Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose07 apr 2019, 14:10

 193  Sven
Waarom wordt er van uitgegaan dat effectief de mol die 2 personen op de boot heeft uitgekozen ...
Het zou toch kunnen dat Gilles tegen de mol zegt :"we steken Elisabet en Bruno op de boot en gij kunt mollen door ....
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 14:14

 2834  Uma
Omdat GDC letterlijk zegt "De Mol weet wat er te gebeuren staat en hoe dat te saboteren is. De rest weet niks. En de Mol heeft mij ook 2 namen doorgegeven. Bruno en Elisabet. Jullie mogen in het bootje stappen. Succes.".
Gebruikersavatar

Yvo07 apr 2019, 16:01

 1111  Uma
Cedric schreef:Omdat GDC letterlijk zegt "De Mol weet wat er te gebeuren staat en hoe dat te saboteren is. De rest weet niks. En de Mol heeft mij ook 2 namen doorgegeven. Bruno en Elisabet. Jullie mogen in het bootje stappen. Succes.".
@Marc.Roose ➡️ dit.
Gebruikersavatar

geertn44408 apr 2019, 00:03

 236
Ik denk dat de mol bij deze proef in het water zat. Waarom ?
- in het dagboek zei de mol "ik heb gemold, maar de groep was sterk"
Als Bruno en/of Elisabeth de mol zouden zijn, dat zou toch raar zijn: ze zitten zelf in een sleutelpositie, maar "de groep" was sterk. Die "groep" mocht nog zo sterk geweest zijn als ze maar wilden, zonder oplossingen van de raadsels stonden ze nergens. Dus als een van de twee de mol zou zijn, dan bedoelt de mol eigenlijk : Bruno was sterk of Elisabet was sterk. Maar de mol kan natuurlijk niet zeggen "mijn compagnon was sterk"......dus als Elisabet/Bruno nu toch nog de mol zijn, dan heeft de redactie ons goe liggen gehad !

Neen, ik denk eerder aan Kaat of Bas. Dat is mijn huidige shortlist.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 15:19

 8153
geertn444 schreef:Ik denk dat de mol bij deze proef in het water zat. Waarom ?
- in het dagboek zei de mol "ik heb gemold, maar de groep was sterk"
Als Bruno en/of Elisabeth de mol zouden zijn, dat zou toch raar zijn: ze zitten zelf in een sleutelpositie, maar "de groep" was sterk. Die "groep" mocht nog zo sterk geweest zijn als ze maar wilden, zonder oplossingen van de raadsels stonden ze nergens. Dus als een van de twee de mol zou zijn, dan bedoelt de mol eigenlijk : Bruno was sterk of Elisabet was sterk. Maar de mol kan natuurlijk niet zeggen "mijn compagnon was sterk"......dus als Elisabet/Bruno nu toch nog de mol zijn, dan heeft de redactie ons goe liggen gehad !

Neen, ik denk eerder aan Kaat of Bas. Dat is mijn huidige shortlist.
Ik denk aan Axel.
Axel heeft ervoor gezorgd dat de fakkel doorweekt was en dat Martijn zijn vest opblies. Daar was alleen Martijn bij.
Daarna heeft hij, in het bijzijn van Elisabet, Bruno, Joeri, Bas en Martijn, heel ijverig het vlaggenraadsel opgelost, wat hem onverdacht maakt. Het maakt niet uit dat hij snel het raadsel oplost: de fakkel is toch kletsnat. Hij heeft de anderen eerst een tijd laten klungelen om de fakkel aan te krijgen (hij had er waarschijnlijk op gerekend dat dat niet zou lukken) en het touwtje door te branden, hoewel hij de grootste is en het dus eigenlijk voor de hand ligt dat hij dat zou doen.
Hij stelt niet voor de 3de sport van de touwladder toch maar te gebruiken en laat Joeri, die kleiner is, aan boord kruipen.
Hij is met Kaat meegezwommen toen ze terugkeerde naar het rekenraadsel. Dat kan de anderen doen denken dat hij Kaat verdenkt.
Waarom hij Elisabet koos voor de kajuit, is mij nog een beetje een raadsel. Misschien omdat het nodig was dat hij een goede indruk kon maken en dus iemand wilde die zeker "zijn" raadsel zou kunnen oplossen?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2019, 16:55

 767  Yens
Het klopt wel allemaal wat je hier zegt en Axel is ook zeker nog één van mijn verdachten, maar je vergeet wel te vermelden dat Axel uiteindelijk degene is die het touwtje van de ladder doorbrandt met de fakkel na enkele mislukte pogingen van de rest van de groep. Dat vind ik toch raar...
Gebruikersavatar

Holmes10 apr 2019, 16:55

 395
Als je als mol in het water zit, dan kan het interessant zijn om diegene die je het meest op de hielen zitten, op de boot te steken. Kwestie van geen lastige pottenkijkers te hebben...

Mollenjager-DT schreef:Het klopt wel allemaal wat je hier zegt en Axel is ook zeker nog één van mijn verdachten, maar je vergeet wel te vermelden dat Axel uiteindelijk degene is die het touwtje van de ladder doorbrandt met de fakkel na enkele mislukte pogingen van de rest van de groep. Dat vind ik toch raar...
Als grootste alleen maar toekijken zou hem bij de anderen verdacht maken....
Gebruikersavatar

geertn44410 apr 2019, 17:53

 236
chicawah.janssen schreef: Waarom hij Elisabet koos voor de kajuit, is mij nog een beetje een raadsel. .
Misschien weet hij dat Bruno en Elisabeth op hem zitten (??) en wou hij ze daarom afzonderen, zodat ze zo min mogelijk weten van wat er in het water gebeurd -> kan nadelig zijn op de volgende eliminaties.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 19:30

 8153
Mollenjager-DT schreef:Het klopt wel allemaal wat je hier zegt en Axel is ook zeker nog één van mijn verdachten, maar je vergeet wel te vermelden dat Axel uiteindelijk degene is die het touwtje van de ladder doorbrandt met de fakkel na enkele mislukte pogingen van de rest van de groep. Dat vind ik toch raar...
Hij heeft ze eerst lang laten stuntelen. Heeft hij gedacht dat ze buiten tijd zouden zijn maar zich misrekend?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2019, 10:23

 8153
Iets waaraan ik al verschillende keren gedacht heb, maar altijd vergat te schrijven: bij de briefing op het strand mag Axel eerst. GDC en Axel lopen een heel eind van de anderen vandaan. Die zien GDC en Axel samen dus een tijdje op de rug en wij zien hen vanuit de lucht.
Bij de selectie van de mol, als de kandidaten een voor een bij GDC komen, zien we Axel ook maar van ver.
Gebruikersavatar

billie.holiday11 apr 2019, 11:20

 462  Bert
Die heroïsche prestatie van Joeri zit mij een beetje dwars. Daar heeft de mol toe dat de proef mislukt is, door de sterkte van de groep.
Is hij er voor gegaan om het vertrouwen van de groep te winnen, of had hij erop gerekend dat het net buiten de tijd zou zijn. Of durfde hij zich niet laten terugvallen, omdat sterke Joeri opeens zwak leek, en er conclusies zouden worden uitgetrokken.

Toen hij zich liet vallen na zijn uitputtingslag, had ik de indruk dat ik ontgoocheling zag, dit zou ik terug moeten herbekijken.

Hij kiest doelbewust voor de kooi, deze ligt het dichts bij de boot. We zien hem traag zwemmen, zo is hij misschien zeker van zijn plaats bij de slappe koord. Gewoon even een snokje aan geven en Bas het werk laten opknappen zodat die zinkt. Ik denk gewoon dat het de bedoeling was dat die kooi zonk.

Ik vind het raar dat Bas de kooi terugvindt en niet Joeri met een duikbril op.

Ik zou Joeri zeker nog niet uitsluiten.
Gebruikersavatar

Jansen11 apr 2019, 11:51

 3423  Yens
billie.holiday schreef:Die heroïsche prestatie van Joeri zit mij een beetje dwars. Daar heeft de mol toe dat de proef mislukt is, door de sterkte van de groep.
Is hij er voor gegaan om het vertrouwen van de groep te winnen, of had hij erop gerekend dat het net buiten de tijd zou zijn. Of durfde hij zich niet laten terugvallen, omdat sterke Joeri opeens zwak leek, en er conclusies zouden worden uitgetrokken.

Toen hij zich liet vallen na zijn uitputtingslag, had ik de indruk dat ik ontgoocheling zag, dit zou ik terug moeten herbekijken.

Hij kiest doelbewust voor de kooi, deze ligt het dichts bij de boot. We zien hem traag zwemmen, zo is hij misschien zeker van zijn plaats bij de slappe koord. Gewoon even een snokje aan geven en Bas het werk laten opknappen zodat die zinkt. Ik denk gewoon dat het de bedoeling was dat die kooi zonk.

Ik vind het raar dat Bas de kooi terugvindt en niet Joeri met een duikbril op.

Ik zou Joeri zeker nog niet uitsluiten.
Ik wil je graag geloven hoor, maar hij doet al de hele reeks zo zijn best. Tot de laatste aflevering stond hij op kop als meest verdienende kandidaat, alleen heeft Bas hem nu ingehaald omdat hij die 4000 € heeft binnengehaald. Joeri is voor mij de gedoodverfde winnaar van het spel, en hij zou het zo verdienen!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12