Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mola Lisa01 apr 2019, 12:03

 328  Uma
Waarom zegt Eva dat zij 2 pasvragen gekregen heeft ? Als mol zou ik dat verzwijgen. Je kan dan zeggen dat je zeker de correcte cijfers gegeven hebt want dat er maar 2 witte konijnen met bruine vlekken waren en de fout leggen bij de keuze van M/V. Je zaait hierdoor verdeeldheid in de groep. Ze vertrouwen elkaar niet meer en zelf ben je dan minder verdacht (er zullen er altijd wel zijn die je geloven). Door te zeggen dat je 2 pasvragen hebt gekregen gaan ze je wantrouwen en beter in het oog houden en dat wil je als mol niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 12:11

 8153
Taupe077 schreef:Hoewel ik Bas niet als mol zie, vond ik hem hier ook verdacht. Direct op de kar springen met Kaat die voorstelt de afvaller terug te halen en als dan Martijn iets zegt van het is het spel (of zoiets) degene die dan praat onderbreekt en Martijn doet uitleggen wat hij bedoelt. Dat zou voor een mol de perfecte actie zijn imo.
Ik vermoed hier eerder dat het zijn job is die dat doet maar???
Bas tackelt graag olifanten*. Dat heeft hij gezegd bij zijn sollicitatie. :mrgreen:

* wat niet wil zeggen dat ik Kaat letterlijk met een olifant vergelijk, wel figuurlijk.
Gebruikersavatar

geertn44401 apr 2019, 12:12

 236
BeaVer schreef:We hebben het dus ook veel te ver gezocht he met die verfbom. En eigenlijk ook de meest praktische oplossing: iedereen onder de verf.
Ik had al gedacht dat het voor iedereen "een bom" geweest moest zijn, want anders had toch iedereen gewoon direct onder zijn stoel gekeken na het telefoontje van Eva, om te zien wie er dan wel de afvaller was ? Ik heb nog even gedacht dat de bom vanuit het plafond zou gekomen zijn, maar dat zou ook zichtbaar geweest zijn, dus dat kon ook niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 12:14

 3483  Uma
Mola Lisa schreef:Waarom zegt Eva dat zij 2 pasvragen gekregen heeft ? Als mol zou ik dat verzwijgen. Je kan dan zeggen dat je zeker de correcte cijfers gegeven hebt want dat er maar 2 witte konijnen met bruine vlekken waren en de fout leggen bij de keuze van M/V. Je zaait hierdoor verdeeldheid in de groep. Ze vertrouwen elkaar niet meer en zelf ben je dan minder verdacht (er zullen er altijd wel zijn die je geloven). Door te zeggen dat je 2 pasvragen hebt gekregen gaan ze je wantrouwen en beter in het oog houden en dat wil je als mol niet.
Helemaal correct.
Mijn eerste idee, gisteren tijdens de aflevering, was dat het konijn zeker correct geïdentificeerd kon worden, en het nummer dus ook, maar dat M/V zou afhangen van de groep en dus makkelijk 1x verkeerd kon zijn. Maar ik was er eigenlijk van overtuigd dat Eva het eerlijk zou spelen en zou hopen op de verkeerde M/V keuze = 1 pasvraag en weinig geld verloren. Achteraf pas de bedenking gemaakt dat ik misschien toch ook het boontje komt om loontje principe zou gehanteerd hebben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2019, 12:15

 2354  Uma
Ik had eigenlijk gehoopt dat we de juiste oplossing zouden horen, maar ik begrijp volledig waarom deze niet is gegeven.

Ik denk zelf dat het niet veel zin heeft om te kijken naar wie M zei en wie V zei. Je kan er nog altijd over liegen of juist de waarheid over zeggen.
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2019, 12:18

 2204
Mola Lisa schreef:Waarom zegt Eva dat zij 2 pasvragen gekregen heeft ? Als mol zou ik dat verzwijgen. Je kan dan zeggen dat je zeker de correcte cijfers gegeven hebt want dat er maar 2 witte konijnen met bruine vlekken waren en de fout leggen bij de keuze van M/V. Je zaait hierdoor verdeeldheid in de groep. Ze vertrouwen elkaar niet meer en zelf ben je dan minder verdacht (er zullen er altijd wel zijn die je geloven). Door te zeggen dat je 2 pasvragen hebt gekregen gaan ze je wantrouwen en beter in het oog houden en dat wil je als mol niet.
Bedenking die ik mij ook maakte.

Maar op zich had ze niet echt nadeel aan eerlijk zijn. En liegen aan de telefoon over een cijfer is waarschijnlijk wel wat makkelijker dan tegenover mensen (vrienden, ondertussen) in hun gezicht vol te houden dat je zeker een juist cijfer hebt doorgegeven.
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 13:29

 61
Stel dat er een scenario gebeurd was waarin de juiste code wel was ingegeven, dan weten niet alleen de kandidaten met 100% zekerheid het geslacht van de mol, maar ook alle kijkers. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ze dat zouden toelaten!

En als Kaat niet kon weten of Eva het juiste antwoord ging geven, waarom zou zij voorstellen om die code 1 keer te proberen met M en 1 keer met V. Want als zij de mol is, en de totale code is juist, is iedereen enorm veel wijzer geworden over de identiteit van de mol. (Stel dat zij als mol de nummer wel weet, en bvb in geval van juiste nummer nog 'van gedacht zou veranderen', is ze al haar geloofwaardigheid kwijt, dus dat lijkt me ook geen doenbare piste.)

De mol zou hier sowieso in het 'we proberen het niet' kamp zitten, want als het juist is, is dat heel slecht voor de mol. En ook voor de kijker. Daarom kan ik me niet helemaal vinden in de logica hier dat het hoogste doel van de mol in deze opdracht is om geld uit de pot te houden.

En toch wordt er wel geprobeerd want de afvaller zat onder hen... Wat als Eva niet gelogen had en het merendeel van de stemmen op de juiste letter vielen?

Was er een manier om zeker te zijn dat deze opdracht sowieso niet ging slagen?

Ik moet het duidelijk nog eens herbekijken... :bomb:
Laatst gewijzigd door Dominique op 01 apr 2019, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

geertn44401 apr 2019, 13:30

 236
Mola Lisa schreef:Waarom zegt Eva dat zij 2 pasvragen gekregen heeft ? Als mol zou ik dat verzwijgen.
Neen, het is net tegenovergesteld. Als echte kandidaat zou ik dat ZEKER verzwijgen. Niemand moet weten dat ik pasvragen heb (EN niemand kan het weten, want ik was alleen). Dus waarom zegt ze dat in hemelsnaam ?

Ofwel is Eva gewoon heel eerlijk (op het naïeve af, maar eerdere situaties lijken toch te bewijzen dat ze geslepen genoeg is) ofwel wil ze als mol nijd in de groep maken door het zeker te zeggen "ik heb toch leuk twee pasvragen van jullie afgesnoept".

Of misschien heeft ze het gezegd omdat ze wist dat GDC het later toch bekend zou maken ? In de afvalling zegt hij : "eva, jij had twee pasvragen". Als echte kandidaat zou ik er niet mee kunnen lachen dat dit "eerlijk" gecommmuniceerd zou moeten worden. Waarom eigenlijk ?

Volgens mij hangt dit met haken en ogen aan elkaar. Ook het feit dat Eva overdreven haar best doet om haar argumentatie verbaal te motiveren voor de camera stoort mij. Waarom eigenlijk ?
- ja ik ga voor de pasvragen, want ik moet aan mezelf denken en de groep denkt precies ook niet aan mij. dus wat ik doe is eerlijk en niet verdacht.... jaja
Gebruikersavatar

Taupe07701 apr 2019, 13:35

 767  Yens
Dominique schreef:Stel dat er een scenario gebeurd was waarin de juiste code wel was ingegeven, dan weten niet alleen de kandidaten met 100% zekerheid het geslacht van de mol, maar ook alle kijkers. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ze dat zouden toelaten!
Hier snap ik niks van... die M of V was gewoon toch volgens meeste aantal M of V bij keuze mol en zegt toch niks over geslacht van de mol???
Als de mol een V is en 5 kandidaten hebben een M gekozen dan was de juiste code M5 toch!
Gebruikersavatar

jos.jansen01 apr 2019, 13:41

 328  Uma
Dominique schreef:Stel dat er een scenario gebeurd was waarin de juiste code wel was ingegeven, dan weten niet alleen de kandidaten met 100% zekerheid het geslacht van de mol, maar ook alle kijkers. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ze dat zouden toelaten!
Dan weten we enkel dat de meerderheid van de kandidaten dat geslacht hebben ingevuld in de vragen lijst. Het is niet zo dat dit een zekerheid had kunnen geven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 13:46

 8153
Dan weten we enkel dat de meerderheid van de kandidaten zegt dat geslacht te hebben ingevuld in de vragen lijst. .
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 01 apr 2019, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Dominique01 apr 2019, 13:47

 61
Klopt! Ik was even vergeten dat het over de ingave van de test ging! Mea culpa Zie dat ik het nog even moest herbekijken 😲
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9