Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju25 mar 2019, 15:44

 507  Yens
chicawah.janssen schreef:=>
Dan moet ik mijn mening dat ze Axel bij zich wilde houden om hem in de gaten te kunnen houden herzien.
Of… wilde ze hem net weg bij de grootste groep omdat ze
1. De mol is en vermoedt dat hij haar verdenkt?
2. Denkt dat hij de mol is en wil dat zo weinig mogelijk anderen hem bezig zien?
2. lijkt mij een beetje raar.
Indien 1: heeft ze, nadat Bruno bij de Vovinams wilde, ervoor gezorgd met Axel alleen te zijn en zich daarbij zodanig overdreven aangesteld in de hoop dat hij haar niet meer zou verdenken?
Het is bij nader inzien een beetje onduidelijk wie wat zegt, nadat Ingrid het voortouw neemt. Ze zegt denk ik: "Joeri, Bas en jij". Ik veronderstel dat deze laatste op Axel slaat, maar zijn naam wordt genoemd door iemand anders (Eva?, Kaat, Elisabeth?) Ingrid herpakt zich dan echter en wijst Bruno aan, waarop de anderen zeggen dat Bruno wil. Je theorie dat ze hem in de gaten wil houden kan dus kloppen. Daarna zijn er twee die hun "partner" kiezen: Ingrid kiest Axel. Eva kiest Kaat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 15:59

 8153
Ik moet het nog eens opnieuw bekijken maar ik geloof dat Ingrid er toen als de kippen (konijnen, varkens... whatever) bij was om Axel te kiezen.
Gebruikersavatar

astridm25 mar 2019, 16:33

 287
Jay-Lo schreef: Ik dacht ook meteen, allee, dat zou Joeri toch moeten weten. Maar het was hier ook voor een slaapplaats.
Joeri is lasser, wat heeft dat met hefbomen en stenen slepen te maken?
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 17:12

 3483  Uma
astridm schreef:...
Joeri is lasser, wat heeft dat met hefbomen en stenen slepen te maken?
Joeri is wellicht lasser van opleiding maar is ook ploegbaas!
Een ploegbaas zal normahectoliter een meer dan behoorlijk inzicht hebben in de verschillende vakgebieden en die goed kunnen laten samenwerken. Los daarvan moet je als lasser ook goed weten hoe er gelast moet worden in functie van de stress die het gelaste stuk zal ondervinden (dus hefboomwerking). Joeri zag ook dat het niet nodig was het gesteente weg te rollen, en dat het gedraaid/gescharnierd kon worden (wat misschien zelfs sneller was dan de voorgestelde oplossing).
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2019, 17:22

 1293  Uma
anja.mathijs schreef: 2. Misschien wist de mol dat de andere opdracht waarbij er met spinnen en slangen geslapen moest worden, weinig kans op slagen had, ik ken weinig mensen die het een volledige nacht bij een tarentula of slang in het donker zouden volhouden, er wordt ook maar 500 euro van de mogelijke 6000 euro verdiend.
Je slaat de bal niet perse mis, maar bij die proef zijn er meerdere factoren die wel/geen geld bepalen:
- Inzetten van de roeister: - 250 euro per keer
- Pellen van de pindanoten: + 100 euro per streepje in de koker
- Binnen de tijd aankomen: geen geld als ze niet binnen de 2u binnen kwamen
- Slapen met het beest: geen geld als ze het niet de volledige nacht volhielden

Daarnaast had die groep ook nog eens het meest inspraak op de winst van de 3de opdracht.
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 mar 2019, 17:37

 391  Uma
Kan ook zo bezien worden, er waren heel veel bedragen te winnen bij roeiopdracht, doch voor al deze bedragen te winnen, bleef de vereiste een volledige nacht doorbrengen met een vogelspin of slang en bracht het slechts een schamele opbrengst op van 500 euro van 6000 euro.

De andere groep kon ook 1000 euro voor vinden van sleutel binnen de 60 min verdienen en
En 3200 euro voor de vechtopdracht
+ vertrouwen winnen dat ze de mol niet zijn
Zoiets als bij Pieter en Bahador gevecht vorig jaar ?

Maar het blijft nog allemaal een groot vraagteken!
Gebruikersavatar

corné.vanopstal25 mar 2019, 21:41

 8
Mij is het muziekje wat de "meester" speelt voor Bas, Bruno en Joeri aankomen.
Het kwam mij heel bekend voor, maar ik kon het niet plaatsen.
Weet iemand wat hij speelt?
Gebruikersavatar

gejan25 mar 2019, 22:28

 28
Misschien heb ik iets gevonden waarom Bas bleef doorzagen of de ballonnen. In het leugenfilmpje over de konijnen vertelde Bas dat hij op een kinderfeestje was en daar een konijn zag met myxomatose.
We zien ineens konijnen in deze aflevering terwijl voor hun aanwezigheid nog geen verklaring is gegeven. Duidt het op de leugens van de kandidaten en met name die van Bas zijn kinderfeestje? Bij een kinderfeestje ontbreken nooit ballonnen. En ze liggen bij de hulpmaterialen , zonder enig doel of als hint naar de Mol Bas?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 mar 2019, 08:14

 767  Yens
gejan schreef:Misschien heb ik iets gevonden waarom Bas bleef doorzagen of de ballonnen. In het leugenfilmpje over de konijnen vertelde Bas dat hij op een kinderfeestje was en daar een konijn zag met myxomatose.
We zien ineens konijnen in deze aflevering terwijl voor hun aanwezigheid nog geen verklaring is gegeven. Duidt het op de leugens van de kandidaten en met name die van Bas zijn kinderfeestje? Bij een kinderfeestje ontbreken nooit ballonnen. En ze liggen bij de hulpmaterialen , zonder enig doel of als hint naar de Mol Bas?
Die konijnen komen nog terug tijdens de eerste opdracht van de volgende aflevering, dus daar zal je de verklaring van de aanwezigheid van die konijnen wel krijgen, vermoed ik. Ze vormden volgens mij daarnaast ook gewoon een soort rode draad door deze en de volgende aflevering door de leugen over die konijnen.
Gebruikersavatar

Taupe07726 mar 2019, 08:37

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:En Martijn? Hij zat bij de kettingproef in de sterkste groep en Bruno in de zwakke.
Misschien niet duidelijk geweest met wat ik bedoelde.. is onmiddellijk gekozen voor Joeri en Bas. Dan blijven er inderdaad nog Martijn, Bruno en Axel over. Eerst werd er gezegd Axel maar dan is er gekozen voor Bruno. Over Martijn lijkt me niet gepraat te zijn. Is het zo dat het weer Ingrid is die hier Bruno voorstelt zodat Axel niet apart zou zijn? Maar goed in principe kan er bij de overgebleven kandidaten nog eens een verder verdeling gemaakt worden dat weet je niet als kandidaat.
Hoe dan ook Axel en Ingrid blijven op mijn radar staan en heb de indruk dat ze ook elkaar serieus in het oog houden (zelf in de slaap!)
Gebruikersavatar

gejan26 mar 2019, 10:19

 28
Mollenjager-DT schreef:Die konijnen komen nog terug tijdens de eerste opdracht van de volgende aflevering, dus daar zal je de verklaring van de aanwezigheid van die konijnen wel krijgen, vermoed ik. Ze vormden volgens mij daarnaast ook gewoon een soort rode draad door deze en de volgende aflevering door de leugen over die konijnen.
Dat geloof ik vast en juist omdat wij vraagtekens hebben over konijnen en Bas over de vreemde ballonnen kan ik daar een relatie zien met zijn leugen over het kinderfeestje.
En waarom kwam de Meester met zijn bierflessen en opener een geheime hint geven ? en waarom vond ook Bas deze hint? :scratch:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2019, 11:19

 8153
gejan schreef:Dat geloof ik vast en juist omdat wij vraagtekens hebben over konijnen en Bas over de vreemde ballonnen kan ik daar een relatie zien met zijn leugen over het kinderfeestje.
Op het moment dat de proeven bedacht werden, wisten ze nog niet wie de mol zou zijn. Bovendien was het helemaal niet zeker dat Bas in de proef met de steen terecht zou komen.
gejan schreef:En waarom kwam de Meester met zijn bierflessen en opener een geheime hint geven ? en waarom vond ook Bas deze hint? :scratch:
Toen ze het pintje kregen hadden ze net bedacht dat ze met een hefboom moesten werken.