Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2019, 08:30

 8153
Maar bij allebei zie je wel 12 bassins bij de blauwe bakken. Met slechts 8 bassins is de proef veel gemakkelijker en best wel haalbaar. Tenzij er meerdere soorten in 1 bassin zaten.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 09:18

 3483  Uma
Gisterenavond de aflevering herbekeken (met secondant) en uitsluitsel betreffende het aantal visbassins kan ik niet geven (wegens nooit een volledig overzicht en samenvoegen van deelbeelden ook geen uitsluitsel geeft).
Maar: op de beelden zag ik ook geen beperkingen (wat niet wil zeggen dat er geen waren).

Op een bepaald moment was er een vis gevangen die niet gekoppeld kon worden aan een vis bij de andere partij, en die werd teruggegooid = toch een aanwijzing dat er uit meer dan 8 visbassins gevist werd.
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2019, 14:12

 1690  Sven
ex-molinator schreef:Gisterenavond de aflevering herbekeken (met secondant) en uitsluitsel betreffende het aantal visbassins kan ik niet geven (wegens nooit een volledig overzicht en samenvoegen van deelbeelden ook geen uitsluitsel geeft).
Maar: op de beelden zag ik ook geen beperkingen (wat niet wil zeggen dat er geen waren).

Op een bepaald moment was er een vis gevangen die niet gekoppeld kon worden aan een vis bij de andere partij, en die werd teruggegooid = toch een aanwijzing dat er uit meer dan 8 visbassins gevist werd.
Die werd niet teruggegooid. Bas zegt dat wel, maar Martijn verbeterd hem en stelt voor die in bak 8 te gooien. Volgens mij waren er maar 8 soorten vissen, waarvan er enkele op elkaar geleken. Kijk maar naar het einde waar Eva stelt dat ze die al hebben, iets van camouflagevis. Axel corrigeert haar dan en stelt dat het wel de juiste is.
Misschien waren er wel 12 bassins, waarbij dezelfde soorten vis in meerdere bassins zaten.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 14:27

 3483  Uma
Jay-Lo schreef:Die werd niet teruggegooid. Bas zegt dat wel, maar Martijn verbeterd hem en stelt voor die in bak 8 te gooien.
Zou kunnen, geen zin om het nogmaals te bekijken.
Jay-Lo schreef:Volgens mij waren er maar 8 soorten vissen, waarvan er enkele op elkaar geleken. Kijk maar naar het einde waar Eva stelt dat ze die al hebben, iets van camouflagevis. Axel corrigeert haar dan en stelt dat het wel de juiste is.
Misschien waren er wel 12 bassins, waarbij dezelfde soorten vis in meerdere bassins zaten.
Zou ook kunnen maar we weten het niet. Met maar 8 vissoorten in de opdracht zou die opdracht in ieder geval niet zo moeilijk zijn als ik eerste dacht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2019, 14:32

 1690  Sven
Moeilijk niet, maar ze moesten communiceren om de vissen in dezelfde bakken te krijgen, stel dat beide duo's hun eerste vis in de eerste bak kiepen is de proef al mislukt. Of hoe ziet die vis eruit? Blauwe of witte stippen?
Gebruikersavatar

NEAN05 apr 2019, 16:06

 38
Jay-Lo schreef:Die werd niet teruggegooid. Bas zegt dat wel, maar Martijn verbeterd hem en stelt voor die in bak 8 te gooien. Volgens mij waren er maar 8 soorten vissen, waarvan er enkele op elkaar geleken. Kijk maar naar het einde waar Eva stelt dat ze die al hebben, iets van camouflagevis. Axel corrigeert haar dan en stelt dat het wel de juiste is.
Misschien waren er wel 12 bassins, waarbij dezelfde soorten vis in meerdere bassins zaten.
GDC zegt letterlijk: 'Net als Bas en Martijn zullen ze 8 verschillende vissen moeten vangen, uit 8 verschillende bassins.' (24:54)
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 16:17

 3483  Uma
NEAN schreef:...
GDC zegt letterlijk: 'Net als Bas en Martijn zullen ze 8 verschillende vissen moeten vangen, uit 8 verschillende bassins.' (24:54)
Vermoedelijk worden de vissen door de lokale visboeren per soort in afzonderlijke visbassins gedaan teneinde ze niet opnieuw te moeten sorteren.
De "8 verschillende bassins" duidt er dan gewoon op dat 8 bassins zeker noodzakelijk waren om 8 vissoorten te hebben, maar doet niets af aan de theorie dat er meer dan 8 visbassins.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2019, 16:47

 8153
Ik heb het opnieuw bekeken en beluisterd. In theorie kunnen er inderdaad meer dan 8 bassins zijn, maar ik denk dat het gewoon is zoals het klinkt en overkomt: 8 bassins en in elk bassin 1 vissoort. De opdracht is dus veel haalbaarder dan het lijkt. En dus kan de mol gerust hier gezeten hebben.
Gebruikersavatar

Jimmy06 apr 2019, 11:19

 197  Anke
Ook vreemd dat er op beide luchtfoto's 10 blauwe bakken staan en het er uiteindelijk in de proef maar 8 zijn. Misschien hebben ze last-minute nog besloten dat er maar 8 vissen gezocht moeten worden ipv 10. Maar hier valt waarschijnlijk niks achter te zoeken...
Gebruikersavatar

Holmes07 apr 2019, 12:44

 395
Inderdaad : bij alle shots zonder kandidaten zijn er 10 bakken te zien.
Bij het eerste shot met GDC en de kandidaten zijn die herleid tot 8.
Dat zal een last-minutebeslissing geweest zijn.

Waarom was dit trouwens een alles-of-nietsspel ? Of was dit net de last-minutebeslissing ?
Omdat de mol in deze proef zat en niet in de disco ?
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 apr 2019, 13:58

 2354  Uma
Holmes schreef:Waarom was dit trouwens een alles-of-nietsspel ? Of was dit net de last-minutebeslissing ?
Omdat de mol in deze proef zat en niet in de disco ?
Die vraag heb ik hierboven ook al eens gesteld... 2400 euro/8 bekjes = 300 euro per juist bakje, was voor mij logischer geweest.
Gebruikersavatar

Holmes07 apr 2019, 15:36

 395
Als de mol in deze proef zit heeft een sabotage meer impact en is ze gemakkelijker te realiseren bij een alles of niets versie (= de aangepaste versie van de oorspronkelijk voorziene versie)...
10 vissen juist moeten hebben zou dan te overdreven zijn. 8 is redelijker.
Zit de mol dus in deze proef en is het Axel, Eva of Bas ?
Eva en Axel ploften hun eerste vis onmiddellijk in het eerste bakje. Hadden Bas en Martijn hetzelfde gedaan was de proef dus al mislukt maar zij namen geen risico. (Sabotage mislukt?)
De mol-shortlist zou dus kunnen beperkt worden tot Axel of Eva....