Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 09:31

 65
Ik dacht in het begin ook dat die opdracht nooit ging lukken door énorm complex en 'moeilijke' communicatie doordat Axel en Eva precies ni weten hoe ge ne walkie-talkie tegoei gebruikt :').

Eva en Alex waren hier (volgens de montage) het meest verdachte duo waardoor Bas in mijn ogen een stuk daalt in verdenkingsniveau, hij deed echt zijn best om goed te communiceren en niet te haastig te werk te gaan, in tegenstelling tot duo 2 die al direct proberen het hele spel te saboteren (de twijfelbak niet te gebruiken).

Het lijkt ook wel dat Axel Eva als verdachte heeft en daardoor veel mol-gedrag heeft kunnen corrigeren (zien we ook in het laatste stukje). Of Eva effectief de mol is of niet, die kans is voor mij redelijk gelijk gebleven, al lijkt het me in combo met de andere proef (het schip) echt meer een bewuste mol-actie om zichzelf verdacht te maken. Ze heeft die luxe ook wel omdat ze 2 pasvragen heeft (en dus zelf niet superhard moet observeren) én toch als snelste de test wist in te vullen zonder 'uit' te vallen (wat toch wil zeggen dat ze meer zekerheid heeft over wie ze denkt dat de mol is)?

Vanuit de samenwerkingstheorie lijkt dan te suggereren dat Kaat wel degelijk de mol is (Eva heeft al verschillende keren met haar samengezeten in elk geval, wat dan mijn vorige theorie dat ze al vrij zeker is van haar mol wel kan onderschrijven).
Gebruikersavatar

Ben Jones01 apr 2019, 11:19

 44
Axel blijkt uit deze opdracht niet de mol te zijn. De man zit na een hernia te bukken om dat net omhoog te krijgen en zo de vissen snel te kunnen identificeren zonder ze te moeten vangen.
Gebruikersavatar

geertn44401 apr 2019, 12:59

 236
ex-molinator schreef:Exactly my thoughts.
Mijn idee is, stel dat de mol bij die opdracht zat, dan moest er niet gemold worden
tsja, dan moest de mol hier niet gezeten hebben in the first place, eigenlijk.

Moest de mol hier zitten, dan zou mollen opvallen voor de "partner" van de mol.

Daarom zijn Eva & Axel voor mij nog altijd mogelijke mollen (het lijkt soms alsof Axel Eva moet corrigeren, dus Eva lijkt hier een beetje meer mol als Axel, maar Axel kan ook verkeerde kleuren doorgeven (wit/blauw/wit), in ieder geval, ze kunnen elkaar verdenken en ze zitten er nog alletwee in...)


Daarom dat Bas nu voor mij minder mogelijke mol is. Moest hij de mol zijn en gemold hebben, zou Martijn dit zeker opgevallen zijn. Maar Martijn ligt eruit. Dus elke molactie van Bas was een nep-molactie.
Laatst gewijzigd door geertn444 op 01 apr 2019, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Taupe07701 apr 2019, 18:43

 767  Yens
Wat ik blijf raar vinden is de verdelingen... er is een auto met Kaat, Eva, Bas en Joeri.
Ze stappen uit en plots zijn het Kaat, Joeri, Elisabet en Bruno die vooraan lopen. Deze visopdracht lijkt me veel gemakkelijker te saboteren. Dus lijkt het me dat de mol eerder zou opteren voor opdracht Disco maar wie heeft zich dan opgedrongen en is vooraan gaan lopen om in boot 1 te gaan zitten... op die boten staat 20K het totaal dat ze verloren hebben, toevallig? (Niet zelf gevonden!)
Ook doen de boten erna een rare actie de tweede kruist achter de eerste, vrij onlogisch. Die van vissers gaat dus van zijn standpunt van rechts naar links achter?
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2019, 15:21

 1690  Sven
Is niemand opgevallen dat Eva bij de verfbom wel met de portofoon overweg kon en bij de vissen plots niet meer? Axel moest haar helpen het knopje induwen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2019, 15:34

 8153
Was het bij de verfbom niet gewoon een telefoon?
Gebruikersavatar

Waeldwann02 apr 2019, 15:40

 46  Sven
De headphonedisco liep te gesmeerd en bij de vissers had Bas het perfecte matchingsysteem uitgedokterd. Dus héél zeker dat gesukkel met die walkie talkie opgemerkt. En de kameleonvis-discussie over de blauwe/witte stippen. En de verwarring in welk bassin ze als laatst moesten vissen. Allemaal in gang gezet door Eva. Zij was de enige stoorzender in deze dubbele opdracht. Dat bedenkelijke gezicht van Axel sprak boekdelen. Het beetje twijfel dat ik nog heb ligt bij mijn vraag waarom de productie dit allemaal zo overduidelijk in beeld heeft gebracht. Ik had een flashback naar de Oostkantons van Eline. Haar had ik toen meteen als mol geschrapt omdat ik er van uit ging dat ze zo iets obvious nooit getoond zouden hebben.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2019, 15:55

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Was het bij de verfbom niet gewoon een telefoon?
Je hebt gelijk. Ze konden bellen. Was dus een gewone telefoon.
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 apr 2019, 22:09

 2354  Uma
Ik denk dat De Mol hier niet zat omdat hij/zij er van uit ging dat deze opdracht zou mislukken.

Ook vind ik het heel raar dat er specifiek 2.400 euro kan worden verdiend (wat ik al aangaf in het Follow The Money-topic). Is daar een verklaring voor?
Je zou kunnen zeggen dat het 300 euro per juist bakje zou zijn, maar het was alles of niets hebben we Gilles horen zeggen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2019, 22:34

 1690  Sven
Bij de test zegt Axel iets heel raar over deze opdracht. Je kunt dat natuurlijk interpreteren zoals je zelf wil maar hij zegt: "Eva is ook één van mijn verdachten. Op het einde wilde ze me in de war brengen. 'Axel, die vis is niet juist. Die zit in die bassin.' Da was ook helemaal ni just (hij legt de nadruk op da was), ik wist heel goe in welke bassin welke vissen zaten." Wil hij hier nu zeggen dat Eva gelijk had? Ik vond dat nogal dubbel.
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 23:54

 2204
Vermoljoen schreef:Ook vind ik het heel raar dat er specifiek 2.400 euro kan worden verdiend (wat ik al aangaf in het Follow The Money-topic). Is daar een verklaring voor?
Gebruikelijke prijs in Vietnam, 150 euro per juiste vis.

:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 11:22

 8153
Vermoljoen schreef:Ik denk dat De Mol hier niet zat omdat hij/zij er van uit ging dat deze opdracht zou mislukken.

Ook vind ik het heel raar dat er specifiek 2.400 euro kan worden verdiend (wat ik al aangaf in het Follow The Money-topic). Is daar een verklaring voor?
Je zou kunnen zeggen dat het 300 euro per juist bakje zou zijn, maar het was alles of niets hebben we Gilles horen zeggen.
Ik vond dat ook wat raar. Je zou eerder verwachten x € per bakje en bij alles juist bedrag verdubbeld. Of iets in die aard.

Jay-Lo schreef:Bij de test zegt Axel iets heel raar over deze opdracht. Je kunt dat natuurlijk interpreteren zoals je zelf wil maar hij zegt: "Eva is ook één van mijn verdachten. Op het einde wilde ze me in de war brengen. 'Axel, die vis is niet juist. Die zit in die bassin.' Da was ook helemaal ni just (hij legt de nadruk op da was), ik wist heel goe in welke bassin welke vissen zaten." Wil hij hier nu zeggen dat Eva gelijk had? Ik vond dat nogal dubbel.
En hun discussie over de stipjes. Eva zei witte stipjes, Axel zei blauwe stipjes en dat wit-blauw ging enkele keren heen en weer.