Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paracetamol01 apr 2019, 23:09

 40
Frolva schreef:Wat ik me ook afvraag : waarom belde Eva zelf naar de andere kandidaten in plaats van te wachten tot ze werd gebeld?
De anderen hadden toch haar hulp nodig om het juiste cijfer te vinden?

Ze kon toch gewoon de anderen in de waan laten dat zij de afvaller was en zo de tijd laten verstrijken ...
Maar dat heeft ze wel gedaan, toen ze belde waren er nog iets van 7 minuten over. De groep kon volgens mij zelf niet bellen of had toch geen intentie om dat te doen aangezien er een discussie was over wie op zou nemen om het slechte nieuws te melden. Had Eva niets gedaan deed de groep zelf geen poging om de code in te vullen en had ze ook geen pasvragen.

Ik zelf had gewoon gelogen over dat ik 1 fout konijn had gegeven voor een pasvraag en dat de opdracht mislukt was omdat de groep over de M/V had gelogen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2019, 23:19

 1690  Sven
Pas na 20 minuten ging het licht aan bij de konijnen en wist Eva dat daar iets te doen was. Eerder had ze enkel de kandidaten hun discussie gevolgd. Het was de bedoeling dat er snel beslist ging worden. Eva kwam altijd terug. Ingrid viel af nadat ze ervoor kozen de afvaller niet terug te halen. De mol moest zorgen voor de 2000euro uit de pot.
Kaat, Bas, Bruno, Joeri verdacht.
Terwijl sommigen er snel om konden lachen, Joeri, Elisabet, Bruno, waren anderen minder enthousiast. (Ingrid, Axel, Kaat). Bas speelt hier de slijmbal.
Gebruikersavatar

Paracetamol01 apr 2019, 23:26

 40
Ik kan mijn bericht niet meer bewerken maar heb het vlug even herbekeken. GDC zegt "Eva kan de groep bereiken met een gsm", alleen zij kon dus bellen niet omgekeerd.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 23:50

 3483  Uma
Paracetamol schreef: GDC zegt "Eva kan de groep bereiken met een gsm", alleen zij kon dus bellen niet omgekeerd.
Het tweede kan niet afgeleid worden uit het eerste en is een veronderstelling van jou.
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2019, 07:52

 3423  Yens
BogersAsset schreef:Kvind dat Eva en Kaat wel verdacht goede vriendinnekes zijn...
Vind ik persoonlijk niet zo abnormaal. Ze zijn beide twintigers, hebben dezelfde belevingswereld... Ook al is Kaat toch meer een "kwajongen" dan Eva 🙂.

chicawah.janssen schreef:Ik zou het toch een beetje flauw vinden.
Ik zou zelfs meer zeggen: het zou zeer flauw zijn 😉.

Jay-Lo schreef:Ingrid viel af nadat ze ervoor kozen de afvaller niet terug te halen.
Toch een beetje vreemd niet? Zij was toch de hevigste kandidaat om Eva niet terug te halen. Ze moet dan wel heel zeker van haar stuk geweest zijn dat ze op het juiste spoor zat? Als ik nog twijfelde aan mijn mol dan zou ik toch inzetten om de vragen zo goed als mogelijk op te lossen en die verfbom niet te doen afgaan.

Op dat ogenblik vond ik haar enorm verdacht, totdat ze even later er uit lag :mrgreen: .
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 08:34

 2204
Paracetamol schreef:Had Eva niets gedaan deed de groep zelf geen poging om de code in te vullen en had ze ook geen pasvragen.
Had ik even over het hoofd gezien.
Merci.
Gebruikersavatar

geertn44402 apr 2019, 10:45

 236
Klaartje schreef:Als Eva de mol is, hebben de makers het haar wel heel makkelijk gemaakt om te verhinderen dat er geld wordt verdiend.
en niet vergeten:

4) het geeft de redactie zeker de mogelijkheid om de mol prive te briefen.

Hamvraag: omdat de mol niet gekend was op voorhand en bijgevolg ook geen 'schema' van briefen kon opgemaakt worden, zou de redactie dit seizoen niet ZELF momenten hebben ingebouwd waarop ze de mol ZEKER prive konden briefen ?
Dat moment met Eva was er perfect zo een: iedere mol kon "gekozen" worden door Gilles als snelste invuller, dus iedere kandidaat kon geïsoleerd worden.
EN bijkomend voordeel: de gespeelde verontwaardiging van Eva ("doe me dat nooit meer aan") was ook in prive sfeer, dus als dat zou mislukken, kon dat perfect heropgenomen worden, tot het geloofwaardig was.
Gebruikersavatar

geertn44402 apr 2019, 13:12

 236
Jay-Lo schreef:Waarom Eva het wel of niet zegt en of de mol dat zou doen, is dat relevant? Ze heeft hier niet over gelogen. Ze heeft eerlijk gezegd dat ze de verkeerde nummers doorgaf omdat ze er pasvragen voor kreeg. Dat is toch heel kandidaats?
Vind ik van niet. Stel dat er in de volgende proef nog pasvragen te winnen waren. Denk jij dat Eva er dan nog had kunnen bemachtigen als je net gezegd hebt dat je er al twee hebt ? Ik blijf erbij dat andere kandidaten dit niet hoefde te weten omdat het in uw eigen nadeel kan spelen (als kandidaat). Die verdomde Eva-tunnel toch....

@Marc.Koenen:"Hangt er natuurlijk vanaf of Gilles ook gezegd zou hebben dat ze 2 pasvragen had als ze het niet zelf toegegeven zou hebben."

Nu dat is een ZEER goede vraag. Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 13:24

 2204
geertn444 schreef:@Marc.Koenen:"Hangt er natuurlijk vanaf of Gilles ook gezegd zou hebben dat ze 2 pasvragen had als ze het niet zelf toegegeven zou hebben."

Nu dat is een ZEER goede vraag. Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Vermits dat niet zo werd voorgesteld neem ik aan dat het antwoord 'nee' is.
Gebruikersavatar

Waeldwann02 apr 2019, 14:06

 46  Sven
Klaartje schreef:Als Eva de mol is, hebben de makers het haar wel heel makkelijk gemaakt om te verhinderen dat er geld wordt verdiend.
Eender wie, mol of kandidaat, had daar kunnen zitten en deze opdracht zou op niets uitgedraaid zijn. Meerderheid gaat altijd de eigen positie beschermen in plaats van iemand terug te halen. En als je die groepsredenering op je eentje live mee kunt volgen dan ga je zelf ook voor die pasvragen gaan onder het motto "als't dan toch ieder voor zich is..."
Enige nuance die je hier kunt maken is dat een mol in deze situatie bewust molt en een kandidaat onbewust. Maar de consensus blijft hetzelfde : groepsbukakke en 2000 euro kwijt.
Deze proef had ook eerder een serieus teambuilding-effect. Dit was geen carte blanche geven aan de mol, maar een trap onder de kont van de groep. Eerste 2 afleveringen vond ik iedereen nogal individualistisch ingesteld en erg nonchalant wanneer het over extra geld ging. Na de bom was er ineens beredeneerd groepswerk, duidelijke communicatie en fysieke inzet om alles te geven. Ik had echt nooit gedacht dat die scheepsopdracht ging lukken. De produktie volgens mij ook niet 😂
Gebruikersavatar

danny.casseur03 apr 2019, 21:43

 1
Als je het totaal-shot van de ontploffing freezed, zie je volgens mij duidelijk dat Joeri zich schrap zet omdat hij weet wat er gaat gebeuren.
Hij balt zijn vuisten, knijpt zijn ogen half dicht en trekt zijn mond.
Ofwel heeft hij als enige door dat de bom bij hun moet liggen, ofwel weet hij dat de bom er ligt.
Ik denk het tweede???

Re: Afl 4 - Opdracht 1: De verfbom
Joeri zijn houding en vooral gezicht laten duidelijk zien dat hij de bom verwacht, freeze het beeld maar eens op je televisie
Gebruikersavatar

ex-molinator03 apr 2019, 22:11

 3483  Uma
danny.casseur schreef:Als je het totaal-shot van de ontploffing freezed, zie je volgens mij duidelijk dat Joeri zich schrap zet omdat hij weet wat er gaat gebeuren.
Hij balt zijn vuisten, knijpt zijn ogen half dicht en trekt zijn mond.
Ofwel heeft hij als enige door dat de bom bij hun moet liggen, ofwel weet hij dat de bom er ligt.
Ik denk het tweede???

Re: Afl 4 - Opdracht 1: De verfbom
Joeri zijn houding en vooral gezicht laten duidelijk zien dat hij de bom verwacht, freeze het beeld maar eens op je televisie
Dat heb ik al lang geleden bekeken en herbekeken. Dat is wellicht een van de eerste zaken die herbekeken zullen zijn door meerdere molloten.
Axel kijkt heel kort voor de ontploffing naar de schaal maar voor de ontploffing draaien zijn ogen richting Kaat. reactie na de ontploffing.
Elisabet lijkt richting de schaal te kijken maar het is niet duidelijk of haar ogen reeds dicht zijn. Reactie na de ontploffing.
Joeri kijkt ongeveer recht voor zich uit en zijn ogen sluiten zich (en andere reacties) na de ontploffing.

Mijn conclusie was (en is nog steeds) : niets uit af te leiden.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9