Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 12:26

 8153
Ik meen mij ook iets te herinneren van rugproblemen.
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2019, 12:38

 2245  Uma
Ja, zo'n hernia, dat kan veel verklaren. Als het waar is, natuurlijk, want Axel kan ook goed liegen, over jeugdtrauma's en konijntjes. 🙂
Gebruikersavatar

geertn44425 mar 2019, 13:49

 236
Klaartje schreef:GDC vroeg duidelijk om "sterke kandidaten". Als je de vijf mannen van de kandidaten niet zou kennen en voor het eerst in levende lijve zou zien, en ze vragen je wie je denkt dat de twee sterksten zijn, dan zeg je toch Joeri en Axel.
Dat dacht ik ook. Bij het herbekijken van de "selectie" valt me dit op:

- Axel zelf zwijgt als een graf. Niemand wijst hem aan , dus dat is gemakkelijk voor hem. Hij hoeft geen excuses te verzinnen.
- Ingrid neemt nogal sterk het voortouw bij de verdeling vind ik en zorgt er zelf voor dat zij bij Axel zit. Waarom ?

Axel is met stip gestegen op mijn mollijstje van deze week. Ik denk dat Ingrid op Axel zit.
Gebruikersavatar

Yvo25 mar 2019, 14:15

 1111  Uma
Klaartje schreef:De proef had duidelijk meer met kracht dan met uithoudingsvermogen.
De proef had meer te maken met kracht dan met uithoudingsvermogen, hier ben ik het mee eens. Maar duidelijk... zo klinkt het alsof kracht 95% van de proef bepaalde en uithouding 5%. Hier ben ik het niet mee eens. Als je weet dat incasseren meer energie kost dan zelf stampen of kloppen, dan heeft het ook sterk met uithouding te maken. Ze hadden wel een stootkussen, maar dan nog. Ik denk eerder dat het 60% met kracht te maken had en 40% met uithouding. Ze waren alle drie ook een beetje buiten adem na de proef. Bruno gaat op de grond liggen, Bas is nog aan het hijgen. Zelfs Joeri (waarvan we gezien hebben dat die in aflevering 2 's morgens ging joggen en erna die hele wandeling deed waarbij hij bij het opklimmen van de trappen zelf nog een goed tempo had) was zwaar aan het ademen.
Gebruikersavatar

geertn44425 mar 2019, 15:59

 236
chicawah.janssen schreef:Op mij kwam het ook over alsof Ingrid Axel in de gaten wilde houden. Ik vraag mij af of ze niet heel erg overdreven heeft over het bed en het varken om hem uit zijn kot te lokken. Ik heb ook het vermoeden dat ze het best nog tot op het einde had kunnen uithouden in de kamer (ze snurkt zelf!), maar wilde kijken hoe snel Axel erin zou meegaan als ze zei dat ze voor code rood ging (en hij ging er meteen in mee).
Denk ik ook, maar ik vraag me nog altijd af hoe Ingrid 'wist' dat het een varken zou zijn. Enfin, weten is veel gezegd.
Misschien was het toeval, maar misschien wist Axel wel dat Ingrid bang is van varkens. Dan zou het voor hem simpel geweest zijn : waarschijnlijk zou Ingrid het huis bijeengillen als er een varken zou binnenkomen en moest hij niks doen om de proef te doen mislukken.

Maar.... dat gebeurde nu net niet. Niettegenstaande haar geklaag over "alles behalve een varken", bleef Ingrid TOCH in de kamer. Misschien tegen de verwachting van Axel. En net daarom moest Axel overgaan tot plan B: zelf het snurkvarken spelen ? 🙂

Dus Axel stijgt wel op mijn lijstje. Ingrid ook wel.
Maar evengoed Eva, die expliciet een geleedpotige neemt, terwijl je zoogdier kan kiezen (ook raar)
Gebruikersavatar

alexander.hof25 mar 2019, 16:32

 7
Wat mij opviel was dat, toen de krijgers op 400 euro stonden, Eva vol bleef houden om te cashen. In het begin zegt ze nog 'verdubbelen', maar zodra de groep richting 'verdubbelen' gaat gaat zij ineens over naar 'cashen' en blijft dit dan ook volhouden. Ze gaat hier dus tegen de groep in en probeert ook de groep te overtuigen om toch te cashen = zo min mogelijk geld verdienen.
Toen de krijgers op 800 stonden en de groep duidelijk de voorkeur had voor 'cashen' wou zij plots 'verdubbelen'. Dus ze is al zeker dat er niet verdubbeld gaat worden en maakt zich minder verdacht om vol voor het geld te gaan, met natuurlijk een groter risico dat ze als nog alles verliezen.
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 mar 2019, 17:22

 391  Uma
annie.delen schreef:Waarom heeft Joeri een zwart kussen?

Bovendien bestaat in Vovinam geen zwarte band.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vovinam

Misschien verwijzen ze hier naar Joeri.
Of verwijzing naar Bas met zwarte molboekje ?
Gebruikersavatar

Holmes25 mar 2019, 20:39

 395
Axel leek hier het opvallendst actief om de opbrengst te minimaliseren :
- nog proberen verdubbelen als de bal in de afgelopen ronde al net niet geraakt was
- verdubbelen of 2 x cashen is volgens hem hetzelfde...
- dubbele tik "voor het vertrouwen"... dus toch sluiks proberen verdubbelen ipv 2x cashen

nice try mister nice guy... maar de medekandidaten waren ondanks de korte nacht wakker genoeg om niet in de (mol)val te trappen.... 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 20:53

 8153
Die "tik voor het vertrouwen" vond ik wel een goeie :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju26 mar 2019, 15:15

 507  Yens
Holmes schreef:Axel leek hier het opvallendst actief om de opbrengst te minimaliseren :
- nog proberen verdubbelen als de bal in de afgelopen ronde al net niet geraakt was
- verdubbelen of 2 x cashen is volgens hem hetzelfde...
- dubbele tik "voor het vertrouwen"... dus toch sluiks proberen verdubbelen ipv 2x cashen

nice try mister nice guy... maar de medekandidaten waren ondanks de korte nacht wakker genoeg om niet in de (mol)val te trappen.... 😃
* In elk geval: als Axel die twee tikken wil laten geven zijn er twee die we zien reageren: Martijn & Elisabeth. Als mol zou ik die toch laten passeren .... (ok, 200€ is niet veel, maar toch, ook al 500€ door met die slang te slapen...)

* Daarnaast denk ik dat we misschien een beetje worden "geframed" door de vertraging van de beelden tijdens de opdracht. Ik ben niet zo zeker dat die bal "net niet geraakt" werd. Bruno stopt gewoon omdat de tijd om was en dat meisje loopt door omdat ze niet heeft gehoord dat het gedaan is.

* Ik zou als mol niet de "verdubbel"strategie toepassen en hopen dat het fout loopt, zeker niet als de rest van de groep dat niet wil. Als het dan niet lukt .... Eerder dan maar snel beginnen roepen dat het toch moeilijk is en daardoor de ontdubbeling eruit halen en zo het bedrag relatief laag houden (Eva deed dat al na ronde 2,...)