Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy24 mar 2019, 20:10

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De drie 'sterke' spelers gaan naar de tempel van mister Thim. Daar hebben ze een uur de tijd om de sleutel van hun verblijfplaats voor die nacht vanonder een loodzware steen te krijgen. Als ze daarin slagen, verdienen ze 1000 euro. Er zijn enkele hulpmiddelen, maar wat is bruikbaar en wat niet?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 mar 2019, 22:11

 2354  Uma
Bas hield maar niet op over die ballonnen...
Gebruikersavatar

jos.jansen24 mar 2019, 22:14

 328  Uma
Ik moet het nog eens herbekijken maar Joeri valt me hier weer in negatieve zin op.
Uiteindelijk lijkt het alsof Bas met de juiste oplossing komt terwijl Joeri toch gewoon zou moeten zijn om te werken met een hefboom.

Of was hij ook de juist route aan het uitgaan (terwijl hij het gewoon niet benoemt/uitlegt)
Gebruikersavatar

BeaVer24 mar 2019, 22:18

 1293  Uma
Ik ben blij dat je het zegt Jos, want ik vond Joeri redelijk egocentrisch en geen teamplayer. Hij heeft totaal geen gehoor naar wat anderen zeggen en wil enkel zijn eigen goesting doen.
Ik vond Bas zijn opmerking van de ballonnen ergens vreemd maar niet geheel onlogisch, maar kwam daarnaast ook met het juiste antwoord, van die balken er aan te sjorren.
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 mar 2019, 22:22

 1690  Sven
Vermoljoen schreef:Bas hield maar niet op over die ballonnen...
Maakt zichzelf verdacht bij de anderen op die manier. Geeft dan later de juiste oplossing. Hetgeen hij in zijn selectiegesprek zegt over zich kunnen voordoen alsof hij simpel is... ik denk niet dat dat een goede mol eigenschap is eigenlijk.
Ik dacht ook meteen, allee, dat zou Joeri toch moeten weten. Maar het was hier ook voor een slaapplaats.
Gebruikersavatar

Rik24 mar 2019, 22:32

 122  Uma
Joeri zijn "onkunde" viel hier inderdaad toch op vind ik. En Bas? Goh, ik vind hem veel te opvallend. Het doet me een beetje aan Bertrand enkele jaren terug denken.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol24 mar 2019, 23:55

 373
Ik zie 4 mogelijkheden:

1) Bas is een doorzichtige Mol.
2) Bas wilde kijken of 1 van de anderen toehapte.
3) Bas denkt dat een paar ballonnen 500 kilo kunnen opheffen.
4) Bas wil zichzelf verdacht maken.


Ik ga voor optie 4 gecombineerd met 2 in mindere mate.

Hou ook in uw achterhoofd dat de montage dit erg uitvergroot, het duurde maar een minuutje.
Gebruikersavatar

Social25 mar 2019, 07:02

 353  Uma
Ik gok ook op montage die uitvergroot is om hem verdachter te maken.
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2019, 07:32

 3423  Yens
Joeri deed vreemd hier en op dat ogenblik zag ik dat nog steeds als een teken dat hij de mol kan zijn. In andere proeven is dat dan weer het tegenovergestelde.
Gebruikersavatar

marc.koenen25 mar 2019, 08:05

 122
Ik verdenk Joerie hier niet.Een lasser werkt niet met blokken graniet van 500 kg en in de bouw zullen ze wel betere gereedschappen hebben dan enkele touwen,balken en bollen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 09:47

 8153
Ik vind ook dat men verschillende jobs in de bouwsector nogal over dezelfde kam scheert. Een loodgieter kan niet metselen, een metser kan niet lassen, een schrijnwerker is geen dakwerker, een dakwerker is geen vloerder, dus waarom zou een lasser zomaar alles moeten kunnen waar een blok graniet of een dikke metalen ketting aan te pas komt?
Ik vond dat het drietal zich hier niet anders dan anders gedroeg: Joeri neemt zoals meestal de leiding (en houdt daarbij niet altijd rekening met de mening van anderen), Bruno houdt zich op de achtergrond en Bas probeert (een beetje te opzichtig) te mollen.
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2019, 10:02

 1293  Uma
Maar om, als iemand die een technische opleiding heeft gevolgd, het hefboomprincipe niet te kennen...