Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

NEAN25 apr 2019, 09:41

 38
Vergelijk even deze twee beelden:

Voor de ontploffing van de bom
Afbeelding

Na de ontploffing van de bom
Afbeelding

Een normale reactie als er iets onbekends plots naar je gezicht vliegt, is volgens mij om je handen/armen als bescherming voor je gezicht te brengen. Alle kandidaten doen dit, enkel Joeri laat zijn handen braafjes op de tafel rusten.

(Mogelijks al opgemerkt door iemand anders, maar ik vond het niet meteen terug op het forum.)
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 09:53

 2204
NEAN schreef:Alle kandidaten doen dit, enkel Joeri laat zijn handen braafjes op de tafel rusten.
Dus?

😉
Gebruikersavatar

billie.holiday25 apr 2019, 11:41

 462  Bert
Wat mij opviel, is dat Bas zijn wenkbrauw optrok , toen Kaat het nummer 2 doorkreeg. Net of hij het niet helemaal begreep. Maar door die jeep affaire weiger ik om in zijn tunnel te kruipen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 12:01

 8153
Heb je daar een screenshot van?
Gebruikersavatar

billie.holiday25 apr 2019, 15:24

 462  Bert
Ik kan geen screenshots plaatsen met een ipad.
Gebruikersavatar

thomas.e25 apr 2019, 21:55

 91
NEAN schreef:Een normale reactie als er iets onbekends plots naar je gezicht vliegt, is volgens mij om je handen/armen als bescherming voor je gezicht te brengen.
Iets anders:

Nu ik het fragment herbekijk: de ogen van Axel doen een micro-expressie vlak voordat de bom afgaat, ze springen heel erg kort in de richting van de schaal, alsof hij weet wat eraan zit te komen (14:48). Waarna hij ze onmiddellijk een beetje toeknijpt, alsof hij er terug controle op probeert te krijgen. Dat soort oogbewegingen vind ik een veel normalere/natuurlijkere reactie, en moeilijker te controleren als mol dan het ophouden van handen ter bescherming.

Bravo Axel! Je was de zichtbaarste mol der mollen!

Als Axel als mol wordt onthuld, dan is zijn mollenspel er een van ‘hiding in plain sight’. Axel benadert het archetype van de speler die liever de verdenking op zich heeft, en daarom veelvuldig en onhandig molt in het zicht van iedereen (of alleszins zo door de makers voor de kijkers wordt geportretteerd). Hij lijkt er me trouwens wel de mens voor om dat om te keren: no more bullshit, gene zever, gewoon openlijk mollen, en vaak, en veel!

Dat moet er alleszins ooit eens van komen, dat net deze soort speler alsnog de mol blijkt (een type speler als Guy uit seizoen 1, en David en Dominiek uit seizoen 2). Zodat wij als molloten in de volgende seizoenen helemaal niets nog voor zeker kunnen aannemen. Ook niet die spelers die niet de mol zijn, die helemaal geportretteerd worden als mol, en het daarom niet kunnen zijn, maar dan alsnog terug de mol zouden kunnen zijn, etc. Zo kan het programma weer een paar jaartjes verder modderen. Dat, aangekondigd door de belofte voor volledige transparantie van Gilles, wordt dan de flauwste onthulling van De Mol, ever. Alle gespin van de programmamakers ten spijt.

P.S. Wat nog opvallender is aan deze micro-expressie… Het lichaam van Axel zit verstijfd te wachten op de ontploffing. Zelfs wanneer Bruno zegt ‘er is niks gebeurd’, bewegen alleen zijn ogen in de richting van Bruno, maar blijft zijn lichaam verstijfd wachten op de ontploffing. Proficiat Axel!
Laatst gewijzigd door thomas.e op 25 apr 2019, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 22:31

 2204
Niet vergeten dat iedereen 'wist' dat er iets te gebeuren stond. 't Is niet zo dat er geheel onverwacht (behalve voor de mol dan) een verfbom ontploft is. 😉

En eerlijk gezegd vermoed ik dat de mol zelf niet wist wát er juist ging gebeuren. Het zou niet slim zijn van de makers om dat te verklappen.
Gebruikersavatar

BeaVer25 apr 2019, 22:31

 1293  Uma
Gedurfde uitspraak. En dat aan de hand van 1 micro-expressie.

De kandidaten zijn ook niet dom he. Die konden al lang door hebben dat er misschien iets bij hen ging gebeuren ipv bij Eva. Hoe zouden ze anders weten dat er iets was gebeurd nadat ze 2 verkeerde pogingen hadden gedaan of de tijd op was? Ze hadden geen visueel contact met Eva of haar omgeving en we zien ook de hele discussie niet.
Gebruikersavatar

thomas.e25 apr 2019, 22:34

 91
Voor alle duidelijkheid: ik hoop uit de grond van mijn hart dat het niet waar is, en dat Axel gewoon een beetje angstig zijn omgeving scant voor wat er staat te gebeuren. 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2019, 22:43

 2354  Uma
Het zou inderdaad wel slim kunnen zijn van de productie om te verzwijgen dat er dan een verfbom bij de groep ontploft! Zo kunnen we niks afleiden uit hun reacties (en bekijken we dit allemaal voor niets :mrgreen: )
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 22:48

 1690  Sven
Maar die wisten dat toch. Eva heeft dat gezegd, Bruno zei zelfs bij het invullen van de tweede code: "Er is niks gebeurd", en toen gebeurde het. Als je weet dat bij een verkeerde code een verfbom gaat ontploffen zet je je toch schrap.
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2019, 23:09

 870
thomas.e schreef: (...)

Het lichaam van Axel zit verstijfd te wachten op de ontploffing. Zelfs wanneer Bruno zegt ‘er is niks gebeurd’, bewegen alleen zijn ogen in de richting van Bruno, maar blijft zijn lichaam verstijfd wachten op de ontploffing. (...)
Nou vind ik wel dat Axel er meestal wat stijfjes bij zit. :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9