Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2019, 20:30

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het prachtige Ha Long bay gaan twee duo's (elk op een andere visboerderij) acht verschillende vissen vangen. Ze moeten zorgen dat op beide plaatsen dezelfde soorten in dezelfde genummerde bakken komen te zitten. Via een walkie kunnen ze de omschrijving van hun vangst aan elkaar doorgeven. Ze krijgen een halfuur de tijd en er kan 2400 euro verdiend worden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 21:44

 328  Uma
Een communicatie opdracht die gedoomd is om te mislukken en ze lukt toch.
Dit doet me vermoeden dat de mol hier niet te vinden is.

Zie ik daar een tunneltje opduiken?
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2019, 21:50

 1293  Uma
En toch denk ik dat de kans groot is dat de mol daar zat en dat hij/zij alles heeft geprobeerd om de opdracht te doen mislukken.
Gebruikersavatar

TDB31 mar 2019, 22:22

 9
Wat mij hier opviel was dat Axel en Eva hun eerste vis meteen in bak 1 zette, zonder overleg met de anderen. Had de mol hier misschien gehoopt dat de anderen dit ook zouden doen? Meteen bij de eerste vis fout :roll:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 22:27

 8153
Viel mij ook op. Volgens mij was het Eva die hem meteen in bak 1 kwakte. Ik vind dat Eva bij de vissen nogal gemold heeft.
Ik sta er echt versteld van dat deze proef geslaagd is.
Gebruikersavatar

annazoektmol31 mar 2019, 22:31

 50  Uma
Waarschijnlijk omdat
-ofwel de mol er niet bij was
- of de mol was erbij maar degene met wie hij/zij samenwerkte heeft hem door en herstelt telkens het mollen,

daarvoor moet ik de aflevering nog eens terug bekijken
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 22:33

 1690  Sven
Dat dacht ik ook, maar hier ook veel verdacht gedrag in beeld. Eva die niet op het knopje duwt van de porto, Axel die haar de juiste manier toont.
En toch denk ik dat de kans groot is dat de mol daar zat en dat hij/zij alles heeft geprobeerd om de opdracht te doen mislukken.
Dan heeft de mol 2 opdrachten waar veel geld te verdienen viel verknoeid. En Gilles spreekt van een goede mol. Het kan, maar ik denk het niet.
Maar wat ik denk doet er niet toe want ik zit toch altijd op de verkeerde mol :oops:
Gebruikersavatar

Klaartje31 mar 2019, 23:22

 2245  Uma
Toen die opdracht werd uitgelegd, dacht ik meteen: dit gaat nooit lukken, want er kan zo erg veel mis gaan. En ze mogen maar één foutje maken en het geld is weg.

Bizar dat het toch lukte! Als de Mol bij deze vier zat, dan heeft hij of zij zich toch laten overbluffen door de andere in zijn/haar duo. En diegene die een duo vormde met de Mol heeft dat erg goed gedaan en wie weet ook heel veel info opgedaan indien hij/zij gemerkt heeft dat die andere nogal "contrair" probeerde te doen. Tenzij dat de Mol zich heeft moeten inhouden, omdat ie wist dat die andere hem op voorhand al verdacht. Enfin, ik voel dat ik hier aan een redenering begonnen ben waar ik niet goed ga uitkomen, zo laat op de avond. 🙂

Misschien is het makkelijker, zoals Jos (dacht ik) hierboven al aangaf en zit de Mol niet bij de vissers en lukte deze moeilijke opdracht toch.
Gebruikersavatar

goldfinger31 mar 2019, 23:58

 17
Wat mij nog het meest van al opvalt, is dat we vanaf een bepaald punt in de opdracht nog amper beelden van de opdracht te zien hebben gekregen.

Gewone bedenking: zit de mol hier dan net wel en willen ze het door zijn/haar tegenkandidaat in de kiem gesmoorde mollengedrag liever niet te duidelijk in de montage tonen?
Gebruikersavatar

Social01 apr 2019, 00:06

 353  Uma
Als we het terug bekijken vanuit een andere hoek.
Als de productie de verdenking van Eva willen verlagen dan heeft ze er heel veel baat bij om deze opdracht eens te laten slagen zodat het percentage dropt. Misschien anticipeerden ze hierop wel.

Ze is ook plots veel uitbundiger volgens mij (wat weer aansluit bij het 2de mol dagboek)
Gebruikersavatar

florian.callens01 apr 2019, 00:16

 9
Valt mij op dat Axel hier de rest tegenspreekt om te beslissen wie met wie samen zit. Bas en Martijn zeggen o.a. iets anders ervoor maar hij duwt zijn mening door.

Geen idee of dit als mol is of als kandidaat die iemand verdenkt ...
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 00:52

 3483  Uma
Klaartje schreef:Toen die opdracht werd uitgelegd, dacht ik meteen: dit gaat nooit lukken, want er kan zo erg veel mis gaan. En ze mogen maar één foutje maken en het geld is weg.
Exactly my thoughts.
Mijn idee is, stel dat de mol bij die opdracht zat, dan moest er niet gemold worden en is er veel geluk bij geweest dat die opdracht toch geld opgebracht heeft.