Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 09:50

 8153
Inderdaad. Het is een wonder dat die vissenproef gelukt is. Bovendien was die proef alles of niets en de kans op niets was dus groot. Wilde de mol de vissenproef doen omdat bij de disco iemand zat die hem/haar op het spoor is en hij/zij die persoon wilde ontlopen?
En heeft de productie, omdat de mol bij de vissen zat, de proef aangepast naar alles of niets terwijl het oorspronkelijk iets was als X € per juiste bak en verdubbeld indien alles juist? Ik kan het mij niet voorstellen maar het is mogelijk.
Bij deze proef kon de mol kiezen waar hij zat en hadden de anderen daar geen invloed op. Het was gewoon een kwestie van de mol naar de juiste proef te varen.
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2019, 23:57

 2834  Uma
Reanimatiegate is voor mij de reden waarom Bruno uiteindelijk op de boot belandde. In mijn tunnelvisie is Kaat de Mol en heeft ze hier bij die 'reanimatie' gezien dat Bruno geen man is die knopen doorhakt of beslissingen neemt en liever wat langer nadenkt. Hij hield ook de timer niet in het oog. Allemaal niet goed als raadsels snel opgelost moeten worden. (Elisabet op de boot was wel een vergissing, maar da's voer voor een andere discussie die al gevoerd is.)

Ik denk trouwens tegelijk ook dat Kaat het misschien heel slim speelde.. De te zoeken link was 'reanimatie', terwijl Kaat het over 'reanimeren' heeft. Beide hebben 10 letters... Zou het ene echt als fout gezien worden als ze het andere zeiden? Wat me verder ook opvalt (vanuit mijn tunnelvisie) is dat Kaat de klok goed in het oog houdt, ook 5 seconden (zoiets) voor het einde, maar nooit zegt van "proberen we dit niet gewoon?". Anderzijds doet ook Bruno niet die suggestie..

De tweede opdracht (Leef vs. Laat de zon in je hart) lukt dan wel, vooral door Elisabet. Elisabet haalt iemand uit de Joerigroep, checkt dan haar groep, komt dan af met "ik denk die", Joeri volgt, Kaat roept "Ja, wij denken dat ook", maar Bruno zegt "nee, ik nie".
Elisabet wint deze opdracht dus, Kaat strijkt mee de eer op, maar Bruno valt toch ook wat op.

De derde song (DV & LM) was vrij makkelijk al bij al én vrij moeilijk om bij te mollen.

Het meest opvallende is dat ELKE song wel verwijst naar het hart..
- My heart will go on: HEART
- Stayin' alive: HARTmassage
- Leef: Hart nodig om te leven
- Laat de zon in je hart: HART
- DV&LM: ze zoeken naar wanneer de BEAT dropt

Voor de rest... Ik vermoed hier geen molacties. Het gaat dan ook om het kleinste te winnen bedrag van die dag. DE Mol kon er dus vol voor gaan.
Maar ALS er een molactie was, dan zie ik die eerder tussen Bruno en Kaat. Ofwel speelde Kaat het slim, ofwel hield Bruno zich slim van den domme..

Ik denk eerder dat Kaat dan het meest mols is doordat uiteindelijk Bruno op de boot belandde. Maar verder vind ik deze opdracht er gewoon eentje om van te genieten. Goeie ambiance en eindelijk wat fun in de groep.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2019, 08:35

 8153
Met een prachtig optreden van Joeri 😃
Ik wil dat die gast het spel wint. Als er iemand is die dat verdient, dan is het Joeri!
Gebruikersavatar

Taupe07705 apr 2019, 10:08

 767  Yens
@chicawah.janssen
Joeri zag ik vooraf als de winnaar maar goed dat is puur speculatie. Nu na een aantal afleveringen gun ik het hem volledig. Zegt ook na aflevering 2 iets over de fameuze dipsaus en volgt mogelijk sinds dan Bas en Kaat met argusogen. Valt me op dat hij sinds dan regelmatig bij die 2 is ...
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 apr 2019, 08:31

 2354  Uma
Ik was nog eens aan het nadenken over die laatste wissel bij het zoeken van de juiste dansers. Kaat zou, als ze Mol zou zijn, toch niet kunnen weten welke danser bij welk liedje hoort? Voor haar was het denk ik ook een beetje zoeken naar de juiste/foute dansers.
Gebruikersavatar

magali.dereu07 apr 2019, 09:21

 184  Sven
Tenzij ze weer een oortje had?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 09:24

 8153
Vermoljoen schreef:Ik was nog eens aan het nadenken over die laatste wissel bij het zoeken van de juiste dansers. Kaat zou, als ze Mol zou zijn, toch niet kunnen weten welke danser bij welk liedje hoort? Voor haar was het denk ik ook een beetje zoeken naar de juiste/foute dansers.
Als Joeri en Elisabet het op het gehoor konden, waarom zou Kaat het dan niet gekund hebben op het gehoor?
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 apr 2019, 09:29

 1690  Sven
Vermoljoen schreef:Ik was nog eens aan het nadenken over die laatste wissel bij het zoeken van de juiste dansers. Kaat zou, als ze Mol zou zijn, toch niet kunnen weten welke danser bij welk liedje hoort? Voor haar was het denk ik ook een beetje zoeken naar de juiste/foute dansers.
Kaat riep naar Elisabet om te zingen, wat die aanvankelijk niet deed, om het ritme te weten. Als Joeri en Elisabet meezingen is dat gemakkelijker te zien welke dansers in welk ritme dansen.

Ik denk dat de helft van het forum ondertussen Kaat als verdachte heeft 😲
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 10:27

 767  Yens
Voor Kaat was het inderdaad moeilijker om de juiste dansers te herkennen, aangezien zij het liedje niet hoorde en ze dus ook niet heel de tijd het juiste ritme hoorde.