Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2019, 20:20

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In de vorige aflevering kondigde presentator Gilles De Coster al aan dat hij één keer zou liegen. Dat gebeurde tijdens de executie: de kandidaat die het rode scherm te zien kreeg verliet meteen de groep. Deze afvaller bleek echter niet degene met het slechtste resultaat. De persoon die wel naar huis moet zit nietsvermoedend met de rest van de groep aan een tafel waaronder een bom ligt. Op die tafel staat ook een toestel met knoppen; twee daarvan zijn letters (M/V) en de rest zijn cijfers (1,2,3,4 en 5). De groep krijgt te horen dat ze 3000 euro kunnen verdienen als ze de twee juiste knoppen indrukken zodat er niemand naar huis moet.

Op een parking even verderop krijgt de afgezonderde kandidaat konijnen te zien; één daarvan is het konijn dat die ochtend bij hun verblijf in een ren zat. Elk dier heeft een nummer om de hals. Als de speler het juiste nummer doorgeeft aan de groep, dan kan de bom onschadelijk worden gemaakt en hoeft er dus niemand te vertrekken. Maar de kandidaat kan er ook voor kiezen om de verkeerde cijfers door te geven en pasvragen te verdienen. Elk verkeerd antwoord kost 1000 euro. Als er twee keer verkeerd wordt gedrukt ontploft de bom en volgt het verdere verloop van de executie.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

MolWout31 mar 2019, 20:53

 348
Daar gaat mijn hoofdverdachte ...
Dedju!
Sterkte aan alle slachtoffers :twisted:

Verder vond ik het enorm verdacht dat Bas en Kaat toch wel enorm erop doordramden bij Eva dat zij haar wél terugwilden en de anderen niét.
Ook de twijfel bij Elisabet toen ze M/V moest antwoorden doet me nadenken...

Als we elke kandidaat moeten geloven is het waarschijnlijk een vrouw. Maar ik geloof er helemaal geen zier van. Als de Mol een man is gaat hij/zij vrouw antwoordden en meer dan de helft gaat gelogen hebben op dit moment ...
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2019, 20:56

 1293  Uma
We hebben het dus ook veel te ver gezocht he met die verfbom. En eigenlijk ook de meest praktische oplossing: iedereen onder de verf.
Gebruikersavatar

Klaartje31 mar 2019, 20:57

 2245  Uma
wat deed ons Eva toch weer raar bij die konijnen, het kwam mij opnieuw over dat ze een toneelstukje opvoerde, precies een actrice die het script wel gelezen heeft en wist wat ze moest doen en zeggen, maar de manier waarop kwam er helemaal niet uit. Bizar, again.
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2019, 20:59

 1293  Uma
Zou dat niet eerder zijn omdat ze niet stil mag zijn, aangezien dat niet mooi is op beeld? Ze zal wel gewoon haar gedachten luidop moeten zeggen en dat is nu net niet iets wat we dagelijks doen. Dus dan komt dat eerder onnatuurlijk over.
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 21:01

 328  Uma
MolWout schreef:Daar gaat mijn hoofdverdachte ...
Dedju!
Sterkte aan alle slachtoffers :twisted:

Verder vond ik het enorm verdacht dat Bas en Kaat toch wel enorm erop doordramden bij Eva dat zij haar wél terugwilden en de anderen niét.
Ook de twijfel bij Elisabet toen ze M/V moest antwoorden doet me nadenken...

Als we elke kandidaat moeten geloven is het waarschijnlijk een vrouw. Maar ik geloof er helemaal geen zier van. Als de Mol een man is gaat hij/zij vrouw antwoordden en meer dan de helft gaat gelogen hebben op dit moment ...
Ik ben redelijk zeker dat Elisabet hier goed over nagedacht heeft, het lag eigenlijk al vast dat de meerderheid V zei dus kon zij doen wat ze wilde. Ik neig er zelfs naar om te zeggen dat ze gelogen heeft en ook een vrouw verdenkt maar liever niet in haar kaarten liet kijken.
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2019, 22:03

 1293  Uma
Voor mij moest die verfbom afgaan, want er mocht iemand naar huis.

Maar wie was het die er toch op aangedrongen heeft om 2 pogingen te doen, waardoor 1000 euro uit de pot is gegaan? Ze hadden evengoed de bom kunnen laten afgaan.
Ze hebben in 3 min tijd even snel beslist om 2 pogingen te ondernemen om iemand te redden, terwijl ze daarvoor dus 25 minuten lang hebben zitten discussiëren dat de afvaller (in hun ogen was dat toen nog Eva) naar huis moest.

Was het Kaat die daarop doordramde?
Gebruikersavatar

yuri.libbr31 mar 2019, 22:19

 1
Moment voor de verfbom afgaat, lijkt het nu niet alsof Elisabeth als enige al weet wat er gaat komen? Ze is wel heel gefocust op het midden van de tafel...


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 22:45

 1690  Sven
Ik vind eigenlijk de gezichten gelijk, alleen Joeri vreest al iets en Axel loert opzij om een reactie te zien (van zijn verdachte?).
Ik vind dat spelen met die beestjes toch een beetje erover. Eerst een spin, slang, big, nu die konijnen en die vissen in die bakken. Ik hoop dat de dierenproeven hierbij voorbij zijn en dat het volgend jaar alleen maar vredelievend is met die beestjes.
Hint naar de bedenkers: een proef met dieren, ok, maar laat aub die beestjes op een normale manier behandelen. Eva liet dat konijn gewoon vallen.
Gebruikersavatar

Spelmaecker31 mar 2019, 23:18

 4
Wat ik niet begrijp is:

1) De snelste mocht tussen de konijnen gaan zitten en spelen voor pasvragen. Maar de snelste invuller kan toch ook de afvaller zijn?

2) De snelste invuller bleek Eva te zijn en dan blijkt dat die ook echt bang is van konijnen. Toch wel heel toevallig vind je niet?

Zou de productie toch niet een beetje manipuleren...
Gebruikersavatar

Suspicious31 mar 2019, 23:25

 106
Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar zou Eva écht bang zijn van konijnen? Waarom moest ze dat nu de ganse tijd herhalen?
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 23:31

 1690  Sven
davy.baetens schreef:Wat ik niet begrijp is:

1) De snelste mocht tussen de konijnen gaan zitten en spelen voor pasvragen. Maar de snelste invuller kan toch ook de afvaller zijn?

2) De snelste invuller bleek Eva te zijn en dan blijkt dat die ook echt bang is van konijnen. Toch wel heel toevallig vind je niet?

Zou de productie toch niet een beetje manipuleren...
Ja, Axel zei al dat Eva bang was van elk dier. Dat kan echt wel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9