Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2019, 18:29

 1690  Sven
Waar hebben we gezien hoe er gemold werd? In het water, bij alle 3 de paren gebeurde er iets wat verdacht was. Waar hebben we niet gezien dat er gemold werd? In de kajuit.
Vergelijk met de baseball opdracht vorig jaar. Wat kregen we te zien? Baha die verschillende keren naast de bal sloeg. Steve, die als slimme arts toch wel merkwaardige fouten maakte. Lloyd die verdacht in de ballenbak rommelde, en Pieter die als een held een home run liep.
Ik zou zo zeggen, waar zou die mol toch zitten? 😃
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 20:51

 2245  Uma
Ik merk bij het nalezen van mijn post hierboven dat ik nogal wat taal- en tikfouten heb gemaakt. :oops:

Een keer "ze vindt" zonder t, het woord "hijsen" met een kippenei, foei, foei!

Het ergste is: ik kan het niet meer verbeteren, dus het staat er voor de eeuwigheid. 🙂

Nogmaals mijn excuses voor deze slordigheden.
Gebruikersavatar

Taupe07702 apr 2019, 10:05

 767  Yens
="Klaartje"
Verschillende mensen doen iets wat kan bijdragen tot het mislukken van de proef:

Axel (en Martijn) laten (ongewild?) water in hun kist lopen, zodat de fakkel kletsnat wordt. Dringt bij Martijn erop aan om zijn zwemvest op te blasen en vijf minuten straftijd op te lopen.
Bas laat (per ongeluk?) het touw knappen, zodat de kooi zinkt.

Eva: vindt het touw onder water bij hun kist en heeft het (verdacht?) lumineuze idee om eraan te trekken, zodat het raadsel zichtbaar wordt. Ook duwt ze op de vis om het liedje te laten spelen (hoe komt ze er in godsnaam op om op die vis te duwen?).

Anderzijds zijn er ook mensen, soms dezelfde als hierboven, die dingen doen die de zaak vooruit helpen:

Kaat: klimt in die touwladder om de ontbrekende sporten te bevestigen, lijkt me ook niet evident qua fysieke inspanning.
U ziet het: veel waarnemingen, weinig heldere conclusies te trekken uit mijn interpretaties, maar misschien zijn jullie er iets mee.
Ik ga enkel reageren op wat ik supra heb laten staan en waar ik het dus anders zie...

Als Axel ziet dat Martijn het niet meer gaat volhouden en het kistje heeft vastgehouden om niet onder te gaan waardoor net dat kistje water heeft gepakt, is het eerder om Martijn te helpen. Is niet echt duidelijk in beeld maar kan dus perfect ook zo zijn gegaan.

Kan dat touw al niet deels doorgesneden zijn waardoor het gemakkelijk afknapt al iemand er zich aan vast houdt? Blijf maar zolang drijven zonder je vest te gebruiken dan probeer je je ergens aan vast te houden lijkt me

Was het niet Kaat die dook en aan het touw trok terwijl Eva aan het "zonnen" was (dit moet ik herbekijken want helemaal niet zeker)?
Misschien wist de mol dat ze hier iets moest doen anders geen leuke TV en ze had dan nog tijd om de rekensom te rekken, fouten te maken en dan nog moesten ze vraagteken vinden ...?
Zij is ook degene die eerst alleen terug wil om de rekensom te gaan maken eens de "28" bekend is maar krijgt toezicht van onze piloot die het niet vertrouwt?
Hoe dan ook ze beginnen te berekenen en doen daar lang over ... terwijl in theorie Kaat de oplossing ervoor al had ingegeven met 7 ipv 28 ... het is dan toch gewoon dat laatste aanpassen!!!!
Of ze is 100% zeker van haar mol en speelt ook mol om anderen op haar te doen gokken?

Ieder ander had die sporten er kunnen in hangen. Meest logische was degene die ze opgevist hadden ... nu geven die dat door aan Kaat die misschien zegt, ik doe het wel, ik voel me goed. Dan steekt ze die er wat onhandig in om nog wat tijd te rekken maar toch ook niet te opvallend en laat de laatste voor wat het is waardoor het moeilijker wordt voor degene die erin moet?

Ik vrees dat ik stilaan in een tunnel aan het geraken ben sinds aflevering 2 en de ketting proef... help!
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 10:37

 2204
Taupe077 schreef:Was het niet Kaat die dook en aan het touw trok terwijl Eva aan het "zonnen" was (dit moet ik herbekijken want helemaal niet zeker)?
Klopt. 😉

Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo02 apr 2019, 15:18

 1111  Uma
Klaartje schreef:ik heb deze opdracht nog eens herbekeken op groot scherm en ik moet zeggen: ik kom er niet echt uit. Maar misschien zijn anderen iets met de interpretaties van wat ik zag.

Verschillende mensen doen iets wat kan bijdragen tot het mislukken van de proef:

Axel (en Martijn) laten (ongewild?) water in hun kist lopen, zodat de fakkel kletsnat wordt. Dringt bij Martijn erop aan om zijn zwemvest op te blasen en vijf minuten straftijd op te lopen.

Bas laat (per ongeluk?) het touw knappen, zodat de kooi zinkt.

Kaat maakt rekenfouten in het begin ("het eerste is 12000" waar het 120.000 moest zijn) en blijft na het horen van het liedje 'How much is the fish' en het leggen van de link met het nummer van 'Wat zullen we drinken, 7 dagen lang' bij de boot hameren op het feit dat het wel de 7 is die nog moeten vinden om het rekenraadsel op te lossen.

Eva: zegt pas heel laat aan Kaat: "Moeten we niet communiceren met de rest of zo? Moeten we niet terug?" (veel tijdverlies).

Ee...
Keurig lijstje Klaartje 🙂!
Ik heb alles (heel dit topic) gelezen, en voor mij komt Kaat er het meest verdacht uit.
Bij haar tel ik de meeste subtiele sabotageacties.

De mol zei in de biecht "Bij de opdracht zelf is gebleken dat een groep soms sterker is dan de mol."
Het is een groep intelligente mensen (spoedarts, piloot, advocaat,... waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die dat beroep uitoefent automatisch intelligent is),
die hebben getoond dat ze blijkbaar goed kunnen samenwerken. De groep scoort en de mol slikt een doelpunt. Het is stil aan de overkant :mrgreen:!
Gebruikersavatar

Moldedju02 apr 2019, 16:49

 507  Yens
Taupe077 schreef:Ik ga enkel reageren op wat ik supra heb laten staan en waar ik het dus anders zie...
Was het niet Kaat die dook en aan het touw trok terwijl Eva aan het "zonnen" was (dit moet ik herbekijken want helemaal niet zeker)? Misschien wist de mol dat ze hier iets moest doen anders geen leuke TV en ze had dan nog tijd om de rekensom te rekken, fouten te maken en dan nog moesten ze vraagteken vinden ...?
Eens dat om mooie televisie te maken de opdrachten ook "gevonden" moeten worden.
- Persoonlijk vind ik het wel logisch als er een duikbril ligt dat je dan onder het vlot gaat kijken en als je daar een koord ziet, dat je er dan eens aan trekt.
- Op de vis gaan duwen vind ik dan weer niet zo evident. Hier geeft Kaat de voorzet "Maar waarom hangt die vis daar?" en kopt Eva hem binnen "Ik zal er eens op duwen".
- Ook het feit dat Eva de fles vindt (zoals reeds vermeld) is redelijk "toevallig", de rest had in elk geval geen flauw benul wat Eva plots ging doen. Eva had hen ook al naar het touw geleid, in de buurt dus van waar de fles moest liggen.
Gebruikersavatar

billie.holiday02 apr 2019, 18:36

 462  Bert
Het lijkt mij ook niet evident om op die vis te gaan duwen, maar ik ken dan ook geen singing fish , maar wel een singing Joeri. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Dominique03 apr 2019, 01:07

 61
Als Martijn op aanraden van Axel zijn zwemvest opbaast, begint die wat te lachen ermee. Axel zijn eerste opmerking is 'lacht zo nie!'

Ik vind dat een rare opmerking eigenlijk. Wat denken jullie?

Ge moogt er nie mee lachen want we zijn wel 5min kwijt?
Gebruikersavatar

Social03 apr 2019, 01:33

 353  Uma
Het moment waarop Elisabeth met de spons de letters weg begint te vegen, daar is de erg passieve reactie van Bruno wel opvallend.

Voor de opdracht, wanneer iedereen één voor één langs Gilles gaat voor de "briefing", ik maak mij hierbij een bedenking: op die korte tijd krijgt hij toch veel makkelijker de mogelijke sabotages in het water uitgelegd?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 07:24

 8153
Gilles had kunnen zeggen: 2 van de 3 proeven gaan waarschijnlijk de mist in (touw zwak + kist die water zal maken) en de 3de neemt veel tijd in beslag. In de kajuit zijn verschillende raadsels, daar zou je kunnen zo weinig mogelijk meewerken.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het is een mogelijkheid.
Maarr hoe doe dan ook: wie zet nu Elisabet (zonder H!!!) In de kajuit? Dat was vanuit moloogpunt stom.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12