Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 23:24

 8153
Jay-Lo schreef:Maar die wisten dat toch. Eva heeft dat gezegd, Bruno zei zelfs bij het invullen van de tweede code: "Er is niks gebeurd", en toen gebeurde het. Als je weet dat bij een verkeerde code een verfbom gaat ontploffen zet je je toch schrap.
Ze wisten het inderdaad.

thomas.e schreef:Iets anders:

Nu ik het fragment herbekijk: de ogen van Axel doen een micro-expressie vlak voordat de bom afgaat, ze springen heel erg kort in de richting van de schaal, alsof hij weet wat eraan zit te komen (14:48). Waarna hij ze onmiddellijk een beetje toeknijpt, alsof hij er terug controle op probeert te krijgen. Dat soort oogbewegingen vind ik een veel normalere/natuurlijkere reactie, en moeilijker te controleren als mol dan het ophouden van handen ter bescherming.

Bravo Axel! Je was de zichtbaarste mol der mollen!

Als Axel als mol wordt onthuld, dan is zijn mollenspel er een van ‘hiding in plain sight’. Axel benadert het archetype van de speler die liever de verdenking op zich heeft, en daarom veelvuldig en onhandig molt in het zicht van iedereen (of alleszins zo door de makers voor de kijkers wordt geportretteerd). Hij lijkt er me trouwens wel de mens voor om dat om te keren: no more bullshit, gene zever, gewoon openlijk mollen, en vaak, en veel!

Dat moet er alleszins oo...
Ik bekeek vandaag een deel van de verfbom opnieuw, maar zonder geluid (het was nl. op mijn werk :oops: ) en nu viel mij op hoe fake Axel soms reageerde.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 23:41

 1690  Sven
Daar ook nog bij dat elke kandidaat voor minstens 1 pasvraag zou gaan. Er zaten 2 konijnen die bruin/wit waren. Je kiest 1 verkeerd konijn en dan moet je nog gokken. Ze lijken fel op elkaar, hebben alle 2 bruine oren. En na net opnieuw en opnieuw te hebben vergeleken was het juiste cijfer 3. Dat had meer wit op zijn rug en de tekening klopt.

En was het juiste antwoord dan 3M of 3V?
Gebruikersavatar

anja.mathijs26 apr 2019, 08:20

 391  Uma
Ik meen dat destijds in Café de Mol gezegd werd dat het juiste konijn nr 5 was, werd zelfs in beeld gebracht.
Juiste code moet dan M5 of V5 zijn!
Gebruikersavatar

annie.delen26 apr 2019, 09:57

 238  Uma
Inderdaad M5 of V5
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 mei 2019, 15:18

 1690  Sven
Jay-Lo schreef:Daar ook nog bij dat elke kandidaat voor minstens 1 pasvraag zou gaan. Er zaten 2 konijnen die bruin/wit waren. Je kiest 1 verkeerd konijn en dan moet je nog gokken. Ze lijken fel op elkaar, hebben alle 2 bruine oren. En na net opnieuw en opnieuw te hebben vergeleken was het juiste cijfer 3. Dat had meer wit op zijn rug en de tekening klopt.

En was het juiste antwoord dan 3M of 3V?
Het was dus wel degelijk 3V, Blijkbaar hebben ze bij café de mol ook maar gegokt omdat het konijntje met de 5 duidelijk in beeld werd gebracht.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9