Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Taupe07703 apr 2019, 18:01

 767  Yens
BogersAsset schreef:
Hoewel dat pure speculatie is, lijkt het mij net logischer dat de mol zichzelf in het schip zou zetten. Het zou echt veel te lang duren als GDC al de aparte proeven moet uitleggen?

Daarnaast kan ik me geen andere uitleg verzinnen waarbij de mol zo 'lomp' is om Elisabet in da schip te zetten, tenzij Elisabet zich de vorige dagen als een schaap heeft zitten gedragen :')
Nee, zou ik niet doen als mol. Als ik daar ben en ik heb een partner waarvan ik denk dat hij niet goed is in dergelijke zaken en het plots toch goed doet dan kan ik weinig doen om te toch te doen mislukken zonder dat het opvalt.

De mol is misschien zo ‘slim’ van Elisabet daar te zetten omdat ze de mol bijna te pakken heeft en de mol dus liever niet met Elisabet een opdracht wil uitvoeren want dan kan er gegarandeerd niet gemold worden!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 20:51

 8153
En4 als het is zoals Taupe077 zegt, dan is Bruno niet de mol.
Als de mol Elisabet wilde omzeilen moest hij haar in de kajuit zetten en zelf zwemmen of zelf in de kajuit gaan zitten en haar laten zwemmen.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 14:11

 2834  Uma
Waeldwann schreef:Misschien was er geen hint. Ik zie Gilles nog wel zeggen tegen de mol : "A l'aise, we hebben het touw van de kooi half doorgesneden en die ijzeren kist gaat toch onder. Loop er gewoon de kantjes af en val niet op." :mrgreen:
Zou ik niet goed kunnen aanvaarden als fan van het programma. Als dit zo is, dan is dat volgens mij gelijkaardig als toen Eline hulp zou krijgen van duikers. De productie mag niet helpen bij het mollen. Nooit.
Kletser schreef:Op een bepaald moment merkte ik ook op dat er wat gesukkel langs Kaat haar kant kwam. Ze wou, als ik me niet vergis, ook na het antwoord van de '28' alleen terug zwemmen naar de opdracht. Het initiatief kwam van Axel (?) om samen met Kaat terug naar de opdracht te zwemmen.

Misschien wou Kaat hier wel mollen maar werd ze tegengehouden doordat er iemand met haar meezwom?
Dat gevoel had ik ook. Ze weet dat ze Eva wel wat kan bespelen (is gebleken bij de spin op de kamer), heeft (indien ze de Mol is) Bruno goed gepositioneerd, maar hield er geen rekening mee dat anderen zouden tussenkomen. In dit geval Axel. Waardoor ze plots niet meer kon mollen en het allemaal heel snel en goed ging met dat rekenraadsel, in tegenstelling tot eerder toen ze met Eva gekoppeld was.


---------------------------

Algemeen...

Ik zie 4 deelproeven, in elk van de 4 wordt er gemold..
- Rekensom:
  • (1) Kaat gaat vol voor '7' als ontbrekend cijfer (niet eens zo dom bekeken trouwens),
    (2) De ganse rekensom met die 7 oplossen én het slot proberen openen hebben ze niet eens gedaan.
    (3) Terwijl alle anderen al terug aan de boot zijn om hulp te vragen, blijven Kaat en Eva hier lang zitten.
    (4) Na veel te lang wachten keren ze terug naar de boot om uiteindelijk de '28' te achterhalen.
    (5) Kaat wil alleen terug, maar Axel denkt 'no way, José' en gaat mee, plots gaat alles snel én goed.
- Stokken uit het water halen:
  • (1) De koord breekt terwijl Bas die vast heeft. Als die koord vooraf al wat doorgesneden was, dan verliest het programma een pak geloofwaardigheid in mijn ogen.
    (2) Maar dat is dan ook het enige molse wat ik hier zie..
- De fakkel:
  • (1) Het feit dat er water in de kist komt..
    (2) Martijn die zijn vest opblaast (op aanraden van Axel?)
    (3) Axel die zegt "draai de kist om", waarschijnlijk met het idee van "we houden die ondersteboven zodat het water eruit kan" maar het uiteindelijk nog erger makend.
- In de kajuit:
  • (1) Bruno doet vrijwel niets.
    (2) Bruno werkt bij die laatste puzzel met de buizen nog een beetje tegen.
Wanneer alles opgelost is, vallen nog 2 dingen op:
  • (1) dat het érg lang duurt tegen dat iemand met die fakkel tot bij het vuur raakt
    => waarom laten ze niet meteen Axel dat doen??? Eva gaat daarvoor zelfs even op de schouders van Joeri staan, maar de grootste van de hoop het laten doen, daar denken ze niet aan.
    (2) dat die 3e sport niet gebruikt wordt bij de touwladder. Waarom?
    => Kaat had de eerste 2 sporten in de ladder gestoken, Joeri is al op de ladder als ze vraagt "gaan we de derde doen of nie?". Dit maakt wat mij betreft eerder Joeri verdacht dan Kaat.
Waar ik géén mols gedrag zie? Bij Elisabet. En dat is zowat de enige. (Enfin, en Martijn maar die is dus zeker geen Mol.)

Conclusies per persoon?
- Elisabet is zeker géén Mol. Er stond veel geld op het spel én ze deed het voortreffelijk. Maar ik hoop verdikke wel dat ze de finale haalt. Wat een topvrouw.
- Axel komt verdacht over, maar is het volgens mij niet doordat eerder Ingrid en nu Martijn eruit liggen terwijl beiden telkens redenen hadden om Axel te verdenken. (Axel die slecht roeide, Axel die water bij de fakkel liet).
- Joeri wint toch wel erg veel tijd.. Heeft hij het touw al een goeie snok gegeven zodat het later zou knakken? Waarom gaat hij al de ladder op terwijl de derde trede er nog niet in zit?
- Ook Eva en Kaat winnen veel tijd.. Tegen dat ze door hebben dat ze terug naar de boot moeten voor dat ontbrekende cijfer.. Duurt toch wel erg lang, zeker als de anderen al 5 minuten terug bij de boot zijn.
- Bas is heel afzijdig, maar anderzijds doet hij ook niet echt iets verkeerd.
- Bruno doet niets. Bevestigt zichzelf ook als een twijfelaar die niet goed is in knopen doorhakken. Het is Elisabet die de beslissingen neemt.

Over de Mol?
=> Goed om Bruno in de kajuit te zetten, blunder om Elisabet in de kajuit te zetten.
=> De Mol had erg weinig tijd om 2 kandidaten te kiezen, koos misschien daarom 2 mensen waarmee hij/zij de dag daarvoor nog samenwerkte? (Het frist in het geheugen, best in te schatten?)
=> Persoonlijk zou ik voor Bruno en Eva gegaan zijn, 2 twijfelaars samen dus. Ik zou niet kijken naar de fysiek sterkste of zo, want alles staat of valt met het oplossen van raadsels in die escape kajuit.
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2019, 14:21

 1690  Sven
Grotendeels mee eens behalve het laatste, ik vind het wel een goed plan om de zwaksten te laten zwemmen, alles staat of valt met de tijd. Bas zegt tegen Joeri: ça va? Als het echt niet meer gaat trek je aan dat touwtje he. Toen lagen ze al meer dan een half uur in het water te dobberen en was er nog geen enkele deelproef opgelost. Als mol zou Joeri hier gemakkelijk op aanraden van Bas zijn zwemvest opentrekken. En dan was de opdracht niet geslaagd want ze hadden nog 2m over.
En het was wel verdacht van Bruno om aan die buizen te sukkelen, want dat was het laatste, het vuur aankrijgen uit die drakenkop. Zonder vuur, geen brandende fakkel.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 14:39

 2834  Uma
Akkoord over Bruno.
De rest twijfel ik nog even over... Zal ik meer kunnen op ingaan wanneer ik het herbekijk 😛 Iets in mij denkt nu dat Axel en Kaat de beste zwemmers waren, maar zeker ben ik dat niet meer. Nu goed, zet iemand minder slim dan Elisabet in de kajuit en die tijd is ook voorbij vooraleer het allemaal opgelost geraakt.. Ik neig toch nog altijd eerder naar het idee dat de kajuit crucialer was dan de tijd, maar dat de Mol net daarom de kajuit zou vermijden (want als dat niet lukt wijzen alle pijlen naar jou).

Enfin, Bruno en Kaat het meest verdacht in deze opdracht.
Gebruikersavatar

Mola Lisa05 apr 2019, 15:49

 328  Uma
Afbeelding


Afbeelding

Ik vind het vreemd dat jullie denken dat Bruno saboteert bij de buizen. Als je de twee screenshots met elkaar vergelijkt dan zie je dat het gedeelte dat Elisabet wou veranderen omdat het volgens haar helemaal fout was volledig overeenkomt met het gedeelte bij de juiste oplossing. M.a.w. volgens mij wou Elisabet daar wat juist was veranderen en heeft Bruno zijn visie doorgedreven en dat bleek de juiste te zijn
Gebruikersavatar

Taupe07705 apr 2019, 16:08

 767  Yens
@ Mola Lisa, niet iedereen denkt daar zo over hoor .
Zie supra.
Ik kan 100% mis zijn maar volgens mij was Bruno al uitgesloten vanaf moment van jongleren en zijn reactie daar ...
Gebruikersavatar

Mola Lisa05 apr 2019, 16:18

 328  Uma
@ Mola Lisa, niet iedereen denkt daar zo over hoor .
Zie supra.
Ik kan 100% mis zijn maar volgens mij was Bruno al uitgesloten vanaf moment van jongleren en zijn reactie daar ...

Ik beweer ook niet dat Bruno de mol is, ik zeg alleen dat hij niets verkeerd doet bij die buizen. Integendeel hij houdt Elisabet tegen om verandering aan te brengen.


P.S. ik mis de mogelijkheid tot quoten toch wel. Soms moet je echt zoeken op wat iemand reageert.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 16:22

 3483  Uma
Mola Lisa schreef:...
P.S. ik mis de mogelijkheid tot quoten toch wel. Soms moet je echt zoeken op wat iemand reageert.
Om een bericht te quoten (of een deel ervan) kan je het antwoord ikoontje gebruiken, en dan onder het editeerbaar blok, zie je een lijst met een 10-tal voorgaande berichten. Naast elke bericht vind je de quote-knop terug die je kan gebruiken om het bericht (of meerdere) te quoten.
Gebruikersavatar

Mola Lisa05 apr 2019, 16:40

 328  Uma
ex-molinator schreef:
Om een bericht te quoten (of een deel ervan) kan je het antwoord ikoontje gebruiken, en dan onder het editeerbaar blok, zie je een lijst met een 10-tal voorgaande berichten. Naast elke bericht vind je de quote-knop terug die je kan gebruiken om het bericht (of meerdere) te quoten.
Thanks voor de heldere uitleg 👍🏻
Gebruikersavatar

geertn44406 apr 2019, 01:41

 236
Cedric schreef: Ik zie 4 deelproeven, in elk van de 4 wordt er gemold..
op een paar punten ben ik toch helemaal niet akkoord met je hoor:

Rekensom:
(2) De ganse rekensom met die 7 oplossen én het slot proberen openen hebben ze niet eens gedaan.

>> jawel, als je het herbekijkt heb ik de indruk dat ze wel degelijk de oplossing met 7 geprobeerd hebben, maar dat het slot niet open ging. Volgens mij hebben ze het geprobeerd. Ik ben er 90% zeker van.

>> wat ik heel raar vond, is dat wanneer Kaat terug is aan de boot, en ze horen die vers van "wat zullen we drinken", dat ze dan WEER probeert om de groep te overtuigen "ja 't is toch zeven, 't is zeven", terwijl ze 7 al geprobeerd hadden en het niet werkte ! (ze zou eventueel nog kunnen twijfelen aan de rekensom zelf, maar toch, ik vond het heel verdacht)

Als ze dan 28 hoort, dan probeert ze alleen terug te zwemmen, omdat ze weet dat het raadsel opgelost is.
Haar plannetje is dan misschien om de sleutel te verliezen ? Maar Axel steekt hier een stokje voor. Zou Axel op Kaat zitten ? Axel doet ook "verdachte" dingen zoals de natte fakkel, alhoewel ik hem hier niet echt verdenk: hij doet zijn best met de vlaggen en het is ook Axel die de koord van de ladder doorbrandt met de fakkel.

- In de kajuit:
(2) Bruno werkt bij die laatste puzzel met de buizen nog een beetje tegen.

>> ik heb net zoals sommige anderen hier net het omgekeerde gevoel: Elisabet was hier niet constructief en spartelde tegen, maar Bruno dreef zijn zin door en uiteindelijk had hij gelijk.....
>> maar het is ook een feit dat bij die letterpuzzel hij echt niks doet en hier is het Elisabet die het initiatief neemt
>> die letter puzzel was zo moeilijk eigenlijk. ik ben echt verrast dat die opgelost is geraakt. hoe groot was die kans ?
>> het kan zijn dat Bruno net even hard verrast was en zei: verdorie, ik geeft het op, dat gaat hier precies lukken. Ik zal de laatste puzzel dan ook maar oplossen zo lijk ik nog een beetje minder verdacht....tsja, molpsychologie kan je altijd draaien zoals je zelf wil.
Gebruikersavatar

Mateo06 apr 2019, 02:00

 870
Welk raadsel moesten Eilsabet en Bruno ook alweer oplossen om tot het getal 28 te komen?

Ik moet deze aflevering nog herbekijken, maar als dat een raadsel is, dat door de crew redelijk makkelijk kort tevoren aangepast kon worden (dat wil zeggen ná de selectie van de mol), dan is de oplossing ervan ook aanpasbaar aan, bijvoorbeeld, de leeftijd van de mol .
Momenteel heb ik Kaat als hoofdverdachte, maar dit getal zou een verwijzing kunnen zijn naar de leeftijd van Eva (geen enkele andere kandidaat is 28 jaar).

En ja, ook dit zou wel weer een heel 'gemakkelijke' hint zijn (als het er een is), zeg ik maar vast bij voorbaat. 😉
Daar staat tegenover dat deze niet vergezocht is. 't Is het een of het ander, nietwaar. Of iets daartussen. :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12