Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2019, 09:31

 1690  Sven
Mateo schreef:Welk raadsel moesten Eilsabet en Bruno ook alweer oplossen om tot het getal 28 te komen?

Ik moet deze aflevering nog herbekijken, maar als dat een raadsel is, dat door de crew redelijk makkelijk kort tevoren aangepast kon worden (dat wil zeggen ná de selectie van de mol), dan is de oplossing ervan ook aanpasbaar aan, bijvoorbeeld, de leeftijd van de mol .
Momenteel heb ik Kaat als hoofdverdachte, maar dit getal zou een verwijzing kunnen zijn naar de leeftijd van Eva (geen enkele andere kandidaat is 28 jaar).

En ja, ook dit zou wel weer een heel 'gemakkelijke' hint zijn (als het er een is), zeg ik maar vast bij voorbaat. 😉
Daar staat tegenover dat deze niet vergezocht is. 't Is het een of het ander, nietwaar. Of iets daartussen. :mrgreen:
De liedjestekst "Wat zullen we drinken" uitvegen op het bord, waardoor er letters bleven staan en je kon lezen: "neem de gin". Op die fles gin stond het getal 28.
Gebruikersavatar

Social06 apr 2019, 11:50

 353  Uma
In verband met dat stukje van het uitwissen van de tekst op het bord, ik vond dat Bruno hier ongelooflijk passief reageerde.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2019, 12:29

 8153
Erg actief heb ik Bruno nog niet veel gezien.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2019, 13:18

 2204
chicawah.janssen schreef:Erg actief heb ik Bruno nog niet veel gezien.
Beetje de Annelies van dit seizoen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2019, 15:02

 8153
💡 Als hij liegt, gaan ze dat bij hem thuis merken. Als hij niets doet daarentegen... :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo06 apr 2019, 16:12

 870
Jay-Lo schreef:De liedjestekst "Wat zullen we drinken" uitvegen op het bord, waardoor er letters bleven staan en je kon lezen: "neem de gin". Op die fles gin stond het getal 28.
Dank je, Jay-Lo.

De cijfers op zo'n fles gin kunnen m.i. in korte tijd worden aangebracht door de crew (en kunnen daarmee, bijvoorbeeld, de leeftijd van een nog niet zo lang geleden gekozen mol aangeven, als uiteindelijke oplossing van de rekensom). 😉
En toch zou ik verbaasd zijn wanneer Eva de mol is.
Gebruikersavatar

Mola Lisa06 apr 2019, 17:03

 328  Uma
Op basis van de scheepsproef zou ik Elisabet toch nog niet definitief schrappen als mol. Stel dat ze de mol is en er voor kiest om op het schip de puzzels op te lossen. Eén van de 4 puzzels niet oplossen moet toch niet zo moeilijk zijn. Maar ook de 4 puzzels oplossen is ook nog goed als je er maar lang genoeg over doet. Met die kennis moet ze nog een partner in crime kiezen en zoekt ze naar iemand die niet erg actief lijkt mee te werken en niet geconcentreerd lijkt te observeren. Zo komt ze uit bij Bruno.

De eerste puzzels lijken vlot te gaan. Ze kan moeilijk vanaf puzzel 1 de boel saboteren want dat zou opvallen. Maar eens ze aan de puzzel met de morse code beginnen, maakt ze fouten. Om tijd te rekken ? Ze zegt duidelijk “het is kort lang lang kort” wat overeenstemt met “P”, maar ze geeft wel “F” door. Nadien corrigeert ze naar “P”, vermoedelijk op aangeven van Bruno maar dat krijgen we niet te zien. Bij de puzzel met de buizen is het ook Elisabet die de oplossing van Bruno eigenhandig wil saboteren (ze grijpt naar de stukken die juist verbonden zijn, maar Bruno houdt haar tegen). Valt door de – in haar ogen – zwakke schakel Bruno haar plannetje om ofwel één puzzel te laten mislukken ofwel alles op te lossen buiten de tijd, in duigen ?

Voorlopig zijn voor mij Kaat en Axel kandidaat mollen, maar Elisabet zou ik toch zo maar niet uitsluiten.
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2019, 17:26

 2245  Uma
Wat ik ook raar vind bij Bruno en Elisabet is dat ze op het einde die morsecode blijkbaar op het gehoor zijn aan het ontcijferen mbv het blad met de code en de letters alleen, terwijl ze dat in het begin met dat systeem met de flessen hadden "uitgebeeld". Waarom hebben ze de flessen opgeruimd na het vinden van de code 28 op de ginfles? Ze hadden hun flessen toch gewoon moeten laten staan, want dat systeem helpt toch? Neen, ze hebben alle flessen terug van de vloer gehaald en staan daar op het einde gewoon met dat blad in hun handen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2019, 17:31

 8153
Klaartje, je bent me net voor. Ik heb daarnet de proef nog eens bekeken en vroeg me hetzelfde af. We zien niet wie de flessen weggezet heeft. Zelfs als je ze niet meer nodig hebt, dan zet je ze toch niet weg? Dat kost tijd en de buizenpuzzel moest nog gemaakt worden. Was er een mol die de flessen opruimde om tijd te verspillen?
Zoals Mola Lisa schrijft: het raadsel met de vlaggen en 7 dagen lang doet Elisabet perfect, daarna begint ze te prutsen...
Eigenlijk doet iedereen in deze proef wel iets verdachts of raars.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2019, 19:28

 767  Yens
Toch zou ik het heel raar vinden als Elisabet de mol is dat ze er dan toch achterkomt dat je met de spons de tekst van het liedje moet uitvegen om zo een zin te bekomen. Het was niet raar geweest als ze dit niet hadden gevonden en zo zou het belangrijkste van de hele opdracht, de sleutel, nooit gevonden zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2019, 20:03

 8153
Ik probeer gewoon om alles langs alle kanten te bekijken. Ik denk niet dat Elisabet de mol is.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 00:02

 767  Yens
Naast Elisabet, die na deze aflevering en vooral deze opdracht, voor mij bijna volledig geschrapt is als mol, durf ik ook Bruno bijna uit te sluiten als mol. Als hij de mol is, maakt hij hier toch een grote fout door Elisabet in de kajuit te zetten. Ten eerste is ze duidelijk te intelligent voor de raadsels en daarnaast zou ze het op fysiek vlak, volgens mij, heel wat minder gedaan hebben in het water. Bruno zat ook met haar in de groep tijdens de 'vastgeketend'-opdracht en heeft daar dus ook gezien dat ze geen al te beste conditie heeft en fysiek zeker niet de sterkste is. Het lijkt mij dus heel dom van Bruno om haar dan naast zich in de kajuit te zetten.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12