Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 10:11

 8153
Da's waar. Maar probeer maar eens helder te denken met een over ballonnen tetterende Bas erbij :roll:
Ik vond het wel een goed idee om een sleufje te kappen zodat de balk niet weg zou glijden.
In ieder geval heeft Bruno hier de beste bijdrage geleverd: hij raapte de sleutel op! :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 10:12

 3483  Uma
Wat ik knap vind aan Joeri is dat hij niet halsoverkop aan de opdracht begint. Hij denk na, ziet welke "tools" aanwezig zijn, laat zich niet afleiden in zijn denkproces en laat Bas ook verder denken (zelfs stimuleren).
Ik zie in hem iemand die praktische oplossingen zoekt en terecht fier is als hij de oplossing (of een deel ervan) vindt, maar hij eist niet de overwinning op en looft ook de inspanningen van de anderen en deelt de overwinningsvibes (dat was ook duidelijk na de vechtproef).

Zo iemand is wel een aanwinst in een groep.
BeaVer schreef:Maar om, als iemand die een technische opleiding heeft gevolgd, het hefboomprincipe niet te kennen...
Hij kende het wel maar is geen instant beslisser (en is uiteindelijk toch meteen ingegaan op de hefboom optie).
Ik heb liever iemand die nadenkt over opties dan iemand die op het eerste idee springt.
Gebruikersavatar

Moldedju25 mar 2019, 13:22

 507  Yens
Ik heb vooral niet de indruk gekregen dat de mol bij één van deze drie heren zat. Vind dat ze alledrie wel hun "steentje" hebben bijgedragen aan de oplossing. Ook in de volgende proef zijn ze allemaal nog eens tot het uiterste zijn gegaan en hebben ze geen enkel steekje laten vallen. Ik denk dat de mol aan de andere kant zat !
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 13:23

 8153
Dat denk ik ook.
Gebruikersavatar

geertn44425 mar 2019, 13:42

 236
Moldedju schreef:Ik heb vooral niet de indruk gekregen dat de mol bij één van deze drie heren zat. Vind dat ze alledrie wel hun "steentje" hebben bijgedragen aan de oplossing. Ook in de volgende proef zijn ze allemaal nog eens tot het uiterste zijn gegaan en hebben ze geen enkel steekje laten vallen. Ik denk dat de mol aan de andere kant zat !
Dat denk ik ook. Als je de proef bekijkt is het zonneklaar dat de mol best in de andere helft zit. Hij kan de bootjes bespioneren -en- hij kan zelfs de proef van Joeri ook nog bespioneren via de geldinzet later.
De hamvraag is nu: wie en of hoe heeft de mol ervoor gezorgd dat ie in die tweede groep zat ?
Gebruikersavatar

Taupe07725 mar 2019, 13:48

 767  Yens
Hoe? tenzij het Axel is, lijkt me de rest niet bij de sterksten te horen en dus niet moeilijk om er niet bij te horen. Ging enkel tussen Bruno of Axel voor plek 3.
Wie tja ... daar kan je uiteraard over nadenken!
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2019, 13:49

 2245  Uma
@Geerten444: om te reageren op je laatste zin: de Mol had bij de verdeling in een groep van 9 mensen 66 procent om niet als eerste bij de "krachtigen" te worden ingedeeld (puur theoretisch). Maar als de mol een vrouw is, was die kans nog veel groter (in de praktijk), want ik vermoed niet dat ze Elisabet of Eva of Ingrid gaan aanduiden als "krachtig". Wat een fiasco zou dat gegeven hebben bij de uitvoering van die vechtsportopdracht, als één van de dames daarin gezeten had! 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 13:55

 8153
Taupe077 schreef:Hoe? tenzij het Axel is, lijkt me de rest niet bij de sterksten te horen en dus niet moeilijk om er niet bij te horen. Ging enkel tussen Bruno of Axel voor plek 3.
Wie tja ... daar kan je uiteraard over nadenken!
En Martijn? Hij zat bij de kettingproef in de sterkste groep en Bruno in de zwakke.
Klaartje schreef:ik vermoed niet dat ze Elisabet of Eva of Ingrid gaan aanduiden als "krachtig". Wat een fiasco zou dat gegeven hebben bij de uitvoering van die vechtsportopdracht, als één van de dames daarin gezeten had! 🙂
Het was waarschijnlijk wel hilarische TV geweest, zeker als ze Ingrid gekozen hadden :mrgreen:
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh25 mar 2019, 14:07

 344  Sven
chicawah.janssen schreef:Da's waar. Maar probeer maar eens helder te denken met een over ballonnen tetterende Bas erbij :roll:
Ik vond het wel een goed idee om een sleufje te kappen zodat de balk niet weg zou glijden.
In ieder geval heeft Bruno hier de beste bijdrage geleverd: hij raapte de sleutel op! :mrgreen:
Ben benieuwd hoe Mr Thim denkt over het mishandelen van de oude zeldzame steen.
Gebruikersavatar

Moldedju25 mar 2019, 14:31

 507  Yens
Gilles zegt dat "3 krachtige kandidaten in de leer gaan bij een grootmeester in Vovinam" gaan.
Door het woord krachtig zijn alle vrouwen zo goed als buiten schot. Handig voor de mol?
Als hij "krachtig" had weggelaten, kon het alle kanten op gezien niemand weet wat Vovinam is.

Dit gezegd zijnde is Ingrid diegene die onmiddellijk personen begint aan te duiden.
"Guys, Krachtig. Joeri, Bas , Axel". Axel wordt dan nog vervangen door Bruno omdat die dat wil.

Enige die dus bepaald heeft in welk groep ze zou zitten is dus Ingrid.
Of dat als mol nodig was, is een andere vraag.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 14:54

 8153
geertn444 schreef:Dat dacht ik ook. Bij het herbekijken van de "selectie" valt me dit op:
- Axel zelf zwijgt als een graf. Niemand wijst hem aan , dus dat is gemakkelijk voor hem. Hij hoeft geen excuses te verzinnen.
- Ingrid neemt nogal sterk het voortouw bij de verdeling vind ik en zorgt er zelf voor dat zij bij Axel zit. Waarom ?
Axel is met stip gestegen op mijn mollijstje van deze week. Ik denk dat Ingrid op Axel zit.
=>
chicawah.janssen schreef:Op mij kwam het ook over alsof Ingrid Axel in de gaten wilde houden. Ik vraag mij af of ze niet heel erg overdreven heeft over het bed en het varken om hem uit zijn kot te lokken. Ik heb ook het vermoeden dat ze het best nog tot op het einde had kunnen uithouden in de kamer (ze snurkt zelf!), maar wilde kijken hoe snel Axel erin zou meegaan als ze zei dat ze voor code rood ging (en hij ging er meteen in mee).
moldedju schreef: … is Ingrid diegene die onmiddellijk personen begint aan te duiden.
"Guys, Krachtig. Joeri, Bas , Axel". Axel wordt dan nog vervangen door Bruno omdat die dat wil.
Enige die dus bepaald heeft in welk groep ze zou zitten is dus Ingrid.
Dan moet ik mijn mening dat ze Axel bij zich wilde houden om hem in de gaten te kunnen houden herzien.
Of… wilde ze hem net weg bij de grootste groep omdat ze
1. De mol is en vermoedt dat hij haar verdenkt?
2. Denkt dat hij de mol is en wil dat zo weinig mogelijk anderen hem bezig zien?
2. lijkt mij een beetje raar.
Indien 1: heeft ze, nadat Bruno bij de Vovinams wilde, ervoor gezorgd met Axel alleen te zijn en zich daarbij zodanig overdreven aangesteld in de hoop dat hij haar niet meer zou verdenken?
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 mar 2019, 15:22

 391  Uma
Zou toch het groepje van de 3 sterksten, hier Joeri, Bas en Bruno niet dadelijk uitschakelen als de groep waar de mol niet bij was.
1. Als de mol een man is, veel kans hierbij te zitten
2. Misschien wist de mol dat de andere opdracht waarbij er met spinnen en slangen geslapen moest worden, weinig kans op slagen had, ik ken weinig mensen die het een volledige nacht bij een tarentula of slang in het donker zouden volhouden, er wordt ook maar 500 euro van de mogelijke 6000 euro verdiend.
Bonus ook dat dit groepje eerder als hetgeen zonder de mol beschouwd wordt.
3. Betere plaats om te zijn om ‘s nachts nog updates te krijgen als mol, die is bij andere proef nihil
Kan de bal volledig mis slaan hier, maar sluit ze nog niet definitief uit.