, 18:41

 1690  Sven
Moldedju schreef:* In elk geval: als Axel die twee tikken wil laten geven zijn er twee die we zien reageren: Martijn & Elisabeth. Als mol zou ik die toch laten passeren .... (ok, 200€ is niet veel, maar toch, ook al 500€ door met die slang te slapen...)

* Daarnaast denk ik dat we misschien een beetje worden "geframed" door de vertraging van de beelden tijdens de opdracht. Ik ben niet zo zeker dat die bal "net niet geraakt" werd. Bruno stopt gewoon omdat de tijd om was en dat meisje loopt door omdat ze niet heeft gehoord dat het gedaan is.

* Ik zou als mol niet de "verdubbel"strategie toepassen en hopen dat het fout loopt, zeker niet als de rest van de groep dat niet wil. Als het dan niet lukt .... Eerder dan maar snel beginnen roepen dat het toch moeilijk is en daardoor de ontdubbeling eruit halen en zo het bedrag relatief laag houden (Eva deed dat al na ronde 2,...)
Ik zou ook als mol in de groep gaan voor de kleine bedragen, je weet maar nooit hoe goed die 3 standhouden. Er zou zomaar 3200e in de pot kunnen zitten. Axel is door net wel te willen verdubbelen eerder onverdacht, uit vorige proeven blijkt ook al dat hij geld in de pot wil. Daarbij zijn Elisabet en Martijn weer wel verdacht, want zij zouden dan kiezen voor 200e. Ik moet dat stuk nog terugzien.
Maar als de mol bij de strijders zit maakt het niet uit wat de groep doet. Ik vind Bruno hier best wel verdacht. Eerste ronde gaat alles goed. Er wordt verdubbeld en Bruno wankelt, maar houdt stand. Er wordt gecashed, Bruno blijft het schijnbaar moeilijk hebben (kan natuurlijk ook best zo zijn), waardoor de anderen niet meer durven verdubbelen. Helemaal aan het eind is het nog even spannend wanneer Bruno weer van de mat afgaat en de bal op de grond valt. Net binnen de tijd, maar is maar 200e. Ik vind dat een goede tactiek als mol. Niemand neemt het hem kwalijk, want hij is de ouderdomsdeken. Als de anderen zouden blijven verdubbelen, kon hij aan het begin van de laatste ronde zich van de mat laten meppen, waardoor de bal van de stok viel.
Puntje tegen deze theorie is dat Bruno, en ook de andere 2 zichzelf niet hebben aangegeven voor deze proef. Die heeft Ingrid daar gezet. Toevallig ook omdat je van die 3 niet echt verwacht dat ze bang zijn van een beestje, en het ook niet lastig zouden vinden om op de grond te slapen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2019, 19:30

 8153
Eerst waren Joeri (logisch), Bas (ook wel logisch) en Axel aangeduid. Ingrid maneuvreerde Bruno in en Axel uit de proef. Het was duidelijk dat ze Axel (die het waarschijnlijk beter niet deed omwille van zijn rug) bij zich wilde. Maar waarom Bruno en niet Martijn?
Gebruikersavatar

Holmes26 mar 2019, 19:39

 395
Moldedju schreef:* In elk geval: als Axel die twee tikken wil laten geven zijn er twee die we zien reageren: Martijn & Elisabeth. Als mol zou ik die toch laten passeren .... (ok, 200€ is niet veel, maar toch, ook al 500€ door met die slang te slapen...)

* Daarnaast denk ik dat we misschien een beetje worden "geframed" door de vertraging van de beelden tijdens de opdracht. Ik ben niet zo zeker dat die bal "net niet geraakt" werd. Bruno stopt gewoon omdat de tijd om was en dat meisje loopt door omdat ze niet heeft gehoord dat het gedaan is.

* Ik zou als mol niet de "verdubbel"strategie toepassen en hopen dat het fout loopt, zeker niet als de rest van de groep dat niet wil. Als het dan niet lukt .... Eerder dan maar snel beginnen roepen dat het toch moeilijk is en daardoor de ontdubbeling eruit halen en zo het bedrag relatief laag houden (Eva deed dat al na ronde 2,...)
Je eerste en derde punt zijn een beetje tegenstrijdig : zou de mol nu gaan voor verdubbelen (1e) of niet (3e)?

Wat het "net niet" betreft : de vertraging maakt niet veel verschil. De feiten zijn dat Bruno in de derde ronde 2x van zijn mat afgeduwd is geweest en dus de bescherming van de bal op dat moment weg was. De kans dat dat in de 4e ronde nog vaker gebeurde was reëel en dus de kans op falen was heel groot.
Gebruikersavatar

sanne.marico26 mar 2019, 19:56

 3
Heeft er iemand al eens berekend hoeveel geld er hier is misgelopen door te cashen? De 3 mannen hebben alle rondes gewonnen. Cashen lijkt me dus een subtiele mol actie...
Gebruikersavatar

Yvo26 mar 2019, 20:01

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:Eerst waren Joeri (logisch), Bas (ook wel logisch) en Axel aangeduid. Ingrid maneuvreerde Bruno in en Axel uit de proef. Het was duidelijk dat ze Axel (die het waarschijnlijk beter niet deed omwille van zijn rug) bij zich wilde. Maar waarom Bruno en niet Martijn?
Bas vond ik minder logisch gezien hij niet zo breed is als Joeri of zo groot is als Axel. Maar goed, Axel zat nog met die hernia. Bruno vind ik persoonlijk logischer dan Martijn. Martijn heeft meer energie/uithouding, maar Bruno heeft duidelijk meer kracht als je naar zijn lichaamsbouw kijkt. Martijn is toch, hij heeft wat lengte, maar een smal ventje. Ik zou Bruno boven Martijn verkiezen, persoonlijk keuze.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2019, 20:11

 8153
Bas is minder breed dan Joeri maar hij heeft toch wel bicepsen zenne. En Martijn is veel jonger dan Bruno.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2019, 20:14

 3483  Uma
sanne.marico schreef:Heeft er iemand al eens berekend hoeveel geld er hier is misgelopen door te cashen? De 3 mannen hebben alle rondes gewonnen. Cashen lijkt me dus een subtiele mol actie...
De andere optie is natuurlijk verdubbelen.
En gezien Bruno het op het einde van de 3de ronde al behoorlijk lastig had en er in de 4de ronde wat meer gewicht in de strijd geworpen wordt, is het niet denkbeeldig dat de kans op falen groter is dan de kans op slagen. Indien de opdracht dan niet slaagt is er 800 euro foetsie. Verdubbelen lijkt me dus een subtiele mol actie ... 😎
Conclusie?

In die situatie (als niet-mol) kies ik zelf gegarandeerd voor zekerheid!