Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju23 apr 2019, 10:16

 507  Yens
Frolva schreef:Wel voor wie een 'singing fish' kent. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=6WC6EbRQmJ0
Aan deze vis moest ik dus terugdenken nu het schilderij "the singing" fish ook de revue is gepasseerd. Twee keer in een zingende vis in deze reeks? Wat zijn de kansen dat dit toeval is? En hoe heet de originele "singing fish" zoals door Frolva hier getoond!

Jawel "Big mouth Bily Bass".

Afbeelding

Als hij nu nog gezongen had op het strand zoals Joeri en Elisabet waren we helemaal zeker 😉
Gebruikersavatar

anja.mathijs23 apr 2019, 11:53

 391  Uma
Ik kruip nog wat dieper de Bas tunnel in 😛
Gebruikersavatar

Moldedju24 apr 2019, 09:05

 507  Yens
Moldedju schreef:Aan deze vis moest ik dus terugdenken nu het schilderij "the singing" fish ook de revue is gepasseerd. Twee keer in een zingende vis in deze reeks? Wat zijn de kansen dat dit toeval is? En hoe heet de originele "singing fish" zoals door Frolva hier getoond!

Jawel "Big mouth Bily Bass".

Afbeelding

Als hij nu nog gezongen had op het strand zoals Joeri en Elisabet waren we helemaal zeker 😉
Hij is trouwens ook exact 28 cm lang. En "how much was the fish? Juist 28.
En de vis die er op staat is een roofvis (moordenaar op zoek naar een volgend slachtoffer), een jager dus ((head)hunter).

Bovendien is het een black bass. En wat is de kleur van het molboekje van Bas .... Juist zwart!

Hmmm. Het zal toch niet waar zijn ...
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 09:16

 2204
Moldedju schreef:Hmmm. Het zal toch niet waar zijn ...
Wetende dat de mol pas in Vietnam werd gekozen, lijkt het mij niet dat die tips in de vis zitten. 😉
Gebruikersavatar

Moldedju24 apr 2019, 09:48

 507  Yens
Heb je waarschijnlijk helemaal gelijk in. Ik hoop het in elk geval!
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 14:24

 2245  Uma
Ik was net doorheen aflevering 4 aan het "scrollen" aan dubbele snelheid (op zoek naar een levend paard 🙂 ), en toen viel me iets op wanneer Bas dat touw aan de kist laat knappen.

De mol zegt in zijn dagboek dat hij "wel gemold heeft vandaag". Als dit de molactie van Bas was, het kapot trekken van dat touw, dan liet hij dat toch op een perfecte manier op een ongeluk lijken, want je moet eens goed kijken wat er met zijn bril gebeurt. Die valt van zijn hoofd in het water! Maar hij kan hem nog net in een reflex vangen vooraleer de bril zou zinken.

Als hij bewust dat touw zou overgetrokken hebben om de kooi te laten zinken, dan was de "terugslag" toch veel heviger dan dat hij verwachtte. Het leek me dat hij echt verschoot van het feit dat het gebeurde. Zijn bril valt van zijn neus door de schok. Dus wat er gebeurde leek me echt wel ongecontroleerd.

Iets vergelijkbaars had ik gezien bij de verfbom, toen die ontplofte, maar dit keer bij Kaat. Daar zie je ook dat Kaat helemaal niet verwachtte wat er ging gebeuren, want ze laat van het verschieten de gsm zomaar uit haar hand vallen. Dat was dus ook een natuurlijke "verschiet"-reactie, die je moeilijk te acteren is.
Gebruikersavatar

thomas.e28 apr 2019, 14:37

 91
Klaartje schreef:Ik was net doorheen aflevering 4 aan het "scrollen" aan dubbele snelheid (op zoek naar een levend paard 🙂 ), en toen viel me iets op wanneer Bas dat touw aan de kist laat knappen.

De mol zegt in zijn dagboek dat hij "wel gemold heeft vandaag". Als dit de molactie van Bas was, het kapot trekken van dat touw, dan liet hij dat toch op een perfecte manier op een ongeluk lijken, want je moet eens goed kijken wat er met zijn bril gebeurt. Die valt van zijn hoofd in het water! Maar hij kan hem nog net in een reflex vangen vooraleer de bril zou zinken.

Als hij bewust dat touw zou overgetrokken hebben om de kooi te laten zinken, dan was de "terugslag" toch veel heviger dan dat hij verwachtte. Het leek me dat hij echt verschoot van het feit dat het gebeurde. Zijn bril valt van zijn neus door de schok. Dus wat er gebeurde leek me echt wel ongecontroleerd.

Iets vergelijkbaars had ik gezien bij de verfbom, toen die ontplofte, maar dit keer bij Kaat. Daar zie je oo...
Had ik ook gezien, dat hij zijn eigen bril aftikt. Vond ik wel grappig. Je zou ook kunnen zeggen dat hij er echt veel kracht op zet om het los te trekken, en dat de terugslag daar het gevolg van is. Ik werd er alleszins niet veel wijzer van.
Gebruikersavatar

Frolva28 apr 2019, 14:49

 2204
Klaartje schreef:De mol zegt in zijn dagboek dat hij "wel gemold heeft vandaag". Als dit de molactie van Bas was, het kapot trekken van dat touw, dan liet hij dat toch op een perfecte manier op een ongeluk lijken, want je moet eens goed kijken wat er met zijn bril gebeurt. Die valt van zijn hoofd in het water! Maar hij kan hem nog net in een reflex vangen vooraleer de bril zou zinken.
Knap gezien, Klaartje (en 't past volledig in mijn kraam :mrgreen: ). Dat zou er inderdaad op wijzen dat de touw per ongeluk stuk werd getrokken.

Over mijn kraam gesproken: is je nog iets opgevallen bij de kist met de fakkel (Martijn en Axel)? Er komt water in de kist. Dat zou op zich niet erg zijn indien daar bijvoorbeeld de bamboe sporten van de ladder in zaten; voor een fakkel is dat vervelender. Is er iets dat er op wijst dat Axel weet dat de inhoud niet nat mag worden? Ze zijn bekommerd omwille van het water maken van de kist, maar is dat enkel omdat ze vrezen dat de kist volledig gaat zinken?
Gebruikersavatar

BeaVer12 mei 2019, 21:55

 1293  Uma
Hoe hard moest zij niet gebaald hebben dat die proef dan toch lukte.
Had Elisabet een klein beetje langer getreuzeld, dan was die proef toch mislukt, want het scheelde echt een haar!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2019, 10:28

 8153
Ze werd daar op het nippertje "gepakt" door Bruno. Het scheelde echt maar een haar of de proef was mislukt.
Ik heb het altijd een goed idee gevonden om de morse voor te stellen aan de hand van de flessen. Weer iets waar ik ingetuind ben. Het zorgde voor heel wat vertraging.
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 mei 2019, 13:33

 1690  Sven
Natuurlijk, en ze hadden alles dan ook nog eens netjes opgeruimd achteraf.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12