Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm01 apr 2019, 14:11

 287
De mol speelt een spel van liegen en bedriegen. Zolang je niet weet wie die mol is, kun je maar het beste zo min mogelijk met anderen delen. Alles dat je zegt of doet, kan tegen je gebruikt worden en dan vlieg je eruit.
Mola Lisa schreef:Waarom zegt Eva dat zij 2 pasvragen gekregen heeft ? Als mol zou ik dat verzwijgen.
Als kandidaat zou ik dat ook verzwijgen, het gaat niemand iets aan. En al zeker niet nadat de groep duidelijk heeft laten blijken je niet terug te willen.
geertn444 schreef: Of misschien heeft ze het gezegd omdat ze wist dat GDC het later toch bekend zou maken ? In de afvalling zegt hij : "eva, jij had twee pasvragen".
De groep gaat daarna sowieso vragen stellen en mijn antwoord zou dan zijn 'Die heb ik verdiend omdat ik de snelste was' of iets dergelijks. Dat gaat iedereen gewoon geloven, want Gilles heeft vantevoren al gezegd dat er een voordeel was voor de snelste invuller.
Gebruikersavatar

marc.koenen01 apr 2019, 14:30

 122
De groep gaat daarna sowieso vragen stellen en mijn antwoord zou dan zijn 'Die heb ik verdiend omdat ik de snelste was' of iets dergelijks. Dat gaat iedereen gewoon geloven, want Gilles heeft vantevoren al gezegd dat er een voordeel was voor de snelste invuller.
Een voordeel bij de mol is toch altijd pasvragen of een vrijstelling?Dus,in het geval dat als Eva de mol zou zijn,kan ze beter onmiddelijk zeggen dat ze pasvragen gewonnen heeft.Ze kan ntuurlijk erover liegen en zo de aandacht op haar vestigen,zodat ze meer kans krijgt om langer te overleven.Hangt er natuurlijk vanaf of Gilles ook gezegd zou hebben dat ze 2 pasvragen had als ze het niet zelf toegegeven zou hebben.
Om Joeri te citeren in de eerste aflevering:"ik denk dat we met een heel goede mol zitten",nog voor het spel begon
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2019, 14:50

 2204
Wat ik me ook afvraag : waarom belde Eva zelf naar de andere kandidaten in plaats van te wachten tot ze werd gebeld?
De anderen hadden toch haar hulp nodig om het juiste cijfer te vinden?

Ze kon toch gewoon de anderen in de waan laten dat zij de afvaller was en zo de tijd laten verstrijken ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 14:56

 8153
Ze wilde haar pasvragen verzilveren 😃
Als zij haar hadden moeten bellen, zat ze waarschijnlijk nu nog te wachten :mrgreen:
Gebruikersavatar

greet.morris01 apr 2019, 15:14

 1
yuri.libbr schreef:Moment voor de verfbom afgaat, lijkt het nu niet alsof Elisabeth als enige al weet wat er gaat komen? Ze is wel heel gefocust op het midden van de tafel...


Afbeelding

ik vond dat net van Axel, die hield zich precies klaar om weg te duiken
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2019, 15:15

 2204
Iedereen wist toch dat er een verfbom kon komen?
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 16:07

 2245  Uma
Als Eva de mol is, hebben de makers het haar wel heel makkelijk gemaakt om te verhinderen dat er geld wordt verdiend.

Eva heeft verschillende opties:
1) hopen dat de anderen er niet uitkomen tijdens dat half uur: dan ontploft de bom aan de tafel en wordt die 3000 euro al zeker niet verdiend
2) indien de groep beslist om haar toch terug te halen en de bom te ontmantelen, hebben ze het juiste cijfer nodig dat zij aan de halsband van het juiste konijn kan aflezen; In dat geval moet ze acteren dat ze het juiste konijn niet meer weet te identifiiceren en bij de eerste poging een fout cijfer doorgeven: ook dan is die 3000 euro weg. Bij een tweede poging kan ze nog een ander fout cijfer doorgeven en dan ontploft het zaakje ook.
3) zoals het nu gegaan is: zij belt naar de groep en zegt dat de afvaller bij de groep zit, maar geeft twee keer een fout cijfer door, want ze gaat zogezegd voor haar eigen hachje te redden. On der het mom van een typisch kandidaatse redenering dat je veel voordeel hebt bij het hebben van pasvragen kan ze dat dus (als mol zijnde) gewoon onverdacht doen. Bovendien heeft ze het argument dat de groep haar ook niet wou terughalen, dus mag zij ook voor het eigen bv-tje kiezen. Resultaat: geen 3000 euro, wel 2000 euro uit de pot en twee pasvragen voor de mol, waar ze toch niks mee is.

Ik vind het allemaal veel te makkelijk als ze zo zou kunnen mollen. Daarom hoop ik niet dat Eva de mol is. It's just too easy.

Maar ja, in het verleden vond ik de mogelijkheden die ze Gilles VB boden om te mollen en pasvragen te bemachtigen ook veel te eenvoudig, maar kijk, Gilles was wel de mol. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 17:30

 8153
Ik zou het toch een beetje flauw vinden.
Gebruikersavatar

Taupe07701 apr 2019, 17:42

 767  Yens
Klaartje schreef:Als Eva de mol is, hebben de makers het haar wel heel makkelijk gemaakt om te verhinderen dat er geld wordt verdiend.
100% mee eens. Voor mij moet een goede mol toch iets meer doen dan dit of zeggen dat de Oost Kantons verschoven zijn naar West-Vlaanderen.

Maar Eva had altijd, mol of geen mol, moeten doen alsof haar neus bloedde en ze de tweede keer wel het juiste nummer gegeven had en dus niet begreep wat er mis was... dan leek het of de kandidaten gelogen hadden over M V
Gebruikersavatar

Torremolinos01 apr 2019, 18:00

 264
Eva moest zelfs helemaal niet gezegd hebben dat ze gelogen heeft. Zeggen dat er 2 erg gelijkaardige konijnen zaten en dat ze daar het verschil niet in zag, was genoeg geweest.
‘Eerste konijn is niet juist, oké dan moet het toch die andere zijn, die is het dan zeker’
‘Tweede konijn is ook niet juist -> dan hebben jullie gelogen over M/V’
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2019, 18:03

 1690  Sven
Waarom Eva het wel of niet zegt en of de mol dat zou doen, is dat relevant? Ze heeft hier niet over gelogen. Ze heeft eerlijk gezegd dat ze de verkeerde nummers doorgaf omdat ze er pasvragen voor kreeg. Dat is toch heel kandidaats?
We hebben ook alles in beeld gehad, hoe ze de verkeerde konijnen pakte en bewust de verkeerde cijfers doorgaf.
Als Eva de mol was zouden we een beeld zien van Eva die de twee juiste konijntjes pakt, daarbij twee cijfers zegt, 2 en 4, en het lijkt alsof Eva dat heel goed heeft gedaan en de schuld zou liggen bij de anderen zodat die elkaar gaan verdenken. De ware toedracht krijgen we dan te zien in de reveal aflevering.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2019, 22:43

 1690  Sven
Beeld wanneer de verfbom ontploft, net nadat Bruno zei: "Er is niks gebeurd"

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9