Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

gejan26 mar 2019, 12:51

 28
Volgens mij maakt het niks uit of de proeven bedacht waren voor de mol gekozen was hoor. De opdracht was niet afhankelijk van Bas of ballonnen of konijnen. Zakje ballonnen kun je overal neerleggen. Tenzij ze inderdaad met hulp van de ballonnen en konijnen de steen moesten verplaatsen :mrgreen:
En de hefboom kwam toch sowieso uit de koker van Bas maar dat wist de Meester niet 😉
Ik zeg ook niet dat Bas nu de mol is alleen dat er mogelijk, heeeel misschien, een hintje is verstopt bij deze proef. En een mogelijk antwoord op de vraag van velen hier waarom die ballonnen hier lagen.
Gebruikersavatar

astridm26 mar 2019, 14:37

 287
gejan schreef:Misschien heb ik iets gevonden waarom Bas bleef doorzagen of de ballonnen.
Er zijn verschillende manieren om iets te verplaatsen en daar hadden ze ook hulpmiddelen voor. Als er dan ballonnen 'overblijven' is het alleen maar logisch dat je je af gaat vragen waar die goed voor zijn. De redactie had duidelijk een keertje te vaak naar de film Up gekeken. 😃
Gebruikersavatar

Moldedju26 mar 2019, 14:47

 507  Yens
Wat mij vooral opvalt is dat Bruno en Joeri niet ingaan op Bas die over de ballonnen begint.
Als mol zou ik dat zeker wél gedaan hebben 😉
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 mar 2019, 18:07

 767  Yens
gejan schreef:Volgens mij maakt het niks uit of de proeven bedacht waren voor de mol gekozen was hoor. De opdracht was niet afhankelijk van Bas of ballonnen of konijnen. Zakje ballonnen kun je overal neerleggen. Tenzij ze inderdaad met hulp van de ballonnen en konijnen de steen moesten verplaatsen :mrgreen:
En de hefboom kwam toch sowieso uit de koker van Bas maar dat wist de Meester niet 😉
Ik zeg ook niet dat Bas nu de mol is alleen dat er mogelijk, heeeel misschien, een hintje is verstopt bij deze proef. En een mogelijk antwoord op de vraag van velen hier waarom die ballonnen hier lagen.
Dan spreek je jezelf hier toch tegen, want volgens jouw eerdere uitleg maakt het dus wel uit of de mol voor de start van het programma al gekozen was. De opdracht was inderdaad niet afhankelijk van Bas met de ballonnen, maar jij ziet er wel een hint in dat hij tijdens één van zijn selectiegesprekken vertelt over een kinderfeestje (waaraan je ballonnen linkt) en konijnen. Als Bas nog niet op voorhand gekozen was als mol, kan deze hele hint van jou toch geen hint zijn. 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 mar 2019, 18:51

 1690  Sven
Ik begrijp wel ergens waar Gejan naartoe wil hoor. Bas liegt over zijn konijnenangst en verzint een verhaaltje over een kinderfeestje en ballonnen en konijnen (met een vreselijke ziekte, gelukkig waren deze konijntjes gezond en wel). Bas was inderdaad niet de mol op dat moment en was dat ook niet op het moment dat ze afreisden naar Vietnam.
De opdrachten, ook deze met de konijntjes was al lang op voorhand gepland. Maar lagen daar oorspronkelijk ballonnen? Ik vermoed dat er in Vietnam wel ergens een winkeltje is waar je ballonnen kunt kopen, en mocht Bas de mol zijn geworden is dat toch een mooie hint naar zijn verhaaltje over de konijnen?
Zo zie ik het, al verdenk ik Bas niet.
Gebruikersavatar

gejan26 mar 2019, 21:51

 28
Mollenjager nu snap ik jou niet 😉 of ik heb het verkeerd verwoord maar volgens mij heb ik nooit gezegd dat de mol vooraf gekozen moest zijn voor die ballonnen. Inderdaad wat Jay-Lo zegt, een zakje ballonnen koop je overal. Ach, en Bas is niet eens mijn hoofdverdachte 😃
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 mar 2019, 21:56

 767  Yens
Na de uitleg van Jay-Lo snap ik inderdaad ongeveer wat je bedoelde... Het zou dus inderdaad mogelijk zijn, maar het lijkt mij eerder dat de ballonnen altijd al bij de hulpmiddelen lagen, gewoon om hen te misleiden en zo verwarring te veroorzaken.
Gebruikersavatar

SiMol17 apr 2019, 21:50

 264
Omdat er al verscheidene mollenjagers naar de ballonnen in deze proef verwijzen, nogmaals naar de proef gekeken.

Velen vinden het verdacht dat Bas hier lang over de ballonnen uitweidt. Volgens mij is dit mede door de montage. Want bij het begin van de proef zegt Bas letterlijk: "Kunnen we alle ideeën op een rij zetten voor we echt beginnen". Bas wil dus geen enkele optie/mogelijkheid over het hoofd zien. Vandaar dat hij vermoedelijk voor alle voorwerpen zo een analyse heeft gedaan. Is ook zijn karakter.

Wat me vooral opvalt is dat het uiteindelijk wel Bas is die met het hefboom idee komt. Hij stelt voor om te knellen d.m.v te sjoren. Gilles bevestigd dit zelf in de voice-over. Als Mol lijkt het me niet dat je zelf met dit idee zou komen dan.

Mij bewijst deze proef dus net dat Bas niet de Mol is, of toch op zijn minst dat hij zich hier zeker niet Mols gedraagt.