Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Spelmaecker31 mar 2019, 23:04

 4
chicawah.janssen schreef:Als ik Bruno zou zijn en ik ben de mol, dan zou ik Joeri in de kajuit steken en zelf zwemmen (en mijn vest opblazen).

Edit: zo'n beetje tegelijk met Jay-Lo
Haha, de enige die z'n vest heeft opgeblazen, ligt eruit 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 23:07

 8153
Joeri en Eva in de kajuit lijkt mij persoonlijk het beste dat de mol kon doen. Je zet de fysiek sterkste buitenspel voor de fysieke proeven en Eva is de meest impulsieve en chaotische, dus "ideaal" voor de raadsels.
Door die keuze moet Bruno zwemmen. En Elisabet ook, maar is zij werkelijk zo'n "zwak kneusje"?
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM01 apr 2019, 00:14

 27
Wat was de hint van de redactie om deze proef te doen mislukken?
Volgens mij draait het allemaal rond het rekenraadsel. De overige raadsels waren te vanzelfsprekend om onopgelost te blijven.
Gebruikersavatar

Waeldwann01 apr 2019, 00:23

 46  Sven
Misschien was er geen hint. Ik zie Gilles nog wel zeggen tegen de mol : "A l'aise, we hebben het touw van de kooi half doorgesneden en die ijzeren kist gaat toch onder. Loop er gewoon de kantjes af en val niet op." :mrgreen:
Gebruikersavatar

Ben Jones01 apr 2019, 01:36

 44
Misschien was er geen hint. Ik zie Gilles nog wel zeggen tegen de mol : "A l'aise, we hebben het touw van de kooi half doorgesneden en die ijzeren kist gaat toch onder. Loop er gewoon de kantjes af en val niet op." :mrgreen:
En daarom is Kaat de mol. Overigens zat ze als enige de vorige twee afleveringen telkens in sleutelposities: Als eerste bij de kookproef om chaos creëren, voor het sterke team kiezen om deze heel traag te laten gaan en dus geld te verdoen, als zelfverklaarde sterke vrouw haar mond niet opendoen wanneer Gilles krachtige kandidaten zoekt en zo in de proef van de bootjes en dieren terechtkomt om nadien nog eens mee te kunnen beslissen hoeveel geld er verdiend wordt bij de Vovinam...
Gebruikersavatar

stef.vermeiren01 apr 2019, 06:47

 79  Uma
Een proef als deze was in mijn ogen gedoemd om te mislukken, zeker als mol zou ik mij gewoon afzijdig houden en zo subtiel mogelijk tijd proberen te rekken.

Ook leek deze opdracht op de 'levend begraven opdracht' van vorig jaar waarin de strategie van de mol was om net te laat de laatste 2 kandidaten te bevrijden. Ik denk dat dat hier ook het geval was, maar dat de mol niet gerekend had op de krachtinspanning van Joeri. Al bij al is 2 minuten binnen de tijd niet bepaald een ruime marge.

Het zou mij raar lijken dat Bas en Axel effectief gemold hebben, zeker omdat het zo expliciet in beeld gekomen is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 07:18

 8153
Ik vraag mij af wie invloed had op de beslissing om de 3de sport van de trapladder niet in het touw te steken omdat dat tijd zou kosten en Joeri het wel zou kunnen zonder. Joeri had het door die ontbrekende sport wel heel moeilijk (zijn gezicht leverde wel prachtige tv op) en dat kostte ook extra tijd. En waarom, als die 3de sport dan toch niet gebruikt werd, geen gebruik maken van de lengte van Axel?
Gebruikersavatar

BeaVer01 apr 2019, 08:18

 1293  Uma
Als ik het mij goed herinner was het kaat die de sporten instak en ook besliste om de 3de niet te doen.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh01 apr 2019, 09:07

 344  Sven
Als mol zijnde de laatste trede voor de ladder niet willen doen is ook een mooie actie, het valt niet op maar kan wel de opdracht doen mislukken als iemand er niet op komt en in het water valt. Denk niet dat dat de mol actie is maar het is wel de meest subtiele als het er een is.

Daarnaast zit ik in een Axel/Bas tunnel. Ook omdat ik een nightshot heb gezien van de mol (zat in de uitzending geloof ik, stond hier ergens op het forum) en vond die persoon erg veel op Axel lijken. En de zin 'Bas gekozen' blijft toch in mijn hoofd hangen. Ach, time will tell.
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 09:13

 65
chicawah.janssen schreef: En Elisabet ook, maar is zij werkelijk zo'n "zwak kneusje"?

In de tweede aflevering was zij bijna flauwgevallen bij het beklimmen van de berg, terwijl Ingrid zogezegd de zwakste was? Lijkt me wel dat Elisabet haar conditie niet zo opperbest is eigenlijk...

Voor de rest vind ik die Polly ook best verdacht maar dat woord was (denk ik) al gekozen voor dat 'de mol' zijn/haar positie moest doorgeven aan GDC? Zou de productie voor alle andere posities van de mol ook codewoorden+ liedjes bedacht hebben?
Gebruikersavatar

Kletser01 apr 2019, 09:41

 13
Op een bepaald moment merkte ik ook op dat er wat gesukkel langs Kaat haar kant kwam. Ze wou, als ik me niet vergis, ook na het antwoord van de '28' alleen terug zwemmen naar de opdracht. Het initiatief kwam van Axel (?) om samen met Kaat terug naar de opdracht te zwemmen.

Misschien wou Kaat hier wel mollen maar werd ze tegengehouden doordat er iemand met haar meezwom?
Gebruikersavatar

jojo01 apr 2019, 09:45

 2
2 x 10³ (360/6) - (36/3) x 5 + ?

Als je een beetje kunt rekenen kom je gauw op die 118.500 uit.
Er moet nog een onbekend getal aan toegevoegd worden.
Aangezien het cijferslot 6 wieltjes heeft ( Afgeleid van het uiteindelijke resultaat 118.528) kon je makkelijk afleiden dat er maar 100 combinaties mogelijk waren.
En die doe je volgens mij véél sneller dan nog eens 3 keer die afstand zwemmen om die 28 op te halen.

Daar zit volgens mij de mollenactie want het brekende touw en die natte fakkel waren 2 acties die bijna niet te vermijden waren.

J.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12