Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy31 mar 2019, 20:50

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Nadat de Mol onder toeziend oog van de medespelers door Gilles werd gebrieft, worden twee kandidaten opgesloten in een kajuit van een schip dat op zo'n driehonderd meter van het strand ligt. De twee moeten escape room-gewijs los zien te komen. Ze kunnen alleen met de hulp van de andere zes naar buiten. Deze spelers moeten eerst al zwemmend het schip bereiken, om daarna via een onvoltooid touwladder omhoog te komen met de sleutel van de kajuit. Om alle nodige elementen te verzamelen moeten ze op drie platformen opdrachten tot een goed einde weten te brengen. Ze krijgen exact 1 uur de tijd.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 21:38

 328  Uma
Als we het hier over mol acties hebben (aangezien we weten dat er gemold is):

Axel en Martijn zorgen ervoor dat de fakkel onderwater gaat, Bas zorgt ervoor dat het touw breekt en de kooi zo 2 meter dieper komt te liggen. Aangezien we onze afvaller kennen komen zowel Axel als Bas hier opvallend uit.
Gebruikersavatar

annazoektmol31 mar 2019, 21:49

 50  Uma
Ik vond dat Joeri zich echt superhard inzette om op de boot te raken.
Benen en buik waren opengeschuurd... of hoe zegde da?

Volgens mij kan hij de mol nie zijn.

Axel daarentegen zorgde voor een doorweekte fakkel... en vond ik in deze opdracht wel verdacht.
Gebruikersavatar

Social31 mar 2019, 21:50

 353  Uma
Joeri zwom traag maar ging wel voluit voor de rest. In het dagboek van de mol spreekt de mol over een mislukte actie, dus de verwaterde fakkel lijkt mij een mislukte actie, en Bas natuurlijk ook met het touw.

Mogelijke mollen: Bas of Axel
Gebruikersavatar

annazoektmol31 mar 2019, 21:57

 50  Uma
inderdaad.
Bas wist zich ook echt geen houding te geven na "het briefen van de mol", allerlei rare zenuwtics met zijn hoofd.
Gebruikersavatar

Spelmaecker31 mar 2019, 22:46

 4
Deze opdracht maakt voor mij echt duidelijk wie de Mol is.

Als productie steek je sowieso een aantal dingen in, die automatisch gaan mislukken. De kist die onder water gaat en het touwtje die 'knakt' zijn daar een prachtig voorbeeld van. Volgens mij waren deze ingecalculeerd en ze maken bovendien andere kandidaten verdacht.

Neen, het echt saboteren moet je op een subtiele manier mogelijk maken als productie en dan nog liefst een manier die je kan in beeld brengen zonder dat het teveel opvalt.
De enigste manier die aan de bovenstaande voorwaarde voldoet is in de kajuit.

Het zou de perfecte sabotage geweest zijn als je vergat het bordje af te vegen, waar dan de letters tevoorschijn komen om de rekensom op te lossen.

Jammergenoeg voor Bruno kwam zijn medekandidate op het idee om het bordje te wissen.

En om bovenstaande bedenking nog wat te bevestigen.

Mocht één van de andere kandidaten de Mol geweest zijn, dan zou het toch een zeer logische keuze geweest zijn om Bruno te laten zwemmen. Aangezien hij de oudste van de groep is...
Gebruikersavatar

Frolva31 mar 2019, 22:51

 2204
davy.baetens schreef:Mocht één van de andere kandidaten de Mol geweest zijn, dan zou het toch een zeer logische keuze geweest zijn om Bruno te laten zwemmen. Aangezien hij de oudste van de groep is...
Maar als Bruno de mol is zou het toch een zeer logische keuze geweest zijn om zelf te zwemmen. Aangezien hij de oudste van de groep is... 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo31 mar 2019, 22:56

 1690  Sven
In elk van de delen zit je met twee, de ene kan de andere corrigeren, maar wel zodanig dat je als mol niet te verdacht doet. Kaat rekt tijd door 7 in te geven en niet te beseffen dat ze terug naar de boot moeten. Bij Bas knakt dat touw waardoor de kist zinkt en Axel zijn kist zinkt waardoor de fakkel nat wordt. En wat hebben we niet gezien? Juist ja. Die 2 waren echt keigoed hun best aan het doen. Waarom steek je als mol nu net die 2 daar? Omdat je denkt dat die 2 geen raadsels kunnen oplossen? Ik zou die net hebben laten zwemmen, die trekken binnen de 20 minuten aan dat touwtje, samen met Martijn een kwartier minder. Of de mol had zichzelf daar gezet en hoopte op minder bijval van zijn/haar gezel. Ik vond die keuze heel raar.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 22:57

 8153
Als ik Bruno zou zijn en ik ben de mol, dan zou ik Joeri in de kajuit steken en zelf zwemmen (en mijn vest opblazen).

Edit: zo'n beetje tegelijk met Jay-Lo
Gebruikersavatar

Moldedju31 mar 2019, 22:59

 507  Yens
Ik stel me vragen bij de fles met de eigenlijke opdracht, die Eva vind in het water. Leek me niet echt evident om die te zien, als je er niet echt naar op zoek bent.
En als ze die niet vinden is er geen spel dus dat mag niet.

Twee opties dan:
- de mol is gebriefed om er voor te zorgen dat die fles wordt gevonden en zat dus sowieso in het water. Eva pakt ze, maar iemand anders kan ze aangeduid hebben.
- of de productie heeft als noodscenario dat ze de kandidaten toch even helpen en zeggen dat ze in het water naar iets moeten zoeken. Geen idee of dit soms gebeurd? Ik zou denken van niet maar het is televisie natuurlijk ...
Gebruikersavatar

Dominique31 mar 2019, 23:00

 61
Langs de andere kant vind ik het raar dat Elisabeth door de mol gekozen is om in de hut plaats te nemen. Dergelijke intelligente vrouw wil je dan niet in het 'denkkot' zetten maar fysiek aan het werk zetten.
En waarom zet de mol Joeri niet in de kajuit, om zo een powerhouse uit het water te halen?

Ik ga er alvast vanuit dat de mol hier niet 100% goed over nagedacht kon hebben gezien de korte en zeer stresserende briefing.
Gebruikersavatar

jos.jansen31 mar 2019, 23:02

 328  Uma
Moldedju schreef: - of de productie heeft als noodscenario dat ze de kandidaten toch even helpen en zeggen dat ze in het water naar iets moeten zoeken. Geen idee of dit soms gebeurd? Ik zou denken van niet maar het is televisie natuurlijk ...
Een van de camera ploegen kan makkelijk bij de fles zwemmen met als excuus om ze mooi in beeld te krijgen, waardoor de kandidaten ze misschien wel opmerken. Die fles moet daar trouwens losgelaten zijn als de kandidaten aan de boot waren want anders was die voor hetzelfde geld al weg gedobberd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12